İlk motorum R6 uyku muyku kalmadı / Ayşe Şule Bilgiç
-
Süper Moderatör
Yine elim klavyeye giderken ’tüylerimden tiken tiken oldum’ vallaha. Nerden başlayayım anlatmaya ki? Pekala... Hımmm... Motosiklet tutkusunun her geçen gün dalga dalga yayıldığını ve daha geniş kitleler tarafından bu tutkunun gün yüzüne çıktığını siz de fark ediyorsunuzdur.
Her ne kadar ülkem bu güzel gidişe, darbe üstüne darbe indirse de, motosiklet sevdasını hayata geçirmek isteyenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Artıyor artmasına da, cehalet her yerde olduğu gibi burada da tüm çıplaklığıyla buz gibi çıkıyor karşımıza.
KARİZMAYI ÇİZER Mİ
"Küçük motor karizmayı çizer mi?" sorusuna kafasında hala net cevap bulamamış, aklı soru işaretleri ile dolu bir sürü motor sevdalısı, başlangıç motorlarını seçerken belki de farkında olmadan hayatlarının hatasını yapıyorlar. Nereden çıktı şimdi bunlar demeyin. Etrafınıza bakın. Kendisini, inanılmaz gücüne, baş döndürücü görüntüsüne ve iç gıcıklayıcı sesine kaptırıp, motosiklet bilincinden uzaklaşarak, acemiler için son derece tehlikeli makinelerle motosiklet serüvenine başlayan o kadar çok motor sevdalısı var ki...
İşte onlardan birine internette, o motor sitesi senin, bu motor sitesi benim dolaşırken rastladım. Motosiklet.net forumlarında "İlk motorum Yamaha R6. Yeni aldım, halim perişan arkadaşlar, yardımmmm..." başlığını "eyvah" diyerek açtım. Sevgili Atıf arkadaşım içten içe yaptığı hatanın pekala farkında olarak tüm samimiyeti ile şöyle diyordu forumda; "Siteye ve motor alemine yeni daldım ama baya abartarak dalmışım. Bu yaz sadece vitessiz bir motor ile 500 kilometre yaptım ama bu olay beni fena sardı. Hyosung 250 alayım dedim sonra baktım 650’si ile fazla fark yok sonra baktım, baktım derken sonunda kendimi R6 ile pazarlık ediyorken buldum. Motorla bir tur attık ama tabii ben kullanmadım korktum. Satıcı bir tur attırdı. Bittim nerdeyse, çok güçlü, çok hızlı, titremeye başladım. Zaten geceydi orman kenarı bir yolda, eleman kökledi de kökledi. Neyse sonuçta aldım, şimdi bu aleti kullanmam lazım ama çok korktum. Motor bir anda sıçrıyor yerinden ve zaten inanılmaz bir sesi var. İlk önce dedim, egzozu sökeyim, orijinal egzoz takayım, en azından fazla ses yapmaz vs... Ha bire düşünüyorum, motor elime çarşamba günü gelecek. Ne yapmam lazım? Şansım var mı sizce? Yoksa direkt sakat bir şey mi denemiş olurum? Tüm tecrübeli arkadaşlardan hatta yeni başlayanlardan yorum ve tavsiye bekliyorum. İki gündür gözüme uyku girmiyor."
HANGİ AKLA HİZMET SATARLAR
Atıf’ın son cümlesi her şeyi özetliyor aslında; "Gözüme uyku girmiyor..." Girmemeli zaten. 130 beygirlik bir aletten bahsediyorsun. Bugün o trafikte gördüğün otomobillerin bile yüzde 80’inde yok o beygir. Şimdi gelin bu samimi anlatımdaki acı gerçekleri bulalım. Her şeyden önce gayet keyifle başlayan bir motosiklet tutkusu görüyoruz. Sevgili Atıf, aslında her insanın içinde olduğunu ısrarla iddia ettiğim motosiklet sevdasını, bir yaz vitessiz bir motosikletle 500 kilometre yaparak iyice su üstüne çıkarmış. Sonrasında ise kendisinin bir motosiklet sahibi olması gerektiğine karar vermiş. Buraya kadar çok anormal bir şey yok.
Daha sonra "Acaba ben ne motosiklet alayım?" diye düşünmeye başlamış. Bu noktada kanımca Atıf’ın yaptığı en büyük hata, bir motosiklet sahibi olmaya karar verdikten sonra bu işin profesyonellerinden yani eğitimcilerden yardım almayı düşünmemiş olması. Kendi başına, sadece içindeki sevdaya ve cebindeki paraya dayanarak motosiklet bakmaya diye evden çıkan Atıf, akşam eve bir R6 sahibi olarak dönmüş. İşte tam da bu noktada, motosiklet sevdasına bir an önce kavuşmak isteyen Atıf’ı tek başına suçlayamıyorum açıkçası.
"Ulan sen hangi akla hizmet Hyosung 250 almayı düşünen adama R6 satarsın!!!" diyesim geliyor. İşte burası gerçekten çok ürkütücü. Bir motosiklet satıcısı düşünün; ki bunlardan bir değil bol var ülkemde, motosiklete binmeyi daha doğru düzgün bilmeyen, gözleri ışıl ışıl bu sevda ile parlayan, aslında yol gösterilmesine, tavsiyeye bol ihtiyacı olan bir potansiyel motorcuya ilk motor olarak R6 veriyor. Bir de utanmadan adam kullanmayı bile bilmediği için arkasına bindirip o aleti satacağım diye ’köklüyor da köklüyor!’ Yuh diyorum! Yuh ki ne yuh! Para bu kadar mı insanlığımızı çalar oldu? Ki olmuş işte. Gerçekten çok sinirleniyorum. Yarın öbür gün, bir pazar günü, o çocuğun aklını çelip sattığın motorun parası ile kendine krallar gibi bir kahvaltı sofrası kurup, gazetenin üçüncü sayfasını açtığında o gencecik motosiklet sevdalısının haberini okursan, o lokmalar boğazına dizilmez mi be adam? Yok yok cidden çok kızıyorum. Durun da azcık sakinleşeyim yoksa fena giydireceğim.
ŞANSA BIRAKMAYIN, EĞİTİM ALIN
Evet ne yazık ki, Atıf’ı, kendi gelip ’ben R6 alacağım’ dese, onu vazgeçirmesi, doğru yönlendirmesi gerekirken, aklını çelip, ki bu makinelerin akıl çelmesi çok doğal, paşa paşa motoru satan beyinsiz satıcılarla nasıl mücadele edilir bilemiyorum. Ama şunu çok iyi biliyorum ki eğer motosiklete başlamak gibi bir niyetiniz varsa işi hiç şansa bırakmayın. Mutlaka ve mutlaka motorunuzu seçmeden önce, dikkatinizi çekerim aldıktan sonra değil, seçmeden önce, ülkemin eğitim veren Rider Academy, Honda Motosiklet Okulu, Yamaha Süleyman Memnun Motosiklet Okulu gibi bünyesinde bu işi her detayı ile bilen, size doğru yolu gösterecek, doğru motoru seçmenize yardım edecek profesyonellerden eğitim alın. Bunu kimse için değil kendiniz için, aklınızı çelecek, sizi yanlış yönlendirecek cahillerden korunmak için yapın. Vallaha da billaha da pişman olmazsınız. Sonra Atıf gibi "Aldım ama ben ne yaptım yahu" diye uykularınızdan olmazsınız.
HERKESİN BAŞINA GELEBİLİR
Sevgili Atıf. Gelelim sana. Rica ederim bu yazdıklarımdan kalkıp da şahsını eleştirdiğimi, yerdiğimi düşünme. Senin düştüğün durum her motor sevdalısının başlangıçta düşebileceği korkutucu bir durum. Bu yüzden senin hikayenin diğer yeni başlayacaklara örnek olmasını istedim. Sana gelince, yardım isteğin o kadar samimi ki, gerçekten çok üzüldüm senin için. Sanırım tam da bugün motosikletin elinde olacak. Bana kalırsa başlangıç olarak o motora binme. Çok üzülebilir, bizi de çok üzebilirsin. Kendine uygun motosikleti bulabilmek için git bu işin eğitimini al. Bilinçlendiğin zaman sen de kendi kendine, ’ulan ne hıyarlık yapmışım harbiden ben R6 ile başlayarak.’ diyecek ve belki de sana o motoru satan satıcıya iki çift laf etmek için tekrar yanına gideceksin.
HER SATICI BÖYLE DEĞİL
İşin satıcı kısmına dönersek, tüm satıcılar da hemen alınmasın tabi. Ülkem bu konuda yanlış anlama ve gaza gelmeler konusunda meşhurdur. Hamamcıların yaptığı gibi tüm satıcılar birleşip bize hıyar dedi filan diye eylem yaparlarmış. Yok yok Allah’a şükür ülkemde, parasını cebine koymuş, en pahalısı en güçlüsü, en hızlısı hangisiyse ondan istiyorum diye dükkana giren potansiyel alıcıyı doğru bir motora yönlendirmeye çalışan, ’parasıyla değil mi kardeşim istiyorum’ diye ısrarcı olduğunda bile ’satılık değil o motorlar’ diyip alıcıyı kapı dışarı eden satıcılar da yok değil tabi. Bir satıcının da sizi bilinçlendirmek gibi bir ’mecburiyeti’ yok elbette. Bu noktada konu tamamen satıcının vicdanına kalmış. Bu sebeple, sizi arkasına atıp ’kökledikçe kökleyip’ aklınızı başınızdan alabilecek kişilerin de karşınıza çıkabileceğini düşünerek, kendinizi kimsenin vicdanına bırakmayın. Gidin ne neymiş, ne değilmiş araştırın, öğrenin, bilinçlenin, başkalarının tecrübelerinden yararlanın ve kendiniz karar verin. Zaten gerçekten motosiklet bilincine sahip olup da kendi kendinize böyle bir hata yapmanız mümkün olmayacaktır. İnanın!
Başkent’te Enduro rüzgarı
Türkiye Enduro Şampiyonası’nın 5’inci ayak yarışı 19 Kasım 2006 tarihinde Ankara Çankaya Mühye Köyü’nde yapıldı. Ankara Mühye Köyü’ndeki yarışın organizasyonunu Hitit Motosiklet Kulübü (HMK), şampiyonayı ise pek çoğunuzun bildiği üzere Türkiye Motosiklet Federasyonu gerçekleştiriyor. Eğer bu güne kadar bir Enduro yarışı seyretmediyseniz size tavsiyem ilk fırsatta bu keyfi yaşayın. Üstelik Ankara’daki bu parkurda bulunan, 54 kilometreyi bulan doğal tribün kilometreler boyunca bu çamur banyosu eşliğindeki mücadeleyi izlemenizi sağlıyor. 40 yarışçının mücadele ettiği yarışta bayan yarışçıların da olması beni çok mutlu etti. 7 ayrı sınıfta yapılan yarışta; ATV sınıfında Mahmut Akülke, E1A sınıfında Cihan Nurcan, E1B sınıfında Serkan Özdemir, E2A sınıfında Ümit Salkım, E2B sınıfında Y. Hakkı Günal, E3A sınıfında Kunter Kuşçu, E3B sınıfında Yavuz Kantur birincilik kupasına ulaşan isimler. Bu arada ATV’de adaşım Ayşe Kiraz da 3’üncülük derecesini aldı. Dediğim gibi eğer motosiklet tutkunuysanız ve henüz böyle bir yarışı hiç izlemediyseniz tez vakitte bu tecrübeye sahip olun. İnanılmaz keyifli.
Ayşe Şule BİLGİÇ
ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
bizi reklam etmişler
gazeteye çıkmsaydı iyiydi
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
tebrikler eyong bundan dah agüzel bu olay anlatılamazdı.gerçekten moderatör olarak sen elinden geleni yapıyorsun şahsım adına bana ööle geldi.moderatörlere atılan suçlamaları(site genelince)haksız buluyorum ve kınıyorum...teşekkürler!
[COLOR="darkorange"]KARANLIĞA KÜFREDECEĞİNE KALKTA BİR MUM YAK[/COLOR]
-
Süper Moderatör
kamberhan yazı Ayşe Şule Bilgiç hanımefendiye ait, ben sadece buraya taşıdım her yazısında yaptığımız gibi.
İyi dilek ve düşüncelerin için teşekkür ederim.
-
Ehliyet sistemi
Ehliyet sistemimiz bildiğiniz gibi scooterla A2 verilen tarzda. Bende o yoldan geçtim A2 ehliyetimle param olduğunda 1000 RR da alabilirim. Ama bu işin bide profesyonel yapıldığı ülkelere bakmak lazım. Mesela japonya önce 125 cc liğe kadar bir ehliyet alıyorsunuz. Daha sonra yaptığınız km ve geçen yıl la kademe kademe yükseliyor. Haftasonu aldığım güvenli sürüş 2 eğitimindede hocanın dediği gibi ince bir çubuk yaklaşık 15 m uzunluğunda bu çubuk yaklaşık 20 cm eninde. Bu buçuğun üstünden geçmeniz lazım. Ama hızlı değil. Üstünde kaldığınız süre eğer 19 saniye üstündeyse siz 250cc ye kadar motor kullanabiliyorsunuz. Eğer 25 saniye üstünde ise 600cc üstünü kullanabiliyorsunuz. Virajı dönmesinden yaptığınız frenin mesafesine herşeyiyle test edilen bir sınavdan sonra aldığınız ehliyetle trafiğe bırakıyorlar sizi. Sonunda daha az kaza daha az dökülen yaş.
Herşeyde olduğu gibi motordada eğitim şart. Haftasonundaki eğitimde gördüğüm olay şu. bu tür eğitimler sokakda öğrenilmiyor. O yüzden herkesi bu tür eğitimlere gitmesini tavsiye ediyorum.
Kendiniz için bunu yapmalısınız.
Bir şey daha eklemek istiyorum. Güvenli sürüş 2 de CG 125 kullandım. Daha öncesinde çok rahat TDM 850 alır kullanırım derken eğitim sonrası bize test etmemiz için CBF 500 verdiler. O an korktum. Onun 500cc olması küsür beygir vs olması korkuttu. Yinede o eğitimin niteliklerine göre kullandım. 500 cc bile beni artık korkutmaya başladı gözümü. Ama korkan bir insan risk almaz bu yüzden iyi birşey dediler hocalar... İnsan eğitimini arttırınca bazı şeyleri daha iyi anlıyor.
"Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk
-
Ya ben böyle bir başlık görmedim şunun link'ini verebilirmisiniz ? Eyong sen bilirsin. Atıf'ın nick'i neydi ?
-
Carcharoth adlı üyeden alıntı
Ya ben böyle bir başlık görmedim şunun link'ini verebilirmisiniz ? Eyong sen bilirsin. Atıf'ın nick'i neydi ?
http://www.hurriyet.com.tr/otoyasam/5475248.asp?gid=55
"Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır." M.Kemal Atatürk
-
İşte onlardan birine internette, o motor sitesi senin, bu motor sitesi benim dolaşırken rastladım. Motosiklet.net forumlarında "
İlk motorum Yamaha R6. Yeni aldım, halim perişan arkadaşlar, yardımmmm..." başlığını "eyvah" diyerek açtım.
bu konu nerede acaba
bumu http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=12182
yok yok bu değil.
bu konunun linkini verebilirmisiniz
-
güzel bir konuya değinmişsin hocam
-
Kim bu Atıf arkadaşlar yaa herif bayağı ünlü oldu )
Umarım AŞB nin dediği gibi eğtim alıp oyle biner r6'ya.. Aslında eğitimde alsa bence fazla agresif bir makine, daha uysal bir makinada 5000-6000 km yapıp
r6 ya geçmek daha hayırlı olabilir...
linki isteyenler moto sohbette
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24940
Life is for my own to live my own way - Metallica
(Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)
-
-
Atıf ın açtığı konuyu sıcağı sıcağına okumuştum. Bütün içtenliğiyle derdini açmıştı bizlere bugün gazete de aynu konuyu Rüzgarın Kızı da aynı samimiyet ve sıcaklıkla işlemiş.
Ne kadar güzel bir olay. Birbirini hiç tanımayan insanların dayanışması ve bunun da çıkış noktasının sitemiz olması ayrıca mutluluk verici.
Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..
-
atıf meshur oldu artık buralar ugramaz
==============================
==============================
-
kendisi 3500 bin km yol katetmis motogp ye katilmis ardindan dakar da derece yapmis duayen bir ablamizdir ki saygi duyarim nasihatlerine
[COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]
-
benimde derdim aynı arkadaşlar ve bu konuda yardımistiyorum
ehliyetimi yeni aldım ama hiç sürüş deneyimim yok honda cbr 125 almak istiyorum acaba kullanabilir miyim ?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
tiesto2002 adlı üyeden alıntı
benimde derdim aynı arkadaşlar ve bu konuda yardımistiyorum
ehliyetimi yeni aldım ama hiç sürüş deneyimim yok honda cbr 125 almak istiyorum acaba kullanabilir miyim ?
Gel sana R1 alalım
Atıfdan daha meşhur olursun
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
-
Bu bilgiç denen kadın "araklamacı gazeteci" oluyor herhalde!
Siteden konuları araklayıp gazetecilik yapıyor .
-
-
jumper adlı üyeden alıntı
Bu bilgiç denen kadın "araklamacı gazeteci" oluyor herhalde!
Siteden konuları araklayıp gazetecilik yapıyor .
gazeteci dediğin sallamaz zaten, var olan olayları alır yorum katarak aktarır, bazen de yorum katmadan aktarır.
senin yaptığına ne dendiğini yazardık da gerek yok.
küfür etme kulaklarını çekerim
-
denden adlı üyeden alıntı
gazeteci dediğin gö....en sallamaz zaten, var olan olayları alır yorum katarak aktarır, bazen de yorum katmadan aktarır.
senin yaptığına ne dendiğini yazardık da gerek yok.
denden, o sözü sil lütfen
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler