Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

bir daha yagmurlu havada tovbe..!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Muzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2011
    Şehir
    Duzce / Merkez
    Motosikleti
    yok
    ilk defa yagmurlu havada motor kullandim bu gun. yolumda normal bir sekilde ilerlerken bir araba onume cikiverdi. aslinda gunesli bir havada durus mesafem yeterliydi, ancak arka firene basinca motorun arka kismi on kismi ile anlasamaz hale geldi on taraf duz gitmek isterken arka taraf saga dogru kaymaya basladi, direksiyonu sola kirsam kesin yere yatardim. neyse topladim motoru ve 50km/saat hizi gecmemek kaydi ile sag salim eve geldim. tabi kaya kaya, islanmamida saymiyorum. yok kardes bir daha yagmurlu havalarda yola cikmam. acaba motorlar icinde kislik yani yagisli havalarda, karli havalarda kullanmak uzere lastikler varmidir?
    ***
    herkes bir gün ölür, ama aslında herkes yaşayamaz...
    ***


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Geçmiş olsun anladığım kadarıyla motorunuzun üzerinde henüz orjinal lastikleri takılı onları daha kaliteli olanlarıyla değiştirirseniz (pirelli,michelin,metzeler gibi)yol tutuşunu artırmış ve bu tip problemleri önlemiş olursunuz ayrıca kış için üretilmiş özel lastiklerde var tabiki http://www.anlas.com.tr/urun.asp?kon...&anakategori=7
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  3. #3
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    bu şartlarda arka freni mümkün olduğunca az kullanılması gerektiğini söylüyolar...50 km de gayet iyi bi hız bence bu şartlar için..en azından benim gibi biri için...senin tecrübeni bilmiyorum...

  4. #4
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Şimdiye kadar yağmurlu havada hiç kaza veya kaydırma yaşamadım. Tabiki bu hep böyle devam edeceği anlamına gelmiyor. Çok dikkat etmek lazım. 2x Dikkat ister yağmurlu hava.
    Kim olduğumu biliyormusun ? O zaman sus dalgana bak !

  5. #5
    Muzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2011
    Şehir
    Duzce / Merkez
    Motosikleti
    yok
    askinda aldigimda tekerlekleri degistirecektim ancak usta bu lastikler sana 1 yil daha gider dedi bende dokunmadim. sanirim en iyisi degistirmek. 3-5 lira icin riske girmeyelim...
    ***
    herkes bir gün ölür, ama aslında herkes yaşayamaz...
    ***

  6. #6
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Islak zeminde önce takip mesafesi ve doğru hız sonrada LASTİK herşey.

    cbf150 motorumun orjinal lastikleri sadece 6000-6500km kadar tahammül sınırları içinde kullanıldı ve sonunda canıma tak edip, canımdan değerli değil ya diyip 200tl ye mis gibi michelin lastik taktım ve yağmurda motor kullanmak korkudan çıkıp normal ama biraz daha dikkatli bir sürüşten başka birşey olmaz oldu.

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Yavaş yavaş sürüp tecrübe kazanmaya bak. Günün birinde illa ki yağmurda sürmen gerekir, ozaman bu kaçışın sana pek faydası olmaz
    #sürenadam

  8. #8
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Nasıl yani?

    Sadece arka freni mi sıktın?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  9. #9
    Muzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2011
    Şehir
    Duzce / Merkez
    Motosikleti
    yok
    evet olcay sadece arka freni sıktım...
    ***
    herkes bir gün ölür, ama aslında herkes yaşayamaz...
    ***

  10. #10

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Kullandığın lastikleri dikkatle incelemeni tavsiye ederim..
    Kauçuk oranı az, nyloon oranı yüksek olan,
    piyasadaki lastikler; en usta motosiklet kullanıcısına bile
    zor anlar yaşatabilir..
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  11. #11
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    bence lastikten önce tecrübeye ihtiyacın var...
    aparat ve -unnamed- bunu beğendiler.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  12. #12
    Muzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2011
    Şehir
    Duzce / Merkez
    Motosikleti
    yok
    tecrube konusunda haklisin ramazan. ama yinede o tecrubeyi kazanana kadar 2 teker uzerinde kalmak lazim... lastikleri bir arastiricam...
    ***
    herkes bir gün ölür, ama aslında herkes yaşayamaz...
    ***

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Şu düz çizgili ön lastikler ıslak yollarda kullanmaya hiç uygun değil, yağmur kanallı lastikler kullanılmalı kalitesiz olsa bile ıslak yollarda düz çizgi desenli lastiklerden daha iyi yol tutuşu var.

  14. #14
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    ucuz atlatmışsınız, tecrübe olmuş, yağmurlu havalarda dahada dikkatli olursunuz

  15. #15
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    ben de bugün ilk yağmurumu yedim...neyse ki çok fazla bastırmadı. aldım önüme acemi bi şöför 50 ile tıngır mıngır nerdeyse bütün yolu geldim...

  16. #16
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Yağmur gibisi yok, hemen pes etme. Boxerıma kadar hayvan gibi ıslanıp üzerine gece gece uzun yol yapıp birde sabaha kadar rekorlar* kırdığımı bilirim. Kısaca yağmura küsme, yağmurda motor bereket demektir.

    *
    otopsici bunu beğendi.
    www.motorumla.net

  17. #17
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    abi bugün de hava ne yağdı manisada be, o yağmurda bırak motor binmeyi, insan yürüyemezdi yav
    ii valla kurtarmışsın
    20

  18. #18
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    allahtan kurtarmışsın yağışlı havalarda takip mesafesini iyice arttırmalısın ve 3 kat daha dikkatli olmak lazım

  19. #19
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Öncelikle geçmiş olsun...

    ıslak zeminde,lastiklerin önemi kadar frenaj yapmayı bilmek ve bir o kadarda tecrübe şart.

    sıcak bir asfald zeminde, ıslak zeminden daha tehlikeli bir şekilde kayma riskiniz olduğunuda unutmayın...

    sadece lastik den sebep durmayacak yada duracak diye bir kavramda yok, hepsi durur ama kullandığın lastiğin zemine göre tepkisini bilmen gerekir...

    zamanınız müsait olduğunda,trafiğe kapalı bir alanda frenaj çalışın, faydasını göreceksiniz...

    tekeriniz düz bassın
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  20. #20

    Üyelik
    06 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA XMAX 250 CC
    yağmurda motor kullanmak süper keyifli hele yaz yağmurunda daha super gerçi biz kardada kullanıyoruzda
    fren olayına gelince yağmurda sert fren olmaz dururabileceğin hızda gideceksin ilk yağan yağmurda ise 5 dakika önündeki aracı daha uzaktan takip ediceksin .. iki freni dengeli kullanman gerek..karda ise freni hiç kullanmıcaksın


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)