Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2006 honda shadow 750 sağa çekme problemi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Şubat 2011
    Şehir
    eskişehir
    Merhaba arkadaşlar eskişehirden melih. 1 Hafta önce bir senedir beklediğim honda shadowumu aldım.(2006 model 14000 km de). fakat 40 km hızdan sonra motosikletimin sağa çekme eğilimi var biraz rahatsız edici. anlamadığımsa motorsikletin hiç kazasının olmayışı ve başka bir forumdada bir arkadaş eksoz ağırlığından kaynaklandığını söylüyor. ama bana biraz komik geldi koskoca honda bunu düşünememiş mi? lütfen tecrübelerinizi ve bilgilerinizi paylasırsanız sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tombo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    çapırdı çıplak oldu SUZUKI GSR 600 K7
    Egzost ağırlığı mantıklı değil,öyle olsa ciddi ağırlığı olan shaftlı motorlarda şaft tarafının aksi yöne kırarak gitmek lazım düz gitmek için

    Gidon ve ön takımda problem olabilir,mesnetlerden olabilir. Tecrübeli ve bilgili arkadaşlar fikirlerini söyleyecektir.

  3. #3
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    muhtemelen. en basit örnek lastgik havalarını kontrol etmek.. lastik durumunu kontrol etmek..

    ikinci sebep gidonun sert bir şekilde yere duvara yada herangibir cisime takılması .. durumunda egilmesi..

    çözümü bast.. motor gidondan mı yoksa ön takımdanmı egri onun tesbitini yapmalısın gidondan eğiklik kolayca aksi yöne dogru çektirilerek düzeltile bilir

    ön takımdaki egiklik alt mesnetlerin gevşetilerek tekerlege sertçe vurulması ile sabitleiştirilip düzeltilip tekrar sıkılması gerekir ... usta yardımı daha net olacaktır..

    süspansiyon aksamı egik motorlar sökülüp preste basılır ama okadar bi egiklik olacagını sanmıyorum

    lastik havalarını kontrol edersen ilk etepta daha saglıklı olacaktır
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  4. #4
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    1-ön tekerin yol çukurlarına ,kaldırıma vs sert bir şekilde düşmesi çarpması gibi durumlarda ön amortisörde hasar oluşması veya ön cantın çok hafifde olsa eğilmesi.
    2-lastiklerde deforme ,lastik havaları
    3-gidon rulmanları
    4-ön takım ve fren tertibatı ayarsızlıkları

    gibi nedenlerden ötürü olması muhtemeldir.ama bunları kendiniz değilde serviste kontrol ettirmelisiniz..

  5. #5

    Üyelik
    02 Şubat 2011
    Şehir
    eskişehir
    anladığım kadarıyla sizlerde bu sorun yok. Şuan eskişehirde hava sıcaklığı -6 sıfıra düşünce ilk işim lastik havalarını kontrol etmek olucak. eğer problem geçmezsse servise gidicem. ama gidondaki bütün vidalara baktım hiç anahtar değmemiş. motora binemesemde 2 günde bir motoru siliyorum özellikle cantlardaki tellerin arasını ve gözüme bişey takılmadı. verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum.

  6. #6
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    rica ederim .. muhtemelen lastik havasından kaynaklanıyodur.... bi ara bakıp gelişmeleri yazarsınız

    bu arada hayırlı ugurlu olsun .. honda shadow çok begendigim bi motor .. 2005 modelini kullanmıştım 1500 km civarı.. bi abimize almıştık o da çok memnun du.. benim hoşuma giden tam bir drift makinası olması
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  7. #7

    Üyelik
    02 Şubat 2011
    Şehir
    eskişehir
    inşallah lastik havalarındandır. yarın -6 demeyip gidicem olmazssada servise bırakıcam. yarın mutlaka haber veririm tekrardan teşekkürler.

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muhtemelen. en basit örnek lastgik havalarını kontrol etmek.. lastik durumunu kontrol etmek..

    ikinci sebep gidonun sert bir şekilde yere duvara yada herangibir cisime takılması .. durumunda egilmesi..

    çözümü bast.. motor gidondan mı yoksa ön takımdanmı egri onun tesbitini yapmalısın gidondan eğiklik kolayca aksi yöne dogru çektirilerek düzeltile bilir

    ön takımdaki egiklik alt mesnetlerin gevşetilerek tekerlege sertçe vurulması ile sabitleiştirilip düzeltilip tekrar sıkılması gerekir ... usta yardımı daha net olacaktır..

    süspansiyon aksamı egik motorlar sökülüp preste basılır ama okadar bi egiklik olacagını sanmıyorum

    lastik havalarını kontrol edersen ilk etepta daha saglıklı olacaktır
    Muhtemelen lastiklerdir. Gidon eğri olsa bile sağa veya sola çekme yapmaz, refleks olarak aksi istikamette eğri tutup motorun düz gitmesini sağlarsınız.

  9. #9
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ne şekilde bir etki yapıyor.
    Mesela
    1. Siz düz gidiyorsunuzdur fakat gidon sağa dönük duruyordur.
    2.Gidon düzdür fakat motor sağa doğru dönerek gidiyordur.
    3.Gidonda düzdür lastikte düzdür fakat motor sağa doğru gidiyordur.
    4. Motor her şekilde sağa dönme eğilimi ile gidiyordur. Sağa virajlarda kolay dönerken sola virajlarda biraz inatçı davranıyordur. Sola yatmakta zorlanıyordur.

    Bir ara başımdaydı. Motor düz giderken gidon sağı gösteriyor. Sağ virajlarda benden önce yatarken sola virajlarda kasılıyordu. (suzuki marauder 800 modeliydi) Sonra levye ile düzelttik. Aslında düzeleyeğine inanmıyordum fakat düzeldi. Alt mesnetin altından 2 amortisör arasına levyeyi taktık ve gidona yüklenerek düzelttik. Çukura sert girmek neden olmuştu bende.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  10. #10
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Arka tekerden olabilirmi?teker ön tekerle paralel olmayabilir,maşanın ortasında olmasını dikkat etmek lazım.şayet değilse,kelebeklerden ayarlamak gerekebilir,diye düşünüyorum
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  11. #11

    Üyelik
    02 Şubat 2011
    Şehir
    eskişehir
    aynen dediğiniz gibi sağa dönüşlerde sanki motor kendisi yatıyor hatta sağa dönüşlerde zevk bile aldım ama sola dönüşlerde ayrıca bir kuvvet uygulamam gerekiyor. düz gidişimde gidon normal lastik normal fakat sağa doğru çekiyor nasıl desem hani solunuz dan hep bir rüzgar yersiniz ya onun gibi. malesef bu günde çıkamıycam ha -9 u gösteriyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:36 ----------

    Alıntı izm35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka tekerden olabilirmi?teker ön tekerle paralel olmayabilir,maşanın ortasında olmasını dikkat etmek lazım.şayet değilse,kelebeklerden ayarlamak gerekebilir,diye düşünüyorum

    yüzeysel baktım bişey göremedim ama akşam mesaiden gelince bi cetvel gönyeyle girişicem

  12. #12
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    BMW lerde bu sorun beşigin ayarsızlıgından kaynaklanır.Senin motorunda beşik ayarı bozuk mu? Yahut beşikte bozulacak ayar var mı?Motor saga çekiyorsa,beşigin saga dogru kaydırılması gerekir(BMW lerde).

  13. #13

    Üyelik
    02 Şubat 2011
    Şehir
    eskişehir
    herkeze çok teşekkür ediyorum sorun lastik havalarındanmış. artık motorumu daha çok seviyorum... eskişehire gelirseniz bekliyorum misafirim olun... hep görüntü falan diyordum öncam taktırmam diyordum ibreye baktım 120 ellerimi bıraksam arabadan atılan pet şişe gibi düşücektim... bundan önceki motorum x9 du gerçi o da garajda duruyorda onunla hiç rüzgar yemiyordum. ama
    shadowu sürerkende sanki dünyayı ben yarattım diyorum)) tekrardan teşekkürler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)