Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Trafikte motosiklet ne kadar zaman kazandırıyor / Ayşe Şule BİLGİÇ

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Heh he... Bu hafta size çok enteresan bir araştırma dosyası sunmak istiyorum. Hani kendi aramızda hep konuşuruz. "Motorla 15 dakikada gittiğimiz bir mesafeyi acaba otomobille ne kadar zamanda gideriz?" diye. Ya da "Otobüse binseydim ne kadar zamanda varırdım acaba?" diye. Alıp okuyanlar görmüştür, 2Teker motosiklet dergisinde bu ay biz de tam bu konuyu ele aldık.

    Dergiyi çoğunlukla motosiklet sevdalıları aldığından ve bu araştırmayı motosiklet dışındaki ulaşım araçlarını kullananların da okuması gerektiğini düşündüğümden Otoyaşam’dan da sizlerle paylaşmak istedim.

    Peki ama bu araştırmayı nasıl yaptık? Önce denekleri seçtik. Sonra da bir güzergah belirledik. Özgür ve Hakan otobüse, Mustafa ve Deniz otomobile, Barkın ve Cenk de ballı ikili olarak motosikletle bindi. Kimin hangi vasıtaya bineceğini tespit ettikten sonra yola koyulduk. Hah ha hainlik yapıp ben olaya uzaktan gözlemci olarak katıldım. Buyurun karşınızda otobüs mü? Otomobil mi? Motosiklet mi? dosyası.

    BİR AY TRAFİKTE GEÇİYOR

    Dört veya daha fazla tekerlekli bir araca sahip olanlar için günün belli kısmını ortalama 8-10 kilometre hızla yol alarak geçirmek artık alınlarına yazılmış bir kader olarak kabul görmüş durumdadır. Ta ki bir gün oturupta bir yıl boyunca toplam kaç saatin yaklaşık olarak trafikte geçtiğini hesaplayana kadar. Basitçe hesaplayalım. Bazı günler trafiğe çıkmadığınızı varsayarak günde ortalama 2 saatiniz yolda geçse toplam 730 saat eder. Yani 30 gün. Her yıl, bir ayınız trafikte geçiyor. Peki bunu yarı yarıya azaltsanız yılda 15 gün kazanırsınız desem ne dersiniz? 10 yılda 150 gün! Kulağa hoş geliyor değil mi? Biz böyle kaba hesaplar yapmak yerine çıkalım bakalım ne kadar fark ediyor görelim istedik. Gerçekten bir motosiklet hayatımıza ne kadar zaman ekliyor, ya da bizden çalınan bu anlamsız zamanı ne kadar aza indirgiyor. Denemeden ne çıkacağı belli olmayacaktı. Hemen hazırlıklarımızı yapıp yola koyulduk.

    DENEME ORTAMI

    Bu denemeyi yapmak için bir motosiklet, bir otomobil, bir İETT otobüsü ile aynı noktadan aynı anda kalkıp, hedef noktaya kaç dakikada ulaştığımızı görmeyi planladık. Rotamızı Kozyatağı’ndan Levent Metro durağına kadar belirledik. Değişkenlerin az olması için otoyolu ve trafiğin yoğun olduğu sabah saatlerini tercih ettik. Yol boyunca önceden belirlenen noktalarda her ekibin saatlerini not almasını sağladık.

    UYGULAMA

    Trafiğe çıktığımızda Ümraniye sapağı, Kavacık, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve varış noktası olan Levent Metro durağında zamanları tuttuk. Trafik hafta içi işe gitme saati olan 08:00 da start verdik. Akıcı olan trafik Ümraniye’ye kadar zaman zaman yoğunlaştı. Kavacık’a yaklaşırken açılan trafik Kavacık’ta duraksayıp köprüde açıldı. Levent sapağından girince ise ciddi olarak sıkıştı. Sonuç olarak motosiklet 24 dakikada hedefe varırken, otomobil 49, otobüs ise 57 dakikada hedefe vardı. 24 kilometrelik parkuru motosiklet ortalama 60 kilometre hızla geçerken otomobil 30, otobüs ise 24 kilometre ortalama hızla geçti. Trafik daha sıkışık olsa motosikletin avantajının artmaması için bir neden yoktu.

    SONUÇ

    Motosiklet çok sıkışık olmayan trafikte dahi otomobilden neredeyse iki kat daha hızlı gidebiliyor. Üstelik yakıt sarfiyatı açısından neredeyse 3 te 1’i kadar yakıyor. Maliyet konusunda otobüsün eline kimse su dökemez ama kaybettiğiniz zamanın bedeli sizce ne kadar eder?

    Motosiklet hiç durmadan ulaştı

    OTOBÜS: İyi planlanmış otobüs seçimimiz sayesinde neredeyse boş bir otobüse biniyoruz. 129L (Kozyatağı- 4. Levent Metro) hattının kalkış noktasında olduğumuz için şanslıyız. Trafikmiş, dur-kalkmış dert etmeden yayıla yayıla gidiyoruz. Ancak sürekli sağdan giden otobüs, sürekli trafik akışının gerisinde kalıyor. Bazen cengaver şoförler bu otobüslerle emniyet şeridinden yardıra yardıra gidebiliyor ama bizimki gayet kurallara saygılı bir şoför çıktı. İyice sıkılmaya başlayınca Hakan yanında getirdiği kahveyi içerken dergiye göz atıyoruz. Yol üstünde sadece bir durak var. Onun için bütün yolcular aile gibi gidiyoruz. İndi-bindi olmuyor. Aşırı sallantı yüzünden güç bela fotoğraf çekebiliyoruz. Daha biz Kavacık’a yaklaşırken Barkın arıyor: "Biz vardık!". İşte bu andan sonrası geçmek bilmiyor. Köprüden sonrası iyice çile halini alıyor. Otobüs her dur-kalkta ciddi şekilde ileri geri sarsılıyor. Boynumuz ağrıdı artık. Zaten yan yan oturmak yeterince rahatsız. Saat 9’a gelirken son durağa varıyoruz. Barkın beklemeyip bize tur bindirmesinin mümkün olduğunu söylüyor. Yumrukluyoruz tabi ki.

    OTOMOBİL: İlk birkaç kilometre akıcı trafikte skuter hep görüş alanımızda kalsa da trafik bir defa sıkışınca gözden tamamen kaybettik. Sıkışık trafikte gaz-debriyaj yapmak 5-10 dakikadan sonra iyice can sıkıcı olmaya başlıyor. Keşke otomatik vitesli bir otomobilimiz olsaydı diye söylenirken bol bol baldır kası yaptım. Sabah trafikte yapılabilecek tek şey radyo açıp geyikleri dinlemek oluyor. Skuterin pır diye kaybolup gitmesi acaip can sıkıcı. Bu soğukta onlar donarken biz sıcak arabamızda, günlük kıyafetlerimizle rahat rahat oturuyor, geyik yapıyoruz diye kendimizi rahatlatmaya çalışıyoruz. Ama bir süre sonra dur kalklar, kafasına göre yer kapmaca oynayan dengesiz sürücüler, zaman zaman akmaya başlayıp birden duruveren trafik yüzünden tüm tadımız kaçıyor. Köprüden sonra açılan trafikle sevinmemiz, kavşaktan dönünce kilitlenen trafiği görünce kursağımızda kalıyor. Kahretsin üşümeye razıyız, kurtulalım şu kafesten yeter ki!

    MOTOSİKLET:Yola çıktığımızda Ümraniye sapağına kadar yol akıcıydı ve 90 km/s hız yapabilen skuterimiz ile diğer araçları geçmemiz pek kolay olmadı. Ancak sıkışan trafikle birlikte biz hızla yol alırken tüm araçlara çelme takılmış gibi yerlerine çakılıp kaldılar. Araçlar trafikte durur haldeyken yanlarından 30-40 km/s den daha hızlı geçmemeye dikkat ettik. Yer yer akan trafikte 30-80 km/s arası sürekli gittik. Hava oldukça soğuktu ama ellerimiz haricinde üşüyen bir yer olmadı. Tam kışlık eldiven almak şart oldu böylece. Köprüden geçerken güçlü yan rüzgarlar çizgimizde kalmamızı biraz zorlaştırdı. Ancak özellikle Levent sapağında tamamen kilitlenen trafik bizi yavaşlatsa da yine de Levent Metro durağına toplam 24 dakikada ulaştık. Tüm yol boyunca hiç tam olarak durmak zorunda kalmadık. Ayaklarımı Kozyatağı’nda kaldırdım, Levent’te indirdim.

    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    jeansatar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    ist. / TURKEY
    Motosikleti
    kocaoglan
    şehiriçi trafikte hele ki istanbul gibi metropollerde motosikletin üstünlüğü tartışılamaz,bu yazı bunu bir kez daha kanıtlayan en güzel örneklerden biri
    “Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  3. #3
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    güzel br yazı..
    ben son bikaç seferdir motosiklete bindiğim zaman emniyet şetidini kullanmamayı deniyorum..
    ne kadar trafik olursa olsun araçların arasından gitmeye çalışıyorum
    ve farkettimki çokta zaman kaybetmiyormuşuz
    tek sıkıntı sinyal vereden şeritten şeride geçmeye çalışan sürücüler..
    GKN MOTORS

  4. #4
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Motosikletimi seviyorum 4 tekerler bizi kıskanyor yaw Adamların her halinden belli
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  5. #5
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Kozyatağından levent metro 24 dk. vasat bir sonuç bence
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  6. #6

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBF 150
    Gerçekten çok bilgilendirici ve de neredeyse pek çok ilgili değişkenin kontrol edildiği bir çalışma. Ben de bu çalışmaya benzer bir çalışmayı İzmir de yapmayı düşünüyordum ve artık kendi çalışmamı yapmamın zamanının geldiğini anlıyorum. Tekrar tebrik ederim ....
    Kafa sağlığınız için düzenli olarak motora binin :cat:

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    yavaş gitmiş bence o trafiğe alışık olan insan 15 dkda katediyor o yolu

  8. #8
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    güzel deneme olmuş bi de benim için sultanbeyli cevizlibağ testi yaparmı acaba
    [FONT="Arial Black"][COLOR="Red"]BU ALANA REKLAM ALINIR[/COLOR][/FONT] ::tutkuy::

  9. #9
    koyulacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul / Kozyatağı
    Motosikleti
    Dorado V5
    Alıntı ErTech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kozyatağından levent metro 24 dk. vasat bir sonuç bence
    auahhauha koptum bencede...
    Dorado V5

  10. #10
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    çok güzel bi test olmuş bence ,ben istanbulu bilmem ama adanada bazen ah şimdi altımda motor olsa dediğim zamanlar çok oluyoo
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  11. #11

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    valla tebrik ederim discovery channel da belgesel hazırlar gibi çalışmışlar

  12. #12
    szr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Şehir
    Güngören
    Motosikleti
    Ybr125
    Sinanoba-Yenibosna arası yaklaşık 30-35 km , sabahları otobüsle gelirken aşağı yukarı trafikle beraber 80-90 dk bi zaman alıyor ama testte olduğu gibi 90 km/s hızı geçmeyen motorumla gelirken bu süre 35-45 dk ya iniyor , bu sayede 2 kat fazla uyuyorum motorla işe gittiğim zamanlar , gerçi otobüste o kalabalığa rağmen oturacak, cam kenarı yumuşak biyer bulursam ve de uyuyabilirsem vs.vs. aynı süre uyumuş olabilirim ama motorla gelirken evde mışıl mışıl yatağında uyuyacaksın , otobüsle gelince ki, ihtimaller biraraya gelirse kalabalık basık bi ortamda uyuyacaksın

  13. #13
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    İşte bilimsel prensiplere oldukça yaklaşmış, iyi kotarılmış ve mükemmel sunulmuş bir yazı. Amaç, yöntemler, tartışma, sonuç dört dörtlük. Tabii gazetecilik kültürünün payı büyük burada.

    Bence motosiklet ile şehir içinde zaman kazanmayı alışkanlık edinmek çok kötü birşey! Neden mi? Motosikletle dolaşmaya başladıktan sonra ne arabaya, ne de otobüse binemiyorsunuz... Afakanlar basıyor, ruhunuz daralıyor, başlıyorsunuz kanişler gibi kafayı açık camdan çıkarmaya filan... Aaah motorum, güzel kızım..!
    Üç boyoz bir kola

  14. #14
    Bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    atlar,motosikletler,oyuncaklar
    bu gercekci ve gecerli bi deney olmus tebrik ediyorum. Gerektigi zaman kanıt niteliginde bile kullanılacak bi calısma.
    bandit : ruhlarinda haydut tasiyanlari , ruhlarinda ozgur olanlari, ruzgara cikinca herseyi unutanlari anlatir

  15. #15
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Şahane deneme olmuş, motosikletin ne kadar efektif bir araç olduğunu bilmeyenlere gösteren bir yazı.

    Ben de karlı 3 gün boyunca motoruma binemedim Normalde motorla sıkışık trafikte 12-14 dakikada aldığım yolu, otobüsle 1 saat 15 dakikada gelip gittim yavv

    Neyseki bugün yeniden motorumdayım
    Poturdak

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok güzel bi test olmuş bence ,ben istanbulu bilmem ama adanada bazen ah şimdi altımda motor olsa dediğim zamanlar çok oluyoo
    Hele bi gel İstanbul'a duygu yoğunluğunu görürsün

    İstanbul'da otomobil kullanmak artık ahmaklık oldu...

    Mesafe Kartal-Eyüp, hafta içi sıradan bir gün, saat 3:30'da yola çıkıyorum ve 6:30'da Eyüp'teyim

    Mesafe İstanbul-Ankara, hafta içi sıradan bir gün, saat 9:00'da yola çıkıyorum ve 12:00'de Ankara'dayım
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  17. #17
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    abi desene istanbulda araba satarken km'ye şu kadar yakıyo değilde ,saatte şu kadar yakıyo hesabından satılıyor arabalarr
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  18. #18

    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    fethıye
    Motosikleti
    CBR 600 F
    test sonuçları

    motor:1
    araba:0
    otobüs:0
    carpe diem

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Afakanlar basıyor, ruhunuz daralıyor, başlıyorsunuz kanişler gibi kafayı açık camdan çıkarmaya filan... Aaah motorum, güzel kızım..!
    Paşam duygularımı dile getirmişn

  20. #20

    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    istanbul
    Fazla ballandırmayalım yoksa vergi,yakıt,ehliyet zamları kapımızı çalar un akıtan duymasın.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler