Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha XT 660X, Suzuki DRZ 400 SM + Honda CRF-400X arasında kıyaslama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Askerlik sebebi ile yüz yüze fikir alış verişinde bulunamıyorum. Bu 3 motosikleti az çok biliyor ve üzerine araştırdım. Bu 3 motoru hangisi iyi kaçar eder diye kıyaslamaktan ziyade pratikte yaşanmış günlük hayatta başımıza gelcekler açısından kıyaslamak istiyorum.

    Askerden önce Derbi GPR 125 kullanıcısıydım ve böylesine yedek parçasız ve masraflı motosiklete bulaşmak istemem. Şimdi xtx ve drz aynı sınıftalar ikisde SM sadece XTX normal ön süspansiyona sahip DRZ ise racing makinalarda olduğu gibi inverted.

    DRZ karbüratörlü DOCH yakıt sistemli hava soğutmalı, XTX ise TCI enjeksiyonlu SOCH sıvı soğutmalı bir alet. Galiba her ikiside 4 subap ama XTX çift eksoz, ateşleme teknolojisi ve süspansiyonlara biraz kafam takıldı neyse bu özelliklerin yanı sıra Suzukinin yetkili servis desteği nasıl bilmiyorum önemli nokta da Yamahayı biliyoruz ayna kırılsa bir ay beklersiniz

    İşte bu iki distribütör açısında sıkıntılı motorun yanında Honda gibi servis açısından güvendiğim bir firmadan da seçenek sunuyorum kendime ama Honda CRF-400'ün servis durumu nasıldır?

    Merak ettiklerimin ana başlıkları şunlardır.
    1) Uzun yol performansı ve kullanım ömrü(KM)
    2) Servis ve yedek parça durumları?
    3) Motorun rutin bakımları ve arıza çıkartma durumu açısından baş belası mı değil mi?(Maddi açıdan, yedek parça imkanı açısından, dayanıklılık açısında ele alabilirz)
    4) Bunları es geçipte çocukluk hayalim Transalp mi alsam

    ekleme: Bu konuyu 'Marka ve Model Kıyaslamalar' bölümüne niye açmadığımı düşünüyorum bulamadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Şubat 2011
    Şehir
    denizli
    Crf takmistim kafayi ama pek bi bilgi bulamadim crf 250x almay kalktim ikinci el ama cogu yurt disi gelme ve plakasizdiovyuzden vaz gectim. crf yi gunluk kullnim icin istiyordm lastiklri degistirip. En uygun en pratik xt660 gibi duruyor ama en cilgini crf

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    uzun yoldan kasdın nedir bilmiyorum ama o motorların hiç biri ile 300-400 km yi aşan uzun yolları yapmak doğru değil.
    Uzun yol yapma amaçlı motorlar değil zaten.
    XT 660 dışındakilerde yedekparça sıkıntısı çekebilirsin,CRF zaten çok az bulunan bir makina olduğu icin sarf malzemelerini bile günü gelmeden yedeklemen lazım.
    Yamahanın da yedekparçada sıkıntılı olduğu da biliniyor ama en azından ebay alternatifi fazla.

  4. #4
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    uzun yoldan kasdın nedir bilmiyorum ama o motorların hiç biri ile 300-400 km yi aşan uzun yolları yapmak doğru değil.
    Uzun yol yapma amaçlı motorlar değil zaten.
    XT 660 dışındakilerde yedekparça sıkıntısı çekebilirsin,CRF zaten çok az bulunan bir makina olduğu icin sarf malzemelerini bile günü gelmeden yedeklemen lazım.
    Yamahanın da yedekparçada sıkıntılı olduğu da biliniyor ama en azından ebay alternatifi fazla.
    Bu soruyu aslında drekt size soracaktım Uzun yoldan kastım çokta uzun değildi zaten marmara içi gezi vs hafta sonu kaçılacak yerler için. Yamaha konusunda sizin yazınızdan sonra hiç bulaşmama gibi bir niyetim var çok hantal gelsede transalp daha iyi bir tercih sanırsam (tarz farkını göz ardı ettiğimizde)

    Beni SM yada cross/enduro arası bir tarza iten babamın DT-50si oldu 45 derecelik viraj açısını ilk defa deneyebilidğim motor olduğunda hafif motorsiklete yöneldim. 70kilo gerçekten fazla hafif o ayrı bir mevzu.

    Alıntı eyz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Crf takmistim kafayi ama pek bi bilgi bulamadim crf 250x almay kalktim ikinci el ama cogu yurt disi gelme ve plakasizdiovyuzden vaz gectim. crf yi gunluk kullnim icin istiyordm lastiklri degistirip. En uygun en pratik xt660 gibi duruyor ama en cilgini crf
    CRF daha çok profesyonel kullanım için sanırsam.

    Cevap için teşekkürler.

  5. #5
    hercul3367 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2008
    Şehir
    mersin/bozyazı
    Motosikleti
    yamaha xt660r innova 125
    xt ile ilgili yorum yaparsam,2008 den bu yana kullanıyorum
    bir kere bile yolda bırakmadı.bulamadığım hiç bir parçası olmadı.
    zaten zorunlu parçalar(zincir,dişli,rulman,keçe vs) dışında hiç parça
    ihtiyacın olmaz,bu parçalarda zaten km yaptıkça ihtiyaç olan parçalardır.
    uzun yol meselesine gelince,her türlü uzun yola çıktım,gidiş geliş 1700 km
    yol yaprığım zamanlar oldu.uzun yol zaten konfor beklenmez bu aletlerden.
    drz 400 çok hoşuma giden bir makina,xt ile arasında kalmıştım,o da sorunsuz bir makinadır.
    Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
    Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
    http://gezginpardus.blogcu.com/

  6. #6
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Alıntı hercul3367 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...drz 400 çok hoşuma giden bir makina,xt ile arasında kalmıştım,o da sorunsuz bir makinadır.
    GPR125 in en kötü tarafı 10.000kmde reflektive istemesiydi. Tek silindirli XT gibi 400-600cc makinalarda durum nasıl? Konfor konusunda bende GPR 125i bile konforlu buluyordum mesele kaideyi ne kadar konfora alıştırmış olduğumuzda

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Üstad selamlar

    Trafiğe çıkabilen bir CRF mi buldun yoksa ? Hem de X versiyonunu... Bize niye haber vermiyorsun Bu motorlar sayıca çok azlar, ve trafiğe çıkabilenleri daha da azlar. Benim bu motorla ilgili bildiklerim hafiften special olarak tabir edilen modellere yakındırlar. Yani bakımları sıktır, parçaları ucuz değildir. Gerçi saydığınız hiçbir modelin parçasına ucuz denmez. Ayrıca herhalde aralarındaki en konforsuz olanı da CRF dir. Ama eğlenceye de en yatkın olanı da CRF dir. Fakat tahminimce sizin için biraz fazla rahatsız ve eğlencelik kaçabilir. Youtube da bir video vardı, bence CRF yi çok güzel özetliyordu. bulursam paylaşırım.

    Sanırım siz biraz hareket kabiliyeti kolay ve birçok amaçlı bir motor arıyorsunuz. XTX biraz hantal kalabilir bunların yanında ama her yola gelir. Günlük kullanılır, ~200 km yol rahat gidilir vs,vs,. Tam olarak ihtiyacınızı belirlerseniz daha iyi karar verirsiniz bence. DRZ bunların biraz ortası gibi biraz...
    #sürenadam

  8. #8
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad selamlar

    Trafiğe çıkabilen bir CRF mi buldun yoksa ? Hem de X versiyonunu... Bize niye haber vermiyorsun Bu motorlar sayıca çok azlar, ve trafiğe çıkabilenleri daha da azlar. Benim bu motorla ilgili bildiklerim hafiften special olarak tabir edilen modellere yakındırlar. Yani bakımları sıktır, parçaları ucuz değildir. Gerçi saydığınız hiçbir modelin parçasına ucuz denmez. Ayrıca herhalde aralarındaki en konforsuz olanı da CRF dir. Ama eğlenceye de en yatkın olanı da CRF dir. Fakat tahminimce sizin için biraz fazla rahatsız ve eğlencelik kaçabilir. Youtube da bir video vardı, bence CRF yi çok güzel özetliyordu. bulursam paylaşırım.

    Sanırım siz biraz hareket kabiliyeti kolay ve birçok amaçlı bir motor arıyorsunuz. XTX biraz hantal kalabilir bunların yanında ama her yola gelir. Günlük kullanılır, ~200 km yol rahat gidilir vs,vs,. Tam olarak ihtiyacınızı belirlerseniz daha iyi karar verirsiniz bence. DRZ bunların biraz ortası gibi biraz...
    Selamlar Syanur, CRF-400 X konusunda yanlışmı yazdım diye baktım hemen R serisi farsız ruhsatsız versiyonu. X'ler ruhsata trafiğe elverişli. CRF aslında hiç aklımda yoktu öylesine ekledim seçeneklere ama pişman oldum gibi DRZ; XTX'e göre 45 kilo hafif gerçekten önemli bir fark. Aynen söylediğin gibi hareket kabileyeti kolay yol ve arazi yoluna gidecek bir motor ister oldum yoksa düşüncem sabitti Transalp'ti

  9. #9
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yani keşke CRF olsa iyi tabi ama zor, bulmak zor. Bence DRZ de güzel ama şu bahsettiğim videoyu izleyince CRF hakkında biraz daha fikir edinirsin sanırım ;

    http://www.youtube.com/watch?v=qmaLVZjZ5z8


    Bir de baştan söylemem gereken iki şey var. 1. si CRF alırsan 17" lik jant bulmakta ciddi sıkıntı çekeceksin. Bulduğunda da "ulan bu fiyat nedir" diyeceksin 2.si DRZ almaya karar verdiğinde "o paraya ..... alınır" düşüncelerine ve fikirlerine maruz kalacaksın. Ama bence bunları kafana takma çünkü DRZ dediğin aleti gerçekten istiyorsan verdiğin paraya değiyor. Yani tamam o paralara 600 lük makine alınır ama sen SM istiyorsan o 600 lük makinelerin bir anlamı yoktur. Bir de DRZ nin temizi de az sayıda ne yazık ki.

    Sonuç olarak mantık XTX diyor, hiç macera aramayacaksan. Karar vermek zor biraz...
    #sürenadam

  10. #10
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    syanur, bu videoyu izleyince aklıma gelmişti crf luc1 deseydin videoyu drekt söylerdim sana. DRZye verilen paraya şunu bunu alırsına takılmam zaten 600cc 4 silindire binmeyi düşünmüyorum o kadar güçlü makina bana ters. Binsem binsen cbf 500 gibi 2 silindire binerim.

  11. #11
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Videoyu hatırlayamadım, ama okadar güzel bir video ki 2 saat aradım neredeyse paylaşmak için Buarada evet ihtiyacın yoksa 600 lük 4 silindir almak saçma. Ancak piyasası yok diye DRZ lere de ~16.000 TL ye kadar fiyat çekenler var. En az 10.000 TL den başlıyor. Karar verirsen haber et
    #sürenadam

  12. #12
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Kafamda 40 tilki var daha askerdeyim. Gelince ilk ne alirim bilmem ama xtxin yada drz tadina bakacam 15000 cekenler abartmis mi ne

  13. #13
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Kawasaki Klx 250 2011 model alsam ne dersiniz?

  14. #14

    Üyelik
    26 Şubat 2011
    Şehir
    denizli
    Bunlrinn arasundaaa cok gucsuz kalirr,ama sehir ici sehirlr arsi kisa mesafelrde ideal bana goree

  15. #15
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Voge SR4
    Kiyaslamajtan ziyade bana 250cc ve ustu cross/supermoto lazim cin mali gy 200 yerine alternatif olcak bi motor yani bu arada duke 125 kafama takildi hadi hayirlisi


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)