İlk Motorumu (Cruiser) Alacağım - Yardımlarınızı bekliyorum.
-
Herkese iyi forumlar. Bir seneyi aşkın zamandır motor almaya çalışıyorum. Sonunda bir miktar denkleştirdim ve 250 cclik bir cruiser ile kısmetse yollara atılacağım. Regal raptor 250 veya mondial mct 250 bana en sıcak gelenler.(mct 250 ile raptor 250 arasında bir fiyat farkı var ve mct alırken daha başka hususlarda da dikkatli olmam gerektiğini biliyorum) Forumlarda ve çeşitli youtube kanallarında ilk motor alacaklar için tavsiyeler var fakat cruiser tarzı için spesifik birşeyler var mı onu öğrenmek istiyorum. Bu tarzda motorları alırken nelere dikkat etmeliyim? rastlanılan kronik problemler nelerdir? satıcıyla buluştuğumda ne gibi elzem sorular sormam gerekir?
Antalya'da bu tarzda motorları teslim edebilecek servis, usta vs. önerileriniz varsa çok memnun olurum.
Şimdiden yardımcı olan, olmayan herkese teşekkür ederim, saygılar.
Reklamlar
-
-
Gönül isterdi hocam fakat o kadar bütçem yok motor için. Ekipmana, devir teslim ve sigorta ücretlerine param kalmaz.
-
-
bütçeniz ne kadar? regal raptor mondialden çok daha iyi bir motordur.
-
Küba süperlight istiyorumdum ben ama çok sorun çıkarıyor diye korktuk bunu aldık bakalım. Düzenli ilgilenirsen götürür seni baya bi ikinci elleri de uygun oluyor.F/P yani SL200 . Daelim piyasası yok insanlar bir keşvetse daelimi de rahat rahat alabilsek (yedek parçası ,servisi ve al satı bol bir ortamla).
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
bütçeniz ne kadar? regal raptor mondialden çok daha iyi bir motordur.
motora 5000 maksimum 5200 civarı ayırabilirim. Muhakkak regal raptor öncelikli. Zor ama temiz bir mct bulabilirsem o da iyi işimi görebilir. Bunların dışında keeway supershadow da ilgimi çekiyor, v twin motor olması beni cezbediyor, araştırmaya devam Hangi motor alacağımdan ziyade motoru alma girşimiyle ilgili sorularım var şu anda. Başlangıç için bir cruiser alacağım ve tek beklentim beni rezil etmemesi. Bir yazımı sanayide çürütmek istemiyorum. Bu konuda hayati parçalar nedir, motoru görmeye gittiğimde özellikle nelere dikkat etmeliyim? dışarıdan parlatılmış motorun içinin de aynı olup olmadığını nasıl anlarım, kendimi sağlama almak için istediğim tavsiyeler bunlar. Teşekkür ederim yorumunuz için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
alp010 adlı üyeden alıntı
Küba süperlight istiyorumdum ben ama çok sorun çıkarıyor diye korktuk bunu aldık bakalım. Düzenli ilgilenirsen götürür seni baya bi ikinci elleri de uygun oluyor.F/P yani SL200 . Daelim piyasası yok insanlar bir keşvetse daelimi de rahat rahat alabilsek (yedek parçası ,servisi ve al satı bol bir ortamla).
Öncelikle yorumun için teşekkürler.
sl200 düşünüp pulsar almak biraz garip olmuş sanki :D tarz olarak ben sadece cruiser/chopperlardan hoşlanıyorum. başka tarzda bir alet düşünmüyorum. sl200 piyasada tutunmaya başladı gibi görünüyor, birkaç kullanıcısına denk geldim, gördüm, güzel bir alete benziyor. forumlardan anladığım kadarıyla da pek bir problemi yok. zaten kuba'ya 2013'te geçtiğinden yeni aletler daha. parça problemleri de yok diye biliyorum, kullanıcıları fabrika çıkışlı aynalardan ve lastikten muzdaripler. ben tek silindir bir alet istemediğimden, şehirlerarası yol yapmayı planladığım için sl200 tercih etmiyorum yoksa onun üstüne yoğunlaşırdım.
-
-
Kuba Superlight'da sorun yaşandığını ben hiç duymadım. Tüm bu motorların Youtube'da detaylı incelemeleri mevcut. Şu anda ben sıfır alacak olsam fiyatından dolayı tercihim Falcon Freedom olur. Ufak tefek kalite problemleri dışında mekanik olarak sorunsuz bir motor. Lifan'ın motorunun ayak mesafesi bana kısa geliyor (boy 178 cm), eğer gelmezse o da alınabilir anacak Lifan'ın ikinci elde satışı biraz daha zor. Lifan hem az yakıyor hem de V motorlu olduğundan gerçek bir cruiser havası var. Superlight için de boy olarak aynı şey söz konusu ama onun satışı aksine çok kolay. 200 cc olması bence onu bu klasmanın dışına itiyor. İlk motor olarak güzel olur. Bana göre MCT çok seveni olsa da diğerlerinden bir tık geride olan eski nesil bir motordur ve bildiğim kadarıyla titreşimi de çoktur. Kalite olarak bakarsak benim sıralamam Regal Raptor > Lifan = Superlight > Freedom = MCT şeklinde olur. Takıt tüketimi olarak da en çok Regal yakar, diğerleri hemen hemen aynıdır. Bu arada Regal derken 2006 model titreşim makinası olanlardan bahsetmiyorum, onları alma. Bence bütçe de kısıtlıysa Freedom 250 al, lastiklerini değiştir mis gibi kullan. Sissy bar falan da aramazsın. Hatta bazı bayiler camlı ve çantalı olarak satıyorlar.
-
Benim önceligim rahatligi, kullanim kolayligi, karburatorlu v twin hazzı (gonlumde hep bir 1340 evo olacak), yedek parca ve uygun aksesuar bolluğu olmustu. Bu hacimde hemen hemen tum modelleri denedim ve spesifik bir makinada karar kildim. Tavsiyem secim kriterlerini belirleyip, bu kriterlere en uygun makinayi mutlaka ve mutlaka deneyerek satin almanizdir...
-
Seko adlı üyeden alıntı
Kuba Superlight'da sorun yaşandığını ben hiç duymadım. Tüm bu motorların Youtube'da detaylı incelemeleri mevcut. Şu anda ben sıfır alacak olsam fiyatından dolayı tercihim Falcon Freedom olur. Ufak tefek kalite problemleri dışında mekanik olarak sorunsuz bir motor. Lifan'ın motorunun ayak mesafesi bana kısa geliyor (boy 178 cm), eğer gelmezse o da alınabilir anacak Lifan'ın ikinci elde satışı biraz daha zor. Lifan hem az yakıyor hem de V motorlu olduğundan gerçek bir cruiser havası var. Superlight için de boy olarak aynı şey söz konusu ama onun satışı aksine çok kolay. 200 cc olması bence onu bu klasmanın dışına itiyor. İlk motor olarak güzel olur. Bana göre MCT çok seveni olsa da diğerlerinden bir tık geride olan eski nesil bir motordur ve bildiğim kadarıyla titreşimi de çoktur. Kalite olarak bakarsak benim sıralamam Regal Raptor > Lifan = Superlight > Freedom = MCT şeklinde olur. Takıt tüketimi olarak da en çok Regal yakar, diğerleri hemen hemen aynıdır. Bu arada Regal derken 2006 model titreşim makinası olanlardan bahsetmiyorum, onları alma. Bence bütçe de kısıtlıysa Freedom 250 al, lastiklerini değiştir mis gibi kullan. Sissy bar falan da aramazsın. Hatta bazı bayiler camlı ve çantalı olarak satıyorlar.
Öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim. SL200 konusundaki tek problem tek silindir olması, Antalya'da yaşıyorum, şehir dışı seyahatlerim olacak, tek silindir motor alırsam o da yorulur ben de. O konuda düşündüğümüzde çift silindir yakıt olarak da beni idare eder. Lifan hiç düşünmüyorum, boyum 1,80, ayak meselesi bir yana Lifan'ın üstüne hiç düşmedim, araştırmam lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------
Purzel adlı üyeden alıntı
Benim önceligim rahatligi, kullanim kolayligi, karburatorlu v twin hazzı (gonlumde hep bir 1340 evo olacak), yedek parca ve uygun aksesuar bolluğu olmustu. Bu hacimde hemen hemen tum modelleri denedim ve spesifik bir makinada karar kildim. Tavsiyem secim kriterlerini belirleyip, bu kriterlere en uygun makinayi mutlaka ve mutlaka deneyerek satin almanizdir...
Benim de ilk motorumu alırken beklediğim iki şey var; biincisi dediğiniz gibi kullanım kolaylığı, rahatlık. İkincisi ise beni rezil etmemesi, yazımı sanayi köşelerinde geçirtmemesi. Bunun olmaması için de motoru alırken, servise göstermeden önce bunları nasıl anlarım, motorda basit bir şekilde tespit edilebilecek sıkıntıları nasıl görürüm? Bunlar hakkında da bilgi alırsam çok sevinirim, yorumunuz için teşekkürler.
-
Bu video isinizi bir nebze de olsa gorecektir. Hakeza youtube uzerinde bircok ikinci el rehberi de mevcut diye hatirliyorum...
https://youtu.be/hBBDe40ZQnM
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)