PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağ Tapasının Düşmesi ve Motosikletin Kayması



Sayfa : [1] 2

inzell
20 Şubat 2012, 00:57
Merhabalar motorcu kardeşler,

Birkaç saat önce seyir halindeyken yerinden çıkan yağ tapasının yaşattığı tehlikeye değineceğim.
Bunu anlatmamdaki asıl amaç; motosikletlerimizin rutin kontrollerini hiçbir zaman aksatmamamız... Yoksa bedeli ağır olabilir.


Kısaca yaşadıklarımı anlatayım;
Bu akşam eve dönüş yolunda 110-120 hızlarında seyrederken aniden arka teker kaymaya başladı, adeta buzlanmış bir yoldan daha kaygan gibiydi. Bu kayma hemen akabinde yalpalamaya dönüştü ve hızlıca sağa sola atmaya başladı kendini. İlk etapta lastiğim patladı sandım, daha önceden yaşamıştım çünkü. Derken arka frene bile dokunmaya vakit kalmadan yalpalama aynı şiddetle öne de geçti ve o meşhur tank slapper mevzusu başladı. Sanki kızgın bir boğanın üzerinde rodeo yapar gibiydim. İşte şimdi ciddiye almaya başlamıştım olayı. Gerçi motosiklet kullanmak başlı başına ciddi bir iş, sadece o an normalden daha fazla bi ciddiyete büründüm. :) -Şükürler olsun ki o sıra yol müsaitti ve iki arabanın arasında değildim- Ardından depoyu bacaklarımla sıkıca kavradım ve gidonu kadın eli tutar gibi tuttum. Aklıma gelen tek şey buydu o an. Adrenalin salgısının verdiği şapşallıkla ön freni de tatlı tatlı sıkarak hızımı düşürdüm. Tank slapper biter bitmez ön freni güvenle sıktım ve sonunda sağ salim durdum. Motoru stop edip direkt lastiğin durumuna bakmaya yeltenirken yerde biriken kocaman motor yağını farkettim. Eğildiğimde de tapanın yerinde olmadığını... :)

Velhasıl motoru bir benzinliğe iterek götürdükten sonra Garaj'a yakın olan Yasdal abimden yardım istedim. Sağ olsun, yeni bir tapa ve motor yağıyla yardıma yetişti. Bende o sırada lastiğimi yıkayıp temizledim. Bu arada yağ değişim zamanı da gelmişti. :mrgreen:

Sonuç olarak motorunuzu dinleyin, düzenli olarak elleyin, kontrol edin bir şey yapın. En azından yağ tapasını haftada bir elinizle yoklayın.


Güvenli ve huzurlu sürüşler dilerim...


(Not: motorumun ağırlık merkezi oldukça yukarıda ve ağırlığı da 210 kg civarlarında)

K o r @ y
20 Şubat 2012, 01:00
çok geçmiş olsun..motorunda yatak sarma falan durumu olmadığına sevinmelisin.. büyük bir kazayı ucuz atlatmışsın :)

samsam
20 Şubat 2012, 01:00
Çok geçmiş olsun, inan okurken heyecanlandım

Khutuck
20 Şubat 2012, 01:02
Geçmiş olsun :rendeer:

Şanslıymışsın ki kurtarmışsın. Normal şartlarda tankslapper durumunda ön frene dokunmak kötü bir tercih, arka teker yağlanmışken daha da kötü. Arka teker yağa bulanmış, ön teker de tankslapperdayken yapacak tek şey tankslapper bitsin diye dua etmek, ardından hafifçe ön fren kullanarak durmak olur.

inzell
20 Şubat 2012, 01:04
çok geçmiş olsun..motorunda yatak sarma falan durumu olmadığına sevinmelisin.. büyük bir kazayı ucuz atlatmışsın :)Ya motor umrumda bile değildi Koray, halledilir çünkü bir şekilde.

tr100a
20 Şubat 2012, 01:07
bu demek oluyor ki yağını değiştiren şahıs vidayı tam sıkmamış hemen gidip o adamı şeytmeli hımmmm yani uyarmalısın :queen:

Arda_Karaca
20 Şubat 2012, 01:08
Geçmiş olsun.

K o r @ y
20 Şubat 2012, 01:11
Bir ihtimal olarak motorun ağır oluşu seni kurtarmış olarak düşünüyorum

mali_181
20 Şubat 2012, 01:14
Geçmiş olsun ucuz atlatmışsın Allah hepimizi kazadan beladan korusun...

inzell
20 Şubat 2012, 01:14
bu demek oluyor ki yağını değiştiren şahıs vidayı tam sıkmamış hemen gidip o adamı şeytmeli hımmmm yani uyarmalısın :queen:O şahıs benim. :mrgreen: İyi sıktığımı hatırlıyorum, sadece yalama olmasın diye zorlamamıştım. Taa 3.500 km önce...

MotorKafa
20 Şubat 2012, 01:18
bu demek oluyor ki yağını değiştiren şahıs vidayı tam sıkmamış hemen gidip o adamı şeytmeli hımmmm yani uyarmalısın :queen:

Yağını kendisi değiştiriyor bu. Artık ne şekilde şey eder uyarır bilinmez:flower:

Moruk şaka bi yanada çok geçmiş olsun.
Ulan hergün orasını burasını kurcalıyon motorun. Kıçını başını kontrol ediyon. Başına neler geliyo...
Bide bana bak anasını satayım ratbike resmen bi halt olduğu yok :mrgreen:
Geliyom msn'e :thumleft:

---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:15 ----------

Hee donunu değiştirdin mi hacı eve gidince :flower:

inzell
20 Şubat 2012, 01:19
Olum hep bu Hyosung'un işi bunlar. Alıcam Triumph ya da MV Agusta, kurtulacağım bunlardan. :D

Hem ben yağı o kadar güzel değiştiririm ki, sorma yani... :P

v max
20 Şubat 2012, 01:20
çok geçmiş olsun benzer bi olayda benim başıma gelmişti benzin komple kartere ordanda tahliye hortumuyla direk arka tekere gelmişti kırmızı ışıkta farketmiştim kokudan

zongoku
20 Şubat 2012, 01:21
Çok geçmiş olsun. Bu yazdıklarınızı dikkate alıp kontrol etcem her seferinde. Selamlar...

erro
20 Şubat 2012, 01:23
geçmiş olsun ççok büyük tehlike atlatmışsın...dediğin tank slapper genelde tek tekerden inerken oluyomuş...

http://www.youtube.com/watch?v=LZ1srcQMa_0

inzell
20 Şubat 2012, 01:41
Geçmiş olsun :rendeer:

Şanslıymışsın ki kurtarmışsın. Normal şartlarda tankslapper durumunda ön frene dokunmak kötü bir tercih, arka teker yağlanmışken daha da kötü. Arka teker yağa bulanmış, ön teker de tankslapperdayken yapacak tek şey tankslapper bitsin diye dua etmek, ardından hafifçe ön fren kullanarak durmak olur.İyi de babacım biraz daha gitsem parkeden arabalara patlayacağım. Yön de veremiyorum merete... Yavaşlamak için elimde olan tek şey limon sıkar gibi bir ön fren. Ha belki ayağa kalksam yine yavaşlatırım ama o kadar fanteziye gerek yok. :)

_w_
20 Şubat 2012, 01:41
Çok geçmiş olsun. Allahtan yatak sarmamış yoksa daha kötü sonuçlar dogurabilirdi.

inzell
20 Şubat 2012, 01:44
Çok geçmiş olsun. Allahtan yatak sarmamış yoksa daha kötü sonuçlar dogurabilirdi.Yemişim yatağını Ahmet Kardeş, ben yatağa düşmedim ya. :)

Khutuck
20 Şubat 2012, 02:07
İyi de babacım biraz daha gitsem parkeden arabalara patlayacağım. Yön de veremiyorum merete... Yavaşlamak için elimde olan tek şey limon sıkar gibi bir ön fren. Ha belki ayağa kalksam yine yavaşlatırım ama o kadar fanteziye gerek yok. :)

Tabii ki yapacak bir şey yok :) Ben de senin yerinde olsam aynı riski alıp yavaşça ön frenle durmaya çalışırdım, yine de tankslapperda ön fren ciddi risk.

Geçenlerde CBF'le artçılı giderken arka tekerim patladı, 90'la giderken motorun arkası bir anda yanıma geldi. Debriyaj ve hafif ön fren kullanarak kenara çektim, artçımı taksiyle gönderip ardından erkek iç giyim mağazası aramaya koyuldum :P Durana kadarki o 10 saniyelik sürede soğukkanlılık, tecrübe ve şanstan başka şeye güvenme şansı olmuyor. Aynı olay 3 sene evvel başıma gelseydi %80 düşerdim.

crxforever
20 Şubat 2012, 02:10
Yemişim yatağını Ahmet Kardeş, ben yatağa düşmedim ya. :)

aniden motor kitlenebilirdi. ucuz atlatmışsınız.ayrıca böyle bir şeyi paylaşmak bence çok faydalı oldu diğer kullanıcılar için :rendeer:

ygk
20 Şubat 2012, 02:16
geçmiş olsun, neyseki motor kitlememiş arka tekerin kitlenmesi durumunda çok daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.
son olur inşallah


Geçmiş olsun :rendeer:

Şanslıymışsın ki kurtarmışsın. Normal şartlarda tankslapper durumunda ön frene dokunmak kötü bir tercih, arka teker yağlanmışken daha da kötü. Arka teker yağa bulanmış, ön teker de tankslapperdayken yapacak tek şey tankslapper bitsin diye dua etmek, ardından hafifçe ön fren kullanarak durmak olur.

arka tekerin durumu hakkında yorum yapmayacağım ama,
aksine ; tank slapper durumunda yapılması gereken şey motora en rahat hakim olacak pozisyona geçip dikleşmek ( özellikle yatar pozisyonlu motorlarda, rüzgar tutabilmek için ) ve hafif hafif ön frene dokunmak ki yük öne çöksün, abanarak değil hafifçe, yük ne kadar öne yaklaşırsa tank slapper o kadar çabuk biter. uygun olan teknik budur.

inzell
20 Şubat 2012, 02:17
Tabii ki yapacak bir şey yok :) Ben de senin yerinde olsam aynı riski alıp yavaşça ön frenle durmaya çalışırdım, yine de tankslapperda ön fren ciddi risk.

Geçenlerde CBF'le artçılı giderken arka tekerim patladı, 90'la giderken motorun arkası bir anda yanıma geldi. Debriyaj ve hafif ön fren kullanarak kenara çektim, artçımı taksiyle gönderip ardından erkek iç giyim mağazası aramaya koyuldum :P Durana kadarki o 10 saniyelik sürede soğukkanlılık, tecrübe ve şanstan başka şeye güvenme şansı olmuyor. Aynı olay 3 sene evvel başıma gelseydi %80 düşerdim. Öyle valla.

Artçın bayan mıydı? :) Valla kız arkadaşım o an arkamda olsaydı, ambulansla zor yollardık. :)



aniden motor kitlenebilirdi. ucuz atlatmışsınız.ayrıca böyle bir şeyi paylaşmak bence çok faydalı oldu diğer kullanıcılar için :rendeer: Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.

arca94
20 Şubat 2012, 02:26
http://www.youtube.com/watch?v=LZ1srcQMa_0

Tank slapper dediğiniz bu mu ? Hass..

Çok ucuz atlatmışsın gerçekten.. Ben elli kere asfaltla yüzleşirdim heralde böyle bişey olsa..

Çok geçmiş olsun gerçekten..

inzell
20 Şubat 2012, 02:28
Böyle şiddetli olacak kadar hızlı değildim tabii ki. Bunu yaşasam toparlayacak tecrübem yok zaten. :)

Khutuck
20 Şubat 2012, 02:36
geçmiş olsun, neyseki motor kitlememiş arka tekerin kitlenmesi durumunda çok daha kötü sonuçlar doğurabilirdi.
son olur inşallah



arka tekerin durumu hakkında yorum yapmayacağım ama,
aksine ; tank slapper durumunda yapılması gereken şey motora en rahat hakim olacak pozisyona geçip dikleşmek ( özellikle yatar pozisyonlu motorlarda, rüzgar tutabilmek için ) ve hafif hafif ön frene dokunmak ki yük öne çöksün, abanarak değil hafifçe, yük ne kadar öne yaklaşırsa tank slapper o kadar çabuk biter. uygun olan teknik budur.

Tankslapper ön tekerin yerden kesilmesi, ardından uygun olmayan bir hızda yere temas etmesinden olur. Ön kaldırıp, ön teker havadayken ön frene basarsanız ve ardından ön tekeri düz olmayan bir açıyla yere indirirseniz tankslapper başlayabilir. Özellikle güçlü motorlarda viraj çıkışında gaz açmanın risklerinden biridir tankslapper. Fazer'la birkaç kez hafif tankslapperlara girdim, yapacak en iyi şey yol müsaitse gaz açmak, müsait değilse dua etmek. Ciddi bir tankslapperda ön frene basmak en yanlış iş olur.


Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen!

Öyle valla.

Artçın bayan mıydı? :) Valla kız arkadaşım o an arkamda olsaydı, ambulansla zor yollardık. :)


Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.

Aralık ayı, gece 1, köprüden çıkmışım, Altunizade sapağı öncesi, kız arkadaşım arkamda... Fena şey lastik patlaması. Bir de iki gün evvel hava kaçıran fitili söktürüp, yenisini taktırmıştım sanayide; o fitil attı bir anda. Artık sadece yama yaptıracağım.

crxforever
20 Şubat 2012, 02:44
Motor öyle aniden kitlenmez. 3 litre yağın boşalması yağ değişim esnasında bile epey uzun sürüyor. Kaldı ki motoru durdurduktan 2-3 dakika sonra bile stop etsem pek bir şey olmazdı.

benim en korktuğum şey o olduğu için :) o yüzden söyledim.

Khutuck
20 Şubat 2012, 02:48
benim en korktuğum şey o olduğu için :) o yüzden söyledim.

Motor kilitlensin, sorun değil. Debriyaja basar kurtuluruz :)

inzell
20 Şubat 2012, 03:42
Aralık ayı, gece 1, köprüden çıkmışım, Altunizade sapağı öncesi, kız arkadaşım arkamda... Fena şey lastik patlaması. Bir de iki gün evvel hava kaçıran fitili söktürüp, yenisini taktırmıştım sanayide; o fitil attı bir anda. Artık sadece yama yaptıracağım.Fitil üstüne fitil sağlıklı değil diye biliyorum bende. İyi atlatmışsın sende.
Benim de sonbaharda başıma geldi lastik patlaması. Biraz performanslı kalkış yapmıştım, 50'ye anca çıkmıştım ki jant yere oturdu birden. :P Lastiğim çok kötüydü zaten, bir sürü çatlak vardı. O çatlaklardan biri 2 santim kadar yarılmış, görünce vay anasını demiştim. :)

ozgurakman
20 Şubat 2012, 03:43
bence tapadaki aliminyum contayı zamanında değiştirmediğin için vida gevşeme yaptı... neyse problemsiz kurtulmuşsun ya gerisi teferruat :) geçmiş olsun...

RunemagicK
20 Şubat 2012, 03:48
yeminle bugün yağı değiştirirken aklıma gelmişti. arada bir kontrol etmek lazım

inzell
20 Şubat 2012, 04:25
bence tapadaki aliminyum contayı zamanında değiştirmediğin için vida gevşeme yaptı... neyse problemsiz kurtulmuşsun ya gerisi teferruat :) geçmiş olsun...Muhtemelen öyle oldu, başa gelen çekilir derler. :)

Slayerrr
20 Şubat 2012, 04:28
Geçmiş olsun, hasarsız atlatmışsın.
Bundan 1-2 yıl önce forumda, scooterla yolda giderken yağ konulan kapağın çıkıp motoru kilitlenen, motorun yağsız kalıp kilitlendiğinden dolayı kaza yaptığını hastaneden çıktıktan sonra anlayabilecek kadar ciddi kaza yapmış birisi vardı. Bu olayı okuduktan sonra çok sık olmasa da her aklıma geldiğinde kontrol etmeye başladım.

Arjantinli69
20 Şubat 2012, 04:40
geçmiş olsun,demekki biraz daha sıkmalı yağ tapasını,
çin malımı bu motor :P

inzell
20 Şubat 2012, 04:53
Yaa çok sıkınca da yalama yapıyorlar.

Çin malından da beter bu Kore zırvaları. :P

sapo
20 Şubat 2012, 07:04
bilader gecmis olsun bu tank tokatlama olayi benim basima 4 sefer geldi cok sukur dordunude atlattim kaza yapmadan ama nasil atlattin diye sormayin cok afedersiniz g.t korkusundan nasil atlattigimi bende bilmiyorum bozuk yollarda motor fazla hoplayip zipliyorsa gaza basmayin derim o kucuk tumseklerden gecis esnasinda motorun iki tekeride yerden kesiliyor tam tekerler yere degerken meydana geliyor bu hadise cunki benim basima hep bu sekilde geldi.anca dorduncude kafa sarj etti simdi bilmedigim yolda hayatta gaza basmam oyle sakin sakin takilirim .allah birdaha yasatmasin insani olume cok yakin hissettiriyor..

Tropiksera
20 Şubat 2012, 09:33
Hocam geçmiş olsun, ucuz atlatmışsın..

piyanist_irf
20 Şubat 2012, 10:22
geçmiş olsun kardeşim aman diyiyim ,...

Raphae1
20 Şubat 2012, 10:41
çok geçmiş olsun. inşallah dökülen yağda başkasına da birşey olmamıştır.

ozrace
20 Şubat 2012, 11:29
çok geçmiş olsun.paçayı zor yırtmışsın açıkçası :)

mete_han
20 Şubat 2012, 11:48
geçmiş olsun...Allah korumuş...başkası olsa panikten illaki yere düşerdi...

my91
20 Şubat 2012, 12:02
Basima gelmisti cok benzeri, ustam benzin yaga karismis kece patlamis biseyler zirvaladi ama benim bildigim arka frenin hic tutmadigi.. 3yol ayriminda duramayip karsi evin bahcesine girmistim. Cok gecmis olsun,teker yaglamayi da tank tokatlamayi da cok iyi bilirim.

tombo
20 Şubat 2012, 12:48
Geçmiş olsun Alp

erro
20 Şubat 2012, 12:54
bilader gecmis olsun bu tank tokatlama olayi benim basima 4 sefer geldi cok sukur dordunude atlattim kaza yapmadan ama nasil atlattin diye sormayin cok afedersiniz g.t korkusundan nasil atlattigimi bende bilmiyorum bozuk yollarda motor fazla hoplayip zipliyorsa gaza basmayin derim o kucuk tumseklerden gecis esnasinda motorun iki tekeride yerden kesiliyor tam tekerler yere degerken meydana geliyor bu hadise cunki benim basima hep bu sekilde geldi.anca dorduncude kafa sarj etti simdi bilmedigim yolda hayatta gaza basmam oyle sakin sakin takilirim .allah birdaha yasatmasin insani olume cok yakin hissettiriyor..

sen tokatlamaya baya alışmışsın hocam...4 sefer de biraz fazla gibi geldi...

eray_uluyazı
20 Şubat 2012, 13:35
alp kardeşim geçmiş olsun.
ama tecrübe olmasaydı halini düşünemezdim :sunny:

inzell
20 Şubat 2012, 13:58
Eyvallah beyler, tecrübe hikaye Allah korudu Allah. :)



çok geçmiş olsun. inşallah dökülen yağda başkasına da birşey olmamıştır.
Eve gelince aklıma geldi, yalnız yağın tamamı kenara çektiğimde otopark gibi yere döküldü. Umarım kimseye zarar gelmemiştir.


bilader gecmis olsun bu tank tokatlama olayi benim basima 4 sefer geldi cok sukur dordunude atlattim kaza yapmadan ama nasil atlattin diye sormayin cok afedersiniz g.t korkusundan nasil atlattigimi bende bilmiyorum bozuk yollarda motor fazla hoplayip zipliyorsa gaza basmayin derim o kucuk tumseklerden gecis esnasinda motorun iki tekeride yerden kesiliyor tam tekerler yere degerken meydana geliyor bu hadise cunki benim basima hep bu sekilde geldi.anca dorduncude kafa sarj etti simdi bilmedigim yolda hayatta gaza basmam oyle sakin sakin takilirim .allah birdaha yasatmasin insani olume cok yakin hissettiriyor..
Hani biraz ukalaca olacak ama tatlı tank tokatlamasını arada severim. :cherry: Yalnız bu sefer tokatlama ve arka tekerin iptali tamamen sürpriz oldu. Zevk almadım değil, ama bir daha yaşamak da istemem.


Geçmiş olsun Alp
Eyvallah abi, bir ara görüşelim de gazlayalım. :P

Ahmet N.
20 Şubat 2012, 14:26
Geçmiş olsun Alp...Ciddi bir kaza ile sonuçlanmaması çok sevindirici..Şükür sana bişey olmamış.

arca94
20 Şubat 2012, 23:39
Arkadaşların da dedikleri gibi umarım dökülen yağ başkasına zarar vermemiştir.. Malum ben de 2 hafta önce yere dökülen bi sıvı -artık yağ mıydı, benzin miydi bilmiyorum- yüzünden ufak bi kaza geçirdim neyse ki korumalarım ve yavaş olmam sayesinde çok az hasarla atlattım motosiklette de 50 TL lik masraf çıktı gri PCX de o da ucuz atlattı..

Samet Ağır
21 Şubat 2012, 00:36
Eyvallah beyler, tecrübe hikaye Allah korudu Allah. :)



Eve gelince aklıma geldi, yalnız yağın tamamı kenara çektiğimde otopark gibi yere döküldü. Umarım kimseye zarar gelmemiştir.


Hani biraz ukalaca olacak ama tatlı tank tokatlamasını arada severim. :cherry: Yalnız bu sefer tokatlama ve arka tekerin iptali tamamen sürpriz oldu. Zevk almadım değil, ama bir daha yaşamak da istemem.


Eyvallah abi, bir ara görüşelim de gazlayalım. :P

tankları tokatlayalım diyecektin sanırım...:pl:

Allah korusun...beterinden korusun bu arada.....:rendeer:

sanırım yağı son değiştiren garaj ustası :wiinkk: tapayı sıkmayı unutmuş:P

COQ
21 Şubat 2012, 00:49
Geçmis olsun.
Ben bir kaçtir yapmiyorum ama eskiden pist için hazirladigimiz motosikletlere bir uygulama yapardik.
simdi türkçeye nasil çevirecegim bilemedim.
Tel takma diyelim.
Pistte basimiza bir is gelmesin diye motorun oynak her parçasini telle saglamlastirirdik.
Mesela radyatör kapagi, yag tipasi, çikma ihtimali olan somunlarin montelendigi vida uçlarini delerek somun dis tarafina tel geçirerek sabitlerdik.
Ise yarar benden soylemesi.

By_ALem
21 Şubat 2012, 02:14
Selam Arkadaşlar Bugun 301 Seyhan Aldım Fakat acemisiyim Hiç Bir Bilgim Yok Arkamda Arkadaşım Vardı Hafif Bi Yokusta Birinci Viteste İken Çıkamadım Sangi Motorda Benzin Bitiyomus Gibi Teklemeye Basladı Çekiç Gücü Düştü Tekrar Denedim Yokusta Çekmiyor Sorunu Neden Olabilir