kanuni den UUUTANÇ duyuyorum ne bu bea :@:(:@
kanuni den UUUTANÇ duyuyorum ne bu bea :@:(:@
tipe bak hacı muro al daha iyi
daha neler yapıcak acaba allahın cekık gozlulerı
bır kursun kaleme benzer hayat tek eksıgı sılgıdır
siz kanuninin tekerini üretebilirmisiniz böle bol keseden atmayla olmaz bu işler.yapın daha iyisini çıkın konuşun,KANUNİ Türkiyenin 1 numarasıdır artık,kabullensenizde kabullenmesenizde bu böleeeeee
İnsanın aklı almıyor o kadar fabrikamız var herşeyimiz hazır diyip gidip çinden araç almak. Size onlarca ticari araç sayabilirim şu an satılan ve bu tip çin araçların piyasaya ne kan getirir ne de can ancak görtürürler...
* Artık marka isimleride çinliye dönmeye başladı....
Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi
Ne derece başarılı, ne derece başarısız olabilirler; bunu söylemek için henüz erken ama, piyasaya kan getirecekleri, canlandıracakları büyük bir gerçek bence, Çin'den gelen motosikletler de aynı konumdaydı; fiyatları dolayısıyla hem o ana kadar sahip olamamış birçok kişiye ulaştılar; hem oradaki model ve fiyatlar yüzünden Türkiye'de o ana kadar ulaşılamayan markaların yeni modeller getirmesine, uygun fiyatlar ayarlamasına sebep oldular. Buradaki tek fark otomobil ithal etmenin gerektirdiği diplomatik işlemlerin motosikletinkilerden daha karışık olması ve yeni yeni aşılabilmesidir.
Araçların ülkemizde üretilmemesi, Çin'den ithal edilmesi konusuysa sadece kendimizi suçlamamız gereken bir konu; Türkiye artık üretiminde uzman ve lider olduğu ürünleri bile Çin'den ithal ediyor (tekstil..vs), kaldı ki üretimi hakkında 1-2 deneme dışında bir birikimimiz olmayan otomotivi "almayalım kendimiz de yaparız" demek o kadar kolay değil. Söze başlamamız gereken yer; "Üretebildiklerimizi, kendi gücümüzü niye kaptırıyoruz ki? Kendimiz üretelim, bu arada diğer alanlarda da deneyim edinelim, ileride daha çok üründe bağımsız konuma gelelim.."gibi şeylerdir.
Bu durumda Çin'in başarabildiğini tebrik etmek lazım.
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
senin altındaki motor veya araba yerlimi de böyle konuşuyorsun.arkadaşlar üretim ha deyince olmaz bu bir kaç ayaktan oluşur önce ithalat sonra montaj sonrada üretim yapılır siz sanıyorsunuz ki bu pamuk ipliği çek dola üret.bir araba yada motor kaç bin parçadan olıuşur haberinizz varmı yerli yerli diyosunuz dünyada hiç bir firma hiç bir aradacı tamamen kendi fabrikasında üretme kabiliyetine sahip değildir.en fazla yüzde 30 35 bu kabiliyet vardır.sen sanıyonmu ki honda motor yada mercedes araba fabrikanın bir ucundan demir yığını girip öbür taraftan araba olarak yada motor olarak çıkıyor.burda iki şey sözkonusu cehalet veya kasıt bu sözleri hangisiyle sarfediyorsunuz onu bilemem
Emin ol sen dahil bir çok kişiden çok daha iyi biliyorum bir otomobil üretmenin nasıl bir süreç olduğunu.
Bu ülkede kaç otomobil fabrikası var haberiniz var mı? Parçaların çoğu da Türkiye içinde üretiliyor, otomotiv yan sanayii bakımından dünyanın önde gelen ülkeleri arasındayız. 10.000 metrekare fabrikamız var diyen bir firma her vidasını Çin'den alıp getiriyorsa o firmaya laf söyleme hakkı bulurum kendimde.
Ayrıca kullandığım motorda tek bir yerli parça yok. Keşke olsa! Honda CBF150'nin kalitesine denk bi yerli üretim motosiklet gösterebilir misin? Hadi kaliteden de vazgeçtim, sadece yerli üretim bir motosiklet gösterebilir misin???
sen kanuni nin üretim kabiliyetini nerden biliyorsun ne zaman fabrikayı gezdin.10000 m2 dediğin fabrika 60000 m2 eminim fabrikayı gezsen üretim kabiliyetlerini görsen benim niye böyle konuştuğumu anlardın.senin montajcı dediğin fabrikada şase den tutta en ufak dişliye kadar yerli üretim yapılıyor.sana biraz garip gelecek kanuni dediğin firma mercedes vito ya şanzıman aksamı yapıyor.senin üretimden anladığın takometre yapmaksa onu yapmazlar jant yapmaksa onu da yapmazlar ama inan yapamadıkları her şeyi satın alırken fiyatta büyük farklar yoksa inan yerli tedarikciyi tercih ederler.honda cbf kalitesinde yerli motor demişsin ben sana şunu söyliyebilirim en geç 2 sene içinde hem commuter tarzı hemde scooter tarzı daha kaliteli yerli motorları göreceksin.bunu çalışmasına 6 ay önce başlandı.yani bu firma seneye yapacağı işleri değil 5 yıl sonra ne yapacağını planlıyor
Hiçbir otomotiv firması bütün parçaları üretmez, hatta çoğu fabrikada üretilen parçaların/sistemlerin oranı aracın bütün sistemlerinin %25'ini geçmez. Motor bloğu, şasi ve kaportanın çoğu fabrikada üretilir, geri kalan aksamlar yan sanayii üreticilerden tedarik edilir.
derya_motor, Kanuni'nin 1990'ların başında getirdiği MZ'ler, hatta daha sonra burada yaptıkları Seyhan'lar bile şu an ürettikleri (!) motorlardan daha kaliteli. Değil 60.000, 6 milyon metrekarelik fabrikası da olsa malın kalitesi ortada. Firmanın yetkilileriyle de işim gereği gerek görüş almak, gerekse haberlerimde konu etmek üzere bir çok kez görüştüm, ufkumu açtıkalrını söyleyemem. İstersen önyargı de, ancak Kuralkan'ın kendi ürünlerini tasarlayıp kendi markasını sağlam bir yere oturtacağına kesinlikle inanmıyorum. En son Hyosung kavgasında da "markaya verdikleri değeri" gördüm. Gerçekten piyasada yerli üretim düzgün motorlar görmek istiyorum; ancak Çin'den parça getirip, burada monte edip "%100 Türk Malı" diye satan firmalara güvenim yok.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)