Güzel tavsiyeler için teşekkür ederim, yağ değişimi ve bakım kolay ama arıza ve parça gerekliliği durumunda servis önemli. Navigasyonum olacak ve ziyaret edeceğim ülkelerin haritalarını da satın alacağım. Temel seviye Rusça ileri seviye Çince’m var şu an aklımda Moğolistan yok ama hiç belli olmaz o anlık duruma bağlı olarak geçebilirim, Çin yemeklerine alışığım, Çin yemeklerinden sonra Türk otağlarındaki yiyecekler bana nefis gelecek diye düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------
Tracer 700, NC750X hiç listeye almadım, bana daha çok cadde motosikleti gibi geliyor, süspansiyon açısından arazide daha başarılı olması önemli, araziye yatkın enduro zaten normal asfaltta titreşim olsa da, rahatsız etse de her türlü gider, fakat şehirli bir model ile 500km bozuk yol çok zor geçilir ve arıza açabilir.
Taraklıdaki arkadaşım hasanın geçmişte biraz farklı olsada
Seyahat planı vardı..bazı ülkeler hakkında paylaşımlarımız
Olmuştu..BURADAN
Gerçi 11 yıl olmuş..
Bu ülkelerden bazılarını bilen olarak tek tavsiyem
Dijital ekipmanı elektronik techizatı olmaması yönündedir.
Ben klr 650 ile yukarıdaki listedeki motorlardan bazısını
Çekerek yardım alabileceği bir yere getirmişimdir.
Yardım alamamaları ise başka birsorundu..
Cep telefonundan url veremedim
http://www.motosiklet.net/forum/moto...an-gezisi.html
Ben noktayı koyum...
boş yazıp boş araştırmışsın çok azıcık araştıran ciddi manada ..., İran da 250 CC sınırı var onu bilirsin .
, konu kız için motor önerisi gibi hiç bir şey bakmamışsın heveslenip konu açılmış ,%99 olasılık ile çıkılmayacak bir tur onun yerine Google maps de dolanılabilir masrafı da düşük elektirik ve internet
Biraz sert yazdım kusura bakmayın ama hiç bir şey araştırmadan armut piş agzıma düş yazılarına gıcık oluyorum.
Cevabıda siz bilgi ögrenin diye yazmadım milettin kültürü artsın diye yazdım.
Crf Rally
Crf
Yamaha wfr250
Kle250
Uygun motorlar ben olsam bu seçenekler den crf Rally seçerdim
Kawasaki KLE 500 denmişmidir bilmiyorum ama tavsiye ederim, eski bir KLE 500 tam o iş için uygun.
İran'a uğramadan da Orta Asya'ya gidilebilir herhalde, Bakü'den Türkmenbaşı'ya feribot var sanırım?
Ben iran vatandaşı değilim o yüzden 250cc sınırı beni bağlamıyor, çok arkdaşım gitti 990ADV 1200GS DL 650VStorm hiçbir sorun yaşanmadı rahat olun. Benim tur için aradığım dayanıklı ve sorun çıktığında rahat müdahale edilebilecek sınıfta bir motosiklet, gittiğim ülkelerde ciddi motosiklet kullanımı var ve buna bağlı olarak servisler ve ustalar bulunabiliyor mühim olan yeni BMW modelleri gibi elektronik olmasın, bir şekilde hallolur, satın aldığım motosikleti de tura hazırlamak için bazı değişiklikler yapacağım o yüzden piyasada bulunan firmaların mesela Touratech, daha yüksek kalitede malzeme ve parça ürettiği özellikle comfort sele, özel süspansiyon, ilave yakıt deposu vb uyumlu modellere daha yakın duruyorum. Bugüne kadar 25 ülke gezdim, sağlığım ömrüm yeterse daha da gezmeyi istiyorum, hepimize nasip olur inşallah hayallerimizdeki gibi geziler turlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------
İran için sadece Turing kurumundan Triptik yani karne almak gerekiyor, büyük illerin triptik büroları kolayca veriyor bu evrağı, 250cc sınırı olduğu için iranlılar sizin motosiklete gıpta ile bakıyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:30 ----------
CRF rally denendi bu turu kaldıramadı malesef, yukarıda bir arkadaş bahsetti, Moğolistan’da satıp uçakla dönmek zorunda kalmış arkadaşımız, sizin WR125 de çok iyi makinedir fakat böylesi uzun bir tur için ne kadar uygun emin değilim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
KLE’den ziyade KLR var aklımda
Al bir ybr çık pişman ettirmez,parça konusunda bir çok motosikledin parçasını bulamazsın
2018 yılından kalan Rusyadan bir fotoğrafım
Günde 300 km yapacaksan,güle oynaya yapar
Wr125r ı tur için almadım hocam. Tur iptal olduğu için bu sınıfta 1.90 boyuma en uygun , ve tip olarak en çok hoşuma gideni 125r oldu. 250r ile yanyana koyunca 250r midilli gibi kalıyor.
Birde fiyat meselesi var tabi cbf150 parasına aldım wr125r ımı parasının hakkını veriyor açıkçası.
Bu motosiklete 250cc blok koysalar tadından yenmezmiş. Bu sezonu böyle bitirip önümüzdeki sezon xt660r veya wr250r almak niyetim.
Moğolistanda satılan crf nin sorunu neydi, yola çıkarken ne gibi hazırlık yapıldı neden satıldı bilemem ancak 97bin kmye rutin bakımlar harici 47 binde egzantirik zinciri ve debriyaj balatası değişerek gelmiş crf250l var çevremde.Açıkçası merak ettim Moğolda motosikleti satan arkadaşın hikayesini.
Tabi tercih meselesi ama bana 125cc uzun yolda sıkıcı geliyor, yoksa motosiklet aramam zaten elimde var bir tane Suzuki 125cc, genelde kahve içmeye gitmek için kullanıyorum, uzun yolda yüksek hızda seyretmek gibi tutkularım yok sadece ara hızlanmalar iyi olmalı, tırların otobüslerin ardına takılıp kalmayalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------
WR125 ve 250 o sınıfın üst düzey modellerinden, WR250 yanlış okumadıysam 48bin tl gibi sıfır fiyatı var, git gide ulaşılamaz hale geliyor bizim için, KLX250 ve WR250 en beğendiğim modeller ama CRF bu ikisinin kalitesinin altında kalıyor malesef.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------
KLR 650 ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi esirgemezseniz sevinirim, arkadaşınızın zehiri kimden aldığı belli oldu, Nuri abim hemşehrimdir Aydın’da aynı kasabadanız, onun bilgi ve birikimi manevi desteği çok fayda sağlayacak inşallah.
Şerif abi iranın 250cc üstü sınırlaması gezginler için
Kaldırıldı.
Yakın zamanlı günceldir.
Zaten yasaklamalarıda uzun soluklu olmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Forumun kawasaki klr 650 başlığında benim çok paylaşımlarım vardır.
Klr 650 enzor coğrafya şartlarının iklimlerinin motoru olup tam bir
Dualsport tur.
Avrupaya gidecek biri için kesinlikle olmaz.
Fakat sizin plan için tam idealidir.
Ben bu motorla asma köprüden 2 metreden suya düştüm.
2 gün akarsuda nehirde kaldı.
Çıkardıktan sonra hiçbirşey olmamış gibi çalışıp yürüdü gitti.
Sorun şu ki
Temizini bulamamanın nedenlerini sayfada yazdım.
Kle 500 içinde geçerli aynı şeyler..
Arkadaş İran vatandaşı değil ona bir şey olmaz
Rüşvet iler geçen de var geçmeyen de var , olay biraz karışık ,Türkleri sevmiyorlar , onu net söyleyim yabancılar için türk dışı durum biraz daha kolay.
Asli ÖZbay
Yazılar eski değil,
Kanun kaldırıldıgına dair yazı var mı resmi ?
Ben kanuna dair resmi yazıyı daha önce gördüm.
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
CRF250L Rally'ye bir Hyperpro set alırsanız çok iyi olur ve fiyatı yine de yukarıdakilerden aşağıda kalır.
Hyperpro setten kastım:
- Önlere Hyperpro yaylar (orijinalde bir tarafta yay var diğer tarafta yok, hyperpro yaylar iki tane geliyor...)
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...SP-HO02-SSF021
- Arkaya Hyperpro amortisör (orijinal amortisör 70kg üzeri sürücü / yük için acayip zayıf ve yetersiz...)
https://www.webshop-hyperpro.com/en/...shock/HO02-0AC
İkisi toplam EUR 600'e geliyor. (oradaki fiyatlar Hollanda KDV eklenmiş hali, Türkiye'ye getiren mümessil çok az fiyat farkı ile getiriyor size maliyeti EUR 650-700 arası olur tahminim..) Taktırması için de bir 400-500TL verirsiniz. O zaman Rally çok çok iyi bir opsiyon oluyor.
Düşünürseniz sorun, ben yönlendiririm mümessile, sipariş geçerken kendi ekipmanlı ağırlığınız ve yük ağırlığını da bildiriyorsunuz, yaylar ona göre geliyor, hatta ön yükleme ayarını bile önden yapmış oluyorlar. (Önce Rally almak lazım tabi...)
arkadaşlar bu kadar byük bi rotayı malesef 150 300 cc motor kaldırmaz haa kaldırır günde 300 km yavaş tempo giderseniz
aha birkaç ss yükledim burada yazan isimleri sosyal medyadan ekleyip rota ve motosiklet hakkında bilgi alabilirsiniz
afrika twin bile çok masraf açarak bitirdiği(ön diskler zincir dişli fren balataları lastik amortisör keçeleri gibi masraflarla geri geldi) bi rotayı tek silindir küçük bi motor tamamlayamaz
Arkadaşlar rota’ya takılmayın başlığı açma sebebim motosiklet seçimi, rota şartlara göre değişir, Azerbaycan üzer den de gidilir, mühim olan mantıklı motosikleti seçelim, bu konuda katkılarınızı bekliyorum.
Youtube'da Itchy Boots (Noraly) seyredin 400cc Himalayan ile neler yapmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------
Haritası şurada:
https://www.google.com/maps/d/viewer...2855649117&z=4
Açıklama şurada:
https://www.itchyboots.com/route
bu tarz konularda o cc ile bu yol yapılmaz tarzı muhabbetler sadece ulkemizde donuyor maalesef..
her motosikletle hatta her araçla her rota yapılır.. önemli olan altınızda ki aracın sınırlarını zorlamamak ve sınırları icinde kullanmak...
vespa ile dunya tura atan da var, ybr ile gezen de var, 1200gs ile atan da var bisiklet ile atan da var...
dedigim gibi her motosiklet ile hatta her araçla bütün rotalar tamamlanabilir...
bu rota için nacizane fikrim tenere 660 olur benim.. bütceniz biraz daha dar ise uzun yola modifiye edilmiş crf 250 ya da wr250 olacaktır...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)