Kenan Sofuoğlu’nu artık benim sayfalarımı okuyup da bilmeyen yoktur inşallah. Efendim? Var mı? Hımmm… Bundan sonra vallaha yoklama yapacağım! Kimler her hafta okuyor kimler arada kaytarıyor diye ona göre… Geçtiğimiz aylarda uzun uzun Kenan’dan bahsetmiştim. Başta motosiklet sevdalıları olmak üzere, herkesin tanımasını, desteklemesini istediğim Kenan, Avrupa’daki sayısız başarısının üstüne şu anda 2007 Dünya Süpersport Şampiyonas’nda lider koltuğunda. Yapılan üç yarışın ikisini birincilikle, bir tanesini de ikincilikle bitirerek Genel Klasman’da birinci gidiyor. Anlayacağınız Kenan Rüzgarın Oğlu olmuş uçuyor…

Doningtonda yine birinci
2007 Dünya Süpersport Şampiyonası’nın ilk ayağı olan Katar yarışını birincilik ve ikinci ayağı olan Avusturalya yarışını ikincilikle ile bitiren Kenan Sofuoğlu üçüncü ayakta İngiltere’nin Donington Park pistinde birinci geldi... Son yarışı fuarda olduğum ve o kadar söylememe rağmen, hiç bir Allah’ın kulu organize edip de fuar alanında canlı yayınlamadığı için izleyemedim ama yarışın sonucunu duyduğumda yüzümde kocaman bir gülümseme belirdi. ‘Helal olsun be.’ dedim Kenan’a. Gurur duydum.

Bileği sakat
Hannspree Ten Kate Honda takımının kadrosunda yer alan Sofuoğlu, aslında sezona biraz şanssızlıklarla başladı. Türkiye’de yaptığı antrenmenlar sırasında bileğini inciten Kenan’ın aldığı bu dereceler gerçekten yabana atılır gibi değil… Göğüs kabartıcı.

Kaskındaki arma?
Türkiye’nin, Türk halkının desteklemesi gerektiğini her fırsatta söylediğim Kenan’ın geçen seneki kaskına bayılıyordum. Kırmızı kaskının üstündeki ay yıldız çok yakışıyordu ona. Bu seneki siyah ağırlıklı kaskına da zamanla alıştım ancak kaskının arkasında yaptırdığı arma dikkat çekici. Ve son yarışta birinci geldiğinde piste fırlayan taraftarlarının açtığı bayrak da öyle… Kafalarda soru işareti bırakıyor???

Kenan’a gidiyorum
Kenan’ın oralarda çok yalnız olduğunu hissediyorum. Sakarya Adapazarı’ndaki hemşehrilerinin, benim gibi bir avuç motor sevdalısının hep hep kalbinde ve dualarında ama ben daha fazla dayanamayacağım böyle uzaktan uzağa onu seyredip desteklemeye. Sonra o kaskındaki armayı neden oraya koyduğunu kendi kendime düşünüp durmaktan da sıkıldım. Bu sebeple, Pirelli’nin misafiri olarak bir sonraki yarışı, İspanya’nın Valencia Nicardo Tormo şehrinde bizzat izlemeye Kenan’ın yanına gidiyorum. Önce büyük bir keyif ve gururla yarışını seyredeceğim, sonrasındaysa kafama takılan ne varsa hepsini bir bir soracağım. Önümüzdeki yarış 15 Nisan’da, EuroSport’ta canlı yayınlanıyor yarış. Lütfen siz de izleyin. Hepiniz adına Türk halkından kocaman bir selam götüreceğim ona…

Kenan Sofuoğlu kimdir?
• 1983 Adapazarı doğumlu olan Kenan Sofuoğlu motosikletle babasının motor dükkanında tanıştı.
• Kenan Sofuoğlu ismi ilk kez 1998 yılında, 14 yaşındayken Türkiye Şampiyonu olmasıyla duyuldu.
• Ardından Yamaha R6 Shell Cup’da şampiyon olmasıyla Kenan dikkatleri üzerine çekti.
• 2003 yılında 600cc Supersport kategorisinde sezonu ikincilikle kapadı.
• Daha sonra 2004 yılında yarıştığı Avrupa 1000cc Superstock kategorisinde üçüncü oldu. Kenan Sofuoğlu bu derecesiyle, bu başarıyı kazanan tarihteki ilk Türk motor sporcusu oldu.
• Son olarak geçtiğimiz yıl Superstock FIM Dünya Kupası’nda dünya ikincisi oldu.
• Kenan Sofuoğlu geçen sezon sonunda Yamaha Takımı’ndan ayrılmak zorunda kaldı. Bunun üzerine bu sezon, geçen yılın şampiyon ekibi Winston Ten Kate Honda Takımı’na transfer oldu.
• Bu yıl 2007 Dünya Süpersport Şampiyonasında Hannspree Ten Kate Honda takımı adına yarışan Kenan, sezonun 3. yarışını da birinci olarak bitirerek, genel klasmandaki liderliğini sürdürüyor.


Fuar nasıl geçti?
Bu yıl fuar biraz enteresandı aslında. 5 gün boyunca fuarda yatıp fuarda kalkınca bazı ayrıntıları daha net görebiliyor insan. Bir kere fuar alanının büyümesini, satışların da geçen yılki rakamlara göre büyüyeceğine yoranlar hayal kırıklığına uğradı. Özellikle 5 günlük fuarın ilk 2 günü firmaların hiç biri umduğunu bulamamıştı. Böyle giderse bunca harcadığımız para heba olacak diye düşünenler 3.günden sonra biraz rahatlamaya başladı ama toplamda pek çok firma hedeflediği rakamın altında kaldığını söyledi. Bunun bence en büyük sebebi, motosiklet fiyatlarının yüksek kalmış olması ve bunun için firmaların bir şeyler yapamamış olması.

Misafir eksik olmadı
Bunlar işin satış kısmı. Genel atmosfere bakarsanız gayet dolu dolu bir fuar oldu. Hele benim gibi ömrü hayatında ilk defa 5 gün boyunca fuar alanından hiç ayrılmayan biri için, oldukça eğlenceliydi. Merakla beklediğimiz yeni modeller, eğlenceler, danslar, gösteriler, test sürüşleri, imza saatleri derken 5 gün nasıl geçti anlamadım. Metrekare olarak en küçük stantlardan biri benimki olmasına rağmen, fuarın herhalde en aktif standı da oydu. Başımızdan misafirimiz, okuyucumuz, sevenimiz eksik olmadı.

Haftasonu fena kalabalıktı
Çarşamba günü VIP günü ile başlayan fuar, hafta sonu tam bir kıyamet yeriydi. İnanılmaz bir kalabalık, koridorlarda yürümeyi engelliyordu. Hatta bir ara güvenlik sebebi ile içeriye alımlar bir süreliğine durduruldu ve bu sefer de kapının önünde büyük ve kızgın bir kalabalık oluştu. Bu kalabalığa bakıp da o gün inanılmaz iş yapıldığını düşünmeyin, hafta sonu gelenlerin büyük bir çoğunluğu kuru kalabalıktı.

Sonuç olarak gayet eli yüzü düzgün, dolu dolu bir fuarı daha arkamızda bıraktık. Pek çok okuyucumla (özellikle şehir dışından gelenlerle) tanışma, sohbet etme şansı bulduğum bu fuarda emeği geçen herkesin ellerine sağlık. Seneye yine buluşmak üzere…



Ayşe Şule BİLGİÇ
ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.