Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2004'ün en hırçın çocuğu; yeni Yamaha R1 / Ayşe Şule Bilgiç

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Ben süperspor yani sokak ağzıyla; cadde motorlarına hep içim geçe geçe bakaran. Yurdumun yol ve trafik durumunu ve sağ elimin altındaki güce irademin yenileceğini bildiğimden kendimi hep frenliyorum.


    Ama arada bir dellenip "Bir cadde motoru yapıcam artık kendime, anasını satiim!' dediğimde de her motorcunun başına gelen şey geliyor başıma; yakın çevrem kıyametleri koparıyor. Ben de böyle dellendiğim zamanlarda eşin dostunkilerle yetindim bu güne kadar... Bakmayın endurocu olduğuma, içimde gizli bir racingti yatmakta...

    Bu haftadan itibaren istedik ki tek tek motorlardan bahsedeyim size. Hangisi ne mcnem bir aletdir, okuyup öğrenelim beraberce... işte bu hafta hızlı bir giriş yapıyoruz ve karşınızda; Yamaha YZF Rl efsanesinin son hali...

    Yamaha 2004rte, geliştirdiği ve değiştirdiği pek çok özelliğiyle yeni, üçüncü nesil Rl'le çıktı karşımıza... Üçüncü nesil Rl'de, Moto GP'de geliştirilen, tamamen yeni bir şase kullanan Yamaha, caddelerin hızlı çocuğunun ruhundaki hırçınlığı iyiden iyiye ortaya çıkarmış. Tamamen yenilenen şasesi, yeniden tasarlanmış hafif 5 parmaklı jantları, oldukça ince tutulan yakıt deposu, geliştirilen frenleri ve gözden geçirilen biniş pozisyonuyla yeni Rl süperspor makinaseverlerin "yine yeniden" fanatiği olabilecekleri bir motosiklet..

    Yamaha'nın Rl'i ilk çıktığında, süperspor sınıfının düşüşe geçtiği bir dönemdi ve bu sınıf Rl sayesinde tekrar şahlanışa geçmişti. Geliştirilen motoru, şase teknolojisi ve daha önce görülmemiş özellikleriyle Rl süper bir çıkış yapıp kendi fanatiklerini yaratırken, teknik özellikleri ve değerleriyle superspor kategorisini performans açısından yeni bir yere taşımıştı. Mesela Rl'in ilk çıktığı zamanlarda 150 beygir ve 177 KG sayıları akıllara ziyan rakamlardı. Pekiiii yeni, üçüncü kuşak Rl'in ağırlık, güç değerlerini duymak ister misiniz? Emin misiniz? Bak söylerim aklınız şaşar? (benim şaştı çünkü) Tamam söylüyorum; 172 beygir ve 172 kilogram. Bu rakamlarla, ağırlık güç oranlarında ilk kez yakalanan 1:1 ile üçüncü kuşak Rl yeni bir çığır açıyor.


    ATV dört tekeri i motosiklet mi

    Uzaktan görüntüsüne baktığınızda bu soruya evet diyebilirsiniz. Ben ısrarla hayır diyorum. İnanın değil... Bir kere ATV'ye binmek isterseniz motosikletle ilgili bildiğinim pek çok şeyi unutmanız gerekiyor. Örneğin
    gaz yine sağda ama baş parmağınızla ittirerek kullanılan bir butonda...

    Sonra motosikletin aksine virajlarda ters tarafa yatmanız gerekiyor ama benim gibi motor kullanmaya alışmış biriyseniz farkında olmadan virajda aletle aynı yöne yatıyorsunuz ve yan iki tekerin nasıl havalandığımı hayret ve "yusufla" izliyorsunuz....

    Son derece eğlenceli bir koca çocuk oyuncağı ATV! Bir kere kullanırsanız sanırım bundun sonra sık sık "ATV Kul-lana-cak- sınız!!!!" Özellikle genç sürücüler için tasarlanmış Polaris'in YOUTH serisinden

    Predator 90. Yeni Predator 90 özellikleri:
    ■ 90 cc elektrikli marş ve gerektiğinde ayakla çalıştırma.
    ■ Geliştirilmiş soğukken çalışma, akselerasyon ve performans için yeni silindir kafası dizaynı.
    ■ Daha rahat sürüş için daha uzun aks açıklığı ye daha geniş A kollu geliştirilmiş süspansiyon geometrisi.
    ■ Yeni geliştirilmiş daha büyük akü.
    ■ Yeni geliştirilmiş sürüş ve çalışma.
    ■ Yeni daha rahat ve kolay gaz pedalı mekanizması
    ■ Kolay çalışma ve daha iyi performans için manuel jikle.
    ■ Yeni daha yumuşak daha konforlu tutacaklar.,


    Beşiktaş Sofuoğfu'yla motosiklete adım attı

    Beşiktaş Spor Kulübü, Türkiye'nin dünya motosiklet pistlerinde boy gösteren genç yeteneği . Kenan Sofuoğlu'yla motosiklet sporuna da el attı. Vallaha ne diyeyim helal olsun... Ben bu habere çok sevindim çünkü uzun
    zamandır Kenan için; "Yahu niye kimse bu çocuğa sahip çıkmıyor?" diye kara kara düşünürdüm. Beşiktaş'ın Kenan'a sahip çıkmasında, TMF {Türkiye Motosiklet Federasyonu) Başkanı Yunus B. Uçar'ın, büyük etkisi olduğunu da bilmenizi isterim. Beşiktaş yönetimi böylece, üç büyükler içinde motorsporlarma giren ilk kulüp oldu. Darısı diğer klüplerimizin başına...

    Beşiktaş'ın ilk motosiklet yıldızı olmaya hazırlanan Sofuoğlu, 2004 sezonunda Avrupa SuperStok kategorisinde Beşiktaş lisansıyla yarışacak..

    Yamaha da'yeni sezonda Kenan'a vepyeni bir Rl hazırlamaya koyulmuş bile..Kenan Sofuoğlu küçük, yaşlarda, motosiklet tamircisi olan babası sayesinde bu motosikletlerle tanışmış. Türkiye'de aldığı başarılara rağmen kimsenin sahip çıkmadığı Kenan, soluğu Almanya'da almış. Ama artık o

    Beşiktaş sayesinde Türk Lisanslı bir sporcu... Kenan'ı en kısa zamanda İstiklal Marşımız eşliğinde podyumda görmek istiyoruz.Kenan, uğuruna inandığı memleketi; Sakarya'nın plakası olan 54 numaralı motosikletiyle, 2002'de Yamaha R6 Shell Cup'ı kazanmış, bu sezon da Almanya Uluslararası..... Süper Sport Şampiyonasında ikincilik kürsüsüne çıkmıştı.


    Ayşe Şule Bilgiç
    ruzgarinkizif650gs@hotmail.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shadow slx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 R6
    vay anasını dedirten bir motordur r1
    Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır

  3. #3

    Üyelik
    13 Eylül 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Konuya 4 Sene sonra bir yorum gelmiş
    [B][I]-Söz konusu olan vatansa, gerisi teferruattır.
    [/I][/B]
    [I] M.K Atatürk[/I]

  4. #4
    shadow slx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 R6
    Alıntı Kemalist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya 4 Sene sonra bir yorum gelmiş
    evet R1 araştırması yaparken denk geldim de ama hp - ağırlık oranına bakar mısınız 172 beygir ve 172 kilo yani 1 e 1
    Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır

  5. #5
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    2009 GSXR 1000 : 167 kg/196 hp (ram air dahil)

  6. #6
    shadow slx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2006 R6
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2009 GSXR 1000 : 167 kg/196 hp (ram air dahil)
    yanlışın var arkadaşım. Suzukinin sitesinde şöyle yazıyor:
    GSX-R 1000

    Renkler Met.mavi-beyaz, met.siyah-siyah, beyaz-gümüş, vişne çürüğü-siyah
    Garanti 2 yıl veya 30.000km
    Motor

    Tipi 4-zamanlı, DOHC, elektronik yakıt enjeksiyonu, SDTV, 4-silindir, 8 enjektörlü, iridyum bujiler
    Supaplar 4, silindir başına
    Soğutma sistemi Sıvı soğutmalı
    Silindir hacmi 999 cm3
    Çap 74,5 mm
    Strok 57,3 mm
    Sıkıştırma oranı 12,8 : 1
    Maksimum güç 185 hp / 12000 dd (A-B-C üç kademeli seçim kumandalı) S-DMS
    Maksimum tork 116,7 Nm / 10000 dd
    Aktarma

    Tipi Zincirli
    Şanzıman sıralaması 6-vites
    Elektrik

    Ateşleme tipi Elektronik ateşleme (Transistörlü)
    Çalıştırma sistemi Elektrikli marş
    İmmobilizer
    Hıza duyarlı elektronik kontrollü direksiyon amortisörü
    Ölçüler ve kuru ağırlık
    Toplam uzunluk 2045 mm
    Toplam genişlik 710 mm
    Toplam yükseklik 1130 mm
    Aks arası mesafe 1405 mm
    Zeminden yükseklik 130 mm
    Sele yüksekliği 810 mm
    Çalışır ağırlık 203 kg
    Yakıt depo kapasitesi 17,5 Litre
    Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler