Merhaba Arkadaşlar;
Gelişim Sürücü Kursu olarak Motosiklet Eğitim Merkezimizi açmış bulunmaktayız...Bu hafta yapılacak olan İleri Sürüş Eğitimize katılamk isteyen arkadaşlar web sayfamızdan başuvu ile ilgili gerekli formu doldurup bize ulaşabilirler...İlk hafta eğitimi 29Temmuz 2006 tarihinde yapılacaktır...www.motoregitimi.com
Fiyat:1 tam günlük eğitim için 100 ytl dir arkadaşlar....Ve bu eğitimi bitiren arkadaşlara sertifika verilecektir.
Eğitimlere katılmak isteyen herkez kendi motoru ve ekipmanı ile gelmek zorundadır...En az 1000
km tecrübe ve A2 ehliyet olması gerekmektedir.



Programın Kalitesi

Yabancı dil bir kelime olan "kalite" dilimize vasıf, nitelik şeklinde, ama aynı zamanda da kıymet ölçüsü biçiminde çevrilebilir.

Bu bölümde "Motosiklet Eğitimi Programı"nın kalitesini tarif ederken her iki anlam da bizim için önemli olacaktır. Programın vasıflarını, daha uygun bir tabirle "normlarını" mümkün olduğunca açık tanımlamak istiyoruz. Bu normların trafik güvenliği açısından yüksek bir değer seviyesine sahip olmaları gerekmektedir.

Programın kalitesinin tanımlanmasının yanında, hedeflenen kaliteye pratikte de ulaşılmasını sağlayacak kriterler türetmeye çalışacağız.


Genel Amaçlar
Risk Telafisi Teorisi
Buna göre insan bir ısıtıcıdaki termostat gibi çalışır. Termostatın belli bir görevi vardır, diyelim ki bir odada 20 C 'lik bir ısıyı sağlamaya çalışmak. Eğer termostat odanın ısısının sadece 19 C olduğunu farkederse sıcak su akışı için gerekli sübabı açar. Oda sıcaklığının 21 C'ye yükselmesi durumundaysa tekrar kapatır. Bu durumu motosiklet süren insanlara uyarladığımızda: Eğer motosiklet sürücüsü bir durumdaki riski çok düşük buluyorsa gaza daha da basar - riski yüksek bulduğu taktirdeyse gazdan ayağını çeker, ta ki doğru bir orta nokta, bir norm bulana değin. Bu noktada akla gelen soru, bu normun nereden çıktığıdır. Katılımcılarımıza ne şekilde bu otoritelerce kabul edilmiş risk etkileşimini oturtabiliriz?

Bir başka soru ise, motosiklet sürücümüzün kendi risk normlarındaki bir sapmayı hangi kesinlikle algılayacağıdır. Sürücü riski ne kadar ciddiye almaktadır?

"Tehlikeye yönelen, onun içinde ölür."

İşte amaçlarımız - onlara ulaşmak için çaba göstermeliyiz

Motosiklet Güvenli Eğitimlerimiz (MGE) ADAC ( Allgemeine Deutsche Automobil-Club www.adac.de ) müfredatına bağlı kalınarak verilmektadir.

Almanya'da güvenli sürüş konusunda eğitim veren en üst seviye kuruluş olan ADAC, eğitim veren kurumların üst çatısı DVR'a (Deutscher Verkehrssicherheitsrat e.V.) bağlıdır. (www.dvr.de)

DVR'nin "Motosiklet Güvenlik Eğitimi" çalışma grubu "MGE'de minimum gerekenler" adı altında aşağıdaki amaçları kabaca listelemiştir:
[list][*]Trafik güvenliği[*]Tehlikeleri tanımak, onlardan sakınmak ve onları yenmek[*]Sürücüyü ayarlamalar konusunda bilinçli hale getirmek[*]Ayarlamalar konusunda gerekli etkilemeleri yapmak[*]Aşağıdakilerin gerçekçi değerlendirmesini yapmak[*]Kendi yeteneğini / Yola çıkabilirliğini[*]Fiziksel sınırları[*]Aracın gücünü[*]Sürüş motivasyonunu[*]Duruma bağlı olarak değişen dış etkileri[*]Pratik eğitimin yansımaları[*]Sürüş yeteneğinin kuvvetlendirilmesi[*]Acil durum manevralarına ana hatlarıyla hakim olunması[*]Otomasyon eklentilerinden haberdar olmak[*]Başarılı stratejilerin (teknik /fiziksel /insani) sınırlarını belirlemek[*]Grup seyrinin katlanılabilir hale gelmesi[*]Sürücülerin koruma kıyafeti konusunda bilinçlendirilmesi[*]Araç kontrolüne hazırlığın teşvik edilmesi[*]Bu genel amaçlar MGE'nin (Motosiklet Güvenlik Eğitimi) saf bir bitirme
]kursundan daha fazlası olduğunu açıkça göstermektedir. Sürüş yeteneğinin düzeltilmesinin yanında katılımcıların düşünce ve hislerine dayanan bazı amaçlar da güdülmektedir.[/LIST


Kurs Katılımcıları


Standart bir kursta bir kurs yöneticisine en fazla 12 katılımcı düşebilir (ADAC Motosiklet Eğitimi'nde bu rakam max. 10'dur).

Katılımcılar arasında verimli bir düşünce alışverişi yaşanabilmesi için en az 4-6 arası katılımcı gereklidir.

Bir MGE'ye katılabilmenin önkoşulu, katılımcının sürdüğü ve sokak trafiğine girmesine izin verilmiş olan araca ait geçerli bir sürücü ehliyetidir.

Organizasyon

Kurs -verilen aralar da dahil olmak üzere- en az 8 saat sürer.

Pratik sürüş çalışmaları için açık trafiğe kapalı ve kullanıma bir engeli olmayan çevrelenmiş bir sahada yapılır.

Dersler ve verilen aralarda gazoz, kahve, çay gibi serinleticilerin yanısıra karbonhidrat takviyesi yapan içecekler de hazırda bulunmaktadır.


Müfredat


Güvenli bir trafik seyri, hiç kuşkusuz teknik bir araç olan motosikleti kullanabilme yeteneğine bağlıdır. Bu konudaki ilk adım sürüş okulu eğitimidir ve ehliyet sınavı ile de belgelenmiş olur. Ancak çoğu zaman bazı şeylerin düzeltilmesi gereklidir. Debriyaj, gaz, fren ve gidon ayarları ve birbirleriyle koordineli bir şekilde çalışmaları esas itibarıyla asla tam doğru olarak öğrenilmez. Birçok katılımcı zaten kendilerini bazı konularda eksik hissettikleri ve uzun zaman sonra motosiklet kullanmaya tekrar başladıkları için araca tekrardan vakıf olmak amacıyla kursa gelmektedir.


Standart Kurs
Kursun Açılışı
Tanışma
Teknik Kontrol
Isınma
Gidon Kullanımı
Yavaş ve Stabilize Sürüş
Slalom
Çalım Tekniği
Düz Seyirde Yön Değiştirme
Daire
Viraj Içinde Yön Değiştirme
Frenleme
Tek Tekerlek Frenlemeleri
Ani Frenlemeler
Kalan Hız
Frenleme ve Gidon Kullanımı
Frenleme ve Yön Değiştirme
Virajda Frenleme
Kurs Sonu
Koruma Kıyafeti / Kaskın Çıkarılması
Kursun Eleştirisi
Kursa ehliyetini henüz yeni almış ancak minimum 1000 km yol yapmış veya uzun bir aradan sonra yeniden motosiklet sürmeye başlamış ya da yıllardır düzenli bir şekilde motosiklet kullanan yada bir MGE'nde yer almış ,tekrarlamak isteyen sürücüler katılabilir.

Seviyenizin bu kriterleri karşılamadığını düşünüyorsanız, lütfen diğer kurlarımızı inceleyiniz.