Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rodajdaki Dominar 250 ile Çanakkale'den Tokat'a 1.250 km. İlk izlenimlerim.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Ağustos’un son haftası, henüz 250 km.de bir Dominar 250 aldım. Birkaç gün 50 km şehir içi yaptım.
    31 Ağustos Perşembe günü, Tokat’a yola çıktım. Akşam Gebze’de konakladım.
    Sabah Gebze’den yola çıktım. Hemen otoyola girdim ve Gerede’de otoyoldan çıktım. Tosya’ya kadar devam ettim.
    Orta sehpa ve uzun tur camına acil ihtiyacım vardı. Bu yüzden “yolumun üstünde” diye İskilip’e saptım.
    İskilip'te Kalyoncu Motor’dan orta sehpa ve uzun tur camını aldım. Çorum-Mecitözü-Turhal üzeri Tokat’a vardım.
    Çanakkale'den km saati 330 iken yola çıktım, Tokat’a girince 1580 yazıyordu. Yani 1.250 km yol yapmışım.
    Çanakkale’yi çıkarken depoyu sıfırladım. 4 kez depoyu fulledim. Tokat’ta 6 litre ile depoyu tamamladım ki, yakıt tüketimini hesaplayım.

    Not: Ben 95 kiloyum. Yaklaşık 10 kiloluk bir sırt çantası ile 15 kiloluk büyükçe bir spor çantası malzemeyi, depo üstüne bağladım. Yani makine üstündeki yük yaklaşık 120 kilo idi.



    Tokat'tan Çanakkale'ye döndükten sonra, tüm gözlemlerimi bir Youtube videosu olarak hazırlayacağım.
    Dominar 250 hakkında bazı gözlemlerim şunlardır:

    1. Dominar ile 2 gün içinde 1.250 km yapmama rağmen, herhangi mekanik sorun (stop etme, zor çalışma vs) yaşamadım.

    2. Süspansiyonlar çok başarılı. Birçok çukur, engebe ve kasisten geçtiğim halde, süspansiyonlar çok iyi iş yaptı.

    3. ABS Fren sistemi beni biraz şaşırttı. Elbette motosikletlerde ön fren esastır. Fren yapınca makine öne yığıldığı ve arka tekere binen yük nispeten zayıfladığı için, arka frenleme ancak destek unsurudur. Ancak düz giderken birkaç kez sadece arka frene ani bastım, teker kilitlendi. ABS iş yapmadı.

    4. Kaydırmalı debriyaj da beni 2 kez şaşırttı. Biri Gebze’de diğeri Çorum yakınlarında iki kez hafif virajda vites küçülttüm, makinenin arkası dışa doğru kıç attı. Lastikler mi işini tam yapmadı, yoksa kaydırmalı debriyaj mı, tam kestiremedim.

    5. Üzerindeki lastikler MRF (Madras Rubber Factory) marka. Kendini ispat etmiş, dünyaca bilinen ve kaliteli bir lastik markası olduğunu sanmıyorum. Yerel bir Hindistan markası. Bu nedenle “Şu virajda makineyi biraz daha yatırıyım, limitleri zorlayım, ‘Yusuf Çizgisi’ne kadar yatırabilecek miyim?” gibi saçma-salak işlere girmedim. Yağmura rastlamadığım için, ıslak zemin performansını da bilmiyorum. Limitleri zorlamadığım için, kuruda frenlemelerde herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

    6. Seyahate rodajın henüz başında iken, 300 km.de çıktığım için, araç sollamalar hariç, 100 km.yi çok az geçtim. “Son hız denemesi” gibi aptalca işler yapmadım. NS 200 ve RS 200’den Dominar 250’ye geçenler, fazla bir son hız beklentisine girmesin. Hızı etkileyen en önemli faktör, BG’dür. NS 200 ve RS 200’de 24.5 olan BG, Dominar 250’de motor hacmi % 25 artmış olmasına rağmen, BG ancak % 10 artarak 27 BG olmuş. Bu kadar az artmasının en büyük nedeni olarak NS 200 ve RS 200’den 3 olan buji sayısının, Dominar 250’de 2’ye inmesi olarak görüyorum. Ama benimkisi sadece bir tahmin.

    7. Makinenin torku (çekişi) 6500 d/d’da 23.5 Nm. 250 cc bir makine için yeterli olmasına yeterli ancak işin işine makinen ıslak ağırlığı giriyor: 190 kg. Eskiden hep Inazuma’dan bahsedilince, “Yav, çok güzel makine amma, çok ağır be kardeşim, 180 kilo” denirdi. Artık Dominar 250, bu ünvanı Inazuma’dan almış görünüyor. Vites büyüttükten sonra veya ara hızlanmalarda çok şey beklemeyin. Öyle aman aman “Atıl kurt”, ya da “Yardır bakalım oğlum” durumları yok. Benim gibi yaşı geçkinlere bu tork yeterli ama genç kardeşlerimiz hayal kırıklığı yaşayabilir. Hele de NS 200 ve RS 200’den Dominar 250’ye geçmişlerse. Ben daha önce NS 200 (3 kez), RS 200 ve Dominar 400 sahibi olduğum için, bu karşılaştırmayı rahatlıkla yapabiliyorum.

    8. Makinenin yandan görünüşü herhalde yakışıklı olmalı. Trafik ışıklarında durduğum zaman, yandaki araçlardan genelde bakan ve yorum yapanlar oldu.

    9. Dominar 250, “Bana göre” bir Touring makine değil, Sport Touring hiç değil (www.epey.com sitesinde Racing yazıyor, kıçımla güldüm.). Üstündeki kısa tur camı bayağı yetersiz. Uzun yola çıkacakların, yola çıkmadan önce uzun tur camı taktırmalarını şiddetle tavsiye ederim. Rüzgar alıyor.

    10. Egsoz rölantide iken “Pot pot pot” şeklinde tok ve güzel bir ses çıkarıyor. Herhangi bir yerde ilk çalıştırmada ve trafik ışıklarında dikkat çekiyor. Ancak gaz verince o cazibe gidiyor.

















    Hepinizin tekeri düz bassın.
    fazil, benhasan, ilker a. ve 21 diğerleri bunu beğendiler..
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Orhan Abi hem güzel bir gezi hem de güzel bir anlatım olmuş. Eline sağlık.

    Kusura bakma benzin bitince yaşadığın duruma istemsizce güldüm.

    Depo üstüne yüklediğin çantalar görüşünü ve düşük hızlarda gidon hareketlerini olumsuz etkiledi mi?
    mertowski, zileliorhan ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orhan Abi hem güzel bir gezi hem de güzel bir anlatım olmuş. Eline sağlık.

    Kusura bakma benzin bitince yaşadığın duruma istemsizce güldüm.

    Depo üstüne yüklediğin çantalar görüşünü ve düşük hızlarda gidon hareketlerini olumsuz etkiledi mi?
    Boyum 1.80 olduğu için yol görüşümü etkilemedi. Ancak alttaki spor çanta uzun olduğu için, bazen sola direksiyonu çok kırdığım anlarda, istemeyerek korna çaldım. "Nooluyor lan? Kornayı niye çalıyon?" durumlarından bana şaşkınlıkla bakanlar oldu. Başka sıkıntı yaşamadım.
    haluk23 bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  4. #4

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Tebrikler. Tüketim biraz fazla gibi ama rodajda olduğundan olabilir. Kelle paçacıyı not aldım. Konum varsa daha iyi olur.
    zileliorhan bunu beğendi.

  5. #5
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kusura bakma benzin bitince yaşadığın duruma istemsizce güldüm.
    İyi etmişsin. Benim yaptığıma ancak gülünür, acınacak halime.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------

    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tebrikler. Tüketim biraz fazla gibi ama rodajda olduğundan olabilir. Kelle paçacıyı not aldım. Konum varsa daha iyi olur.
    Tüketimin fazla çıkmasının bir nedeni, benim her zaman seri kalkış yapmam ve sollamalarda seri olmamın etkisidir.

    Konum şöyle çıktı:

    https://l.facebook.com/l.php?u=https...cvE1nbK-QZOuRt
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  6. #6
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    orhan abi
    Youtube kullanıcı incelemelerin de bajaj ın kaydırmalı debriajının düzgün çalışmadığı sakın viraj da vites düşürme hatasına girilmemesi konusunda uyarıyorlar. Birkaç kişi teker kilitleyip düşme tehlikesi geçirmiş. Bilgin olsun
    İkinci husus fren yapınca teker kilitleniyorsa abs de problem olmalı
    zileliorhan bunu beğendi.

  7. #7
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistan
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    abi maşallah çok güzel bir yolculuk olmuş. eline sağlık.
    zileliorhan bunu beğendi.

  8. #8
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orhan abi
    Youtube kullanıcı incelemelerin de bajaj ın kaydırmalı debriajının düzgün çalışmadığı sakın viraj da vites düşürme hatasına girilmemesi konusunda uyarıyorlar. Birkaç kişi teker kilitleyip düşme tehlikesi geçirmiş. Bilgin olsun
    İkinci husus fren yapınca teker kilitleniyorsa abs de problem olmalı
    Kolaçan'ınki dahil, 4-5 video izledim, Bajaj'ın kaydırmalı debriyajının düzgün çalışmadığı hakkında öyle bir şey hatırlamıyorum ama doğrudur. Ben bizzat yaşadım.
    Hem kaydırmalı debriyaj hem de ABS konusunda, Bajaj'dan bir Japon kalite seviyesi beklememeliyiz. Herhalde bu konuda hemfikiriz.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  9. #9
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı zileliorhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolaçan'ınki dahil, 4-5 video izledim, Bajaj'ın kaydırmalı debriyajının düzgün çalışmadığı hakkında öyle bir şey hatırlamıyorum ama doğrudur. Ben bizzat yaşadım.
    Hem kaydırmalı debriyaj hem de ABS konusunda, Bajaj'dan bir Japon kalite seviyesi beklememeliyiz. Herhalde bu konuda hemfikiriz.
    6:50 de bahsediyor abi
    Daha başka bahsedenlerde var

    zileliorhan bunu beğendi.

  10. #10
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orhan abi
    Youtube kullanıcı incelemelerin de bajaj ın kaydırmalı debriajının düzgün çalışmadığı sakın viraj da vites düşürme hatasına girilmemesi konusunda uyarıyorlar. Birkaç kişi teker kilitleyip düşme tehlikesi geçirmiş. Bilgin olsun
    İkinci husus fren yapınca teker kilitleniyorsa abs de problem olmalı
    Başıma geldi malesef birdahada asla güvenmem.
    zileliorhan bunu beğendi.
    Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...

  11. #11
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Anlayamadığım bir konuda yardımcı olur musunuz?
    Kuralkan'ın resmi sitesinde, yakıt tankı hacmi 13 lt olarak gösterilmiş.
    Ben benzini bitirip, Gemlik'te yolda kaldıktan sonra aldığım full depo yakıt miktarı 11,8 lt.
    Dominar 250'nin 1,2 litrelik yedek deposu mu var?
    13 litrelik depoya örneğin 14 lt yakıt almış olsaydım, herhalde herkesin düşünebileceği gibi "Benzin pompası arızalı veya pompa fazla yazsın diye ayarı ile oynanmış" diye düşünürdüm.
    Ama durum tam tersi.
    Sizce nedir bunun mantıklı açıklaması?

    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  12. #12
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Güzel bir anlatım. Bursa dan geçtiğinizde tanışmak isterdim. İnşallah başka zaman Bursa dan geçecek olduğunuzda özelden yazın, sizi karşılarım.

    Bajajların vites küçültürken kaydırması kronik midir bilemiyorum fakat debriyajı daha yavaş bırakın ve hafif de gaz açın. Bir nebze kaymayı tolere edebilirsiniz.

    Sürüş dinamiğinizde ihtiyacınız olmasa da hafta da bir veya iki gün ofansif ve panik fren çalışın. Bajajlarda arka fren nedeniyle teker kitlemesi genel bir husus mudur bilemiyorum, fakat Belirli aralıklarla ofansif ve panik fren çalışması, acil durumlarda reflekslerinizi diri tutar, motorunuzun panik freni durumunda nasıl davranacağını ve kaç mt de duracağını bilirsiniz ayrıca da doğru frenlemeyi başardığınızda göreceksiniz ki fren mesafesi azalacak, teker kitleme vb hatalar daha az görülecek.

    Bende Ducati Multistrada 950S var. 60 Km hızda ofansif frenlemede 8 mt de durabiliyorum. Yunus polisi eğitmeni arkadaşım 6 mt den yukarı olmaması daha iyi olur dedi. Bu mesafelerde durabilmek için gerçekten çok iyi frenleme çalışması yapmak gerekiyor.

    Tekerinize taş değmesin.
    zileliorhan bunu beğendi.

  13. #13
    Macabre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Orhan abi yedek depo olarak yazmıyor kullanım kitapçığında. Yazıyorsa da ben görmedim. Ama Benim motor da aynı. 11.5 LT de fulleniyor. Sanırım son 2 - 2.5 LT kala benzin ışığı yanıp sönüyor. Yani o görünmeyen 2 - 2.5 litreyi yedek olarak varsayıyorum ben. Ve her fullediğimde küsüratlı olarak 11.5 litre falan alıyor benim makine de.

    Ben kaydırmalı olup olmamasına pek takılmıyorum. Eski alışkanlıktan kalma bir davranış olarak vites düşürürken hafif gaz veriyorum. Ne bir kitleme yaptı ne de motoru zorladı şimdiye kadar. Sadece 3. vitesten 2. vitese geçerken motor stop ediyordu yavaş hızlarda giderken. Servise sordum debriyaj ayarını yaptı. Yanlış hatırlamıyorsam ayardan sonra bir kere daha yaptı. Daha da yapmadı.
    zileliorhan bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    19 Temmuz 2019
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    Dominar250
    Merhabalar abi, konu mükemmel, anlatım ve açıklamalar süper. Bende yakın zamanda d250 sahibi oldum, ben sıfır km olarak aldım, ertesi gün üst kapaktan antfriz atmaya başladı kuralkan firmasının bu konuda hakkını yiyemem çok ilgilendiler anında olmasa da 3 haftada üst kapağı yenisiyle değişimi yaptılar. Şuan 1600 km deyim, aldığım 3 üncü motosiklet, yazdığın 10 maddenin 10unda da sonuna kadar haklısın. Öte yandan ağırlığını ve limitlerini bildikten sonra hele de menşei olan ülkenin üretim kalitesini de göz önünde bulundurarak, kullanan bilinçli bir sürücüye çok güzel anılar yaşatacağına inanıyorum. Ben memnunum tavsiyede ederim. Sonuçta tek silindirli küçük hacimli bir motosiklet. Sende 400 lüğünü kullanmışsın abi bana 250 nin titreşimi daha az geldi sanırım motor hacminden kaynaklı sencede öyle mi?
    zileliorhan bunu beğendi.

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    abi güzel gezi olmuş
    bu yedek benzinli yol gitme olayı benzin pompası için hiç iyi değil her defasında 50 lik benzin alan nc 700 dio bmw f800 gördüm benzin pompası bozulan
    çünkü o pompa benzin ile soğur depo da ne kadar çok benzin varsa o kadar az ısınıyor az benzin almak fazla sıcaklık demek aman dikkat pompa nın fiyatını öğrenmeden az benzin almayın
    dio nun benzin pompası montaj dahil 2800 papel (06.10.2023)
    zileliorhan bunu beğendi.

  16. #16
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Orhan Hocam, motorunuz hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. Geçen günlerde Dominar 250 üzerinde 25 bininci kilometremi devirdim, ufak birkaç yorum eklemek isterim.

    Fabrika çıkışı lastikleri kesinlikle çok kötü. Islak zemin performansı yerlerde sürünüyor bence En kısa zamanda iyi bir set lastik almanızı kesinlikle tavsiye ederim.

    Bu makina sıkıştırmaya hiç gelmiyor. Özellikle uzun yolda ideal devir aralığı 6000-7000 arası, 6500’ün üstüne pek çıkmamakta yarar var. Evet maksimum torkunu 6500 devirde veriyor ancak 7000 ve sonrası silindirleri çok zorladığı için makina resmen kırılıyor (deneyimle sabit). 6500 devir aşağı yukarı 110 civarına denk geliyor.

    Bence bu makinalara bir gidon yükseltme şart. Benim boyum 183, bacaklarım nispeten uzundur. Yarım saatten sonra belden hafif acı çekmeye başlıyorum.

    25 bin kilometredeyim, bahsettiğiniz arka fren durumu bende de var. Lastiklerim yaklaşık 10-12 bin kilometrelik, arka frene ABS deneme amaçlı sert bastığımda kitleyip kayma yapabiliyor. ABS’siz bir motor kadar kilitleme değil ancak yine de mevcut.

    Benim motorum 21 model. Kışın hareket halindeyken 3’ten 2’ye düşmek için debriyajı çektiğimde hareket halinde nadiren de olsa (haftada 1, bazen 3-4 günde 1) stop edebiliyordu. Silindir seti ve subaplar değişti, alakalı mı bilmiyorum ama 4 aydır bir problem yaşamıyorum.

    Son olarak depo 13 litre olmasına rağmen benim maksimum alabildiğim yakıt miktarı 10 litreydi. Tek dişe düştükten 20 kilometre sonra aldım. Yedek depo hakkında bilgim yok, servise uğradığımda soracağım ben de merak ettim.

    Zaten Bajaj’a ve motorlarına fazlasıyla aşinaymışsınız, o yüzden diğer detaylara girmiyorum. Sevgiler, tekeriniz düz bassın.
    zileliorhan bunu beğendi.

  17. #17
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Güzel bir gezi olmuş zevkle okudum.
    zileliorhan bunu beğendi.

  18. #18
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir anlatım. Bursa dan geçtiğinizde tanışmak isterdim. İnşallah başka zaman Bursa dan geçecek olduğunuzda özelden yazın, sizi karşılarım.

    Bajajların vites küçültürken kaydırması kronik midir bilemiyorum fakat debriyajı daha yavaş bırakın ve hafif de gaz açın. Bir nebze kaymayı tolere edebilirsiniz.

    Sürüş dinamiğinizde ihtiyacınız olmasa da hafta da bir veya iki gün ofansif ve panik fren çalışın. Bajajlarda arka fren nedeniyle teker kitlemesi genel bir husus mudur bilemiyorum, fakat Belirli aralıklarla ofansif ve panik fren çalışması, acil durumlarda reflekslerinizi diri tutar, motorunuzun panik freni durumunda nasıl davranacağını ve kaç mt de duracağını bilirsiniz ayrıca da doğru frenlemeyi başardığınızda göreceksiniz ki fren mesafesi azalacak, teker kitleme vb hatalar daha az görülecek.

    Bende Ducati Multistrada 950S var. 60 Km hızda ofansif frenlemede 8 mt de durabiliyorum. Yunus polisi eğitmeni arkadaşım 6 mt den yukarı olmaması daha iyi olur dedi. Bu mesafelerde durabilmek için gerçekten çok iyi frenleme çalışması yapmak gerekiyor.

    Tekerinize taş değmesin.
    Barış Bey, nazik davetinize teşekkür ederim. Tokat'tan Çanakkale'ye dönerken, program ve rota uygun olursa, sizi ziyaret edeceğim.
    Fren konusunda çok haklısınız. Ben motosiklet sürmeyi herhangi bir kurs ve eğitim almadan 53 yaşımda kendim öğrendim. Frenleme ve viraj tekniği konusunda eksiğim olduğunu kabul ediyorum. Birkaç kez Honda Eğitim Merkezinden eğitim almaya niyetlendim, hep bir engel çıktı. Ama inşallah bu sene çıkmadan fren ve viraj için bir kurs alacağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:22 ----------

    Alıntı Macabre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orhan abi yedek depo olarak yazmıyor kullanım kitapçığında. Yazıyorsa da ben görmedim. Ama Benim motor da aynı. 11.5 LT de fulleniyor. Sanırım son 2 - 2.5 LT kala benzin ışığı yanıp sönüyor. Yani o görünmeyen 2 - 2.5 litreyi yedek olarak varsayıyorum ben. Ve her fullediğimde küsüratlı olarak 11.5 litre falan alıyor benim makine de.

    Ben kaydırmalı olup olmamasına pek takılmıyorum. Eski alışkanlıktan kalma bir davranış olarak vites düşürürken hafif gaz veriyorum. Ne bir kitleme yaptı ne de motoru zorladı şimdiye kadar. Sadece 3. vitesten 2. vitese geçerken motor stop ediyordu yavaş hızlarda giderken. Servise sordum debriyaj ayarını yaptı. Yanlış hatırlamıyorsam ayardan sonra bir kere daha yaptı. Daha da yapmadı.
    3. vitesten 2. vitese geçerken motor stop etme olayı bende şimdilik olmadı. Ama deponun hacmi 13 lt belirtilmesine rağmen boş deponun niçin 12 litreden daha az aldığını anlamış değilim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:24 ----------

    Alıntı zorkow58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar abi, konu mükemmel, anlatım ve açıklamalar süper. Bende yakın zamanda d250 sahibi oldum, ben sıfır km olarak aldım, ertesi gün üst kapaktan antfriz atmaya başladı kuralkan firmasının bu konuda hakkını yiyemem çok ilgilendiler anında olmasa da 3 haftada üst kapağı yenisiyle değişimi yaptılar. Şuan 1600 km deyim, aldığım 3 üncü motosiklet, yazdığın 10 maddenin 10unda da sonuna kadar haklısın. Öte yandan ağırlığını ve limitlerini bildikten sonra hele de menşei olan ülkenin üretim kalitesini de göz önünde bulundurarak, kullanan bilinçli bir sürücüye çok güzel anılar yaşatacağına inanıyorum. Ben memnunum tavsiyede ederim. Sonuçta tek silindirli küçük hacimli bir motosiklet. Sende 400 lüğünü kullanmışsın abi bana 250 nin titreşimi daha az geldi sanırım motor hacminden kaynaklı sencede öyle mi?
    D 250'de titreşim konusunu, ilk mesajımda yazmayı unuttum. İyiki hatırlattınız, bahsedeyim.
    Makineyi ilk aldığımda şehir içinde kullandığım 70-80 km sırasında bir titreşim algılamadım.
    31 Ağustos günü Çanakkale'den ilk uzun yola çıktım. Çanakkale'den çıktıktan yaklaşık 50 km sonra, Ezine'yi geçtikten sonra sağ elçikte elimde uyuşma başladı. İlk mesajımda da yazdığım gibi, Biga'nın çıkışında içecek molası vermiştim. Moladan sonra bir daha titreşim ve elimde uyuşma olmadı. Ama ben Biga'dan çıktığımda makinenin yaptığı km, 400 km.yi geçmişti.
    Kendi kendime şöyle bir yorum geliştirdim:
    Dominar 250'de ilk 500 km.de sağ elcikte, makinenin rodajda olmasından kaynaklanan hafif bir titreşim var. 500 km sonra makinenin hareketli motor parçaları oturmaya başladığından dolayı, titreşim kayboluyor.
    Yanılıyor olabilirim, ama benim yorumum böyle. Siz ne düşünürsünüz, bilemem?
    Şu konuda da haklısın, D 250'nin titreşimi, D 400'den az. Ama ben D 400'ü ilk çıktığı sene almıştım. Şimdi yeni modellerde titreşim problemini çözdüler mi, bilmiyorum. 400'lük kullananlar bilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi güzel gezi olmuş
    bu yedek benzinli yol gitme olayı benzin pompası için hiç iyi değil her defasında 50 lik benzin alan nc 700 dio bmw f800 gördüm benzin pompası bozulan
    çünkü o pompa benzin ile soğur depo da ne kadar çok benzin varsa o kadar az ısınıyor az benzin almak fazla sıcaklık demek aman dikkat pompa nın fiyatını öğrenmeden az benzin almayın
    dio nun benzin pompası montaj dahil 2800 papel (06.10.2023)
    Ben prensip olarak şehir içinde ya da dışında kullanayım, benzini hep işaret lambası yanana kadar tüketir, sonra depoyu fullerim. Bu vesile ile her seferinde 100 km.de kaç litre yaktığını kontrol etmiş olurum.
    Not: "50'lik benzin" deyimini anlamadım. O ne demek?
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    50 TL lik benzin her zaman ışık sönecek kadar benzin almak tabiri caiz ise pintilikten

  20. #20
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orhan Hocam, motorunuz hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. Geçen günlerde Dominar 250 üzerinde 25 bininci kilometremi devirdim, ufak birkaç yorum eklemek isterim.

    Fabrika çıkışı lastikleri kesinlikle çok kötü. Islak zemin performansı yerlerde sürünüyor bence En kısa zamanda iyi bir set lastik almanızı kesinlikle tavsiye ederim.

    Bu makina sıkıştırmaya hiç gelmiyor. Özellikle uzun yolda ideal devir aralığı 6000-7000 arası, 6500’ün üstüne pek çıkmamakta yarar var. Evet maksimum torkunu 6500 devirde veriyor ancak 7000 ve sonrası silindirleri çok zorladığı için makina resmen kırılıyor (deneyimle sabit). 6500 devir aşağı yukarı 110 civarına denk geliyor.

    Bence bu makinalara bir gidon yükseltme şart. Benim boyum 183, bacaklarım nispeten uzundur. Yarım saatten sonra belden hafif acı çekmeye başlıyorum.

    25 bin kilometredeyim, bahsettiğiniz arka fren durumu bende de var. Lastiklerim yaklaşık 10-12 bin kilometrelik, arka frene ABS deneme amaçlı sert bastığımda kitleyip kayma yapabiliyor. ABS’siz bir motor kadar kilitleme değil ancak yine de mevcut.

    Benim motorum 21 model. Kışın hareket halindeyken 3’ten 2’ye düşmek için debriyajı çektiğimde hareket halinde nadiren de olsa (haftada 1, bazen 3-4 günde 1) stop edebiliyordu. Silindir seti ve subaplar değişti, alakalı mı bilmiyorum ama 4 aydır bir problem yaşamıyorum.

    Son olarak depo 13 litre olmasına rağmen benim maksimum alabildiğim yakıt miktarı 10 litreydi. Tek dişe düştükten 20 kilometre sonra aldım. Yedek depo hakkında bilgim yok, servise uğradığımda soracağım ben de merak ettim.

    Zaten Bajaj’a ve motorlarına fazlasıyla aşinaymışsınız, o yüzden diğer detaylara girmiyorum. Sevgiler, tekeriniz düz bassın.
    Bu makine değil, hiçbir makine sıkıştırmaya, yani aşırı devirli (yani kırmızı bölgede, limitör ışığı yanıkken) kullanamaya gelmez. Devir kesiciye sokana kadar zorlamak zaten mantık dışı.
    Ben yolculuk sırasında kalkış veya sollama falan yaparken kırmızı bölgeye geldiğim oldu. Devir kesiciye hiç sokmadım, zaten makine rodajda.
    "6500’ün üstüne pek çıkmamakta yarar var. ... 6500 devir aşağı yukarı 110 civarına denk geliyor." demişsin. Zaten 6.500 d/d.'da limitör ışığı yanıyor.
    Rodaj bittikten sonra 6500 devir aşağı yukarı 110 km/h hız civarına denk geliyorsa, demekki bu makineyi 110 km/h'den hızlı kullanmamak lazım gibi bir sonuç çıkıyor.
    İnternete bakıyorum. Makineye 150, 160, 170 hatta 180 km/h hız yaptırdığını iddia eden ileri zekalı geriler var. Normal şartlar altında 250'lik bir makine bu süratleri yapmaz.
    Devir kesiciye kadar gazlarsan, (oluyorsa eğer) yazılım attırırsan, arka dişliyi değiştirirsen, kilon hafifse ve yokuş aşağı gidersen, belki bazı limitleri zorlar. Ben bunların hiçbirini yapmam. Yapanlara da acırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 TL lik benzin her zaman ışık sönecek kadar benzin almak tabiri caiz ise pintilikten
    Söyledim ya, hiç yapmadığım için, bu tabiri ilk defa duyuyorum Öğrenmiş oldum, teşekkürler.
    F54 bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)