PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuru Akü şarjı hk.



goldenrush
18 Şubat 2012, 12:19
Arkadaşlar Bosch kuru akü aldım. Kitapçığı okudum asidi boşalttıktan sonra takıp çalıştırabilirim diye algıladım. Yalnız birçok yerde asidi boşalttıktan sonra şarja takan arkadaşlar olduğunu gördüm. Hangisi doğru sizce?

patron_58
18 Şubat 2012, 12:30
Kuru aküde asit olmazki....

tr100a
18 Şubat 2012, 13:22
bilmeden aldığın yere sormadan birşey yapma

c3nk
18 Şubat 2012, 13:55
asit mi..?

goldenrush
18 Şubat 2012, 15:12
Evet kuru akü içerisine konan şey sıvı veya asit her neyse.

Açıklama: İçinde bulunan sıvı tüpleri boşaltıp aküyü kapatıyorsunuz ve akünü hazır oluyor.Ve bu sayede raflarda içinde su ile bekleyen verimsiz akülere karşı 3 kat daha verimli oluyor.

Bu şekilde hazır olduğu yazıyor ama şarja takmak gerekli mi değil mi?

ero__
18 Şubat 2012, 15:21
Sıfır akü şarja TAKILMAZ.

Sıfır akünün suyunu içine boşaltırsınız kapağı katmadan 30 dk beklersiniz. Sonra kapağı kapatıp 12 saat beklersiniz ve akünüz hazır olur. Ölçün 12.4-12.8 V arası üretir akü. Eğer erken takarsanız motorunuz çalışır ama akü düşük akımda kalacağı için (artık kullanmaya başlamışsınızdır ve kimyasal tepkime durur/ yavaşlar) akünüz prematüre doğmuş olur :(

Kuru akü değil de ona bakımsız akü diyelim. Kuru değil sıvı / jel aküler vardır. Kuru akü denilmesinden sebep akünün kapaklarının açılıp bakım yapılmayışıdır.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98811-offff-aku-pofff-aku.html

goldenrush
19 Şubat 2012, 00:49
12 saat durumu yazmıyordu ve sıvı boşaltma kısmını anlamamıştım. Bilgilendirme için teşekkür ederim.

ferhatkars
19 Şubat 2012, 01:48
sadece sıvısını içine boşaltın...takın motorunuza...güle güle kullanın...ben de bu 12 saat bekleme olayını ilk defa duydum...50 defa yeni akü aldık taktık...hiç öyle yarım saat 12 saat bekleme olayı olmadı...bir sorunda olmadı...tamircide uzun zaman ek olarak çalıştıgım için biliyorum:)

_w_
19 Şubat 2012, 01:59
kuru aküyü bilmem ama sulu akünün kullanılmadan şarjda durması gerekiyor.

murat_1989
19 Şubat 2012, 02:00
aynı durumdan müzdaripiz arkadaşım aküyü en aşşa 10 saat şarja koydur aldığın yerde daha sonra hiçbir sorun yaşamassın.

ero__
19 Şubat 2012, 12:49
kuru aküyü bilmem ama sulu akünün kullanılmadan şarjda durması gerekiyor.

Sulu akü dediğiniz nedir? içine saf suyunu boşaltıp kapağını kapattığınız akü ise benim dediğim yöntem geçerli.

goldenrush
19 Şubat 2012, 12:53
Sorunu böyle çözemeyeceğiz :) Aldığım akünün linki veriyorum. Açıklama bilgilerini okuyarak bilen birisi bilgi verebilir mi? Herkes farklı bir şey söylemiş.

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/motosiklet-akusu-12-volt-10-amper-bosch-aku-kuru-50194622

RamuthRa
19 Şubat 2012, 12:57
Sıfır akü şarja TAKILMAZ.

Sıfır akünün suyunu içine boşaltırsınız kapağı katmadan 30 dk beklersiniz. Sonra kapağı kapatıp 12 saat beklersiniz ve akünüz hazır olur. Ölçün 12.4-12.8 V arası üretir akü. Eğer erken takarsanız motorunuz çalışır ama akü düşük akımda kalacağı için (artık kullanmaya başlamışsınızdır ve kimyasal tepkime durur/ yavaşlar) akünüz prematüre doğmuş olur :(

Kuru akü değil de ona bakımsız akü diyelim. Kuru değil sıvı / jel aküler vardır. Kuru akü denilmesinden sebep akünün kapaklarının açılıp bakım yapılmayışıdır.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98811-offff-aku-pofff-aku.html

Sıfır akü şarja takılır. içinden çıkan saf suyu aküye boşalttıktan sonra akü şarja takılır, sabaha kadar şarj olur, itina ile takılır kullanılır. Eğer şarj etmeden kullanırsanız akü 2 sene gider, ama diğer türlü ömrünü en az iki katına çıkarırsınız.

---------- Post added at 12:57 ---------- Previous post was at 12:54 ----------


Sorunu böyle çözemeyeceğiz :) Aldığım akünün linki veriyorum. Açıklama bilgilerini okuyarak bilen birisi bilgi verebilir mi? Herkes farklı bir şey söylemiş.

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/motosiklet-akusu-12-volt-10-amper-bosch-aku-kuru-50194622

Kuru akü dedikleri şey bu değil, bu bakım istemeyen akü. Yani içindeki suyu azalmayan akü. Kuru akünün içinde jel olur bu öyle değil. Sen en güzeli içinden çıkan saf suyu aküye koy, iyice sıkı sıkı kapat, sonra yarım gün falan şarja tak, sapasağlam kullan.

M.yildizli
19 Şubat 2012, 12:57
Benim bildiğim Kuru Aküde Asit Olmaz ki :) Sadece Yağlı kağıt ve plakalar olur :) yinede bilemiyorum.

ero__
19 Şubat 2012, 14:13
Sorunu böyle çözemeyeceğiz :) Aldığım akünün linki veriyorum. Açıklama bilgilerini okuyarak bilen birisi bilgi verebilir mi? Herkes farklı bir şey söylemiş.

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/motosiklet-akusu-12-volt-10-amper-bosch-aku-kuru-50194622

Tamam işte. Ben de aynısını kullanıyorum (9 Ah). Dediğim gibi yap. Sorun yaşamayacaksın garanti veririm.


Sıfır akü şarja takılır. içinden çıkan saf suyu aküye boşalttıktan sonra akü şarja takılır, sabaha kadar şarj olur, itina ile takılır kullanılır. Eğer şarj etmeden kullanırsanız akü 2 sene gider, ama diğer türlü ömrünü en az iki katına çıkarırsınız.[COLOR="Silver"]

Kuru akü dedikleri şey bu değil, bu bakım istemeyen akü. Yani içindeki suyu azalmayan akü. Kuru akünün içinde jel olur bu öyle değil. Sen en güzeli içinden çıkan saf suyu aküye koy, iyice sıkı sıkı kapat, sonra yarım gün falan şarja tak, sapasağlam kullan.

Sıfır akü şarja takılmaz :) İlk gerilim ve akımını kendisi üretir ilk kullanımda. Sonraki kullanımlarda boşaldıkça regülatör sayesinde doğrultularak şarjdan gelen voltaj ile doldurulur.

Kuru akü değil bakım istemeyen akü olduğu fikrinde hemfikiriz ama içine dökülen sıvı sıvı olarak kalmaz. İçindeki daha önceden asidik özellik kazandırılmış kağıt tarafından emilir ve jel olur. Ancak piyasada bu işlemi yapmanıza gerek kalmayan bir de jel aküler satılmaktadır. Bu aküler ilk şarjını 5 yıl kadar raf ömründe muhafaza ederler. Kullanıma hazır gelirler. Takar kullanırsınız. Şarj falan da edilmez.

Sıfır akünüzü şarj ederek öldürmeyin.

_w_
19 Şubat 2012, 17:39
Sulu akü dediğiniz nedir? içine saf suyunu boşaltıp kapağını kapattığınız akü ise benim dediğim yöntem geçerli.

sizin dediğiniz jel akü dür.(sıvıyı dökünce sıvı belli bir süre bekler ve jelleşir ve şarja gerek kalmaz) Benim dediğim sulu akü, sulu aküde suları dökülür kapakları açık şekilde sarj edilir. Ve kullanıma hazır olur.motorsiklet tamirçilerine bunu sorabilırsnz.

vespone
14 Şubat 2013, 16:15
arkadaşlar merhaba

Aküm bitik olduğu için yeni Bosh 12/10 amper kuru akü aldım, henüz kutusunda hiç açmadım, içinde içi su dolu birbirine yapışık plastik tüp var....motor sezonu başlıyor ve motoruma haftaya binmeyi düşünüyorum...kuru aküyü aktif hale getirmem için nasıl bir işlem yapmam gerek, yanlış bir iş yapmaktan da çekiniyorum, bu işlemi yapan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim...Motorum Vespa GT 200...

wermeer
14 Şubat 2013, 17:50
Geçen ay aldım yuasa marka aküyü söylendiği gibi sıvıyı içine boşaltarak beklettim şarj etmeden motora taktım. 2 saat sonra da yola çıktım , motor çalıştıktan 15-20 dk sonra teklemeye başladı . Tesadüf, yamaha yetkili servise yakındım. Usta şarj etmeden kullanmamam gerektiğini söyledi. Servisin önünde çalıştığı için pek de umursamadım. Ardından yarım saat sonra başka bir yerde yolda kaldım, çalışmadı motor. Aküyü şarj edin arkadaşlar :cat: Sorun ertesi gün aküyü söküp şarj etmemle tamaamen düzeldi.

vespone
14 Şubat 2013, 18:13
Çok teşekkür ederim yardımınız için...
Benim sorunum da bu şarj olayı zaten...Satıcı ( ki kendi de motorcu ve motosiklet mağazası ) şarja gerek yok, sıvıyı koy 20 dk sonra bas gaza git dedi....ben de sıfır aküyü akücüye verip sarj edip bozmaktan yanlış yapmaktan korkuyorum, anlayacağınız kafam hayli karışık, acaba bosch ile yuasa arasında bu sarj durumunda farklılık var mıdır...

Teo23
14 Şubat 2013, 19:58
Evet kuru akü içerisine konan şey sıvı veya asit her neyse.

Açıklama: İçinde bulunan sıvı tüpleri boşaltıp aküyü kapatıyorsunuz ve akünü hazır oluyor.Ve bu sayede raflarda içinde su ile bekleyen verimsiz akülere karşı 3 kat daha verimli oluyor.

Bu şekilde hazır olduğu yazıyor ama şarja takmak gerekli mi değil mi?

İlginç ve güzelmiş...

Teo23
15 Şubat 2013, 01:32
Bosch ne derse doğru der... :) Bence açıklamalar dışına çıkmayın... Bir daha ki aküme ben de bundan alacağım çok güzelmiş...

cool113
15 Şubat 2013, 10:30
yeni akü alındığında ilk şarjını yaptırıp takmanızı tavsiye ederim. piyasada küçük boyutlarda motosiklet aküsünü şarj edebilecek şarj cihazları mevcut. kışın kullanmıyorsanız bu şarj aletiyle arada şarj edip akünün iyi durumda kalmasını sağlayabiliyorsunuz. piyasadaki kuru akü diye tabir edilenlerin çoğu jel aküdür. gerçek kuru akünün fiyatı daha pahalıdır.

leon99
23 Şubat 2013, 12:54
arkadaşlar ytx 14 - bs YUASA marka aküm sadece motorun sönük bir şekilde farlarını yakmaya yetiyor. Enjeksiyon sesini bile vermiyor artık. Şarja bırakım şimdi bu kadar bitik bir akü için 2 saat şarj süresi yeterli mi ? motorcu 2 saat sonra gel al akünü dedi. bir de hiçbir değer ayarlaması yapmadan direkt şarja bağladı bir sıkıntı olur mu akü ve taktığımda motosiklet için?