Yamaha XT 660X, Suzuki DRZ 400 SM + Honda CRF-400X arasında kıyaslama
-
15 Ağustos 2012, 13:35
#1
Reklamlar
-
15 Ağustos 2012, 13:56
#2
Crf takmistim kafayi ama pek bi bilgi bulamadim crf 250x almay kalktim ikinci el ama cogu yurt disi gelme ve plakasizdiovyuzden vaz gectim. crf yi gunluk kullnim icin istiyordm lastiklri degistirip. En uygun en pratik xt660 gibi duruyor ama en cilgini crf
-
15 Ağustos 2012, 14:16
#3
uzun yoldan kasdın nedir bilmiyorum ama o motorların hiç biri ile 300-400 km yi aşan uzun yolları yapmak doğru değil.
Uzun yol yapma amaçlı motorlar değil zaten.
XT 660 dışındakilerde yedekparça sıkıntısı çekebilirsin,CRF zaten çok az bulunan bir makina olduğu icin sarf malzemelerini bile günü gelmeden yedeklemen lazım.
Yamahanın da yedekparçada sıkıntılı olduğu da biliniyor ama en azından ebay alternatifi fazla.
-
15 Ağustos 2012, 14:33
#4
savaskayan adlı üyeden alıntı
uzun yoldan kasdın nedir bilmiyorum ama o motorların hiç biri ile 300-400 km yi aşan uzun yolları yapmak doğru değil.
Uzun yol yapma amaçlı motorlar değil zaten.
XT 660 dışındakilerde yedekparça sıkıntısı çekebilirsin,CRF zaten çok az bulunan bir makina olduğu icin sarf malzemelerini bile günü gelmeden yedeklemen lazım.
Yamahanın da yedekparçada sıkıntılı olduğu da biliniyor ama en azından ebay alternatifi fazla.
Bu soruyu aslında drekt size soracaktım Uzun yoldan kastım çokta uzun değildi zaten marmara içi gezi vs hafta sonu kaçılacak yerler için. Yamaha konusunda sizin yazınızdan sonra hiç bulaşmama gibi bir niyetim var çok hantal gelsede transalp daha iyi bir tercih sanırsam (tarz farkını göz ardı ettiğimizde)
Beni SM yada cross/enduro arası bir tarza iten babamın DT-50si oldu 45 derecelik viraj açısını ilk defa deneyebilidğim motor olduğunda hafif motorsiklete yöneldim. 70kilo gerçekten fazla hafif o ayrı bir mevzu.
eyz adlı üyeden alıntı
Crf takmistim kafayi ama pek bi bilgi bulamadim crf 250x almay kalktim ikinci el ama cogu yurt disi gelme ve plakasizdiovyuzden vaz gectim. crf yi gunluk kullnim icin istiyordm lastiklri degistirip. En uygun en pratik xt660 gibi duruyor ama en cilgini crf
CRF daha çok profesyonel kullanım için sanırsam.
Cevap için teşekkürler.
-
15 Ağustos 2012, 15:30
#5
xt ile ilgili yorum yaparsam,2008 den bu yana kullanıyorum
bir kere bile yolda bırakmadı.bulamadığım hiç bir parçası olmadı.
zaten zorunlu parçalar(zincir,dişli,rulman,keçe vs) dışında hiç parça
ihtiyacın olmaz,bu parçalarda zaten km yaptıkça ihtiyaç olan parçalardır.
uzun yol meselesine gelince,her türlü uzun yola çıktım,gidiş geliş 1700 km
yol yaprığım zamanlar oldu.uzun yol zaten konfor beklenmez bu aletlerden.
drz 400 çok hoşuma giden bir makina,xt ile arasında kalmıştım,o da sorunsuz bir makinadır.
Para her şeydir diyen, para için her şeyi yapabilendir...
Nasıl bir hayat yaşıyorsan, öyle ölürsünüz. Nasıl öldüyseniz, öylede dirilirsiniz.
http://gezginpardus.blogcu.com/
-
15 Ağustos 2012, 15:41
#6
hercul3367 adlı üyeden alıntı
...drz 400 çok hoşuma giden bir makina,xt ile arasında kalmıştım,o da sorunsuz bir makinadır.
GPR125 in en kötü tarafı 10.000kmde reflektive istemesiydi. Tek silindirli XT gibi 400-600cc makinalarda durum nasıl? Konfor konusunda bende GPR 125i bile konforlu buluyordum mesele kaideyi ne kadar konfora alıştırmış olduğumuzda
-
15 Ağustos 2012, 16:02
#7
-
15 Ağustos 2012, 16:15
#8
Syanur adlı üyeden alıntı
Üstad selamlar
Trafiğe çıkabilen bir CRF mi buldun yoksa ? Hem de X versiyonunu...
Bize niye haber vermiyorsun
Bu motorlar sayıca çok azlar, ve trafiğe çıkabilenleri daha da azlar. Benim bu motorla ilgili bildiklerim hafiften special olarak tabir edilen modellere yakındırlar. Yani bakımları sıktır, parçaları ucuz değildir. Gerçi saydığınız hiçbir modelin parçasına ucuz denmez. Ayrıca herhalde aralarındaki en konforsuz olanı da CRF dir. Ama eğlenceye de en yatkın olanı da CRF dir. Fakat tahminimce sizin için biraz fazla rahatsız ve eğlencelik kaçabilir. Youtube da bir video vardı, bence CRF yi çok güzel özetliyordu. bulursam paylaşırım.
Sanırım siz biraz hareket kabiliyeti kolay ve birçok amaçlı bir motor arıyorsunuz. XTX biraz hantal kalabilir bunların yanında ama her yola gelir. Günlük kullanılır, ~200 km yol rahat gidilir vs,vs,. Tam olarak ihtiyacınızı belirlerseniz daha iyi karar verirsiniz bence.
DRZ bunların biraz ortası gibi biraz...
Selamlar Syanur, CRF-400 X konusunda yanlışmı yazdım diye baktım hemen R serisi farsız ruhsatsız versiyonu. X'ler ruhsata trafiğe elverişli. CRF aslında hiç aklımda yoktu öylesine ekledim seçeneklere ama pişman oldum gibi DRZ; XTX'e göre 45 kilo hafif gerçekten önemli bir fark. Aynen söylediğin gibi hareket kabileyeti kolay yol ve arazi yoluna gidecek bir motor ister oldum yoksa düşüncem sabitti Transalp'ti
-
15 Ağustos 2012, 16:33
#9
Yani keşke CRF olsa iyi tabi ama zor, bulmak zor. Bence DRZ de güzel ama şu bahsettiğim videoyu izleyince CRF hakkında biraz daha fikir edinirsin sanırım ;
http://www.youtube.com/watch?v=qmaLVZjZ5z8
Bir de baştan söylemem gereken iki şey var. 1. si CRF alırsan 17" lik jant bulmakta ciddi sıkıntı çekeceksin. Bulduğunda da "ulan bu fiyat nedir" diyeceksin 2.si DRZ almaya karar verdiğinde "o paraya ..... alınır" düşüncelerine ve fikirlerine maruz kalacaksın. Ama bence bunları kafana takma çünkü DRZ dediğin aleti gerçekten istiyorsan verdiğin paraya değiyor. Yani tamam o paralara 600 lük makine alınır ama sen SM istiyorsan o 600 lük makinelerin bir anlamı yoktur. Bir de DRZ nin temizi de az sayıda ne yazık ki.
Sonuç olarak mantık XTX diyor, hiç macera aramayacaksan. Karar vermek zor biraz...
-
15 Ağustos 2012, 17:06
#10
syanur, bu videoyu izleyince aklıma gelmişti crf luc1 deseydin videoyu drekt söylerdim sana. DRZye verilen paraya şunu bunu alırsına takılmam zaten 600cc 4 silindire binmeyi düşünmüyorum o kadar güçlü makina bana ters. Binsem binsen cbf 500 gibi 2 silindire binerim.
-
15 Ağustos 2012, 18:17
#11
Videoyu hatırlayamadım, ama okadar güzel bir video ki 2 saat aradım neredeyse paylaşmak için Buarada evet ihtiyacın yoksa 600 lük 4 silindir almak saçma. Ancak piyasası yok diye DRZ lere de ~16.000 TL ye kadar fiyat çekenler var. En az 10.000 TL den başlıyor. Karar verirsen haber et
-
15 Ağustos 2012, 19:14
#12
Kafamda 40 tilki var daha askerdeyim. Gelince ilk ne alirim bilmem ama xtxin yada drz tadina bakacam 15000 cekenler abartmis mi ne
-
Kawasaki Klx 250 2011 model alsam ne dersiniz?
-
Bunlrinn arasundaaa cok gucsuz kalirr,ama sehir ici sehirlr arsi kisa mesafelrde ideal bana goree
-
Kiyaslamajtan ziyade bana 250cc ve ustu cross/supermoto lazim cin mali gy 200 yerine alternatif olcak bi motor yani bu arada duke 125 kafama takildi hadi hayirlisi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)