Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
51. sayfa BirinciBirinci ... 41495051525361 ... SonuncuSonuncu

17 Mayıs 2009 / 3. Geleneksel Motosiklet.NeT Yuvacık Gezisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1001

    Üyelik
    30 Mayıs 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBR 125
    olmuşmu yani anlmadım ama neyse uykum var benim ondan belki de


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1002

    Üyelik
    02 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul_Avrupa Yakası
    Motosikleti
    Piaggio X9 Evolution ArTÇıSı ;)
    ben gidiyorum arkadaşlar herkese iyi akşamlar artık Pazar' a görüşürüz Hoşçakalın...
    :cherry: :cherry: :cherry:

  3. #1003
    tasarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    Adapazar
    Motosikleti
    LX 150
    Alıntı B-A-N-U adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aaaa ne alakası var canım paparazilikle çııkkk çııkkk
    Sustum
    ..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..

    Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî

  4. #1004
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Alıntı Son listeden adlı üyeden alıntı
    Güzergah ve toplanma bölgeleri topiğin birinci sayfasında mevcut.

    GEZİ KATILIM LİSTESİ (Yuvacık gezisi)


    1_altıncı + 1 misafir
    2_atlantic
    3_bawebaran + 1 misafir
    4_biker_boyz
    5_borabuhara
    6_by_star + 3 misafir
    7_c@n
    8_denizcimuzaffer + 2 misafir
    9_dodobiç
    10_emrahkrm
    11_erdem860
    12_erdincpolat + 1 misafir
    13_gelişim sürücü kursu
    14_gkn + 1 misafir
    15_hanedan12
    16_hasanpinar0537
    17_herunolweo
    18_invent + 1 misafir
    19_jesse + 1 misafir
    20_jojomm
    21_kemalcolak34
    22_komtan + 1 misafir
    23_lijoluna + 1 misafir
    24_marv + 1 misafir
    25_mavıss + 2 misafir
    26_megadeth
    27_mete_han
    28_mlhmlck
    29_moruk
    30_nick84
    31_osmanka2000
    32_rola + 1 misafir
    33_runemagick
    34_selbes
    35_stereo + 1 misafir
    36_stoneofdeath
    37_tanımsız
    38_tasarslan + 1 misafir
    39_tolgada
    40_torx
    41_turkhakan + 1 misafir
    42_ulasoto
    43_vasco1925 ya cok uzak deıl ama ybr ile bu yol bitmez ya :D yemiyo abicim :D:D
    44_yt_servan
    45_zafersancak1 + 1 misafir
    46_eryılmaz
    47_b-a-n-u + e-m-r-e
    48_hadi millet
    49_canerçamalan
    50_•cimcime•
    51_inyez1981
    52_oğlum ve ben+1
    53_Cerrahi +2
    54_sj's + 1
    55_babaçi+misafir yok
    56_korkut250 +1 Misafir
    57_suzuki 125 AN - Emrah ( nam-ı diğer V.Rossi )
    58_vepsa GTS 250- İsmail (modifiye ustası iso'nun ellerinden çıkan civciv vespa'sıyla)
    59_aparat+1
    60_hazar_1
    61_DISTORTEDMAN + 4misafir
    62_kadirarseven + 1Misafir
    63_hilaluysal
    64_sen(.....)"Gelmiyormusun yoksa."
    Koş,Koş,Koş,

  5. #1005
    garaguru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2009
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Yuvacık nireeeeee, Fethiye nireeeeeeeeee!

    güzelmiş ama malesef cok uzagım :((

  6. #1006
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    gel pazar gel...
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  7. #1007

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    Avrupa Yakasından gelecek arkadaş var mı?

  8. #1008
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    ben mesela...
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  9. #1009
    tasarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    Adapazar
    Motosikleti
    LX 150
    Avrupa,asya,ortadoğu ve balkanlardan gelecek arkadaşlarıda bekliyoruz..Gelecekler kendilerini listeye eklemeyi unutmasın(organizasyonun verimliliği açısından)
    ..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..

    Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî

  10. #1010

    Üyelik
    12 Mayıs 2009
    Şehir
    b.paşa
    Motosikleti
    olsa tükan sizin....
    hopppssss ben geldim :D
    losing my religion!!!!

  11. #1011

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    listeye nasıl ekliyoruz ismimizi bilmiyorum açıkçası ama ben geliyorum
    sabah saat 9.00da levent bp'de olacağım

  12. #1012
    100 Oktan Moderatör (Komtan) Gürkan Anbarlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Motosikleti
    Fazer
    Grup Gezileri

    Grup gezileri motosiklet sporunun vazgeçilmezlerinden biridir. Eşiniz, dostunuz, arkadaşlarınızla beraber geziye çıkmak tek başınıza motor sürmekten daha keyiflidir. Ancak herşeyin keyifli bir tarafı olduğu gibi tehlikeli bir tarafıda vardır. Grup gezileri kurallara uyulmadığı ve motosikletçilerin uyum içinde olmadıkları durumlarda sonu kötü durumlarla karşılaşılabilecek yapıdadırlar. Bu yazımda sizlere kendi deneyimlerimden yola çıkarak grup sürüşü hakkında bilgiler vereceğim.

    Grup gezilerinde öncelikle herşey kurallar ile belirlenir. Birçok yurt içi ve yurt dışı motosiklet kulübü, derneği kendi belirledikleri kurallar ile grup gezilerini gerçekleştirirler. Kurallara uymayanlar uyarılır, tekrar kural ihlalinde bir daha gezilere dahil edilmezler. Grup gezilerinde yolculuğun keyifli gerçekleşmesi herşeyden önce iyi bir planlamaya bağlıdır. Gidilecek yer, güzergah, liderlerin seçimi, yol durumuna göre alınabilecek önlemler gibi sürüşün optimum başarısını etkileyecek her türlü etkenin düşünülüp planlanması gerekmektedir. Buna göre planlamada en önemli aşama lider seçimidir.

    İyi bir grup lideri nasıl olmalı?
    Grup içinde gidilecek güzergahı en iyi bilen, ön sezisi kuvvetli ve yol tecrübesi olan sürücü lider olarak başa geçer. Lider, yol şartları (stabilize, asfalt, kirli asfalt vb.), iklim, motor sayısı ve tipi, kullanıcı tecrübesine göre grup düzenini, hızını ve rotayı ayarlar. Lider yola çıkamadan önce gruba yol durumu, sürüş kuralları ve dikkat edilmesi gereken durumları anlatan kişidir. Ayrıca sürücülerin özel durumlarını dikkate alarak planlamayı yapan kişidir. Lider dışında yolu bilen iki kişi de orta lider ve artçı lider olarak grup içinde yerini alır.

    Orta lider ve Artçı lider ne yapar?
    Orta lider genelde çok bilinmez ve bahsedilmez ancak grubun ikiye bölünmesi (genelde farklı motor tiplerinin olduğu grup gezilerinde ve kalabalık kavşak geçişlerinde gerçekleşir), lider’in herhangi bir sebeple gruptan belli bir süreliğine ayrılması durumunda veya lider’in işaretiyle grubun başına geçecek kişidir. Artçı lider ise grubun arkadaki gözüdür. Grup düzenini kontrol eder. Sollamalarda grup liderinin talimatıyla şeriti kapatır ve diğer motorların sollama güvenliğini sağlar. Grubu sollamaya çalışan araçları, tali yolları gözler. Gerekirse grup liderliğinide alır. Bazı durumlarda acemilerin, hiç grup gezisine katılmamış kişilerin liderliğinide üstlenir. Ayrıca bir motor arkaya düşerse ilk müdahale edip durumu grup liderine bildirecek kişide artçı liderdir.

    İletişim!
    Liderler arasında iletişim çok önemlidir. 3 lider mutlaka birbiriyle yol boyunca iletişim içinde olmalıdır. İletişim en son teknoloji intercom cihazları kullanılarak yapılabileceği gibi, el işaret diliyle de gerçekleştirilebilir.

    Ülkemizde pahalılıkları sebebiyle son nesil intercom cihazları kullanımının yaygın olmadığı ve herkesde bulunmadığı için iletişimi geleneksel işaret diliyle anlatacağım.

    Lider, orta lider ve artçı lider, hatta sürücüler birbirleriyle iletişimlerinde geleneksel motosiklet işaret dili kullanabileceği gibi kendi belirlediği bazı işaretlerle durumu (motor arızası, benzin, mola vb) birbirlerine ve gruba anlatabilirler. Gelelim uluslararası motosiklet işaret diline.





    Bu işaret dili ile liderler ve sürücüler en etkin şekilde haberleşirler ve kontrollü bir sürüş yapılmış olur.

    İletişimden sonra sıra geldi grup sürüş yöntemine. Grup lideri yol durumuna, motosiklet sayısına göre sürüş tarzını belirler ve işaretle diğer sürücülere bildirir. Grup sürüş yöntemleri üç gruba ayrılır. Yanyana, sıralı ve zigzag sürüş yöntemi.

    Yanyana Sürüş Yöntemi

    Yanyana yürüş yöntemi daha çok törenlerde (cenaze, kutlama, koruma eskortu vb), hızın yavaş olduğu ve trafiğe kapalı alanlarda yapılır. Sürücüler yanyana sürüş yaparlar. Böyle bir sürüş tarzını yüksek hızlarda yapmak çok tehlikelidir.



    Sıra/Tek Hat Sürüş Yöntemi
    Sıra/Tek Hat sürüş yönteminde sürücüler ard arda sıralanırlar. Nispeten dar, virajlı, trafiğin az olduğu yollarda yapılan sürüş tarzıdır. Ayrıca sportif sürüşlere de bu yöntem uygundur. Her motor arasında hıza bağlı olarak en az 5 saniye ve daha fazla olacak şekilde mesafe olmalıdır.



    Balık Sırtı/Zigzag Sürüş Yöntemi
    Bu sürüş yönteminde sürücüler zigzag oluşturacak şekilde yol alırlar. Lider sol teker izinde giderken bir sonraki sürücü 1sn’lik mesafede sağ teker izinde yol alır ve buna göre arka grup dizilimi gerçekleşir. Bu sürüş yöntemi normal trafikte uygulanır ve en yaygın kullanılan yöntemdir. Zigzag yöntemi grubun uzunluğuna etki ettiği için trafiğin içinde grubun daha rahat ilerlemesinide sağlar. Her sürücü arasında en az 2sn’lik mesafe olmalıdır.



    Gezi öncesinde ve sürüş sırasında dikkat etmemiz gereken konular üzerine eğilmek istiyorum. Bunlar;

    -Geziye mutlaka dolu depo ile katılın. Böylece hem grup sürüşünü aksatmamış hemde zamansız molalara sebebiyet vermeyip kendinizi mahçup etmemiş olursunuz.

    -Yola çıkmadan önce grup liderini çok iyi dinleyin. Grup içi sürüş tarzı konusunda liderin vereceği bilgileri mutlaka uygulayın. Yol durumunu, durulacak yerleri, dikkat edilmesi gereken durumları size anlatacaktır. Dikkatinizden kaçan bir nokta sizi ve grubu tehlikeye sokabilir. Anlamadığınız bir nokta olursa mutlaka sorun. Yolda mutlaka durmanızı gerektiren bir durum olacaksa (ilaç alma, motorun tüketimi sebebiyle benzin ikmali veya herhangi bir neden) mutlaka grup liderine bildirin. Böylece sürüş planı daha düzgün yapılabilir.

    -Motorunuzun sinyal, far ve fren lambası kontrolünü her sürüş öncesi mutlaka yapın.

    -İletişim işaretlerini iyice öğrenin. Çünkü sürüş sırasında güvenliğiniz buna bağlı. Yoldaki bir bozukluk (stabilize, kasis, çukur) veya dikkat edilmesi gereken ne varsa size lider işaret dili ile bildirecektir. Önceden bildiğiniz bir duruma hazırlanmak çok daha kolay olacaktır.

    -Özellikle gruba yeni giren kişiler çok tutuk sürüş tarzı sergilerler. Hız kesme, yol dışına doğru sürme veya tersine ortaya doğru sürme, kişileri sollama, viraj içi hız kesme, şerit değiştirme gibi hareketlerde bulunabilirler. Bu nedenle yeni kişilerin artçı lider gözetiminde arkada yol alarak grubun sürüşüne ayak uydurması ve grup sürüşünü izleyerek alışmaları doğru bir karar olacaktır.

    -Şunu asla unutmayın hem kendinizin hemde motorunuzun limitlerini her zaman kendiniz belirleyin ve ona göre motosikletinizi sürün. “Öndeki hızlı gidiyor bende gideyim” derseniz kaza yapabilirsiniz. Asla ve asla yarış yapmayın. Kendi sürüşünüzü yapın. Grup buna uygun düzeni sağlayacaktır.

    -Grup sürüşü sırasında asla zigzag, değişik hareketler (ön kaldırma, elleri bırakma, ayağa kalkma vb), ani hızlanmalar ve frenler gibi hareketler yapmayın. Böyle bir hareketi arkanızdan gelen kişi yanlış algılayabilir ve herkesi tehlikeye sokabilirsiniz. Yola çıkılan sıra ne ise durduğunuzdaki sırada aynı olmalıdır.

    -Grubun kopmaması diye birşey olamaz. Ne kadar uğraşsanızda çoğunlukla grupta kopmalar yaşanabilir. Ancak bunu kontrol etmek çok kolaydır. Aynadan arkanızdakini kontrol ettiğinizde görebiliyorsanız sorun yok demektir. Yavaşladığını gördüğünüzde veya durduğunu hız keserek sizde yavaşlarsınız ve böylece zincirleme olarak tüm grup yavaşlamış olur.

    -Sürüş sırasında mutlaka farınız açık olsun. Ancak uzun farı gündüz dahi olsa açmamaya özen gösterin. Çünkü çok güzçlü olan uzun farlar gündüz bile dikkat dağıtıcı yansımalara sebebiyet verebilmektedir. Lider’in uzun farı yakması yeterlidir. Diğer sürücüler kısa far ile rahatlıkla görünürlüğünü sağlarlar.

    -Grup sürüşlerinde çok sık rastlanan bir durumda halkın size farklı tepkileridir. Yolda yarışmak isteyenden tutunda laf atan, küfür eden, taş atan veya değişik sesler çıkararak dikkatinizi çekmeye çalışan insanlarla karşılaşabilirsiniz. Bu gibi durumları görmezden gelin. Çünkü dikkatinizi oraya verirseniz yolla ilgilenmezsiniz ve kaza yapabilirsiniz.

    -Gruptan hemen kopup ayrılmayın. Genelde resim çekmek için yapılan bir harekettir. Grup liderine yola çıkmadan önce böyle bir planınız olduğunu bildirin. Sürüş sırasında da artçı lidere ayrıldığınızı belli edin. Aniden durmaya çalışmak yanlış anlaşılmaya sebep verebilir ve grup sürüş keyfini bozabilir.

    -Yakıtınızı en son benzin istasyonunda kontrol etmeniz yararınıza olacaktır. Böylece mola vermeden planlanan dönüş yolunda grubu engellememiş olursunuz.

    En iyi grup gezisi katılan tüm motorcuların sağ sağlim geri döndüğü gezidir. Bu nedenle lütfen kurallara uyalım, uymayanları uyaralım. Motosiklet sporu ancak böyle keyifli olabilir. Farınız ve yolunuz açık olsun. İyi sürüşler!

    Hasan Alp İNAN http://www.motoaktuel.com

  13. #1013

    Üyelik
    30 Mayıs 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA CBR 125
    Gerçekten Avrupa yakasından gidecekler var mı pazar sabah burdan da bir noktadan toplaşsak gitsek olmaz mı? İyi olurdu sanki...

  14. #1014
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    ben avcılardan gelicem levent bp de buluşup gidicez diye biliyorum yarın akşam kesinleşir
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  15. #1015

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS
    walla ben kemerburgazdan gideceğim, yazışmalarda avrupa yakası buluşma noktası sabah saat 9 levent bp yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam, dolayısıyla sabah o saatte ben orada olacağım..

  16. #1016

    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki intruder vs600 1997
    selamlar öncelikle ben aranızda yeni sayılırım ama motor üstünde bayagı bir geçmişim var ve sanırım geziye katılacagım ama güvenli mesafeden geriden gelerek gurup sürüşüne katılmamam motordaki bi aksilik yüzünden daha salıklı su an arka fren sisteminde sorun var onu halledersem yarın sıkıntı kalmaz ama hallolmazsa ben geriden takipte olacagım ve büyük ihtimalle aranıza katılmaya niyetlendim
    Ayhan Vatan kısmetse pazar günü görüşmek dilegiyle

  17. #1017
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    hoşgeldiniz inş sorunu çözer yanımızda bulunursunuz
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  18. #1018
    lijoluna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    B.paşa-İST
    Motosikleti
    CBR-600F vardı çalınanakadar :(
    Alıntı Darkness77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar öncelikle ben aranızda yeni sayılırım ama motor üstünde bayagı bir geçmişim var ve sanırım geziye katılacagım ama güvenli mesafeden geriden gelerek gurup sürüşüne katılmamam motordaki bi aksilik yüzünden daha salıklı su an arka fren sisteminde sorun var onu halledersem yarın sıkıntı kalmaz ama hallolmazsa ben geriden takipte olacagım ve büyük ihtimalle aranıza katılmaya niyetlendim
    Ayhan Vatan kısmetse pazar günü görüşmek dilegiyle
    umarım istediğin gibi olur ayhan

    bu toplanma yeri ve sürüş hızı konusunda çok anlaşılmaz bişiler yok arkadaşlar
    1-2 motor varki SS ler yani bunlar gurubu beklemicek arkadaşlar fakat motoruna bakmadan onların peşinden gitmek isticek arkadaşlara lafım denemeyin DELERLER :p
    geçilmek hiç bir zaman aşalanmak olarak alınmamalı arklar...
    onun zevki kendine seninki kendine yarış pistine çıkmıyoruz bu yüzden SS ler hariç gurupdan ayrılmamaya gayret edelim...
    racingler gurup sürüşünde bukadar uzun bir yolda gurupla beraber 70 ile giderse
    onun ne hale geleceğini sadece süren anlar....
    anlayışınız için tşkler

  19. #1019
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    Alıntı lijoluna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    umarım istediğin gibi olur ayhan

    bu toplanma yeri ve sürüş hızı konusunda çok anlaşılmaz bişiler yok arkadaşlar
    1-2 motor varki SS ler yani bunlar gurubu beklemicek arkadaşlar fakat motoruna bakmadan onların peşinden gitmek isticek arkadaşlara lafım denemeyin DELERLER :p
    geçilmek hiç bir zaman aşalanmak olarak alınmamalı arklar...
    onun zevki kendine seninki kendine yarış pistine çıkmıyoruz bu yüzden SS ler hariç gurupdan ayrılmamaya gayret edelim...
    racingler gurup sürüşünde bukadar uzun bir yolda gurupla beraber 70 ile giderse
    onun ne hale geleceğini sadece süren anlar....
    anlayışınız için tşkler
    süpersin
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  20. #1020
    lijoluna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    B.paşa-İST
    Motosikleti
    CBR-600F vardı çalınanakadar :(
    Alıntı canercamalan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    süpersin
    huyum kurusun öleyimdir


    REKLAM ALANI
51. sayfa BirinciBirinci ... 41495051525361 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)