Chopper alicam fikirlerinizi ve yardimlarinizi bekliyorum.
-
Reklamlar
-
öncelikle yeni başlayanlar için ister chopper olsun ister yarış tarzı fark etmez.Burada önemli olan alınan eğitimin kalitesidir,eğitim veriyorum diyipde 1 günlük basit temel kavramları gösterip sonra bilinçsiz bir şekilde yollara yeni sürücüler göndermek çok tehlikeli bir durum zira her platformda dile getiriyorum "motorsiklet kendi kendinize öğrenebilinecek bir olay değildir" diye.
Mutlaka işinin ehli,konusunda uzman olan sertifikalı eğitmenler yada kurumlarda eğitim almalısınız.
Benimde ilk motorum kuba superlight 200 oldu ve eğitimimi gis akademide kendi motorumla alarak başladım.
Burada dediğim gibi motor tarzı önemli değil,önemli olan sıfır bir sürücü adayı için eğitimin önemdir.
boy ve kilonuza göre benim kullandığım makine size çok sırıtmaz,fiyatıda bütçenize uygundur ama ikinci el alacağım diyorsanız regal raptor yada daylim gibi markalarada bakabilirsiniz.gerçi şuan sezonda açıldığı için fiyatlar tavan yaptı dövizinde etkisiyle. iyi bir araştırma yaparsanız kendinize uygun bir model bulabilirsiniz ancak söylediğim markalar size uyabilcek giriş seviyesi makinelerdir.
-
Egitimi hondanin gayet güzel bir kursu oldugunu duydum ordan almayı düşünüyorum işin ehli kisiler sertifikali egitmenler olduğunu duydum. Eğitim olayına bende kesinlikle onem veriyorum hayatimda 2 kere direksiyona oturup sınavdan 90 puanla ehliyet aldim fakat araba kullanmayı hala bilmiyorum ehliyetim var diye demek degikdirki bu başkalarının caninida tehlikeye atayım böyle bir hakkım yok tabiki.
Superlight 200 göz gezdirdim biraz forumlardan cikan yorumlar lastiklerle alakali sıkıntıları olduğu yönünde hic bi iyilestirmede yapılamıyor deniliyor. Cebe uygun bir motor ama şöyle bir baktığımda Çin malı ve fazlasıyla janjanli bi sekilde satılıyor rüzgarlik cantanfalan fistan... Benim düşüncem motoru fazla suslemelerinin altinda baska sebepler yatabilir ayrica adinin arge olarak abilmasida hala gelistirilme sürecinde olduğunu gösteriyor herhalde.
2.ci el almayı düşünmuyorum belli başlı korkularimdan dolayı ikinci el elde patlar korkusu ne kadar guvenilirde olsa ben kullan atciyim motor ölene kadar kullanırım.
-
genelde japon motorlar dahil çoğu motorun lastikleri dandik oluyor.
kuba makineler stabil çalışan ve yarı yolda bırakmayan makineler.tabi tercih sizin motor konusunda.
eğitim olarak honda güzel bir seçenek gerçektende.
-
Yorumların icin tesekkur ederim blackghost eline saglik baska bilgi sahibi kimse yokmu ben tatil gününüzemi denk geldim acaba?
-
@Bartkuma ;
Honda GS2 eğitimi sonrası Kuba Superlight 200 ekonomik ve görünüm olarak bence emsalleri içinde en iyilerinden biri, sürüş konforu olarak gayet yeterli bir seçim olur. Kuba başlıklarından da okuyacağın gibi, mutlaka lastikleri değiştirmeli, aynaları uzatmalısın. Bunun dışındaki masraflar keyfe kederdir. Yalnızca, motor kadar, tam korumalı ciddi full ekipmanı da bütçende doğru hesaplamalısın ( kask, çizme, pantolon, eldiven, mont )
Ben Regal Raptor'ü önermem başlangıçta, kullanım olarak SL200'e göre dar alan ve düşük süratlerde daha çok zorlar seni başlangıç motoru olarak.
-
Su anda kararımı bende sl200den yana kullanmakta karar kıldım parcalarsam en azindan severek aldigim bi motoru dagitnamis olurum öğrenene kadar ustalasana kadar sl200 bana yeterli gelir galiba. Peki lastik ve ekipmanlar konusunda tavsiyeleriniz varmıdır Türkiye'de sistem kazık üzerine oynandığı icin kaliteli üründe cok para dandigide
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------
Ayrıca rks nin yeni motoru blackster hakkinda ne düşünüyorsunuz fiyat bakimindan çok elestrilsigi icin vazgeçmiştim mat siyah beni herndakika kendisine çekiyor :/
-
Bartkuma adlı üyeden alıntı
Su anda kararımı bende sl200den yana kullanmakta karar kıldım parcalarsam en azindan severek aldigim bi motoru dagitnamis olurum öğrenene kadar ustalasana kadar sl200 bana yeterli gelir galiba. Peki lastik ve ekipmanlar konusunda tavsiyeleriniz varmıdır Türkiye'de sistem kazık üzerine oynandığı icin kaliteli üründe cok para dandigide
Neden parçalamak gibi bir olumsuz başlangıçla yola çıkıyorsun ki ? Eğitim al, dikkatli ol, keyifle sür ve tecrübe edin
Ekipman işi çoook uzun konu. Tavsiyem kask için ucuza kaçmayıp full face bir kask almak. Mont ve pantolon CE onaylı sert korumalı olmalı. Motosiklet çizmesi uzun ve kaval kemiği korumalı olmalı, eldiveler de el dışındaki kemikleri darbeye karşı koruyan sert korumalarla desteklenmiş olmak durumunda.
SL 200 için mutlaka lastik değişmek gerekir. Bu konudaki ve yapılması gerekenlerle ilgili tüm yorum, alternatif ve sonuçlar aşağıdaki linklerde mevcut.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...t&daysprune=-1
http://www.motosiklet.net/forum/moto...t&daysprune=-1
-
Boy kilo, sl200 için biraz fazla gelecektir ama motosiklet kullanmayı öğrenmek için ideal bir motosiklettir. Commuter kadar rahat kullanımı var. Cruiserların kullanımı kontrolu biraz daha zordur gidon turu ve açısı bakımından. Motosikletin gazını, frenini, ağırlığını, trafikteki yerini öğrenmek adına kendine zaman tanı. sonra imkan buldukça cruiserları deneyerek senin için en güzelini bulabilirsin..
Cruiserları bende severim.. Görsel olarak güzel olsalar da çok ağır ve büyük modelleri artık istemiyorum. Şehir içinde Commuter rahatlığına alıştım bi kere.. o yüzden daha ince yapılı cruiserlara bakıyorum.
Hyo gv250, regal raptor 250 e9, lifan lf250b, yamaha virago, honda rebel, suzuki intruder bulunabilecek en sevdiğim modeller arasında..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Neden parçalamak gibi bir olumsuz baþlangýçla yola çýkýyorsun ki ? Eðitim al, dikkatli ol, keyifle sür ve tecrübe edin
Ekipman iþi çoook uzun konu. Tavsiyem kask için ucuza kaçmayýp full face bir kask almak. Mont ve pantolon CE onaylý sert korumalý olmalý. Motosiklet çizmesi uzun ve kaval kemiði korumalý olmalý, eldiveler de el dýþýndaki kemikleri darbeye karþý koruyan sert korumalarla desteklenmiþ olmak durumunda.
SL 200 için mutlaka lastik deðiþmek gerekir. Bu konudaki ve yapýlmasý gerekenlerle ilgili tüm yorum, alternatif ve sonuçlar aþaðýdaki linklerde mevcut.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...t&daysprune=-1
http://www.motosiklet.net/forum/moto...t&daysprune=-1
Ilaveten, sert korumalar yazmissiniz, pantolon monttaki korumalarin ce onayli olmasi gerek elbette ama korumalarin sert olması koruyor anlamina geliyor mu ?
Ca rider coach online teori eğitiminde, caner atagun korumalar hususunda dikkat edilmesi gereken biseyin,korumalarin çok sert olmamasi gerektiğini söylemisti.
Öyle korumalar var ki, vücut isisina göre sertliği degisiyor.
Siz simdi sert korumalar olmali diyince kafam karıştı, belirtmek istedim burda..tesekkürler
-
-
Mont, pantolon içindeki entegre korumalardan bahsediyorum harici olanlardan değil. Mont var sırtına gri bir sünger koyup satıyorlar ve kaza anında hiçbirşeye yaramıyor tabii. 15 yıldır hiç harici koruma kullanmadım ve tercihim her zaman giysiye entegre korumadan yana oldu. Yalnızca sırt korumayı mont içine ayrıca takıtorum uzun olan türden.
-
Sl 200 güzel. Bide falcon freedom 250 var ona da bak onun da şekli harika ama rks blacksterda acayip şık. Ama hiç diyen olmamış. Ben olsam kesinlikle ama kesinlike lifan 250b alırdım . V motor ve kesinlikle çok dayanıklı bi motor olarak bilinir cinlilerin içinde en iyisi bence o forumda oku bi de bak tipine pişman olmazsın sanıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
Utku Onar adlı üyeden alıntı
Sl 200 güzel. Bide falcon freedom 250 var ona da bak onun da şekli harika ama rks blacksterda acayip şık. Ama hiç diyen olmamış. Ben olsam kesinlikle ama kesinlike lifan 250b alırdım . V motor ve kesinlikle çok dayanıklı bi motor olarak bilinir cinlilerin içinde en iyisi bence o forumda oku bi de bak tipine pişman olmazsın sanıyorum
Ne kadar çok ama kullanmışım :D özetle ben de o kadar bütçe olsa kesinlikle lifan alırdım
-
Yorumlariniz icin cok tesekkur ederim. Utku onar falcon freedomu gördüm ve ciddi anlamda aşık oldum desem yeridir tamamen karizma :d umarım altimda küçük kalmaz yoksa seçimim baslangic olarak freedom olacak sanırım. Boyutlari ve benim boyutlarim hakkinda yorum alabilirmiyim küçük gelirmi sizce
-
9 bine güzel gv250 alınır gel sen gel seni gv'ci yapalım
-
Ogzcngdk benimde icimdeb gecen o fakat limitlerim son bir kac gundur bazi sikintilardan dolayı düştü sıfırı o fiyat olsa yine hic durmam alırım ama ikici elede hic girmek istemiyorum
-
Çok fazla dolandırmadan son haftalardaki favori cruiser modelimin bir videosunu koyuyorum : https://www.youtube.com/watch?v=bl-WnKdTIA0
Keeway Blackster 250. Kısa zaman sonra RKS Blackster 250 olarak satışa çıkacak. Şu anda n11.com'da falan zaten satışta gözüküyor ama ellrinde motor olduğunu sanmıyorum. Özetle 250 cc V motor, enjeksiyonlu, çift disk frenli, yeterince hızlı (videoya göre 130 km/saat) ve bana göre gayet de kaliteli bir motor. Sesi de çok güzel. n11 sitesinde 8490 TL, Üçerler'de 10000 TL civarı etiket koymuşlar. Dediğim gibi satışa tam olarak sunulmadığı için tutarsız fiyatlar geziyor. Alacak olsam n11'e doğrulama yapıp oradan sipariş verir ve beklerdim. Tabi işin bu kısmı size kalmış. n11'de motoru bulmak için ismini Blacstar olarak yanlış yazacaksınız . Bu motoru ben de ciddi olarak almayı düşünüyorum.
Freedom 250 de çok güzel bir model. Fakat tek silindirli, enjeksiyon yok. Bence enjeksiyon olması genelde ilk çalıştırmada ve soğukta nazlanan Çin motorları için en önemli özellik. Ayrıca Falcon markasının üst modelleri RKS kadar yaygın değil ama bunun önemli olup olmaması alan kişiyi ilgilendirir.
-
Sorun orda iste bende blackster hayraniyim ama 10bin o motora verecegime daha iyi alternatifler var
-
-
Bartkuma adlı üyeden alıntı
Ogzcngdk benimde icimdeb gecen o fakat limitlerim son bir kac gundur bazi sikintilardan dolayı düştü sıfırı o fiyat olsa yine hic durmam alırım ama ikici elede hic girmek istemiyorum
Canım benim, ikinci ele girmek istesen de istemesen de gireceksin ama. Ömür boyu 250cc araçlar mı kullancaksın? Bir Dragstar 650-Shadow 750 sahibi olmayacak mısın? Bu aletler orta sınıf cruiserın kralıdır, asla yolda bırakmaz, kronik sorunları yoktur, satmak istediğin zaman zorlanmazsın, senelerce kullanılıp her şeyleri öğrenilmiş makinalar. Ama sıfırı yok...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)