PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Balönsörlü krank titreşimi kesermi ?



Seger125
15 Mart 2012, 19:23
Selamlar, krank dişlilerim zarar gordugu ıcın krankım degısıcek,
şu ilana bakıyorum: Balönsörlü diyor. Benım motor cg tip. Markası seger 125 cc. Bu krank benım motoruma uyum saglarmı titreşimi kesermi. Normalde cok titreşim var motorda. Teşekkurler sımdıden.
LINK: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-cg-125-krank-set-balansorlu-sahin-motorsiklet-pendik-65586075/detay/

search16
15 Mart 2012, 19:35
Kubilay hayırdır. Ne yaptında dişliler zarar gördü bukadar. İlandaki senin motorunki ile aynı. Normalinden tek farkı patlamadaki basıncın birazını tersi istikamede ağırlık ile eşitlemeye çalışmışlar sanki. Fotonunda tek olması iyi olmamış. Uymaması için bi neden yok gibi görünüyor. Hedi kolay gelsin.

Seger125
15 Mart 2012, 19:53
Selam abi :) Yol kenarında lastik yakıyorduk 5 dk falan tam gaz yaktım 500 metre gıttım tak tak calısmaya basladı motor. bugun yardık motoru eksantrık dıslısı ıle krank dıslılerı zarar gormus baska sorun yok Zaten bellıydı onedende ses gelıyodu eksantrıkten tiz bı ses.. Merak ettıgım tıtresımı kesıp kesmıyecegı kesıcek ıse bunu alıcam kesmıcekse 65 tlye var onu alıcam..

ozan_bursa
15 Mart 2012, 19:58
keser
performans da düşük devirlerde biraz azalır

Seger125
15 Mart 2012, 20:11
emınmısınız hocam 50 lıra gırmesın bosuna, ve uyarmı acaba sorunsuz. aklıma takılıyorda.. eger tıtresım gıdecekse 125 degıl 200 verırım no problem yanı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

SerkanADh13 abim şimdi msj attı telden. Motorda balönsör yoksa olmaz o krank dedi. Bende de olmadıgına gore uymucak yanı.

Mengu16
15 Mart 2012, 20:20
Selam abi :) Yol kenarında lastik yakıyorduk 5 dk falan tam gaz yaktım 500 metre gıttım tak tak calısmaya basladı motor. bugun yardık motoru eksantrık dıslısı ıle krank dıslılerı zarar gormus baska sorun yok Zaten bellıydı onedende ses gelıyodu eksantrıkten tiz bı ses.. Merak ettıgım tıtresımı kesıp kesmıyecegı kesıcek ıse bunu alıcam kesmıcekse 65 tlye var onu alıcam..
Mafsal mili çıktığından arka fren çekili halde 1km kadar motor sürmek zorunda kaldım, motor hararet yaptı, subap ayar kapaklarını patlattı. Durduğunuz yerde 5 dakika lastik yakmaya az bile krank zarar görmesi, komple silindir kapağı ve silindir piston değişimi gerekebilirdi, belki de gerekti ama yazmamışsınız.

search16
15 Mart 2012, 23:09
emınmısınız hocam 50 lıra gırmesın bosuna, ve uyarmı acaba sorunsuz. aklıma takılıyorda.. eger tıtresım gıdecekse 125 degıl 200 verırım no problem yanı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

SerkanADh13 abim şimdi msj attı telden. Motorda balönsör yoksa olmaz o krank dedi. Bende de olmadıgına gore uymucak yanı.
İlanda honda cg125 demiş. Honda cg125 lerde balansör yokki. Adam ona göre üretmiş bunu ama, neiş anlamadım

Seger125
16 Mart 2012, 00:10
Mafsal mili çıktığından arka fren çekili halde 1km kadar motor sürmek zorunda kaldım, motor hararet yaptı, subap ayar kapaklarını patlattı. Durduğunuz yerde 5 dakika lastik yakmaya az bile krank zarar görmesi, komple silindir kapağı ve silindir piston değişimi gerekebilirdi, belki de gerekti ama yazmamışsınız.
Krank ve eksantrıkten baska sorun yok olsa neden yazmıycam şerefsiz çinli bu halde bıle benı 5 km otedekı tamırcıye goturdu yolda bırakmıyo bunlar bee :)))))

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------

Bıldıgın baltayla odun kesıyomusun gıbı tak tuk tak tuk ses gelıyodu ya :)

ozan_bursa
16 Mart 2012, 00:33
emınmısınız hocam 50 lıra gırmesın bosuna, ve uyarmı acaba sorunsuz. aklıma takılıyorda.. eger tıtresım gıdecekse 125 degıl 200 verırım no problem yanı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

SerkanADh13 abim şimdi msj attı telden. Motorda balönsör yoksa olmaz o krank dedi. Bende de olmadıgına gore uymucak yanı.

Eğer orijinal ise yani o model için yapılmışsa keser
Çünkü balansorun amacı o
Google da crank counterweight balance diye aratabilirsin

serkanADH13
16 Mart 2012, 02:39
Dostum amacım kımseyı yadırgamak degil fakat şunu söylemek istiyorum,
Lütfen bilmeden yorum yapmayalım,
Soran kişileride yanlış yönlendirmeyelım,
benim Bildigimden degil (Mütevazi Olmak Gerek) ögrendigim kadarıyla anlatayım,
Balansör denen Parca Krank benzerı minyatür Bişiydir,
piyasada YAVRU KRANK olarakta bilinir,
Yahama YBR,
Kanuni RACER 200, vs
gibi motorlarda bulunur ve Krank Kanatları (Daha Farklı İsmide var fakat Şimdi burada Yazamıyorum :) Anladınız siz onu...) saga çekerken Balansör sola çeker,
bu esnada dengeyi saglar ve sallantı (ViBRASYON) azaldıgından Balans'ı engeller,
o sebepten ismi BALANSÖR'dür,

Şimdi gelelim Olur,,, Olmaz,,, Denmesinin açıklamasına,
KESİNLİKLE OLAMAZ O KRANK SENİN MOTORA,
balansörlü motorun krankında çift dişli vardır ve dişlinin biri ekzantrik dişlisini sentelerken Dier taraftaki dişlide BALANSÖR'ü SENTE'ler,
SENTE denen ünsür motorun NABZINI tutar,
EKZANTRİK sentesi yerınde olmaz ıse motor ya çalışmaz Yada dengesiz çalışır,Aşırı kaçık sente demek subapları eger veya pistonu deler...

BALANSÖR'ün sentesi kaçık oldugu zamanda ya daha fazla Titreşim (VİBRASYON) yapar yada BALANSÖR yokmuş gibi Normal titremesine devam eder,

senin motora BALANSÖR takılabılırmı???

hayır takılamaz çunkı nasıl ki KRANK'ın girdigi Kanallar yuvalar vs var ıse balansörunde gırmesı gereken yuvası vardır,
o sebepten SENİN MOTORDA BALANSÖR YOK İSE (''ki yok zaten'') O KRANK SENİN MOTORA OLMAZ...

Bakınız Aşagıdaki LİNK'te YBR motorunun krank'ının yanında Belirgin BALANSÖR...

Hayırlı Geceler Herkese...


http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/89862-yamaha-ybr-motor-yenileme-full-resimli-motor-yarma.html

ozan_bursa
16 Mart 2012, 10:42
Dostum amacım kımseyı yadırgamak degil fakat şunu söylemek istiyorum,
Lütfen bilmeden yorum yapmayalım,
Soran kişileride yanlış yönlendirmeyelım,
benim Bildigimden degil (Mütevazi Olmak Gerek) ögrendigim kadarıyla anlatayım,
Balansör denen Parca Krank benzerı minyatür Bişiydir,
piyasada YAVRU KRANK olarakta bilinir,


haklısın birader
iki tür titreşim sönümleme yöntemi var
birisi avare dönecek (genelde yarı ebatta başka bir dişli ile ters yönde döndürmek ki bunun için daha tasarım aşamasında yer gerekli, genelde volan dişlisine bağlanır)
diğeri de krank ağırlıklarını modiflemek, yani krankın çalışması için bırakılan boşlukta kartere yada motor bloğuna yada diğer parçalara çarpmayacak şekilde krank akarşıt ğırlıklarını değiştirerek dengeleme yapmak
balansörlü krank denildiği için krankın kendisin balansörlü yani karşıt ağırlıkların orjinalden farklı olarak titreşim azaltma amaçlı oynandığı anlaşılıyor

bassturbin
16 Mart 2012, 14:09
Bırakın biraz titreşim olsun araba değilki bu tek silindir motor.

Seger125
16 Mart 2012, 20:08
Anlaşıldı.... Teşekkurler yardım eden herkeze :)