Egzozlardan biri soğuk diğeri sıcak!
-
29 Haziran 2012, 00:34
#1
3 gün önce Yuki Çift silindir 250 cc Chopper aldım, Egzozlardan biri sıcak diğeri dokunulacak kadar soğuk, acaba pistonlardan biri çalışmıyor mu, teknik servise gittim ciddiye almadı bakmadı bile. Deli olucam. Acaba silindirlerden biri çalışmıyor mudur??? Neden biri sıcak biri soğuktur bilenler varsa yardım edebilir mi, öneri babında. Çok teşekkür ederim !!!
Reklamlar
-
29 Haziran 2012, 00:59
#2
yosuncafe adlı üyeden alıntı
3 gün önce Yuki Çift silindir 250 cc Chopper aldım, Egzozlardan biri sıcak diğeri dokunulacak kadar soğuk, acaba pistonlardan biri çalışmıyor mu, teknik servise gittim ciddiye almadı bakmadı bile. Deli olucam. Acaba silindirlerden biri çalışmıyor mudur??? Neden biri sıcak biri soğuktur bilenler varsa yardım edebilir mi, öneri babında. Çok teşekkür ederim !!!
O egzozlardan biri süs, sadece birinden egzoz gazı çıkıyor motorun altına bakarsanız iki silindirden gelen borular bir boruda birleşiyor.
-
29 Haziran 2012, 01:33
#3
harbiden süs müdür?
-
29 Haziran 2012, 03:11
#4
hayır süs değil aynı motor bendede var büyük ihtimal silindirlerden biri çalışmıyor buda büyük ihtimal beyinden olabilir.Ama tabi bujidende olabilir.Ama beyin bozuksa silindirlerden birini çalıştırır tek buji ateşler motor gider ama çekiş yoktur ve sürat almaz anlarsın yani yoksa egzoz soğuk kalmaz zaten... Aynı sorunla karşılaştım halledemezsen yardımcı olurum...
(1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO
-
Ben de bir süredir aynı sorunu yaşamaktayım.
Bazen tek silindir çalışmıyor, ısındığında çalışabiliyor ya da çalışmıyor belli olmuyor. Çalışmadığında söküp eski bujilerden birisini takıyorum ve çalışmaya başlıyor.
Daha sonra tekrar aynı sorunu yaşadığımda, daha evvel sorunu yaşadığımda sökmüş olduğum bujiyi tekrar takıyorum problem çözülüyor.
Daha önceleri bunu sadece motor soğukken yaşıyordum şimdilerde ne zaman yaşayacağım belli olmuyor. Buji kablosunu söküp şaseye yaklaştırdığımda elektriği görüyorum, bujiye kadar elektrik geliyor ama ateşleme olmuyor.
Bu beyinden midir? Yoksa şüphelendiğim gibi buji kablosundan ya da kablo öncesi tesisattan mıdır?
Oturdum da Nemrut'un bahtsız tahtına,
Seyreyledim ziyaretçileri, Kör, ruhsuz, sağır ve etten,
Ve ruhum bin kıssa çıkardı, Bu negatif ziyaretten.
-
silindirin biri çalılmıyordur.
Aşk üç harflidir...!
BMW bin
Git
Sin
-
baysamin adlı üyeden alıntı
silindirin biri çalılmıyordur.
Biz ne yazdık zaten ?
Oturdum da Nemrut'un bahtsız tahtına,
Seyreyledim ziyaretçileri, Kör, ruhsuz, sağır ve etten,
Ve ruhum bin kıssa çıkardı, Bu negatif ziyaretten.
-
o soguk egzos boştur yani SÜS EGZOSU benim ilk çinli motorumda öyle idi
-
krd adlı üyeden alıntı
o soguk egzos boştur yani SÜS EGZOSU benim ilk çinli motorumda öyle idi
Bizim bu modellerde öyle bir durum yok ve ayrı ayrı geliyor. Zaten soğuk hava geliyor eksozttan.
Silindiri ve silindir çıkışını elleyince de soğuk. Ayrıca çıt çıt ses geliyor ve çekişten düşük. Sesinden de anlayabiliyorsunuz çekişten de. Silindirin birisinde ateşleme yok, bariz fark edilebiliyor yani.
Oturdum da Nemrut'un bahtsız tahtına,
Seyreyledim ziyaretçileri, Kör, ruhsuz, sağır ve etten,
Ve ruhum bin kıssa çıkardı, Bu negatif ziyaretten.
-
Problem çok basitmiş. Kablonun temassızlığından. Kabloyu fazla gömünce kablonun ucundaki contayı usta değiştirmiş daha kalın bir conta, kablonun ucunu yukarı kaldırıyor buji kafasına tam temas etmiyor. Nerelere baktım halbuki
Oturdum da Nemrut'un bahtsız tahtına,
Seyreyledim ziyaretçileri, Kör, ruhsuz, sağır ve etten,
Ve ruhum bin kıssa çıkardı, Bu negatif ziyaretten.
-
çin modellerindeki çift silindir motorların sistemleri tek silindirler ile aynı tertibata sahipler,
Yani şöyleki,,,
Arkadaşın biri CDI BEYİNDENDİR demiş,
beyınden tek ateşleme çıkıyor ve tesisat içinden 2 kablo olarak gelişiyor,
Olurda günün birinde sorun oluşursa biri ateşlıyor ise kablonun birinde veya ateşleme bobininin birinde sorun var demektir.
Bilginiz Olsun...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
çin modellerindeki çift silindir motorların sistemleri tek silindirler ile aynı tertibata sahipler,
Yani şöyleki,,,
Arkadaşın biri CDI BEYİNDENDİR demiş,
beyınden tek ateşleme çıkıyor ve tesisat içinden 2 kablo olarak gelişiyor,
Olurda günün birinde sorun oluşursa biri ateşlıyor ise kablonun birinde veya ateşleme bobininin birinde sorun var demektir.
Bilginiz Olsun...
Motorun tek silindir çalışmadan da uzun süre rahatça (rahat derken çekişten düşüyor tabii) çalışması ilginç değil mi? Nasıl bir sistemle çalışıyor bu?
Bir de bu motorların şanzımanı kuru mu? Motorla şanzımanı aynı yağla yağlıyor olamaz herhalde.
Oturdum da Nemrut'un bahtsız tahtına,
Seyreyledim ziyaretçileri, Kör, ruhsuz, sağır ve etten,
Ve ruhum bin kıssa çıkardı, Bu negatif ziyaretten.
-
Seyreyledim adlı üyeden alıntı
Motorun tek silindir çalışmadan da uzun süre rahatça (rahat derken çekişten düşüyor tabii) çalışması ilginç değil mi? Nasıl bir sistemle çalışıyor bu?
Bir de bu motorların şanzımanı kuru mu? Motorla şanzımanı aynı yağla yağlıyor olamaz herhalde.
modern tüm 4 zamanlı motosikletlerin şanzımanı ıslak.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
23 Aralık 2012, 13:19
#14
O zaman buji takılan yerde problem var. Buji siz kullanırken gevşiyor demektir. Orayı bir kontrol ettirin.
-
24 Aralık 2012, 13:57
#15
[QUOTE=Mengu16;2731681]
Harbi süs'mü?
Manifold'ların birleşmesi manifold'lardan çıkan basıncı(Gazı) eşitlemekte(düzene sokmakta) (motorun daha düzgün)ve egzozların daha senkronize çalışmasını sağlamakta.
Arada ki bağlantıyı aldığınızda çıkan ses tamamen değişecektir.
silindir çalışıyordur muhtemelen sorunun ateşlemede(Buji,Pipo,Bobin,Bobin kablosu)
-
ArkadasLar Soruna eL atmam gerekecek. YukiLer V motor DeğiL Dik SiLindirLidir. TakıLmıs oLan cift egsozda CaLısmakta yani süs oLan egsoz yok. Sizin söyLemiş oLdugunuz Bisan roadstar Monero cmx 250 Gibi made in china oLan v tvin motorLarın EgsozLarın birisi süstür. Ama öyLe süs DeğiL. KoLtugun aLt kısmına geLen egsoza baktıgınız taktirde orda Kazan oLdugunu ve iki egsozunda cALıstıgını görürsünüz. Sadece kazandan önceki kısım yani arkada buLunan siLindire giren egsoz yok aLt kazan giden ayrı bi techizatı vardır. Sonu itibariyLE süs oLan bir egsoz değiL. Arkadasım Senin Egsozun eger ısınmıyorsa.
AteşLemeye Bak. Bujinin kafasını sök AtesLeme varmı onu kontroL et
AteşLeme Yoksa 1. KabLoLarı kontroL et 2 Buji bobinini KontroL et. 3 Beyini kontroL et
AteşLeme varsa 1. Karbiratör temizLigini yap. 2. Bujini KontroL et (Bujiyi kesmiş oLabiLir)
sorunun haLLoLacaktır. umarım beyin yada buji bobiniyLe aLakaLı sorun değiLdir. Yoksa Fiyat sağLam ŞekiLde Artacaktır.
-
6 ayda halletmiştir heralde sıkıntısını
-
gv650i adlı üyeden alıntı
6 ayda halletmiştir heralde sıkıntısını
Tabi Ben sitede yeni oLdugum için Tarihe bakmamıştım Gerçi arkadas Benimde probLemim var ama iLgiLenen yada anLayan kimse Yok Acmıs oLdugum KonuyLa iLgiLenecek birisi yokmu arkadas :S
-
MeTaLLiCa_05 adlı üyeden alıntı
Tabi Ben sitede yeni oLdugum için Tarihe bakmamıştım
Gerçi arkadas Benimde probLemim var ama iLgiLenen yada anLayan kimse Yok Acmıs oLdugum KonuyLa iLgiLenecek birisi yokmu arkadas :S
Şimdilik görünen en büyük sorunun klavyenin arada bir kaçırması..
-
Cevaplara bakıyorumda , ne kadar bilinçsiz cevaplar veriyor arkadaşlar.Konuya tam anlamıyla hakim olmayan herkes cevap yazmış.Bir arkadaşımız direk beyin demiş , her motor her model ve her sorun birbirinden farklı.Neden bu kadar ezbere yorum yapıyorsunuz anlamış değilim.Biraz dikkatli olalım.Her konuda konu sahibini yanıltıyoruz dikkatl olalım arkadaşlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)