PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ateşleme Tipi: Cdi ile Elektronik Cdi farkı?



positive
30 Aralık 2011, 15:13
Herkese merhabalar.Sorum başlıkta olduğu gibi Cdi ile elektronik Cdi arasındaki farklar nelerdir?

glock
30 Aralık 2011, 15:43
koluman aş. yi ara, haydar usta var! servis sorumlusu onunla görüşürsen detaylı bilgiyi verir...
320d var bende ama hiç anlamam... tahminimce 2si arasındaki fark şu olabilir;
diesellerde yarım kontağa alınca bekletmek gerekir yay gibi bir işaret sönene kadar! ve sonrasında çalıştırılır (bujilerin ısınmasından mıdır bilemiyorum)
elektronik ateşlemede ise bekletmeye gerek yok marşa basıp gidiyosun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:38 ----------

cdi ın açılımı ne ? common diesel injection mu? common rail diesel de var? len hadi bende merak ettim anlatın şunu???
bak hazır konu açılmışken!!! benim ayrıca bir konu açmama gerek kalmadı! bende şunu sorayım
magnetti marelli, weber marelli gibi firmalardan biraz bahseder misiniz? en iyileri ve rakipleri hakkında bilgi almak istiyorum??

dersansport
30 Aralık 2011, 15:54
motorlar yüksek devirlerde çalışmaya başlayınca eski distirübütör sistemleri işe yarama hala geldiler ve bunun yerine cdi sistemler ortaya çıktı voltajı arttırma kapasiteleri çok yüksek ve yüksek devir için hızlı ateşleme yapabiliyorlar ve doğruluk oranları daha iyi.Ama tabi sensorlere ihtiyaç duyuyorlar bir ton ben açıkcası eski sistemi tercih ederim tamiri basit ama eski sisem 60 larda kaldı

glock
30 Aralık 2011, 15:57
heehhhh!!! beklediğim adam geldi :cherry: nasılda tahmin ettim uleenn!!!!
dersansport, harleyin enjeksiyon sisteminin en iyisi olduğunu söylemiştiniz, magnetti marelli gibi markaya oranla nasıl?
ben en iyisi magnetti marelli diye biliyordum...

dersansport
30 Aralık 2011, 16:03
iyi ben alınabilir fiyat ölçüsünde olanlardan bahsediyordum ona bakarsan yüksek beslemeli drag araçları için özl yapım enjeksiyon beyni ve komple sistemler var bir harley fiyatına satınla 300 gramlık aletler :)

glock
30 Aralık 2011, 16:11
ya yok benim motosikletimde magnetti marelli ateşleme varda o yüzden söyledim...
birde motoguzzi v7 yi inceledim son zamanlarda ki favorim... weber marelli kullanıyor! bu arada,
(motoguzzi v7 racer modeli harley gibi çelikten metalden oluşmasına rağmen 180-190 kilo civarında hafif değil mi? tabi belkide aluminyum alaşımlı metaller kullanılıyordur)
2. sorum: y11 mv agusta f4'ün aküsü çok çabuk bitiyor ve acaba dedim sorun mu var fln... ustaya sordum dediki: f4 lerin konjektörleri eski tiptir motosikleti uzun zaman kullanmadığında akünün enerjisini çekebilir! fakat vespada öyle olmuyor mesela 3 ay kullanmasan tek marşta çalışıyor...

positive
30 Aralık 2011, 16:18
Fakat ben CDI ile eski sistemi sormadım CDI ile şu aralar gözüme çarpan Elektronik CDI'ın farkını sordum :).

glock
30 Aralık 2011, 16:22
positive, 0216 311 80 50 nolu telefondan servis departmanına bağlan ve haydar bitnel adlı kişiyle görüş kendisi servis sorumlusu, o sana detaylı bilgiyi verecektir... dalga geçmiyorum!

dersansport
30 Aralık 2011, 16:25
elektornik işte :) kranın konumu ne kadar yakıt çekildiği ortam ısısı gibi verileri alıp beyinde harmanlayıp optimum pulse ı vermek için diğeride elektornik ama yarı elektornik bu kadar çok veriye ihtiyaç duymadan sadece rpme bakar.weber marelli ler eski sistemlerdir çok fazla oynama yapamazsın beyinde iyi olanlarıda vardır ama standart motorlardaki eski tiptir ve delphi sistemler tarafından tarihe gömülmüşlerdir.
Senin f4 ün tam özellikleri ne oldugunu bilmiyorum ama büyk ihtimalle alarm sistemi aşırı akım çekiyor olabilir yada başka bir sistem çünkü çok fazla stand bye elektornik var o motorda.Vespada o kadar sistem yok

glock
30 Aralık 2011, 16:42
teşekkür ediyorum sn. agresif dersansport :)
bu arada geçen gün akünün voltunu ölçerken, amperinide ölçeyim dedim kablo alevlendi birden! az kaldı garaj yanıcaktı :queen:

dersansport
30 Aralık 2011, 16:52
abartma :) f4 de neler var stand bye the çalışan alarm dışında yada topraklamada sorunu olan bir aksesuar lamba flan varmı

glock
30 Aralık 2011, 16:59
alarm yok fakat alarma hazırlık soket var, adaptör soketi var ve ayrıca boşta kalan bir soket daha var ne olduğunu bilmiyorum, bunun dışında traction control sistemi, digital km tablosu pist için zamanlamalar falan filan, arka stop led aydınlatma ön far bi-xenon orjinal (ben taktırmadım)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

dersansport, fotoğraf çekeyim mi gerek var mı? birde küçük bir kutucuk var akünün yanında 2 veya 4 tane sigorta takılı fakat sigorta tablosu değil...

dersansport
30 Aralık 2011, 17:03
peki kablo şeması varmı ordan anlarız netten bir baksana f4 ün şemasına sistem nasıl çalışıyor daha iyi anlarım.
Belki yedek sigortaların oldugu ayrı bir kutudur anca şemadan anlarız ne işe yaradıgını bence kesin bul bakalım.Zaten merak ettiğim bir motor o çok sürmek istiyorum .

glock
30 Aralık 2011, 17:12
ayrıca şunuda belirteyim, marş düğmesi diğer motosikletlerde ki gibi değil,
1 kere dokununca kendisi çalışıyor. yani bmw-mercedes te butona basınca kendi kendine çalışması gibi, basarken bekletmene gerek yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------

bilgisayarımda bir sürü katalog var motosikletim hakkında, arıyorum sanırım buldum ama neden net değil!!!! allahım yaa...

dersansport
30 Aralık 2011, 17:14
karışıktır o şema pdf ise yükle biryere indirip bakim
birde o düğme temelde aynı işlevi görüyor sadece fancy işler :) anadolu efesin sahibinde özel yapım bir harley var aynı o değmeden koydular :)

glock
30 Aralık 2011, 17:14
dersansport, ben bunları bu şekilde yollayamam! fakat şöyle birşey var burdan bakabilir misiniz rica etsem???
http://issuu.com/desmoworks/docs/mv_agusta_f4_oem_parts_2010?

dersansport
30 Aralık 2011, 17:18
deniz bu parts catalog burda yazmıyor motorun bozulursa parça al diye.yanlız çok hoş bir aktarı sistemin var inanılmaz ya motor teknolojisi ne kadar ilerlemiş

glock
30 Aralık 2011, 17:45
ya birsürü bilgi var aslında yedek parça kataloğu var 500 küsür sayfa ve aksesuar kataloğu var bunlar bilgisayarımda mevcut,
ayrıca kitapçık halinde birsürü manualde garajdaki rafımda... fakat söylediğiniz şeyi arıyorumda bulamadım sanırım biraz daha bakim neler cıkacak...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------

şasi, eksoz, motor, ve havafiltresi gibi noktaların resimleri var genellikle
elektrik şemasını bulamadım yalnız, yukarda yazdığım adreste (bende kopyalı) her detayı anlatıyor.

MaxiBoost
30 Aralık 2011, 17:49
CDI : Capacitor discharge ignition

http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_discharge_ignition

bir çeşit buji ateşleme alt yapı şekli.
cdi ile elektronik cdi arasında fazladan elektronik malzeme farkı var
alt yapı ve çalışma mantığı aynı

devire ve yüke göre farklı zamanlarda ateşleme yapabilmek için transistorler hatta mikroişlemciler ile kontrol edilen ünitelerden bahsediyoruz.
bu, elektronik CDI sistemi oluyor yani daha düzgün daha doğru daha kontrollü çalışan bir sistem, farkı o


bu resimde çoğu motorsiklette kullanılan cdi ateşleme modullerinden bir tanesi
http://www.gofastforless.com/junk/CDI00.jpg

dersansport
30 Aralık 2011, 20:55
ya birsürü bilgi var aslında yedek parça kataloğu var 500 küsür sayfa ve aksesuar kataloğu var bunlar bilgisayarımda mevcut,
ayrıca kitapçık halinde birsürü manualde garajdaki rafımda... fakat söylediğiniz şeyi arıyorumda bulamadım sanırım biraz daha bakim neler cıkacak...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------

şasi, eksoz, motor, ve havafiltresi gibi noktaların resimleri var genellikle
elektrik şemasını bulamadım yalnız, yukarda yazdığım adreste (bende kopyalı) her detayı anlatıyor.
o değil bana resimleri gerekmiyor bana sistemin nasıl kontrol ediliceği adım adım sökme takma ne ne işe yarar lazım yani service manual lazım bu sadece part catalog neyse ben netten bulurum belki çok satan bir motor değil ama belki korsanı vardır genelde hondalarınkini falan bulmak çok kolay oluyor.

_OLD_
30 Aralık 2011, 22:45
CDI=Capacitor Discharge Ignition Türkçesi :Kondansatör boşaltımlı ateşleme
Nedir:Eski usul platinli ateşleme sisteminde platin kontakları birbirine değdiği anda bobin üzerinden +12 volt şaseye akar.Kontaklar açıldığında kesilen akım bobin birincil sargısında(primer)manyetik alan oluşturur.Bu manyetik akı bobinin ikincil (sekonder)sargısı üzerinde endüklenme yoluyla bir akım üretir ve bu enerji (yaklaşık 20-25 bin volt) dir.Bu bujide kıvılcım yaratır.CDI ise içindeki bir osilatör ile fotoğraf makinesi flaşlarında olduğu gibi yaklaşık 300-400 volt gibi bir enerji üreterek bir kondansatörü şarj eder (doldurur).Otolarda volan,motosikletlerde alternatör tasının üzerindeki uyarı sensöründen alınan sinyal ile kondansatör üzerindeki bu enerjiyi ateşleme bobininin primerine boşaltır ve sekonder üzerinde yüksek gerilim oluşur.Primere uygulanan voltaj yüksek olunca 25 bin voltu elde etmek için sekonder sarım sayısıeskiye göre daha olur.Böylece daha küçük bobinle aynı voltaj elde edilir.Üreteçtede (CDI) mekanik parça olmadığından ömrü uzun olur ve düzgün çalışır.Prensip olarak elektronik malzemelerin ömrü sonsuzdur ama canıda cebindedir.Olay neredeyse ışık hızında olduğundan nasıl bozulduğunu takip edip anlayamayız.
CDI ve elektronik CDI aynı parçanın farklı söylenişidir.CDI'ın elektronik olmayanı yoktur.

glock
31 Aralık 2011, 01:56
servis manual yok bende bir ara temin edeyim bende!
bu arada sportster ın kitabı bende de var :cherry: mavi renkte

positive
01 Ocak 2012, 17:22
_OLD_ hocam konuya noktayı koymuşsunuz.Yardımlarınız için teşekkürler
Ayrıca glock servisi arayıp "Usta fark nedir?" biraz abest geldi bana :)