PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Geçiş Merakı



arca94
10 Ocak 2012, 03:12
Merhabalar..

Bir sürü başlık var bu konu da özür diliyorum öncelikle ama merak ettiğim başka bir konu var..

Şimdi hep anlatılanlarda 125le başlıyım 250 ye geçip ardından 600 e geçiyim gibi sorular yöneltiyorlar..

Hep bir ss hevesi olduğu için insanlarda, hep ss başlıkları oluyor bu başlıklar.

125 scooter dan 600rr a rahat geçilmez zaten bu belli bişey, birine gaz verirsin önce gazın birazını boşa atar sonra yavaşça kalkar, öbürüne gaz verdiğin anda fırlar gider kendi plakanı okuduğunla kalırsın..

Benim sorum ise ben de çoğunluk gibi 125 scooterla başlamıştım 7. sınıftayken yaklaşık 5-6 sene evvel filan 14-13 yaşlarımda..

Ramzeydi bu ilk motor, ondan sonra yine 125 lik scooter olan Suzuki AN125HK aldık Ramzeye göre biraz daha seriydi..

Ondan sonra geçen yaz bi CBF150 aldık güzel yaz anlıarı ufak geziler filan babamla güzel oldu..

Suzukiyi sattık, gittik bi tane Honda PCX aldık.. Sonra bi an esti babama -hala anlamadım neden- gitti sattı CBF150 'yi.. :(

Bi tane daha PCX aldık ki ehliyetimi aldım, kapışmayalım sen kullancan, ben kullanıcam olayı için..

Benim sorum ise şu özetten sonra..:

Şimdi bu sene PCX 'le devam YGS-LYS derdimiz var malum.. Şehir içinde rahat, kolay gidiyoruz işte..

Ama yazın veya sonrasında üniversiteye yerleştiğimde kesinlikle PCX'le devam etmeyeceğim orası kesin..

Gönlümde yatan Enduro-Turing motorlar.

PCX'i iyi bi paraya sattık biraz da biriktirdik, e üniversiteyi de kazandık o kadar bi güzellikte yapar ailem.. :)

Bi enduro motosiklet almak isterim, ama maksimum tecrübem CBF150 ile sınırlı.. Bu endurolar'da minimum 250 den başlıyor çoğunlukla bildiğim kadarıyla, altı zaten cross'a kaçmakta..

Asıl gönlümde yatan motosiklet ise Honda Transalp ama o da 600 - 650 -700 cc civarı..

Şimdi ben bu motosiklete geçtiğimde -eğer alırsam- sorun yaşar mıyım ?

Yani sonuçta bu bi ss değil, gaz şeysi o kadar hassas değildir diye düşünüyorum..

Torku da yüksek olan motosiklet bunlar..

Yani buna da geçmek için önce bi 250 'lik bişeye ihtiyaç duyar mıyım ?

Ya da cc belirtmeden dersek bi ara motosiklete ihtiyacım olur mu ?

Şimdiden teşekkürler, sevgiler, saygılar..

---------- Post added at 01:12 ---------- Previous post was at 00:44 ----------

Haa belirtmeyi unuttum, uzun geziler yapmayı planlıyorum üniversitedeyken..
Sadece asfaltta gezmeyi de düşünmüyorum, yeri gelidiğinde köy yolları, dere yatakları, engebe filan da girer işin içine..
Bi de kamp yapmayı çok severim, hastasıyımdır..

sessizsakin
10 Ocak 2012, 04:15
ben gt250r'dan doğruca zx6r'ye geçiş yaptım. kısa süre sonra bandit cbx750 dl650 tecrübelerim oldu. şimdi ise gt650 kullanıyorum.

öncelikle, küçük kapasiteli motosikletle başlama eğilimi ve tavsiyesi, kişinin motosiklet alışkanlıkları kazanması ve bu alışkanlıkları kazanırken yaşayabileceği riskleri minimum zararla atlatmasıdır.

nitekim, eğer yeterli trafik tecrübeniz olduğuna inanıyor iseniz ve geçmeyi planladığınız türden bir motosikletin daha düşük hacimlisini daha önceden kullandıysanız pek sorun yaşamazsınız.

ben mesela dl650'ye hiç ısınamadım ve alışamadım. çünkü kullandığım diğer bütün motosikletler spor bir sürüş tarzına sahipti.

dolayısı ile, skutırdan doğruca 600 ve üstü bir enduro garip olabilir. sürüş karakteristiğine alışmak zaman isteyecektir. yine de şöyle basit birşey var ki, burada en önemli olgulardan birisi motor gücü olsa da, tek önemli şey değildir.

mesela ben şimdi gt650 kullanan birisi olarak 600 üstü bi cruiser'a geçiş yapsam, ilk 1000 km naptığımı anlamam muhtemelen :)...

bu bakımdan, eğer gaz koluna hakim olurum, trafiğe de adaptasyonum yeterli diyorsanız bence yüksek cc bir motosiklete geçmek için bir ara motora ihtiyacınız yok derim.

trafik adaptasyonunuza güvenmiyorsanız, gaz koluna hakim olur muyum bilmiyorum, beygirleri görünce ayarı veresim gelir diyorsanız, araya bir motosiklet daha sıkıştırıp şöyle 250'likle bir sezon geçirmeniz ve gaz koluna karşı bi zaafınız varsa bunu yenmenizi öneririm :)

YILDIRIMBORA
10 Ocak 2012, 05:07
Forum'da daha önce bahsi geçen ikarus sendromuna çıktı olay:)Ama doğru söylemler kesinlikle.Trafiği okuma ve gaz koluna hükmetme konusunda zaaflarınız varsa önermem.Hatayı tolere edebilmek için motorunuzun sizi limitlerinde hapsetmesi gerekir.Ben KTM 690 SM aldım bu ay daha yeni.Sanki ilk motorum buymuş gibi biniyorum tamamen adaptasyon sürecini atlatmış gibi.Ama bu beni risk almaya kendine yalan güvenler beslemeye sebebiyet veriyor mu ?Hayır.Çünkü alışma dönemini uysal geçirmiştim .Daha hala da alışma sürecinde hissetmesem de çözmeye çalışıyorum.Bu kendinizi tanıyıp tanımadığnızın cevabını verdikten sonra, kendinize yada şuan yaptığınız gibi fikirlerini değerlendireceğiniz kişilere göre bir karar alacaksınız demek oluyor.İşin özü 125 yada 150 cc motosikletten 600 cc ye geçilir mi ? değildir.Cc kadar tecrübesini edindiğiniz motosiklet tipinin etkisi de vardır.Ben 600cc-700cc segmentinde birçok motor kullandım ama ss kullanım tecrübem enduro-touring/supermoto-cross kadar yoktur.İstediğiniz motorun doğasını öğrenmeniz gerekiyor diye düşünüyorum.Yoksa ara segment şarttır diye birşey yok.Düşük cc den alacağınız tecrübeyi gerek motosiklet fiziği,anatomisi ,doğası ,gerek trafik okuma,tahmin yürütme ,önsezi kazanma maddeleri olarak edindiyseniz kendinize sorup bir düşünün derim.Kolay gelsin.

sey_47
10 Ocak 2012, 05:33
Dostum üniversiteye gideceksin. çok güzel motosiklet hayalleri kuruyorsun. ben kendimden örnek veriyim. üni 2deym şu an, kendi motosikletimi(daha doğrusu bbmla ortak) lise 4de aldım.
bende düşünüyordum sürekli gezmeyi falan. şükür durumumuz iyi. üniversiteyi şehirdışına kazandım geldim fakat motosikleti getiremedim. ilk başlarda ben istemiyordum. sonra babamın gönlü olmadı şu yönden allah korusun bi kaza yapsan kim koşacak. istesem şimdi getirebilirim ar:cherry:tık 1 yıl geçmiş üstünden de, bi yöndende getirmeyi istemiyorum. 2. sınıfım derslerin çoğu kaldı, dersler sarpa sardı. okulun kaç yılda biteceği belli değil.. la zaten babm braz para gönderiyor sağolsn.
motosiklet oluncada adamın kanı rahat durmuyor, her hafta sonu yollardaym. benzin parası o bu şu fln, öğrencilik garibanlıkmış şehir dışında ben anladım. lüks yaşayamazsın.

ha sen dersin ailemin yanında kendi şehrimde okuyacağım dedinmi herşey daha farklı olacaktır dye tahmin ediyorum.

benim gönlümdede endurolar yatıyor çaktırma :wiinkk: (kle 500 leride araştır derim. öğrenciye gelir)

abilerin yorumlarını okudumda ben olaya farklı yaklaşmısım biraz k.bakma artık:wiinkk:

motorcu48
10 Ocak 2012, 05:37
ben seneye eğer başka üniye gidersem gsr600 almayı düşünüyorum
istanbulda kesinlikle motor kullanmak istemiyorum :D

şöyle bir listem var sanada uyarmı bilmiyorum
1.gsr600
2.fazer 600
3.kawasaki ern6 &f
4.cbf500
5.ybr250
bunların fiyatları 7 binden 12 bine kadar benim motoruda iyi fiyata okuturum anında benim kadar titiz kullanan yoktur üstelik artıkta kullanamıyom ahah:queen:

Mengu16
10 Ocak 2012, 19:16
125cc vitesliden 600cc ye geçmek çok büyük sorun değil fakat senin yaşın küçük daha, üniversiteye gir hayatın her alanında biraz deneyim edin kararlarını bir anda değil bir mantık çerçevesinde yapmayı öğren 600'lük motor alsan da sorun olmaz. Kapalı pistte motor eğitimi yeterli değil olmasa da çok büyük sorun değil, yolu ve trafiği okuyabilmek çok önemli, trafikte tehlike yaratan pozisyonların yüzde 90 çok tekrarlayan şeyler ve de bunların sayısı 10-15'i geçmez. Bu çok tekrarlayan tehlikeli durumların farkında olup kaçınırsan ve de elinin ayarı varsa, 120'yi geçmeyicem dersen, yarım gazdan fazla vermeyicem dersen 600cc racing de kullanırsın. Fakat 150cc lik bir motorda yapacağın basit hatalar 600'lükte kaza demektir.

Okan Sinan Ocan
10 Ocak 2012, 20:00
Bence tecrüben hala çok yetersiz , 150cc de bir süre daha piş akabinde Transalp tarzı bir motora geçmen (Transalp hacimli olmasına rağmen SS ler gibi agresif değildir ) çok sorun olmayacaktır. Ama dediğim gibi henüz ilk aşamada yeterince pişmiş sayılmazsın ehliyetli olarak akan trafikte 5000-10000 arası 150cc ile yol almalısın. Eğitim alırsan bu süre ve mesafe kısalacaktır ama yinede bir süre 150cc de kalmanı engellemeyecektir.

Sevgiler

---------- Post added at 20:00 ---------- Previous post was at 19:56 ----------


ben gt250r'dan doğruca zx6r'ye geçiş yaptım. kısa süre sonra bandit cbx750 dl650 tecrübelerim oldu. şimdi ise gt650 kullanıyorum.



::144::

İkide bir böyle yazıp millete kötü örnek olma , git köşede dersin sonuna kadar tek ayak üzerinde bekle bakiim , bide sessiz sakin koymuş adını kerataya bak sessiz sessiz milleti apaçi yapacak :) :) :)

arca94
10 Ocak 2012, 23:52
Bence tecrüben hala çok yetersiz , 150cc de bir süre daha piş akabinde Transalp tarzı bir motora geçmen (Transalp hacimli olmasına rağmen SS ler gibi agresif değildir ) çok sorun olmayacaktır. Ama dediğim gibi henüz ilk aşamada yeterince pişmiş sayılmazsın ehliyetli olarak akan trafikte 5000-10000 arası 150cc ile yol almalısın. Eğitim alırsan bu süre ve mesafe kısalacaktır ama yinede bir süre 150cc de kalmanı engellemeyecektir.

Sevgiler

---------- Post added at 20:00 ---------- Previous post was at 19:56 ----------



::144::

İkide bir böyle yazıp millete kötü örnek olma , git köşede dersin sonuna kadar tek ayak üzerinde bekle bakiim , bide sessiz sakin koymuş adını kerataya bak sessiz sessiz milleti apaçi yapacak :) :) :)

Hocam yanlız 150cc yi sattık biz 125 PCX var bende şimdi.. :) Onla devam artık napalım..
Zaten haziran ya da en geç eylül-ekim gibi alırsam alırım yeni motor..
O zamana kadar şehir içinde ev-okul-dershane-özel ders dörtgeninde geçiyor günlerim.
Ev - okul arası yaklaşık 4 km civarı.. sadece gidişim.. Yaparım gibi geliyor 5000 km :)

256 km deyken 1 aralıkta ehliyetimi aldım şu an motosiklet 685 km civarında.. iyi yapmışım.. :)