PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik ayaklık.



Ahmet Orhan
22 Aralık 2011, 01:16
Otomatik ayaklık yapılabilir mi? Durunca düğmeye basıp ayaklık açılsa çok rahat olur. Bu konuda bilgisi olan veya fikri olan var mı?

samsam
22 Aralık 2011, 01:18
:) bende düşündüm, ne zaman durmaya yakınlaşsa ayaklar açılsa hiç ayaklarını indirmesen :)

avciceyhan
22 Aralık 2011, 01:25
evt olabilir aslında elektrik motoru basınçlı bir piston süper olur :)

_w_
22 Aralık 2011, 01:26
Yolda giderken yanlışlıla açılsa neolur ki :cherry:

tosbağa
22 Aralık 2011, 01:27
Şöyle birşeyler var aslında
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/85020-elektro-hidrolik-orta-sehpa.html

K o r @ y
22 Aralık 2011, 01:49
arkadaşlar siz kafa yormayın.. irfan agaya söyleyin düşünür bişeyler.. Bu konuda şaka yapmıyorum ciddiyim.. konuyu görünce birşeyler yazar zaten

Fatih Ada
22 Aralık 2011, 02:05
Ayağını atıp o ayaklığı açmadıktan,o keyfi almadıktan sonra ne anladım motordan :)

tr100a
22 Aralık 2011, 02:06
irfaaaan ! nerdesin

Lucas
22 Aralık 2011, 02:15
Ayağını atıp o ayaklığı açmadıktan,o keyfi almadıktan sonra ne anladım motordan :)

Uzun zamandır kimseye katılmamıştım, ahanda bu arkadaşa katılıyorum hemen şimdi şuanda.

marmarasiste
22 Aralık 2011, 02:33
yaw çok mu zor be abi ayak açmak :S goldwing kullanmıoz ya

CrosseR
22 Aralık 2011, 03:11
Ayağını atıp o ayaklığı açmadıktan,o keyfi almadıktan sonra ne anladım motordan :)

Ozaman şöyle birşey yapalım,motorumuzu durdurup büyük bir zevkle ayaklığımızı açıp motordan ayrıldıktan sonra otomatik olarak orta sehpaya mı alsa:cherry: Fazlamı uçtum ki:)

piyanist_irf
22 Aralık 2011, 05:20
Yine bir islerin pesinde oldugum icin bu gun giremedim pek:) sora kulaklarim cinlamaya baslayinca dur girip bakayim dedim :)

Ne demek istdiginizi anladim fakat burada yan ayakliktan bahsediyoruz demi? :)
evet bir dugme kontrolu ile otomatik acilan yan ayaklik olur tabi
hatta uzaktan kumandali dahi yapabilirsiniz:)

Ama baskasina ypatirmaya kalkarsaniz hayal kirikligina ugrarsiniz cunku isin icinde tasarim var ve kimse sizin icin dusunup kafayi catlatmaz:)
Aslinda iyi fkir ama motor uzerinde bir kac oynama yapmak sart gibi :)

---------- Post added at 03:20 ---------- Previous post was at 03:16 ----------


:) bende düþündüm, ne zaman durmaya yakýnlaþsa ayaklar açýlsa hiç ayaklarýný indirmesen :)

samil sana arka yanlara cocuk bisikletlerindeki gibi aparat,teker koyalim hatta hic inme moturden :) ayaklarinida gidona uzatirsin ohhhh gel keyfim gel :):))))

Raphae1
22 Aralık 2011, 10:06
İrfan uzaktan kumandalı ayaklıgın amacı motoru devır mek mı :D otomatik ayna güzel olabilir ama ayaklık bence gereksız. çünkü düğmeye bastıgınız herseferinde ayaklıgı kontrol etmenız gerekecektır. Acaba acıldımı acılmadı mı?

maxi97
22 Aralık 2011, 10:28
yan ayak değil de, orta ayak kullanarak yapılabilir. yan ayaklık sakat.

kendi motorumu düşünerek yazacağım. hemen proceye geçelim:

sadece uygun bir pedalla bile orta ayağı istediğimiz konumda tutabiliriz. benim scooterin ayaklık yerine fren pedalı gibi bir pedalı koyduktan sonra bir iki metal çubuk yardımı ile pedala verilen gücün orta ayak ile yere değmesini sağlayabiliriz. zaten orta ayakta yay olduğundan biz pedalı bıraktığımız anda orta ayak yukarı kalkacaktır.

pedal yerine küçük bir step motor ve ya çıkma bir marş motoru da işimizi görür. biraz zincir dişli gerekir o kadar.

Raphae1
22 Aralık 2011, 10:44
Bak orta sehpa olabilir özellikler çok agır motorlar ıcın faydalı bir sistem. Ama esas başarı benım motora orta sehpa takılırsa olur dıye dusunuyorum :) :queen:

piyanist_irf
22 Aralık 2011, 11:08
yan ayak değil de, orta ayak kullanarak yapılabilir. yan ayaklık sakat.

kendi motorumu düşünerek yazacağım. hemen proceye geçelim:

sadece uygun bir pedalla bile orta ayağı istediğimiz konumda tutabiliriz. benim scooterin ayaklık yerine fren pedalı gibi bir pedalı koyduktan sonra bir iki metal çubuk yardımı ile pedala verilen gücün orta ayak ile yere değmesini sağlayabiliriz. zaten orta ayakta yay olduğundan biz pedalı bıraktığımız anda orta ayak yukarı kalkacaktır.

pedal yerine küçük bir step motor ve ya çıkma bir marş motoru da işimizi görür. biraz zincir dişli gerekir o kadar.

hocam sen şu konuyu bi açıver hele :) en azından düşündüğün sistemi bir çiziver :) çünki bahsettiğimiz sistem orta ayak sistemi ve motoru ayağa alırken harcadığımız kaldıraç mantığıyla gücün farkındamısın ? ben benim motürde neredeyse tüm ağırlığımı ayağa vererek motoru ancak orta sehbaya alabiliyorum öyle tam otomatik kendiliğinden orta sehbaya alacak bir sistem yapılabilir belki , fakat şu bahsettiğin step motoru ne işe yarayacak onu anlamadım , kafandan geçeni söylersen valla merak ettim ...:)

---------- Post added at 09:08 ---------- Previous post was at 09:04 ----------


İrfan uzaktan kumandalı ayaklıgın amacı motoru devır mek mı :D otomatik ayna güzel olabilir ama ayaklık bence gereksız. çünkü düğmeye bastıgınız herseferinde ayaklıgı kontrol etmenız gerekecektır. Acaba acıldımı acılmadı mı?

aynen yoksa başka mantığı varmı ?:cherry::queen:

K o r @ y
22 Aralık 2011, 11:14
mesala orta ayaklık devreye girdiği zaman, eskiden tüm gücümüzle motora yüklendiğimiz zamandan ziyade ,biraz bir denge olayı ile oto. olarak motoru ayaklığa alabiliriz

jesse
22 Aralık 2011, 11:35
Piaggio X9 500 de hidrolik orta sehpa standart var zaten .. :) geç kaldınız arkadaşlar[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=xrWXTcMvg48
ahanda linki

K o r @ y
22 Aralık 2011, 11:58
Piaggio X9 500 de hidrolik orta sehpa standart var zaten .. :) geç kaldınız arkadaşlar[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=xrWXTcMvg48
ahanda linki

süper birşey ya...ağır touring motorlar için birebir

jesse
22 Aralık 2011, 12:07
bmw lt lerde var bu uygulama.. dedigin gibi agır touring motorlar için şart .. gerçi .. adamlar okadar ince hesap yaparak koyuyolar ort sehpayı.. yüklenmeye hiç gerek kalmıyor.. ama daha orta sehpa kullanmayı bilmeyen , kick start kullanamayan çooooooooookkk kişi var :)

maxi97
22 Aralık 2011, 14:54
hocam sen şu konuyu bi açıver hele :) en azından düşündüğün sistemi bir çiziver :) çünki bahsettiğimiz sistem orta ayak sistemi ve motoru ayağa alırken harcadığımız kaldıraç mantığıyla gücün farkındamısın ? ben benim motürde neredeyse tüm ağırlığımı ayağa vererek motoru ancak orta sehbaya alabiliyorum öyle tam otomatik kendiliğinden orta sehbaya alacak bir sistem yapılabilir belki , fakat şu bahsettiğin step motoru ne işe yarayacak onu anlamadım , kafandan geçeni söylersen valla merak ettim ...:)

---------- Post added at 09:08 ---------- Previous post was at 09:04 ----------



aynen yoksa başka mantığı varmı ?:cherry::queen:

valla benim 140 kiloluk motoru orta ayağa alırken kendi ağırlığım harici bir kuvvet uygulamıyorum abi. sen orta ayağa alırken 2 ayağın da yere basttığından emin olduktan sonra orta ayağa alırsan sen de kendini boş yere yormazsın. yoksa dediğin gibi çok ağır oluyor ve bel ağrıtıyor.

elektrik motoru meselesine gelince; ilk düşüncem biz motorun tekerlerini yerden kesmek zorunda değiliz. bisiklete takılan yan tekerler gibi bir şey yapacağımız için güçlü bir motora gerek yok. elektrik motoru, zincir, orta ayağın yere olan mesafesinin yaklaşık 3te biri yarı çapında bir dişli ile hallolabilir. uygun yere bir takoz konarak zincirin kuvveti uygulayabileceği bir konuma getirilirse neden olmasın?

ikinci düşüncem aşağıdaki resimde motorun üstünde gösterdiğim şekil üzerinde düşünürsek; ayağımızı basacağımız pedal yerine hani şu minibüslerin (istanbul'daki sarı dolmuşların) kapısını otomatik açan sistemler gibi bir şey düşünülebilir.

motorsuz ayak gücüyle düşündüklerimi tüm paint bilgi, yetenek ve tecrübelerimle sizlere sunuyorum :) lütfen kahkaha atarken komşuları rahatsız etmeyin.

http://img390.yukle.tc/images/7850orta_ayak.JPG (http://www.yukle.tc)

piyanist_irf
22 Aralık 2011, 16:58
valla benim 140 kiloluk motoru orta ayağa alırken kendi ağırlığım harici bir kuvvet uygulamıyorum abi. sen orta ayağa alırken 2 ayağın da yere basttığından emin olduktan sonra orta ayağa alırsan sen de kendini boş yere yormazsın. yoksa dediğin gibi çok ağır oluyor ve bel ağrıtıyor.

elektrik motoru meselesine gelince; ilk düşüncem biz motorun tekerlerini yerden kesmek zorunda değiliz. bisiklete takılan yan tekerler gibi bir şey yapacağımız için güçlü bir motora gerek yok. elektrik motoru, zincir, orta ayağın yere olan mesafesinin yaklaşık 3te biri yarı çapında bir dişli ile hallolabilir. uygun yere bir takoz konarak zincirin kuvveti uygulayabileceği bir konuma getirilirse neden olmasın?

ikinci düşüncem aşağıdaki resimde motorun üstünde gösterdiğim şekil üzerinde düşünürsek; ayağımızı basacağımız pedal yerine hani şu minibüslerin (istanbul'daki sarı dolmuşların) kapısını otomatik açan sistemler gibi bir şey düşünülebilir.

motorsuz ayak gücüyle düşündüklerimi tüm paint bilgi, yetenek ve tecrübelerimle sizlere sunuyorum :) lütfen kahkaha atarken komşuları rahatsız etmeyin.

http://img390.yukle.tc/images/7850orta_ayak.JPG (http://www.yukle.tc)

ellerinden öperim böyle bir çizim beklemiyordum :cherry: eline koluna sağlık , şu an mantıklı gibi görünüyor ancak aynı sistemden bir tanede karşısında olması gerek sanırım sen pedallara bastığında motoru tam olarak kaldırmayacak tekerler yere değecek doğru anlamışım değilmi , fakat şunu söyleyeyim iyi bir dizayn istediği gerçek ,

şimdi biz burada bu aparatları hazırlarken montaj yapacağımız motosikletin şasi vs. yapısıda önemli yavvv zihni sinir , ne olursa olsun proce procedir ayrıca gülen arkadaşları şiddetle kınıyorum :cherry:

böyle kırıklar sayesinde gelişim değişim , oluşum oluyor nası anlatabildim inşallah :cherry: o güler dalga geçerse, bu güler geçerse icad micad olmaz arkideş :)


değişik fikirleri lanlar varsa buyursunlar...:rendeer:

aa93
22 Aralık 2011, 17:34
Otamatik olsa güvenemeyiz ki zaten :) Gene bakarsın ayağınla kontrol edersin açıldımı açılmadımı diye bakarsın kısaca .
Gereksiz . :cat:

ZIPPIRMAN
22 Aralık 2011, 17:40
Yapılır taslanır okadar zor bişey değil
haaa
sonderece gereksiz

Talhaboy
22 Aralık 2011, 17:44
Bildiğim kadarıyla otomatik orta sehpalar motosikleti park etmek için kullanılıyor ve sürücü üzerindeyken kullanılamıyor. Eğer şehir için trafikte veya kırmızı ışıklarda ayağınızı yere koymak istemiyorsanız size Piaggio Mp3 ya da Gilera Fuoco 500 (3tekerlekli) öneririm. Kırmızı ışıkta durduğunuzda bir tuş yardımı ile 3 tekerlek sabitleniyor ve dengede duruyor. Yeşil yandığında, harekete başlar başlamaz ön teker kilidi kalkıyor ve normal sürüşe devam edebiliyorsunuz. Ayrıca virajlara %30 daha hızlı girebiliyorsunuz. Tek kötü yanı fiyatı biraz tuzlu oluşu.
http://www.piaggioturkiye.com/web/4-186-1-1/ferco/piaggio/modeller/mp3_yourban_300_i_e_
http://www.fercomotor.com.tr/web/15-79-1-1/ferco/gilera/modeller/fuoco_500_i_e_

maxi97
22 Aralık 2011, 17:47
ellerinden öperim böyle bir çizim beklemiyordum :cherry: eline koluna sağlık , şu an mantıklı gibi görünüyor ancak aynı sistemden bir tanede karşısında olması gerek sanırım sen pedallara bastığında motoru tam olarak kaldırmayacak tekerler yere değecek doğru anlamışım değilmi , fakat şunu söyleyeyim iyi bir dizayn istediği gerçek ,

şimdi biz burada bu aparatları hazırlarken montaj yapacağımız motosikletin şasi vs. yapısıda önemli yavvv zihni sinir , ne olursa olsun proce procedir ayrıca gülen arkadaşları şiddetle kınıyorum :cherry:

böyle kırıklar sayesinde gelişim değişim , oluşum oluyor nası anlatabildim inşallah :cherry: o güler dalga geçerse, bu güler geçerse icad micad olmaz arkideş :)


değişik fikirleri lanlar varsa buyursunlar...:rendeer:

abi ben senin ellerinden öperim estağfurullah.

sabit milden 2 tane karşılıklı gerekir diyorsan; karşısında 2. bir sabit mil olursa sistem zorlanır gibi, hareketini kısıtlarsak ters yöndeki etkiler bizi zorlar gibime geliyor. 2. sabit mil de iyi bir çözüm aslında. deneyip bulmak gerek. sehpa tarafındaki aşağı-yukarı ve ileri geri kuvvetlerin hesaplanması gerekiyor.

uzun mavi boru resmin sağına doğru giderken bir kuvvetin de aşağıya bastırması gerek kesinlikle haklısın. ben de bu yüzden bordo renkle yay koymuştum. sanırım bu yay bu işi yapar. daha doğrusu deneme yamulma yöntemiyle ek bir iki yay daha konursa düşey kuvvetler de dengelenmiş olur ve bu proce olur.

ama en mantıklısı turuncu zcnin üzerinde gösterdiğim şey sanırım. direk ön tekerin miline gerekli kaynak işlemleri yapılmış ters T gibi demir parça ile tek yayla tüm sorun halloluyor bence. böylece sağ sol kuvvetler yere değen demir sayesinde 0lanacak. tekerler de yerde olacağından motorun denge kaybı gibi bir şey söz konusu olamaz. yay sayesinde de pedaldan ayağımızı çektiğimizde yeni yaptığımız sehpa yukarı kalkacak ve yolumuza 2 teker üzerinde devam edebileceğiz.

hele bi yaz gelsin, 1000 lira civarı bütçe de yapabilirsem elektrikli+benzinli scooter procemde mesajlarımla seni bunaltacağımdan emin olabilirsin abi :).

piyanist_irf
22 Aralık 2011, 18:42
abi ben senin ellerinden öperim estağfurullah.

sabit milden 2 tane karşılıklı gerekir diyorsan; karşısında 2. bir sabit mil olursa sistem zorlanır gibi, hareketini kısıtlarsak ters yöndeki etkiler bizi zorlar gibime geliyor. 2. sabit mil de iyi bir çözüm aslında. deneyip bulmak gerek. sehpa tarafındaki aşağı-yukarı ve ileri geri kuvvetlerin hesaplanması gerekiyor.

uzun mavi boru resmin sağına doğru giderken bir kuvvetin de aşağıya bastırması gerek kesinlikle haklısın. ben de bu yüzden bordo renkle yay koymuştum. sanırım bu yay bu işi yapar. daha doğrusu deneme yamulma yöntemiyle ek bir iki yay daha konursa düşey kuvvetler de dengelenmiş olur ve bu proce olur.

ama en mantıklısı turuncu zcnin üzerinde gösterdiğim şey sanırım. direk ön tekerin miline gerekli kaynak işlemleri yapılmış ters T gibi demir parça ile tek yayla tüm sorun halloluyor bence. böylece sağ sol kuvvetler yere değen demir sayesinde 0lanacak. tekerler de yerde olacağından motorun denge kaybı gibi bir şey söz konusu olamaz. yay sayesinde de pedaldan ayağımızı çektiğimizde yeni yaptığımız sehpa yukarı kalkacak ve yolumuza 2 teker üzerinde devam edebileceğiz.

hele bi yaz gelsin, 1000 lira civarı bütçe de yapabilirsem elektrikli+benzinli scooter procemde mesajlarımla seni bunaltacağımdan emin olabilirsin abi :).


oyyy oyy oyyy buradan yazma işi zevk veriyor emmeeee başında olupta beraber kafa patlatmak yeminle acayip sarardı , ne demek dostum her zaman elimden ne gelirse hazırım, nescafeleride yudumlarız bi yandan ohhh misssss:flower:

---------- Post added at 16:42 ---------- Previous post was at 16:28 ----------

orta sehba gereksiz uğraşmaya değmeyebilir ama stabil ve kullanışlı bir şeytanlık düşünülür ve hayata geçirilirse , hakkaten faydaı olacaktır zaten bunu yapmışlar fakat fiyatlar nerelerdedir oda tartışılır :)

bu arada belki bir çoğunuza saçma gelecek ama bende kendi motürüme bir römork yapmayı pilanlamaktayım ve elimdeki malzemeleri değerlendireceğim şimdi güleceksiniz belki ama ,

hurdacıda şöyle bir sandalye buldum boru çapları 25 mm den fazladır , ölçmedim ve et kalınlığı en az 1. 5 mm yani oldukça sağlam, ve kaliteli materyaller kullanılıp kromajlanmış bir alet, ayrıca şekil ve estetiğin için extra zaman ve emek harcamayacağım :)

tekerlekleride yine alman malı tekerlekli sandalyeden söktüm aslında dataylara inmiyorum yeri gelince paylaşırım ,

bu römork yaklaşık 160 lt bagaj hacmine sahip olacak , bir çok yerine fiber uygulamasıyla kapatabilirim , ve motosikleti denge açısından hiç kasmayacak rampalarda, firenlemeyi kendi yapacak bir sistem tasarlayacağım, ışıklandırmasına zati karışmayın ,

bir römork bir çok arkadaşa göre motoru zorlayan etken olarak görülsede, kullanılan materyal, kalitesi ve doğru tasarımla arkanızda bir römork çektiğinizi hissetmeyeceksiniz bile ve 2- 3 günlük konaklamalı kamp lara vs lere giderken , çadırınızı mangalınızı koyabileceğiniz bir alet..

çok fazla bartı büyük olup göze batmayacak tabiri caizse karamürsel sepeti işi olacak :)

arkasında sinyal, firan ve park ışıklandırmaları olacak hatta azıcık abartılıp kendi plaka kopyası bile gider yani başladığımda yeni konuyla fikirlerinizi almak isterim ,

işte zihni sinir procesinden ilk kare :flower:





http://img59.imageshack.us/img59/3503/fdth.jpg (http://img59.imageshack.us/i/fdth.jpg/)




http://img683.imageshack.us/img683/1658/img0001kl.jpg (http://img683.imageshack.us/i/img0001kl.jpg/)




http://img15.imageshack.us/img15/5899/img0008sy.jpg (http://img15.imageshack.us/i/img0008sy.jpg/)


http://img834.imageshack.us/img834/2230/img0013xp.jpg (http://img834.imageshack.us/i/img0013xp.jpg/)

Carbon
22 Aralık 2011, 19:51
Römork işi güzelmiş ilk görüşte kafama takılan birkaç şey oldu.

1-) 4 teker mi 2 teker mi yok tek teker mi olacak? 2 teker olursa arka arkaya mı yan yana mı? teker boyutu olarak ne düşünüyorsun? Spacy tekeri gibi 12" mi yoksa 17" mi?

2-) Lastik olarak motosiklet lastiği gibi oval mi yoksa araba lastiği gibi düz mü? Ve son soru viraja girdiğinde motosiklet gibi sağa sola yatacak mı yoksa tekerler mi dönecek?

3-) Bu üçünü istiyorum İrfan ağabey:cherry:

piyanist_irf
22 Aralık 2011, 20:04
Römork işi güzelmiş ilk görüşte kafama takılan birkaç şey oldu.

1-) 4 teker mi 2 teker mi yok tek teker mi olacak? 2 teker olursa arka arkaya mı yan yana mı? teker boyutu olarak ne düşünüyorsun? Spacy tekeri gibi 12" mi yoksa 17" mi?

2-) Lastik olarak motosiklet lastiği gibi oval mi yoksa araba lastiği gibi düz mü? Ve son soru viraja girdiğinde motosiklet gibi sağa sola yatacak mı yoksa tekerler mi dönecek?

3-) Bu üçünü istiyorum İrfan ağabey:cherry:




http://img716.imageshack.us/img716/8863/pr011907max.jpg (http://img716.imageshack.us/i/pr011907max.jpg/)

tekerlekler bunlar olacak temsili resim :)

yan yana süspansiyonlu olacak römorkun ağırlık merkezi teker yarı çaplarından aşşağıda olacağı için yüklenen yük yada ağırlık sayesinde virajlarda yan yatma durumlarının olmayacağını düşünüyorum pratikte :)

fazla küçük çaplı teker kullanmayı istemiyorum çukurlarda zıplama yapıyor , çap büyüdükçe sorun dahada azalıyor , kullanacağım tekerler çok kaliteli , alman malı rahat 200 kg ma banamısın demeyecek cinsten ,

öyle motosikletin arkasında römork bağlamışssın gibi dursun istemiyorum :cherry: sanki römorku honda yapmış da ben satın almışım gibi düşün :)

öyle olmayacaksa bir şeye benzemez bakalım yakında başlayacağım ama sağlık sorunlarım var biraz..:salut:

speedy2
22 Aralık 2011, 20:11
kolay gelsin koca usta

piyanist_irf
22 Aralık 2011, 20:46
kolay gelsin koca usta

istatistik üzerinde konuşuyoruz özer abi :cherry: belki farklı fikirde düşüncesi olan arkadaşlar çıkar :)

bu arada yakında bi edirne turumuz olabilir yiğitle seni andık geçen akşam kulakların çınladımı ? :) sanırım edirnedeki shadow u alacak :) gelirken ben kullancam yupiiieeeee:flower:

K o r @ y
22 Aralık 2011, 20:53
http://img716.imageshack.us/img716/8863/pr011907max.jpg (http://img716.imageshack.us/i/pr011907max.jpg/)

tekerlekler bunlar olacak temsili resim :)

yan yana süspansiyonlu olacak römorkun ağırlık merkezi teker yarı çaplarından aşşağıda olacağı için yüklenen yük yada ağırlık sayesinde virajlarda yan yatma durumlarının olmayacağını düşünüyorum pratikte :)

fazla küçük çaplı teker kullanmayı istemiyorum çukurlarda zıplama yapıyor , çap büyüdükçe sorun dahada azalıyor , kullanacağım tekerler çok kaliteli , alman malı rahat 200 kg ma banamısın demeyecek cinsten ,

öyle motosikletin arkasında römork bağlamışssın gibi dursun istemiyorum :cherry: sanki römorku honda yapmış da ben satın almışım gibi düşün :)

öyle olmayacaksa bir şeye benzemez bakalım yakında başlayacağım ama sağlık sorunlarım var biraz..:salut:

abi sana bi fikir vermek istiyorum.. tekerlekleri birazcık eğimli yap..örneğin bmw ler otoyolda hızlandıkça lastikler yere kapanır ya.. o şekil.. hemde virajlarda yıkılma şansı en aza iner

speedy2
22 Aralık 2011, 21:42
istatistik üzerinde konuşuyoruz özer abi :cherry: belki farklı fikirde düşüncesi olan arkadaşlar çıkar :)

bu arada yakında bi edirne turumuz olabilir yiğitle seni andık geçen akşam kulakların çınladımı ? :) sanırım edirnedeki shadow u alacak :) gelirken ben kullancam yupiiieeeee:flower:

Yarın akşama benim program belli olur olmaz yiğite mesaj atacağım,yaşasın ciğerler (çokta severim ya bırrr)bu arada pazar günü edirne karlı gösteriyor

---------- Post added at 19:42 ---------- Previous post was at 19:40 ----------


abi sana bi fikir vermek istiyorum.. tekerlekleri birazcık eğimli yap..örneğin bmw ler otoyolda hızlandıkça lastikler yere kapanır ya.. o şekil.. hemde virajlarda yıkılma şansı en aza iner

:cat::cat::cat:Kesinlikle katılıyorum hele bide 2 teker bağımsız çift salıncaklı olursa tutana aşk olsun:king::king:

ferhatkars
22 Aralık 2011, 21:44
Yolda giderken yanlışlıla açılsa neolur ki :cherry:
yada tam tersini düşünelim...durdun, açıldı sandın ama açılmamıs....:queen::queen:

ÜmitDURA
23 Aralık 2011, 22:21
Büyük ve ağır motosikletler hariç gereksz gibi geliyor elektromekenik orta sehpa.
Eski motosikletimin kuru ağırlığı 218 kg idi.Buna yağ ve yakıtı ekleyince min. 230kg oluyordu.Ve ağırlık merkezi altta değil orta-üst kısımda idi.
Ben orta sehpaya alırken şirketten birinden mutlaka yardım alıyordum ta ki, 65kg lık servisteki ustamın tek başına lop diye sehpaya aldığını görene kadar.
Hayretler içerisnde kalmıştım.Herseşde olduğu gibi orta sehpaya almak içinde taktik var.Aynı yan ayakta motosikleti 360 derece döndürmede olduğu gibi tıpkı rampa inerken geri gitmek istediğinizde ön fren ve öm amörtisörü kullanmakta olduğu gibi... :)

burada öğretiyor abi nasıl yapacağınız
http://www.youtube.com/watch?v=lDNqCMNau9A

maxi97
24 Aralık 2011, 11:08
römork tek teker olsa virajlarda daha güvenli gidilmez mi? motorla beraber yatan bir sistem? sabit değil de; 5er cm dönme kapasiteli bir şey mesela?

Osm@n
21 Nisan 2016, 21:23
https://www.youtube.com/watch?v=07T1xqz4TdM