PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yokuş aşağı viraj



erro
22 Aralık 2011, 01:24
herkese iyi akşamlar;

motor tecrübem çok az..sadece temel eğitimi iyi bir hocadan aldım ve yol tecrübem de çok az...en çok dikkat edilmesi gereken yerler virajlar..eyvallah, okuyoruz teoriğini pratiğini çalışıyoruz...hızı sabit tutmaya falan çalışıyoruz, fren kullanmıyoruz vs...bütün anlatımlar düz yola göre yapılmış, biri de anlatmamış ki yokuş nasıl inilir, motor freniyle mi yoksa normal frenle mi? hadi onu geçtik yokuş aşağı giderken işin içine virajlar girince ne yapcaz...?

eymir e ilk defa indiğimde baya bi tırsmıştım açıkçası...

açıklamalarda bulunursanız sevinirim...cruiser kullanıcısıyım...

ferhatkars
22 Aralık 2011, 01:28
herkese iyi akşamlar;

motor tecrübem çok az..sadece temel eğitimi iyi bir hocadan aldım ve yol tecrübem de çok az...en çok dikkat edilmesi gereken yerler virajlar..eyvallah, okuyoruz teoriğini pratiğini çalışıyoruz...hızı sabit tutmaya falan çalışıyoruz, fren kullanmıyoruz vs...bütün anlatımlar düz yola göre yapılmış, biri de anlatmamış ki yokuş nasıl inilir, motor freniyle mi yoksa normal frenle mi? hadi onu geçtik yokuş aşağı giderken işin içine virajlar girince ne yapcaz...?

eymir e ilk defa indiğimde baya bi tırsmıştım açıkçası...

açıklamalarda bulunursanız sevinirim...cruiser kullanıcısıyım...

yolu bil bilme mümkün oldugu kadar yavaş dönmeye çalış.... virajda karsına ne cıkacagı belli olmaz...yagmur yagmıstır kumu çakılı yola sermiştir.... herşeye hazırlıklı olmak lazım ve kısaca mümkün oldugu kadar yavaş dönmek lazım....

brooklynnn
22 Aralık 2011, 01:28
benimde korktuğum bir konu
güzel noktaya değinmişsiniz

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 01:28
herkese iyi akşamlar;

motor tecrübem çok az..sadece temel eğitimi iyi bir hocadan aldım ve yol tecrübem de çok az...en çok dikkat edilmesi gereken yerler virajlar..eyvallah, okuyoruz teoriğini pratiğini çalışıyoruz...hızı sabit tutmaya falan çalışıyoruz, fren kullanmıyoruz vs...bütün anlatımlar düz yola göre yapılmış, biri de anlatmamış ki yokuş nasıl inilir, motor freniyle mi yoksa normal frenle mi? hadi onu geçtik yokuş aşağı giderken işin içine virajlar girince ne yapcaz...?

eymir e ilk defa indiğimde baya bi tırsmıştım açıkçası...

açıklamalarda bulunursanız sevinirim...cruiser kullanıcısıyım...

Özelden adını ve telefonunu yazarsan yardımcı olabileceğimi düşünüyorum ..

Sevgiler

erro
22 Aralık 2011, 01:31
mesaj attım oocan hocam

arca94
22 Aralık 2011, 01:33
Merhabalar..

Bu yaz CBF150 ile arkamda babamla beğendik gezisi yapmıştık (yazlık igneada'da) orada sislioba diye bi köy var oraya pek kullanılmayan bi yoldan gitmiştik (dönerken öğrendik tabi bunu :) ) neyse.. Bu yol yumuşak basılmış toprak ve tamamen bayır aşağı virajlardan oluşan ormanın göbeği bi yoldu o kadar ki navigasyon bile sinyal bulamiyordu.. Bütün yolu 2. Viteste sürekli arka freni pompalama hareketi yaparak inmiştim sağ ayağım resmen kasılmıştı :) gaz neredeyse hiç vermiyodum ksandigi devir yetiyodu.. Devirin arttığı yerlerde 3 e filan atıyordum ama zevkliydi yani.. Asfalt hakkında sadece bayır yukarı çıktım :)
Tam endurocu havasında hissetmiştim kendimi ama alitimizdaki motor CBF150 ydi ah bi Transalpimiz olsa.. Tadından yenmez vallahi..

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 01:37
Daha bugün bu sorunun cevabını başka bir başlığa yazmıştım , alıntı yapıyorum ...


Çok basit bir şey yapacaksın ,

VİTES DÜŞECEKSİN

Nereye kadar dediğini duyar gibiyim , devir saatin ortanın yukarısında kalacak şekilde makul bir sürate düşene kadar vites düşeceksin o dik yokuştan gaz keserek değil zaman zaman gaz vermeni gerektirecek kadar yüksek kompresyonla inecek , aşağı indiğinde bunun çok keyifli olduğunu görüp çıkıp tekrar ineceksin.

Aman abi ne yaptın o devirle inersem motor aşınır , ısınır , bozulur , çok bağırır v.b. gibi birşeyler söylemeye çalışan olursa fena yaparım , o devirler motorun en verimli ve rahat çalıştığı devirlerdir. Makinalarımız tam o devirlerde çalışmak için tasarlanmıştır .

Sevgilerimle

---------- Post added at 01:37 ---------- Previous post was at 01:34 ----------


mesaj attım oocan hocam

herhangi birşey gelmedi ...

ferhatkars
22 Aralık 2011, 01:40
Daha bugün bu sorunun cevabını başka bir başlığa yazmıştım , alıntı yapıyorum ...

bi konu hortlattım nerelere geldi bee....
motor kullanmayı bilmeyen adam zaten düz yoldada gidemez...
motorunu seven insanda rampa inerken ne yüksek devirde bar bar bagırtır nede düşük vitesde motoru zorlar...
rampayı ineceği hıza uygun vitesde ve devirde iner....
saygılar -sevgıler- kazasız belasız sürüşler dilerim...

ekremz
22 Aralık 2011, 01:40
kendi doğru bildiğimi ve kullandığımı anlatayım eğer yanlış ise ustalardan birisi yanlışları izah eder.

yokuş yukarı virajlarda genelde fren kullanmayız gaz keser virajın içinde gazı sabit tutar ve çıkışa doğru açarız. bu yokuş yukarı çıkarken kolaydır. ama yokuş aşağı inerken düzlükte olsa gazı çok açmam. motor hızını 60-65 civarında tutacak olan 3. vitese alır hızımı bu perde de sabit tutarım. virajlara yaklaştığımda normal fren kullanmam gerekiyor ise eğer freni mi yapar virajın içinde gazı çok açmadan mümkünse sadece arka tekerin boşta dönmesini engelleyecek kadar gaz açarım. zaten motor bu süre zarfında yokuş aşağı indiği için virajdan hızlanarak çıkacaktır. ama oldu ya viraj uzadı yokuş dik ve motor gereğinden fazla hızlandı ise eğer mümkün olduğu kadar hafif bir şekilde gazı kapatır hafifçe arka freni kullanır hızı istediğim seviyeye indirir indirmez yine tekerin boşta dönmemesi için çok hafif gaz açarım.

bi yanlışım yada eksik varsa bende düzeltmiş olurum hatamı.

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 01:44
kendi doğru bildiğimi ve kullandığımı anlatayım eğer yanlış ise ustalardan birisi yanlışları izah eder.

yokuş yukarı virajlarda genelde fren kullanmayız gaz keser virajın içinde gazı sabit tutar ve çıkışa doğru açarız. bu yokuş yukarı çıkarken kolaydır. ama yokuş aşağı inerken düzlükte olsa gazı çok açmam. motor hızını 60-65 civarında tutacak olan 3. vitese alır hızımı bu perde de sabit tutarım. virajlara yaklaştığımda normal fren kullanmam gerekiyor ise eğer freni mi yapar virajın içinde gazı çok açmadan mümkünse sadece arka tekerin boşta dönmesini engelleyecek kadar gaz açarım. zaten motor bu süre zarfında yokuş aşağı indiği için virajdan hızlanarak çıkacaktır. ama oldu ya viraj uzadı yokuş dik ve motor gereğinden fazla hızlandı ise eğer mümkün olduğu kadar hafif bir şekilde gazı kapatır hafifçe arka freni kullanır hızı istediğim seviyeye indirir indirmez yine tekerin boşta dönmemesi için çok hafif gaz açarım.

bi yanlışım yada eksik varsa bende düzeltmiş olurum hatamı.

Aman hocam ne yaptın sen. Bu tür tanımlar yapılırken asla sayısal değer verilmez , yarın öbür gün millet 30 ile dönülmesi gereken viraja 3. vites 65 ile dalar haberin olsun .

Lütfen bu tür şeylere özen gösterelim.

COQ
22 Aralık 2011, 01:50
Özelden adını ve telefonunu yazarsan yardımcı olabileceğimi düşünüyorum ..

Sevgiler

Ben de özel mesaj attim.
Ama kime attigimi hatirlamiyom kafam gûzel.
Burayada yaz bari de telef olmasin mesaj.:P

erro
22 Aralık 2011, 01:52
kendi doğru bildiğimi ve kullandığımı anlatayım eğer yanlış ise ustalardan birisi yanlışları izah eder.

motor hızını 60-65 civarında tutacak olan 3. vitese alır hızımı bu perde de sabit tutarım.

bi yanlışım yada eksik varsa bende düzeltmiş olurum hatamı.

üstad eymir e inerken 60-65 ne demek ya:))

Carbon
22 Aralık 2011, 01:53
Vitesliler için anlatılmış scooterlar için nasıl olur peki?

Yokuş aşağı başlangıcında hızı düşürüp varyatörü boşa geçirip sallanmalı mı yoksa normal şekilde devirli mi? Okan hocam...

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 01:56
Ben de özel mesaj attim.
Ama kime attigimi hatirlamiyom kafam gûzel.
Burayada yaz bari de telef olmasin mesaj.:P

Yarasın güzel kardeşim , bir dublede benim için götür.

Yarın Zarko oralarda Rakıya su katanlarıda içeri atacakmış :)

---------- Post added at 01:56 ---------- Previous post was at 01:54 ----------


Vitesliler için anlatılmış scooterlar için nasıl olur peki?

Yokuş aşağı başlangıcında hızı düşürüp varyatörü boşa geçirip sallanmalı mı yoksa normal şekilde devirli mi? Okan hocam...

Hiçbir motor boşta inmemeli vitesli veya varyatörlü farketmez , kontrol daima elinizin altında olmalı.

Ayrıca Eskişehirde Bademlikten başka yerde doğru dürüst yokuşmu var sanki , sen bildiğin gibi gidebilirsin :)

ekremz
22 Aralık 2011, 01:57
Aman hocam ne yaptın sen. Bu tür tanımlar yapılırken asla sayısal değer verilmez , yarın öbür gün millet 30 ile dönülmesi gereken viraja 3. vites 65 ile dalar haberin olsun .

Lütfen bu tür şeylere özen gösterelim.

haklısınız özür dilerim biraz anlatım eksikliği olmuş. orada verdiğim hız aralığı yokuş aşağı inerken virajlar arasındaki düzlüklerde çıkacağım maksimum hız. viraja yaklaştığımda tabiki viraja girmeden virajın gerektirdiği hıza düşene kadar frenleme yapıp hızımı virajın gerektirdiği hızda viraja girerim. vites olarak, kullandığım motorum 3. vites de çok geniş bir perdeyi uygun tork ile kullanabilmeyi sağladığı için tercih ederim. bu motordan motora farklılıkta gösterecektir tabiki. daha yüksek cc li motorlar için daha uygun olacak olan 2. vites olabilir sanırım.

ferhatkars
22 Aralık 2011, 01:58
Vitesliler için anlatılmış scooterlar için nasıl olur peki?

Yokuş aşağı başlangıcında hızı düşürüp varyatörü boşa geçirip sallanmalı mı yoksa normal şekilde devirli mi? Okan hocam...

:queen::P:pr::cat:

ekremz
22 Aralık 2011, 02:00
üstad eymir e inerken 60-65 ne demek ya:))

o verdiğim sürat virajın içindeki sürat değildir. anlatım eksikliği için özür dilerim. o verilen sürat virajların arasındaki düzlüklerde bile çıkacağım azami hızdır. viraja girmeden tabiki gereken freni yapıp viraj hızına (gerekiyorsa 25-30 km) düşülecektir.

Carbon
22 Aralık 2011, 02:04
Hiçbir motor boşta inmemeli vitesli veya varyatörlü farketmez , kontrol daima elinizin altında olmalı.

Ayrıca Eskişehirde Bademlikten başka yerde doğru dürüst yokuşmu var sanki , sen bildiğin gibi gidebilirsin :)

Muttalip-Mihalgazi-Sarıcakaya hattına yolun düşerse 100 km boyunca virajın da uçurumun da yokuşun da hasını görebilirsin.

Genel olarak düzlük bir yerleşim ama benim sürekli şehir içinde olduğumu kim söyledi...

F54
22 Aralık 2011, 02:13
rampa aşşağıya viraj almanın teoriği falan bilmem yolun durumuna göre ayarlarım kendimi hızımı oturuş pozisyonu nu basar giderim bu yaz kartependen aşşağıya indim 25 km hayatımda bu kadar zevkli bi 25 km yapmamıştım önümüzdeki yılı sabırsızlıkla çekiyorum moto kross yarşları olur izlemeye giderim dönüşte de gene aynı tatlı virajlar aman allahım sabahlar olmasın:cherry:

Carbon
22 Aralık 2011, 02:21
Çanakkalede kuryede çalışırken scooterı yokuş aşağı boşta sallandırmak gayet zevk aldığım bir olaydı.Motor zaten hafif, frenler de iyi manevrada yada ani frende bana bir kayıp yaşatmıyordu.Vitese alırsan eğime göre belli bir hızda kalıyor ve trafik de aktığından sürekli gaz açıp fren yapmak gerekiyor.Heleki otomatiklerde yokuş aşağı gaz açmak çok tehlikeli bir hareket.

Dediğim rotada ise hiç boşa almadım.Çünkü dibime yanaşan bir araba yoktu.Motor dik konumdayken ön fren, viraja başlayıp motoru yatırmaya başladığım anda ise önü bırakıp sadece arkayı kullandım.Sanırım en doğru hareket bu...

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 02:22
Muttalip-Mihalgazi-Sarıcakaya hattına yolun düşerse 100 km boyunca virajın da uçurumun da yokuşun da hasını görebilirsin.

Genel olarak düzlük bir yerleşim ama benim sürekli şehir içinde olduğumu kim söyledi...

Gayet iyi bilirim sakar ılıcayıda , Mayıslarıda , Beyyaylayıda....

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/206644_1914999630284_1100739232_32265486_5464374_n .jpg

mayildiz
22 Aralık 2011, 02:47
Daha bugün bu sorunun cevabını başka bir başlığa yazmıştım , alıntı yapıyorum ...
Çok basit bir şey yapacaksın ,

VİTES DÜŞECEKSİN

Nereye kadar dediğini duyar gibiyim , devir saatin ortanın yukarısında kalacak şekilde makul bir sürate düşene kadar vites düşeceksin o dik yokuştan gaz keserek değil zaman zaman gaz vermeni gerektirecek kadar yüksek kompresyonla inecek , aşağı indiğinde bunun çok keyifli olduğunu görüp çıkıp tekrar ineceksin.

Aman abi ne yaptın o devirle inersem motor aşınır , ısınır , bozulur , çok bağırır v.b. gibi birşeyler söylemeye çalışan olursa fena yaparım , o devirler motorun en verimli ve rahat çalıştığı devirlerdir. Makinalarımız tam o devirlerde çalışmak için tasarlanmıştır .


Peki olaki limitimizin sınırına kadar istemedende olsa zorladık ve viraj görebildiğimizden daha dar çıktı, hızımızda o viraj için biraz fazla diyelim.
Bilerek değil ama dikkatsizlik ile iki kez bu duruma gelmiştim. Neyseki kötü birşey olmadı.
Sormak istediğim şu; bu aşırı durumların ikisindede kendimi peglerin üstünde ayakta buldum, gayri ihtiyari :) virajın iniş hızına göre aniden değil virajın dönüş zamanına yayarak ayağa kalkmanın dönüşü daha güvenli hale getirebileceğini söyleyebilirmiyiz?

Neden derseniz, yerçekimi ile aşşağı doğru çekilirken ve vektörel hızımız ileri doğruyken, yol altımızda alçalmaktadır. Bu da tekerleklerin asfalta uyguladığı tutunma gücünde düz yola kıyasla azalma etkisi yapmaktadır.
Virajın en kritik noktasında tutuşu normale yaklaştırmak için peglere aniden değil dengeli biçimde baskıyı arttırarak ayağa kalkmak...
Tabii başta yazdığım gibi düşünüp tasarlayıp yapmadım. O an yol bana öyle hissettirdi ve herşey kendiliğinden oluverdi.
Yokuş yukarı çıkarkende tam tersi tutuşun arttığını hissediyorum ve inanılmaz rahat gülücükler atarak virajları tamamlıyorum.
Benzer bir tecrübeniz varmı? Yada yanlış bir şey ise henüz hayattayken lütfen düzeltin. :)

Okan Sinan Ocan
22 Aralık 2011, 02:54
Peki olaki limitimizin sınırına kadar istemedende olsa zorladık ve viraj görebildiğimizden daha dar çıktı, hızımızda o viraj için biraz fazla diyelim.
Bilerek değil ama dikkatsizlik ile iki kez bu duruma gelmiştim. Neyseki kötü birşey olmadı.
Sormak istediğim şu; bu aşırı durumların ikisindede kendimi peglerin üstünde ayakta buldum, gayri ihtiyari :) virajın iniş hızına göre aniden değil virajın dönüş zamanına yayarak ayağa kalkmanın dönüşü daha güvenli hale getirebileceğini söyleyebilirmiyiz?

Neden derseniz, yerçekimi ile aşşağı doğru çekilirken ve vektörel hızımız ileri doğruyken, yol altımızda alçalmaktadır. Bu da tekerleklerin asfalta uyguladığı tutunma gücünde düz yola kıyasla azalma etkisi yapmaktadır.
Virajın en kritik noktasında tutuşu normale yaklaştırmak için peglere aniden değil dengeli biçimde baskıyı arttırarak ayağa kalkmak...
Tabii başta yazdığım gibi düşünüp tasarlayıp yapmadım. O an yol bana öyle hissettirdi ve herşey kendiliğinden oluverdi.
Yokuş yukarı çıkarkende tam tersi tutuşun arttığını hissediyorum ve inanılmaz rahat gülücükler atarak virajları tamamlıyorum.
Benzer bir tecrübeniz varmı? Yada yanlış bir şey ise henüz hayattayken lütfen düzeltin. :)

GV250 de peglerin üzerinde nasıl ayağa kalkabildiniz bilemiyorum ama virajdaki durumunuza pozitif bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Bu gibi durumların burada anlatmayacağım kaçış yolları vardır ama bu onlardan biri değildir.

mayildiz
22 Aralık 2011, 02:57
GV250 de peglerin üzerinde nasıl ayağa kalkabildiniz bilemiyorum ama virajdaki durumunuza pozitif bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Bu gibi durumların burada anlatmayacağım kaçış yolları vardır ama bu onlardan biri değildir.

Önceki motosikletim YBR idi. Malum virajlar onunla dönüldü.

Kaçış yollarını da şayet mümkünü varsa öğrenmek isterim. :)

BBelt
22 Aralık 2011, 03:06
Ben motor freni kesmediğinde ne uyguladığımı yazdım, usta cevabı yapıştırdı ::144:: O sebeple hiç karıştırmayayım ortalığı :)


GV250 de peglerin üzerinde nasıl ayağa kalkabildiniz bilemiyorum ama virajdaki durumunuza pozitif bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Bu gibi durumların burada anlatmayacağım kaçış yolları vardır ama bu onlardan biri değildir.

Usta, çoğu cruiserda aslında gayet rahat ayağa kalkılıyor ama virajlarda pek akıl karı olmaz diye düşünüyorum. Ağırlık merkezini ciddi anlamda öne taşıyor çünkü bu hareket...

mayildiz
22 Aralık 2011, 03:31
Ben motor freni kesmediğinde ne uyguladığımı yazdım, usta cevabı yapıştırdı ::144:: O sebeple hiç karıştırmayayım ortalığı :)



Usta, çoğu cruiserda aslında gayet rahat ayağa kalkılıyor ama virajlarda pek akıl karı olmaz diye düşünüyorum. Ağırlık merkezini ciddi anlamda öne taşıyor çünkü bu hareket...


Aslında ayağa kalkabiliyorum ama ağırlığın yarısı ayaklarda oluyor. Kalan yarısı gidonda, gidon gevşek ise eyvahlar olsun. Yada artçı peglerini kullanıcan :)

ixeywent
22 Aralık 2011, 03:41
nedense rampa aşağı virajlara yavaş girerken aynı virajlardan çıkışım daha hızlı oluyo. çıkarken korkmuyorum ama inerken korkuyorum :) rampa aşağı yavaş inmek lazım bi akşam kaptırdım iniyorum (muğla da sakar vardır bilen bilir) yağmur yağmış yerler ıslak iyi hoş güzel ne oldu viraj geldi bi anda frene bassan zaten motor kayıyor viraja girdim ama frene dokunamadım korkudan tabi ıslak yolda viraja yattım artık başka çare yok ALLAH dan lastikler kaymadı yırttım sonra yavaş yavaş indim :) yani bide virajda yol görüşü kısa yani viraja hızlı girsen önüne bişey çıksa direk frene asılıp düşersin yada gidip çarparsın.

yesewi
22 Aralık 2011, 05:06
Bu konu gitikçe zevkli olmaya başladı özellikle benim için :) peki biraz daha kötüleştrelim senaryoyu.Düz yolllarda bilrisinizki ani iniş çıkışlı rampalar olabiliyor. hızımız da 100-120 civarı yol düzken ani bir yokuş aşağı virajda bulduk kendimizi mantık için de fazla bir zaman olmayacaktır sanırım en kötü bu senaryo için ne der ustalarımız ?

ekremz
22 Aralık 2011, 05:26
Bu konu gitikçe zevkli olmaya başladı özellikle benim için :) peki biraz daha kötüleştrelim senaryoyu.Düz yolllarda bilrisinizki ani iniş çıkışlı rampalar olabiliyor. hızımız da 100-120 civarı yol düzken ani bir yokuş aşağı virajda bulduk kendimizi mantık için de fazla bir zaman olmayacaktır sanırım en kötü bu senaryo için ne der ustalarımız ?

usta filan değilim ama sürücü saatte 100-120 km hızla, bahsettiğin bir viraja artık fren yapamayıp motoru virajın içine sokmaya çalışmaktan başka bir seçeneğin kalmayıncaya kadar yaklaşıyor ise eğer sanıyorum ki fazla uzun yaşayamaz.Şayet yaşıyor ise
motor sürücüsüne ileri bakma ve öngörme konuları üzerinde daha çok çalışması gerektiği yönünde bilgi verilir.

remzi_39
22 Aralık 2011, 06:24
Ben de özel mesaj attim.
Ama kime attigimi hatirlamiyom kafam gûzel.
Burayada yaz bari de telef olmasin mesaj.:P

Abicim sen bari ayik gir buraya yahu...
Ben icip icip milletle papaz oluyorum zaten...:P
Sen akilli adamsin yapma ama...

maxi97
22 Aralık 2011, 10:37
100 üzeri hızla giderken böyle bir şey başıma gelirse viraja girene kadar panik fren yapıp sonrasında motoru yatırabildiğim kadar yatırırdım.

benim scooterla böyle s virajlara girerken sadece gazı bırakmam yeterli oluyor, çünkü düzde 85 kmyi geçemeyen bir motor. yüksek hızlarda ve vitesli motora geçmeyi düşünen biri olarak kafama takılan sorulardan biri de budur.

ixeywent
22 Aralık 2011, 18:34
yahu levha falan vardır heralde virajı gösteren ona göre ayarlarız kendimizi eğer yoksada yatır yatırabildiğin kadar motoru :)

takendy
22 Aralık 2011, 18:55
müthiş sorular aynı şıklıkta aydınlatıcı cevaplar ,
az kaldı hele bir iki topic daha okuyayım bende süper motorcu oluyorum ,

WOLKANWOLKAN
22 Aralık 2011, 19:30
Başlığa münasip paralel tecrübemi paylaşmak isterim, motor kullanmaya başladığım ilk zamanlar hafif rampa çıktım, çok keskin bir viraja girdim. yani neredeyse duracak kadar, dönülecek yer de tam aşağı dehşet yokuştu. Virajı döndüm, ön frene bastım motorun ön tarafı çöktü, ve yana devrildi. Ben de yere tabii. Anladım ki bundan gayri arka frenle ağırlık arkaya verilecek öyle yokuştan aşağı salınacak :)

Syg.

mustafaat
22 Aralık 2011, 19:52
Sürüşün ana kuralı "Gördüğün kadar git!" değil miydi? Viraj kapalı bir viraj ise zaten göremesiniz, göremezseniz hızınızı "görene kadar" düşürmeniz gereklidir. Sürüş dinamik, değişken bir şey, aynı yol bile her gün aynı olmuyor (yağış, gölgede kalan alanların kayganlaşması, yolda yapraklar olması, dün orada olmayan ama bugün park etmiş araç vs.). Dolayısıyla "öyle böyle et" demekten çok sürüşünüzü o ana indirgemek gereklidir.

Eğer viraja geldiğinizde içiniz kıpırdıyorsa yanlış bir şeyler var demektir. Çizginiz doğru değildir, hızını doğru değildir, eğitiminiz yeterli değildir :)

O sebeple hızlı değil güvenli sürelim derim...