PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : acill yardım arkadaslar



speedyaziz
26 Aralık 2011, 17:21
arkadaşlar mondial 150 hs motorum var talıhsız bı yerde yolda kaldım cektm sagabaktıgımda bujı yerınden çıkmıstı tekrar taktım yuvası bozulmus yyakın bıyerde motorcu buldum sılındır kapagı degsmesı gerekıyomus tamm degıstı degısırken bujıde degisti hersey buraya kadar guzel.ustam 500 km sıkıstırma dedı motoru bende o sekılde 400 km yaptım sorun basladı burda motor eskısı gıbı gtmıyor yokuslarda yıgılıyor ve son surat rahat 100 ü gecerken sımdı 80 90 arasında gezıyo sorun nedır arkadaslar yardımcı olursanız sevınırım.

speedyaziz
26 Aralık 2011, 20:43
arkadaslar bilen yokmu??

ferhatkars
26 Aralık 2011, 20:49
motordaki sıkıntının silindir üst kapağıyla pek alakası yoktur...
belki buji ile alakalıdır ama sanmıyorum...
silindir üst kapağı takarken sente ayarını tam yapamamıştır....

speedyaziz
26 Aralık 2011, 20:52
sente ayarı dedgınız sıbop ayarımıdır?

yamyamaha
26 Aralık 2011, 21:06
silindir kapağını usta değiştirdiğine göre benim tahminim sipob ayarı. ve silindir kapağını sıkarken gerekli tork ile sıkılmadıysa conta kısmından da sorun olabilir, yada sibopları alıştırmadan takmışsa siboplardan olabilir.
kompresyon ölcümü yapılıp bunlar tesbit edile bilir. ama ilk akla gelen ve kolay olan sibopların ayarını kontrol etmek.

ferhatkars
26 Aralık 2011, 21:14
silindir kapağını usta değiştirdiğine göre benim tahminim sipob ayarı. ve silindir kapağını sıkarken gerekli tork ile sıkılmadıysa conta kısmından da sorun olabilir, yada sibopları alıştırmadan takmışsa siboplardan olabilir.
kompresyon ölcümü yapılıp bunlar tesbit edile bilir. ama ilk akla gelen ve kolay olan sibopların ayarını kontrol etmek.

evet subap alıştırmayı yazmayı unutmuşum....halbuki 1 ay önce bi arkadasın motorunun aynı buji yüzünden silindir üst kapagını değiştirip subap alıştırma işlemini de yapmıştım....

speedyaziz
26 Aralık 2011, 21:18
motorda kompresyon var ona baktırdım

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:15 ----------

sibop alıstırması yapıldımı bılmıyorum nasıl yapılabılır

yamyamaha
26 Aralık 2011, 22:16
kopresyonu nasıl ölçdün. kopresyonu ölçüp deyerlendirmek lazım mesela bmv r 80 motorda kopresyon 9 bar ve üzeri iyi 7 bar ve altı kötüdür. bizim çinli motorlarda bu kaç bar yada psi dir bilmiyorum. servisten öğrenmek gerek. eyer kopresyon düşükse bunun nedenini araştırmak gerek. düşük cıkan sıkıştırma varsa silindire az yağ damlatılıp bir daha ölçeriz, silindire akıtılan yağ sekman la silindir gömleği arasını tıkar ikinçi ölçümde sıkıştırma ( kopresyon ) daha iyi cıkarsa arızayı silindir ile sekmanda ararız. ölçüm gene kötü çıkarsa kaçırma siboplardadır.
ama bu ters için motorun sibop ayarı yapılmış olmalı. silindir kapagını elimize aldıgımızda az bir benzinle ile kontrol etme imkanımız var. silindir kapagı ters cevrilir yanma yuvasına benzin akıtırız sipoblarda sorun varsa benzin oradan sızar kaçar belli olur.
sipob alıştırması ise sipoblar takılmadan özel pastası ile yuvaya yerleştılırıp sipobun yuvasında döndürülmesi ile oluyor bu işlemde sibop un kenar acıları ile yuvanın acıları arasında tam uyum sağlanır böylece siboplar kapandıgında sızdırma yapamaz. eyer bu yapılmazsa siboplarda sızdırma olur kopresyon düşe bilir. sızdıran yerden yüksek basınçla kacan havada deformasyonu artırır. siboplar kısa sürede arızalanır hatta silindir kapagını değiştirmek gerekebilir.
bu bilgileride 2006 yılıydı sanırım ihtiyar yada teknikhoca nickli arkadaşların yazısından öğrenmiştim. uzun süredir faydalanıyorum. yakıt hattı ve elektirik arızası olmadıgından hemen kopresyonu ölçüyorum.
bir kaç arkadaşın motorunu ustaymışız gibi tamirde ettık.

speedyaziz
26 Aralık 2011, 23:30
yamyamaha cevabın ıcn tsk sıbop alıstırması yapılmadı gördugm kadarıyla pekı smdı napmam lazım bıde motor 7 bın devırlerde boguluyor
acaba dedım karburotördemı bsey var hava ayarı vs.

doqukan
26 Aralık 2011, 23:52
subap ayarını yaptır karbüratörünü temizlettir ve ayarlarını yap veya iyi bilen birine yaptır benzin çok veya az geliyo olabilir manual jikleli ise motorun boğulduğu noktada yarım jikle yap eğer motor atağa geçerse hava fazla benzin az geliyo demektir. eğer iyice yığılıyosa benzin çok hava az geliyo demektir.

speedyaziz
27 Aralık 2011, 00:08
tmm yarın sabah bakıcam yardımlarınız ıcın tesekkurler