Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Rodajdaki Dominar 250 ile Çanakkale'den Tokat'a 1.250 km. İlk izlenimlerim.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    [QUOTE=zileliorhan;4747763]Barış Bey, nazik davetinize teşekkür ederim. Tokat'tan Çanakkale'ye dönerken, program ve rota uygun olursa, sizi ziyaret edeceğim.
    Fren konusunda çok haklısınız. Ben motosiklet sürmeyi herhangi bir kurs ve eğitim almadan 53 yaşımda kendim öğrendim. Frenleme ve viraj tekniği konusunda eksiğim olduğunu kabul ediyorum. Birkaç kez Honda Eğitim Merkezinden eğitim almaya niyetlendim, hep bir engel çıktı. Ama inşallah bu sene çıkmadan fren ve viraj için bir kurs alacağım.[COLOR="Silver"]

    Orhan Bey, ben de 44 yaşımda başladım motora. Nmax 155 vardı. Evimin arka sokaklarında dolaşıyordum. Ön caddeye çıktığımda sevindim, güvenim geldi. Bu kadar sıfırdan başladım yani.

    Öncesinde Bursa içerisindeki motorcu arkadaşlar ve gruplar edindim. Onlardan karadüzen sorarak öğrenmeye çalıştım. Baktım bu motor işini sevdim, bana yeni özgürlükler açıyor, eşimle turlara çıkıyoruz, o zaman eğitim almaya karar verdim.

    30 yıldır motor kullanan arkadaşıma "gel eğitim alalım" dedim. İlk sözü "ben ne öğrenecem zaten 30 yıldır kullanıyorum" oldu. İnanın eğitimden sonra ilk sözü " ben motor kullanmıyormuşum" oldu. Eğer yanlışım yoksa akademisyensiniz. Eğitimin aciliyetini ve hayati önemini sizden daha iyi idrak edebilecek yoktur düşüncesindeyim. Çünkü biz sistemli ve uzun yıllar güvenli sürüş yapmayı amaçlıyoruz. Sizi takip ettiğim kadarıyla da çok isteklisiniz.

    Bırakın eğitim almayı, örneğin Uğur Ertekin'in videolarını bile seyretseniz şu an ki sürüşünüzün üstüne %100 katarsınız, varın birebir eğitim almayı siz düşünün.

    Çok değerli hocalarla çalıştım. 4 defa ileri sürüş eğitimi aldım. Şu anki amacım, ileri sürüş eğitmeni olmak.

    Velhasılkelam, acilen ileri sürüş eğitimi almanızı şiddetle tavsiye ederim. Çok daha güvenli, sistem dahilinde, akıcı bir sürüş becerisine sahip olduğunuzda motordan o kadar keyif alıyorsunuz ki sözlerle ifade edemem.

    Bu sene ilk yurt dışı gezisini düzenledim, neredeyse her hafta sonu da Bursa daki en aktif motosiklet sürüş grubu olan motogezzi ile farklı lokasyonlarda 2-3 günlük kamplı turlar düzenliyoruz.

    Güvenli ve bilinçli sürüşler dilerim., Tekerinize taş değmesin.
    tommygun, zileliorhan, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    [QUOTE=Mallaca;4747772]
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barış Bey, nazik davetinize teşekkür ederim. Tokat'tan Çanakkale'ye dönerken, program ve rota uygun olursa, sizi ziyaret edeceğim.
    Fren konusunda çok haklısınız. Ben motosiklet sürmeyi herhangi bir kurs ve eğitim almadan 53 yaşımda kendim öğrendim. Frenleme ve viraj tekniği konusunda eksiğim olduğunu kabul ediyorum. Birkaç kez Honda Eğitim Merkezinden eğitim almaya niyetlendim, hep bir engel çıktı. Ama inşallah bu sene çıkmadan fren ve viraj için bir kurs alacağım.[COLOR="Silver"]

    Orhan Bey, ben de 44 yaşımda başladım motora. Nmax 155 vardı. Evimin arka sokaklarında dolaşıyordum. Ön caddeye çıktığımda sevindim, güvenim geldi. Bu kadar sıfırdan başladım yani.

    Öncesinde Bursa içerisindeki motorcu arkadaşlar ve gruplar edindim. Onlardan karadüzen sorarak öğrenmeye çalıştım. Baktım bu motor işini sevdim, bana yeni özgürlükler açıyor, eşimle turlara çıkıyoruz, o zaman eğitim almaya karar verdim.

    30 yıldır motor kullanan arkadaşıma "gel eğitim alalım" dedim. İlk sözü "ben ne öğrenecem zaten 30 yıldır kullanıyorum" oldu. İnanın eğitimden sonra ilk sözü " ben motor kullanmıyormuşum" oldu. Eğer yanlışım yoksa akademisyensiniz. Eğitimin aciliyetini ve hayati önemini sizden daha iyi idrak edebilecek yoktur düşüncesindeyim. Çünkü biz sistemli ve uzun yıllar güvenli sürüş yapmayı amaçlıyoruz. Sizi takip ettiğim kadarıyla da çok isteklisiniz.

    Bırakın eğitim almayı, örneğin Uğur Ertekin'in videolarını bile seyretseniz şu an ki sürüşünüzün üstüne %100 katarsınız, varın birebir eğitim almayı siz düşünün.

    Çok değerli hocalarla çalıştım. 4 defa ileri sürüş eğitimi aldım. Şu anki amacım, ileri sürüş eğitmeni olmak.

    Velhasılkelam, acilen ileri sürüş eğitimi almanızı şiddetle tavsiye ederim. Çok daha güvenli, sistem dahilinde, akıcı bir sürüş becerisine sahip olduğunuzda motordan o kadar keyif alıyorsunuz ki sözlerle ifade edemem.

    Bu sene ilk yurt dışı gezisini düzenledim, neredeyse her hafta sonu da Bursa daki en aktif motosiklet sürüş grubu olan motogezzi ile farklı lokasyonlarda 2-3 günlük kamplı turlar düzenliyoruz.

    Güvenli ve bilinçli sürüşler dilerim., Tekerinize taş değmesin.
    Sevgili Barış Kardeşim,
    Beni takip edenler bilir. Sık sık "Ben motosiklet kullanmaya çok geç yaşta başladım. Henüz acemiyim, ama öğrenmeye istekliyim" gibi söylemlerde bulunurum. Geçmişte açtığım konularda ve cevap mesajlarında okunabilir. Hiçbir zaman hava atmadım, havalara uçmadım.
    Artık emekli de olduğuma göre, bu motosiklet işini eğitim ile sürdürmek kararındayım. Haklısınız, naçizane ben emekli bir profesör olarak, bir eğitimciyim. Motosiklet konusunda profesyonel eğitimden geçmenin önemini evvel emirde bilmesi gerekenlerden birisiyim ve farkındayım.
    Km olarak tecrübem henüz 60-70 binler seviyesinde. Honda Eğitim Merkezi veya başka bir profesyonel eğitim merkezine danışarak, uygun seviyede bir eğitime almaya başlayacağım.
    ".... eğitimden sonra ilk sözü 'ben motor kullanmıyormuşum, kullanmayı bilmiyormuşum' oldu." sözünü çok kez duydum, okudum.
    Eğitim, eğitim, eğitim
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  3. #23
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Km olarak tecrübem henüz 60-70 binler seviyesinde.

    Hocam 5 yıldır motor kullanıyorum. 4 defa eğitim aldım. Toplam Km tecrübem 40-45 bin. Siz arayı sağlam kapatacaksınız 60-70 bin km az bir tecrübe değil. Bir çok şey oturmuştur. Temelde yanlış başlayan hataları çok çabuk telafi eder ve anında adapte olursunuz. Kim bilir belki yakın zamanda motosiklet ileri sürüş eğitmeni Orhan hoca deriz size.

    İnşallah yolumuz bir yerlerde kesişir ve tanışma imkanımız olur. Çok isterim.
    zileliorhan bunu beğendi.

  4. #24
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu makine değil, hiçbir makine sıkıştırmaya, yani aşırı devirli (yani kırmızı bölgede, limitör ışığı yanıkken) kullanamaya gelmez. Devir kesiciye sokana kadar zorlamak zaten mantık dışı.
    Ben yolculuk sırasında kalkış veya sollama falan yaparken kırmızı bölgeye geldiğim oldu. Devir kesiciye hiç sokmadım, zaten makine rodajda.
    "6500’ün üstüne pek çıkmamakta yarar var. ... 6500 devir aşağı yukarı 110 civarına denk geliyor." demişsin. Zaten 6.500 d/d.'da limitör ışığı yanıyor.
    Rodaj bittikten sonra 6500 devir aşağı yukarı 110 km/h hız civarına denk geliyorsa, demekki bu makineyi 110 km/h'den hızlı kullanmamak lazım gibi bir sonuç çıkıyor.
    İnternete bakıyorum. Makineye 150, 160, 170 hatta 180 km/h hız yaptırdığını iddia eden ileri zekalı geriler var. Normal şartlar altında 250'lik bir makine bu süratleri yapmaz.
    Kırmızı bölgede veya aşırı devirli kullanmaktan bahsetmiyorum hocam, zaten limitör yaklaşık 10 bin devir civarında giriyor. 7 bin devrin üstünün Bajaj grubunda sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Yoksa uzun yolda 8 bin devir 125-130 da gidersiniz. Siz rodaj için konuşmuşsunuz ancak rodajdan sonra limitör ışığı 9500-10 bin civarlarında yanıyor olması gerek.

    Bir de bence bilinçli her sürücünün altındaki motosikletin sınırlarını bilmesinde yarar var. Mesela ben uzun yolda, yol bomboşken bir kere top speed denemesi yapıp 164’ü gördüğümde bırakmıştım. Yani 250cc bir motorla 150 üstüne çıkıldığında “ileri zekalı geri” olduğumuzu düşünmüyorum. Bu kadar keskin konuşmamakta fayda var. Motorumda herhangi bir eklenti veya modifiye yok.

  5. #25
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Km olarak tecrübem henüz 60-70 binler seviyesinde.

    Hocam 5 yıldır motor kullanıyorum. 4 defa eğitim aldım. Toplam Km tecrübem 40-45 bin. Siz arayı sağlam kapatacaksınız 60-70 bin km az bir tecrübe değil. Bir çok şey oturmuştur. Temelde yanlış başlayan hataları çok çabuk telafi eder ve anında adapte olursunuz. Kim bilir belki yakın zamanda motosiklet ileri sürüş eğitmeni Orhan hoca deriz size.

    İnşallah yolumuz bir yerlerde kesişir ve tanışma imkanımız olur. Çok isterim.
    Barış Bey, motosiklet ileri sürüş eğitmeni olma gibi hedeflerim yok. Makinemi güvenli şekilde kullanayım, yeter.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:07 ----------

    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırmızı bölgede veya aşırı devirli kullanmaktan bahsetmiyorum hocam, zaten limitör yaklaşık 10 bin devir civarında giriyor. 7 bin devrin üstünün Bajaj grubunda sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Yoksa uzun yolda 8 bin devir 125-130 da gidersiniz. Siz rodaj için konuşmuşsunuz ancak rodajdan sonra limitör ışığı 9500-10 bin civarlarında yanıyor olması gerek.

    Bir de bence bilinçli her sürücünün altındaki motosikletin sınırlarını bilmesinde yarar var. Mesela ben uzun yolda, yol bomboşken bir kere top speed denemesi yapıp 164’ü gördüğümde bırakmıştım. Yani 250cc bir motorla 150 üstüne çıkıldığında “ileri zekalı geri” olduğumuzu düşünmüyorum. Bu kadar keskin konuşmamakta fayda var. Motorumda herhangi bir eklenti veya modifiye yok.
    Galiba ikimiz de redline(kırmızı bölge) ve limitör(hız kesici) kavramlarında hata yaptık, anlaşamıyoruz.
    "rodajdan sonra limitör ışığı 9500-10 bin civarlarında yanıyor" demişsin, burada limitör değil de, redline bölgeyi mi kast ettin?

    https://www.motosiklet.net/forum/mot...ristirmak.html

    başlıklı, 2015 yılında açtığım ve redline ile limitör arasındaki farkı açıklayan konuyu okumanızı tavsiye ederim.

    3-4 yıl önce kullandığım 200 NS motosikletler, 9.250 devirden sonra redline bölgeye giriyordu. Halbuki elimdeki D 250, 6.500 devirde redline bölgeye giriyor.

    Gördüğüm kadarı ile Dominar 250'de 6.500 d/d.da redline bölgeye giriyor. Yine "bildiğim" kadarı ile bu değer, makinenin rodajda olup, olmamasına bağlı değildir. Yani Bajaj mühendisleri "Rodaj bitene kadar 6.500 d/d.da redline bölgeye girsin, rodaj bitince (misal olarak) 8.500 d/d.da redline bölgeye girsin" dememişlerdir ve böyle bir yazılım yapmamışlardır.
    Yoksa yapmışlar mıdır?
    Makinenin teknik verilerine göre zaten max. hız 124 km/h.
    Rodajı biten 250 sahiplerine soruyorum, limitöre kaç km.de griyor?
    Bu arada “ileri zekalı geri” lafıma takılmışsınız. Ben bu lafım ile yazılım attıran, arka zincir dişlisini değiştiren, yokuş aşağı giderek vs. son hız denemeleri yapan apaçileri kast etmiştim. Alınmanıza gerek yok.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  6. #26
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barış Bey, motosiklet ileri sürüş eğitmeni olma gibi hedeflerim yok. Makinemi güvenli şekilde kullanayım, yeter.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:07 ----------



    Galiba ikimiz de redline(kırmızı bölge) ve limitör(hız kesici) kavramlarında hata yaptık, anlaşamıyoruz.
    "rodajdan sonra limitör ışığı 9500-10 bin civarlarında yanıyor" demişsin, burada limitör değil de, redline bölgeyi mi kast ettin?

    https://www.motosiklet.net/forum/mot...ristirmak.html

    başlıklı, 2015 yılında açtığım ve redline ile limitör arasındaki farkı açıklayan konuyu okumanızı tavsiye ederim.

    3-4 yıl önce kullandığım 200 NS motosikletler, 9.250 devirden sonra redline bölgeye giriyordu. Halbuki elimdeki D 250, 6.500 devirde redline bölgeye giriyor.

    Gördüğüm kadarı ile Dominar 250'de 6.500 d/d.da redline bölgeye giriyor. Yine "bildiğim" kadarı ile bu değer, makinenin rodajda olup, olmamasına bağlı değildir. Yani Bajaj mühendisleri "Rodaj bitene kadar 6.500 d/d.da redline bölgeye girsin, rodaj bitince (misal olarak) 8.500 d/d.da redline bölgeye girsin" dememişlerdir ve böyle bir yazılım yapmamışlardır.
    Yoksa yapmışlar mıdır?
    Makinenin teknik verilerine göre zaten max. hız 124 km/h.
    Rodajı biten 250 sahiplerine soruyorum, limitöre kaç km.de griyor?
    Bu arada “ileri zekalı geri” lafıma takılmışsınız. Ben bu lafım ile yazılım attıran, arka zincir dişlisini değiştiren, yokuş aşağı giderek vs. son hız denemeleri yapan apaçileri kast etmiştim. Alınmanıza gerek yok.
    Aynen öyle demişler. 2000 km sonra yazılım redline'ı daha yüksek devire alıyor. Bajaj 2.000 km boyunca redline'ı kısıtlıyor. 2.000 den sonra redline 9.500 devirlere taşınıyor.
    Cyan ve zileliorhan bunu beğendiler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Redline ve devir kesici ile ilgili şurada güzel anlatmışlar: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Redline

    İngilizcesi olmayanlar sayfayı Google Translate ile çevirtebilirler.

    Devir kesici her durumda motoru koruyamıyor bu arada, devir sayacında öyle bir bölge olmasının sebebi var yani, yoksa sadece devir kesici yeterdi. (Yukarıdaki sayfada nasıl olduğu anlatılıyor...)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------

    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle demişler. 2000 km sonra yazılım redline'ı daha yüksek devire alıyor. Bajaj 2.000 km boyunca redline'ı kısıtlıyor. 2.000 den sonra redline 9.500 devirlere taşınıyor.
    Doğru, ben de bunu ilk öğrendiğimde şaşırmıştım. Yeni motor alınca kitapçığını bir okumakta fayda var...
    espresso bunu beğendi.

  8. #28
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle demişler. 2000 km sonra yazılım redline'ı daha yüksek devire alıyor. Bajaj 2.000 km boyunca redline'ı kısıtlıyor. 2.000 den sonra redline 9.500 devirlere taşınıyor.
    Sallami, bilmiyordum, öğrendim, teşekkürler.
    NS 200, 9.250 devirden sonra redline bölgeye girdiği halde, D 250'nin 6.500'de girmesi benim de şaşkınlığıma yol açmıştı. Motorun kullanma klavuzu da elimde olmadığından, bakamamıştım. Ama 2.000 km rodajdan sonra redline'nın daha yukarı taşınacağı haberi beni de rahatlattı.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  9. #29
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sallami, bilmiyordum, öğrendim, teşekkürler.
    NS 200, 9.250 devirden sonra redline bölgeye girdiği halde, D 250'nin 6.500'de girmesi benim de şaşkınlığıma yol açmıştı. Motorun kullanma klavuzu da elimde olmadığından, bakamamıştım. Ama 2.000 km rodajdan sonra redline'nın daha yukarı taşınacağı haberi beni de rahatlattı.
    Dominar 250’nin kullanma kılavuzunu sizin için link olarak ekliyorum. Limitör yazarken redline bölgesini kastetmiştim, mesajı yazarken aklım havadaymış anlaşılan Yine de tekrar göz attım, limitör yazdığım yerleri redline ışığı ile değiştirirseniz herhangi yanlış bir bilgi kalmıyor

    Bajaj Dominar 250 - Kullanma Kılavuzu PDF

  10. #30
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dominar 250’nin kullanma kılavuzunu sizin için link olarak ekliyorum. Limitör yazarken redline bölgesini kastetmiştim, mesajı yazarken aklım havadaymış anlaşılan Yine de tekrar göz attım, limitör yazdığım yerleri redline ışığı ile değiştirirseniz herhangi yanlış bir bilgi kalmıyor

    Bajaj Dominar 250 - Kullanma Kılavuzu PDF
    Sevgili Kayra,
    Hata insanlara mahsustur. Önemli olan hatayı kabullenmek ve düzeltmeye çalışmaktır.

    ".... Limitör yazarken redline bölgesini kastetmiştim, ...... limitör yazdığım yerleri redline ışığı ile değiştirirseniz herhangi yanlış bir bilgi kalmıyor...." demişsin.

    Limitör kelimesini yanlış kullanma hatasını, 2 gün önceki mesajımda 2 kez ben de yaptım.

    "....Bu makine değil, hiçbir makine sıkıştırmaya, yani aşırı devirli (yani kırmızı bölgede, limitör ışığı yanıkken) kullanmaya gelmez. ....... Zaten 6.500 d/d.'da limitör ışığı yanıyor." yazmışım.

    Ben de o cümlelerde redline bölgeyi kast etmiştim.

    Kullanma klavuzu bağlantısı için teşekkür ederim. En kısa zamanda okuyacağım.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  11. #31
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barış Bey, motosiklet ileri sürüş eğitmeni olma gibi hedeflerim yok. Makinemi güvenli şekilde kullanayım, yeter.[COLOR="Silver"]
    3-4 yıl önce kullandığım 200 NS motosikletler, 9.250 devirden sonra redline bölgeye giriyordu. Halbuki elimdeki D 250, 6.500 devirde redline bölgeye giriyor.

    Gördüğüm kadarı ile Dominar 250'de 6.500 d/d.da redline bölgeye giriyor. Yine "bildiğim" kadarı ile bu değer, makinenin rodajda olup, olmamasına bağlı değildir. Yani Bajaj mühendisleri "Rodaj bitene kadar 6.500 d/d.da redline bölgeye girsin, rodaj bitince (misal olarak) 8.500 d/d.da redline bölgeye girsin" dememişlerdir ve böyle bir yazılım yapmamışlardır.
    Yoksa yapmışlar mıdır?
    Dominar 400 için şöyle bir not var.Enteresan siz olmasanız ben de fark etmeyecektim

    zileliorhan ve espresso bunu beğendiler.

  12. #32
    RecepAlışkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2016
    Motosikleti
    Honda XL 650 Transalp
    Güzel gezi,güzel fotoğraflar,güzel paylaşım Daha nicelerine sağlıcakla
    zileliorhan bunu beğendi.

  13. #33
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dominar 400 için şöyle bir not var.Enteresan siz olmasanız ben de fark etmeyecektim

    https://i.hizliresim.com/8htl5s4.jpg
    Aynı bilgiler, Dominar 250 için de yazılmış.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dominar 250’nin kullanma kılavuzunu sizin için link olarak ekliyorum. Limitör yazarken redline bölgesini kastetmiştim, mesajı yazarken aklım havadaymış anlaşılan Yine de tekrar göz attım, limitör yazdığım yerleri redline ışığı ile değiştirirseniz herhangi yanlış bir bilgi kalmıyor

    Bajaj Dominar 250 - Kullanma Kılavuzu PDF
    Kullanma kılavuzu gayet okunaklı ve anlaşılır şekilde yazılmış. Okudum, makine sahibi herkesin de okumasını tavsiye ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------

    Alıntı RecepAlışkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel gezi,güzel fotoğraflar,güzel paylaşım Daha nicelerine sağlıcakla
    Teşekkürler. Cümlemizin tekeri düz bassın. Kazalardan belalardan uzak kalalım.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  14. #34
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Orhan Bey, uzun yolda da kullandığınız için merak ettiğim bir konuda soru sormak istiyorum. Dominar 400 den sonra 250 cc nin güç kaybını farkedince acaba 400 e geri dönsem diye düşündünüz mü hiç?
    Son hızdan dolayı sormuyorum bu soruyu size. Zaten 110-120 km/saat lik hızla ikisi ile de birlikte seyir halinde gidilir. Lakin gerektiğinde el altında bir miktar kuvvet bulunması iyi olur diye düşünüyorum.

  15. #35
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orhan Bey, uzun yolda da kullandığınız için merak ettiğim bir konuda soru sormak istiyorum. Dominar 400 den sonra 250 cc nin güç kaybını farkedince acaba 400 e geri dönsem diye düşündünüz mü hiç?
    Son hızdan dolayı sormuyorum bu soruyu size. Zaten 110-120 km/saat lik hızla ikisi ile de birlikte seyir halinde gidilir. Lakin gerektiğinde el altında bir miktar kuvvet bulunması iyi olur diye düşünüyorum.

    Volkan Bey,
    "250 cc nin güç kaybını" ve "el altında bir miktar kuvvet bulunması iyi olur" dediğinizde, 2 farklı konudan bahsediyorsunuz.
    Güç, BG ile; kuvvet (çekişi kast ettiğinizi farz ediyorum), tork ile ifade edilir.

    Daha önce elimden CBF 1000 geçti. Ankara-İstanbul Otoyolu'nda bir kez hız yaptım. Bir aptallık yaparak, bir özel araç ile yarıştım.
    220 km saati gördüm, gazdan elimi çektim. Diğer aracı elbette geçtim.
    Peki, elime ne geçti? Sadece ego tatmini.
    O olaydan sonra, sollamalar hariç tutulursa, bir daha gittiğim yoldaki hız limitlerine uydum.
    Dominar 250'nin son hızı bana fazla bile.
    Tork ya da çekiş konusuna gelirsek, D 250'nin torku, 180 kilo ağırlığa göre, orta seviyede.
    İlk mesajımda da bahsettiğim gibi, "Atıl kurt" ya da "Yardır bakalım oğlum" olmuyor.
    Ama mevcut tork bana yeterli.
    Aşağıdaki tabloya göz atalım.



    Dominar 400'de motor hacmi, Dominar 250'ye göre % 60 artmış.
    BG ve Tork da yaklaşık % 50 artış göstermiş.
    Burada dikkat çeken konu, Dominar 250'nin, sınıfındaki en ağır makinelerden birisi olmasıdır.
    250'lik makinenin torku, 180 kilo ağırlığa biraz yetersiz geliyor.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  16. #36
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Sualime verdiğiniz cevaptan dolayı teşekkür ediyorum...
    zileliorhan bunu beğendi.

  17. #37
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    Keşke her arkadaş sizin gibi tecrübelerini paylaşsa, güzel gezi ve anlatım olmuş, ayrıca yaşım 50,sizin gibi abilerimi gördükçe Allah izin verirse daha çok motora binerim herhalde,helal olsun size😊

  18. #38

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC Snappy xi
    Güzel bir yolculuk, Tebrikler...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)