PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GT 250 - Devir Düşme Problemi



onursakin
03 Mart 2012, 19:58
Selamlar,

Benim bu hafta içi başıma gelen bi problem var ve nasıl çözebilceğimi bilemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Pazartesi sabahı işe normal şekilde gittim ve motosikleti brandayla kapadım. Akşam işten çıkıp eve giderken 5 dakika geçtikten sonra motorun devri düşmeye başladı. Durup yakındaki bi otoparka çektim ve biraz bekledim. 1 saat sonra geri dönüp tekrar çalıştırdım. bu sefer yola çıkmadan bekledim. yaklaşık 5 dakika sonra olduğu yerde motorun devri düşmeye başladı. Jigle açık - kapalı farketmiyor. Biraz çalışıp sonra stop ediyor. O şekilde yola çıktım ve zorla da olsa eve geldim. Giderken de devir düştüğü için mecburen yüksek devirde kullandım ve her durmamda 1-2 kez stop etti.

Şundan şüpheleniyorum, depoya, bujiye vs bişekilde su kaçtı ama daha önce de yağmurda kullandım ve hiç bi şekilde böyle bişey başıma gelmedi.
Yağına baktım herhangi bi problem yok. Bujilere bakamadım çünkü nasıl bakıcağımı bilmiyorum.

Tecrübesi, bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

Teşekkürler.

kahveisteyen
03 Mart 2012, 20:32
Aynısı yağmurlu-karlı havalarda başıma geliyor, karbüratörlü 2006 model kullanıyorum. Karbüratörden kaynaklandığını düşünüyorum ve ustam müdahale edemedi, kar suyu yiyip sıkışmış, açamıyor!
Durduğumda elim gazda, 1-2 bin devir arası vermeye çalışıyorum, kasmaktan yoruldum dıoğrusu.

onursakin
03 Mart 2012, 20:47
peki açık havada düzeliyo mu kendi kendine?

Chronix
03 Mart 2012, 20:55
karbüratör ayarına baktır hocam. silindirlere yeterli derece de yakıt gelmiyor olabilir.yağmurlu havada benim yaşadığım 7000 devirden sonra motor devir kesmeye başlıyor ama o devirin üstüne çıkmazsam sorun yaşamıyorum . ya birşey daha sorucam opetten benzin alıyormusun ? 97 oktan shell veya bp den benzin alıp 5 dk filan düşük vites ve yüksek devirde kullanmanı öneririm..

onursakin
03 Mart 2012, 21:00
karbüratör ayarına baktır hocam. silindirlere yeterli derece de yakıt gelmiyor olabilir.yağmurlu havada benim yaşadığım 7000 devirden sonra motor devir kesmeye başlıyor ama o devirin üstüne çıkmazsam sorun yaşamıyorum . ya birşey daha sorucam opetten benzin alıyormusun ? 97 oktan shell veya bp den benzin alıp 5 dk filan düşük vites ve yüksek devirde kullanmanı öneririm..

yarın götürcem ama benim usta da ta ebesinin nikahında. üşeniyorum biraz =) dediğin olay benim de başıma geldi. 4 bin devrin altında durcak gibi oldu ve 7binin üzerine de çıkmadı. çok ilginç.
benzini hep shellden alıyorum ama 95 oktan. 97yi de denerim ama şu an depo nerdeyse ful. dediğini şu anki haliyle denerim. birazdan çıkıp bi turlıycam zaten belki düzelmiştir =)

timoti
03 Mart 2012, 21:05
Çorum'dan Ankara'ya giderken bir kez başıma gelmişti söylediğiniz şey. Motorla 5. viteste 100 civarında giderken devir birden düşüp motor teklemeye başlamıştı. Vites küçültüp gaz verdim ve bir süre sonra düzeldi. Aynı şeyi yol boyunca bir kaç kez tekrarladı. Ankara'ya vardığımda tamirciye gittim ve motorun hiç birşeyinin olmadığını, sorunun su ya da pis benzinden kaynaklandığını söyledi. Depodaki benzini bitirdikten sonra depoyu doldurduğumda ise sorun kalmadı.

Umarım sizinki de böyle birşeydir.

onursakin
03 Mart 2012, 21:09
Çorum'dan Ankara'ya giderken bir kez başıma gelmişti söylediğiniz şey. Motorla 5. viteste 100 civarında giderken devir birden düşüp motor teklemeye başlamıştı. Vites küçültüp gaz verdim ve bir süre sonra düzeldi. Aynı şeyi yol boyunca bir kaç kez tekrarladı. Ankara'ya vardığımda tamirciye gittim ve motorun hiç birşeyinin olmadığını, sorunun su ya da pis benzinden kaynaklandığını söyledi. Depodaki benzini bitirdikten sonra depoyu doldurduğumda ise sorun kalmadı.

Umarım sizinki de böyle birşeydir.

umarım öyledir. teşekkürler

Arjantinli69
03 Mart 2012, 21:51
gt 250 r'da ara sıra düşük devirde ve ya vites degişimlerinde stop ediyor.2011 enjeksiyonlu model.demek oluyorki su olayını sevmiyor hyousung :silent:

cihangir151
03 Mart 2012, 22:09
boştayken orta gaz verin bi süre gözlemleyin ani düşüşler aksırıp tıksırıp toparlanmalar oluyorsa su veya pislik var demektir deponuzu boşaltıp temizleyin.

Samet Ağır
03 Mart 2012, 22:49
arkadaşlar,depoya dolayısıylada karbüratöre su girerse.....
tam tersine motor rolentide çalışır ama devirlenemez...

sizin sorununuz pis,katkılı yada adi benzin olabilir...

silindirlerden birinin buji piposu gevşemiş,çatlamış boşa çıkmış bi deyiyor bi deymiyor olabilir...

ama model itibari ile hemen hemen hepsinde görülen bişeyse eğer,yüksek ihtimalle silindirlerden biri ıslanmaya maruz kalıyor ve ateşleme esnasında atlama yapıyor...

detaylı incelenmesi gerekebilir...

Arjantinli69
03 Mart 2012, 23:28
benim başıma motosikleti yıkadıktan sonra geldi Samet.
büyük olasılık buji piposu ıslanıp atlama yapmakta,grenaj oldugu için üşendim dogrusu bakmaya.
yarın işe giderken bir bakarım tekrar yapıyormu yoksa düzelmişmi,eger düzelmişse motoru mecburen yıkamalıyım çamur içinde kaldı eger alerjisi varsa tekrar stop etmeli ve ya teklemeli yarın ola hayrola

onursakin
04 Mart 2012, 16:33
bugün çıktım 1 saat falan dolaşmışımdır. herhangi bi sorun yok. sanırım suyla ilgili bişeydi ve kuruyunca düzeldi. cevaplar için teşekkürler =)

erdemed
05 Mart 2012, 14:52
250 naket lerde yagmurlu ıslak havalarda devır dusmesı hatta atesleme bobını kesmesı yapar...250r lerde yok o sorun...kesınlıkle ıslak havalarda bınılecek motor degıldır...

Arjantinli69
10 Mart 2012, 15:13
kim demiş 250 r da ıslak havada stop etme yok diye!
yağmurlu havayı sevmiyor gt 250 r,devamlı stop ediyor,hatta vites degişimlerinde bile stop ediyor devir yüksek oldugu halde.
ben araştırmadım neden kaynaklandıgını ama büyük olasılık ön silindir yağmur suyuna direk maruz kaldıgı için buji piposu ıslanıp ateşlemeyi kesiyor ve motor tek silindire kaldıgı için dengesiz çalışıp stop ediyor olabilir.

gugukk
10 Mart 2012, 15:22
Bende eski 2006 model gt250r vardı okadar şiddetli yağmura yakalandım motoru tazikli su ile yıkıdam hiçbir sorun olmuyordu 2011 modele daha su değmedi o yüzden bilemiyorum ama bundada sorun olacağını düşünmüyorum

_SpartacuS_
10 Mart 2012, 15:33
kim demiş 250 r da ıslak havada stop etme yok diye!
yağmurlu havayı sevmiyor gt 250 r,devamlı stop ediyor,hatta vites degişimlerinde bile stop ediyor devir yüksek oldugu halde.
ben araştırmadım neden kaynaklandıgını ama büyük olasılık ön silindir yağmur suyuna direk maruz kaldıgı için buji piposu ıslanıp ateşlemeyi kesiyor ve motor tek silindire kaldıgı için dengesiz çalışıp stop ediyor olabilir.


Şöyle kesin konuşarak motoru kötülemenize çok şaşırıyorum gerçekten.
Ön Blok suya maruz kalabilir doğrudur fakat eğerki yağmurda motosikletiniz stop ediyorsa ve bu buji su aldığından dolayı gerçekleşiyorsa ben hatayı motosiklette değil kullanıcısında ararım. Çunkü Hyosungların pipo'ları çok kaliteli ve suyu içeri alması ımkansız hale getirilerek hazırlanmış. Ben motosikletimi 2 3 günde bindiğim zaman nerdeyse hergün tazikli suyla yıkarım bloğada basınclı suyu genelde tutarım. ama bugüne kadar bana hiç sudan kaynaklı ateşleme sorunu çıkartmadı. Kaldıki çıkartırsada hatayı yine kendıme ararım. Ya pipoyu kontrol etmemişimdir adam gibi oturmuyordur yada motora komple kurmuşumdur.

Yağmurda da çok kullandım, 1 kere ateşle sıkıntısı yaratmadı.
saygılar...

UNdocab
10 Mart 2012, 15:40
bende de 2011 var. 3-5 dfa yağmurda kullandım onun dışında su ile yıkadım çok defa ama başıma böyle bişey gelmedi.
Şu geldi Yaylaya çıktığımda motosiklet afalladı düşük devirde stop etti sürekli Köye indiğimde düzeldi. Bunu her yaylaya çıktığımda yaptı. Yanımda cbf150 vardı onda bi sıkıntı olmamıştı. Yayla havası neden çarptı motosikleti anlayamadım.

Alper Kaya
10 Mart 2012, 15:42
gt 250 r'da ara sıra düşük devirde ve ya vites degişimlerinde stop ediyor.2011 enjeksiyonlu model.demek oluyorki su olayını sevmiyor hyousung :silent:bende aynı motoru kullanıyorum karla karışık yağmurda bile kullandım hiç öle bi sorun yaşamadım size ayıplı mal satıldıysa ben bilemiycemde genel konuşmıyın


kim demiş 250 r da ıslak havada stop etme yok diye!
yağmurlu havayı sevmiyor gt 250 r,devamlı stop ediyor,hatta vites degişimlerinde bile stop ediyor devir yüksek oldugu halde.
ben araştırmadım neden kaynaklandıgını ama büyük olasılık ön silindir yağmur suyuna direk maruz kaldıgı için buji piposu ıslanıp ateşlemeyi kesiyor ve motor tek silindire kaldıgı için dengesiz çalışıp stop ediyor olabilir.ben diyorum GT250R larda öle bi sorun yok çevremde tanıdığım nerdeyse 10 kişiden 7sinde hyosung var hiç birimizin bölebi sıkıntısı yok kesin ve emin konusup bu forumu okuyup bilgi sahibi olmak istiyen kişileri yanlış yönlendiriyosunuz sizi az çok forum ortamından tanıyorumda böle tutarsız yazılar beni sinirlendiriyor kusura bakmayında yok gt250r suyu sevmiyor yok onu sevmiyor bunu sevmiyor yok böle bişey istem dısıda olsa çok şiddetli yağmurlarada maruz kaldım böle bişey olmadı hele yüksek devirde efendim vites değiştirirken istop falan ediyomuş cart curt bence bunları buraya yazmaktansa motorunuzu bir servise götürüp baktırın iyi günler

_SpartacuS_
10 Mart 2012, 15:43
bende de 2011 var. 3-5 dfa yağmurda kullandım onun dışında su ile yıkadım çok defa ama başıma böyle bişey gelmedi.
Şu geldi Yaylaya çıktığımda motosiklet afalladı düşük devirde stop etti sürekli Köye indiğimde düzeldi. Bunu her yaylaya çıktığımda yaptı. Yanımda cbf150 vardı onda bi sıkıntı olmamıştı. Yayla havası neden çarptı motosikleti anlayamadım.

Aşırı derecede kaliteli oksijenden olsa gerek :) :P

Bi tutturmuşlar Hyo kötu hyo Kaka :) ben anlamadım valahi neden bukadar yükleniyorlar bu motosiklete :)

Alper Kaya
10 Mart 2012, 15:46
Aşırı derecede kaliteli oksijenden olsa gerek :) :P

Bi tutturmuşlar Hyo kötu hyo Kaka :) ben anlamadım valahi neden bukadar yükleniyorlar bu motosiklete :)yok abi kötülesinler de hakkı neyse onu versinler tutarsız sallamasınlar genel konuşmasınlar mok atmasınlar :D

Arjantinli69
12 Mart 2012, 19:16
olayın sallamayla alakası yok arkadaşım.

benim yazdığım yoruma mal kötülemesi demezler kullanıcı bilgilendirmesi derler.
ileride bir arkadaşın başına böyle bir olay geldiğinde ilk önce buji piposuna ve akabinde bujiye bakar egzoz'a bakmaz bazıları gibi.

her zaman motosiklet sürücüsüne faydalı yorumlar yapmışımdır huyum kurusun,ama böyle tutarsız yorumlar görünce içimden ne haliniz varsa görün diyesim geliyor sonra yine vaz geçiyorum.

benim kullandığım 2011 model 6.000 km de ve yine tekrarlıyorum yagmurlu havada ve motoru yıkadığımda ara ara stop ediyor taki motor ısınana dek.
buji piposunun yerinde olup olmadığını anlamayacak kadar cahil degiliz Allah'a şükür ,24 sene oldu motor üzerinde,çogunuzun yaşına denk.

yorum yaparken karşınızdaki insanın kim oldugunu(tecrübe veya bilgi sahibi ) bilmeden yorum yapmayın derim,keza ben yapmıyorum,bilmediğim konu olmazmı illaki olur.ama bir konu hakkında eminsem o konuyu burada paylaşırım kendimden emin şekilde.

ayıplı mal kısmına karışmam servis bakım zamanı gelince nasıl olsa servis sebebini söyler.gerçi çogu serviste dogru düzgün usta yok O da ayrı bir konu.
mobilet-bisiklet ustaları motosiklet ustası olmuş canım Ülkemde.

_SpartacuS_
12 Mart 2012, 19:42
olayın sallamayla alakası yok arkadaşım.

benim yazdığım yoruma mal kötülemesi demezler kullanıcı bilgilendirmesi derler.
ileride bir arkadaşın başına böyle bir olay geldiğinde ilk önce buji piposuna ve akabinde bujiye bakar egzoz'a bakmaz bazıları gibi.

her zaman motosiklet sürücüsüne faydalı yorumlar yapmışımdır huyum kurusun,ama böyle tutarsız yorumlar görünce içimden ne haliniz varsa görün diyesim geliyor sonra yine vaz geçiyorum.

benim kullandığım 2011 model 6.000 km de ve yine tekrarlıyorum yagmurlu havada ve motoru yıkadığımda ara ara stop ediyor taki motor ısınana dek.
buji piposunun yerinde olup olmadığını anlamayacak kadar cahil degiliz Allah'a şükür ,24 sene oldu motor üzerinde,çogunuzun yaşına denk.

yorum yaparken karşınızdaki insanın kim oldugunu(tecrübe veya bilgi sahibi ) bilmeden yorum yapmayın derim,keza ben yapmıyorum,bilmediğim konu olmazmı illaki olur.ama bir konu hakkında eminsem o konuyu burada paylaşırım kendimden emin şekilde.

ayıplı mal kısmına karışmam servis bakım zamanı gelince nasıl olsa servis sebebini söyler.gerçi çogu serviste dogru düzgün usta yok O da ayrı bir konu.
mobilet-bisiklet ustaları motosiklet ustası olmuş canım Ülkemde.

Gt250 nin piposundan su nasıl içeri giriyor inan ben halen söylediklerinizden sonra merak içerisindeyim.
Bu konuya yorum yaptıktan sonra motorumun başına gittiğimde Suyun girebilme ihtimallerini değerlendirmek oldu. Ama adamlar öyle bir pipo koymuşki su ne taraftan gelirse gelsin motor bloguna akıyor yani pipo CUK sesi ile oturuyor sanki Vantuz gibi öylece kalıyor.

Ya sizin pipoda delik çatlak bişi vardı yada farklı bişey isterseniz ilk motoru yıkamamda video çeker size ne tazikli suyla yıkadıgımı gösterebilirim. Bu işte bi terlik var.

Arjantinli69
12 Mart 2012, 22:09
pipoyu söküp bakmadım işin dogrusu,nasıl olsa ısınınca düzeliyor diye.ama bir sonraki yıkamada bir bakayım ıslakmı degilmi tam teşhisi koymuş oluruz.
aslında benzin pisligide aklıma gelmiyor degil.iki kere üst üste totalden aldım mecburen yakıtı aynı sorun oldu,e malum bu aralar havalarda yagmurlu birde ben kirli motora hayatta binmem yagmur yağsa dahi motoru iş yerinde tazzikli su ile güzelce yıkarım kire karşı alerjim var :pale:

benim için bir sıkıntı çıkarmıyor vesselam teklesede gidiyor sonuçta.
ama olayı kronik sorun gibi algılayan arkadaşlar olmuş ,cbf mi bu yağ yaksın :queen: