PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : iteceklimi egzantriklimi ???



mekan67
21 Aralık 2011, 02:00
aradaki fark ne??? benım kanuni windy 125 2007 model.bu iteceklimi yoksa egzantriklimi???

Okan Sinan Ocan
21 Aralık 2011, 02:04
%100 sizin motor egzantrikli ama üsttemi alttamı onu bilemem :)))

mekan67
21 Aralık 2011, 02:09
%100 sizin motor egzantrikli ama üsttemi alttamı onu bilemem :)))
fark ne oluyor peki okan abi

yucika
21 Aralık 2011, 02:14
Aradaki fark şöyle oluyor
http://1.bp.blogspot.com/-L_yS93UB1Sg/TXEgKUT8o2I/AAAAAAAAADk/MeYuNg_x9zI/s1600/OHC%2Bvs.%2BOHV%2Bvalve%2Bconfig.jpg

ferhatkars
21 Aralık 2011, 02:14
egzantrik kam dişlisine bağlı alttan iticili....:)

mekan67
21 Aralık 2011, 02:21
peki hangısının performansı daha ıyı pekiii...bi daha motor alırken ona gore alırım

dürümdöner
21 Aralık 2011, 02:23
peki hangısının performansı daha ıyı pekiii...bi daha motor alırken ona gore alırım Düşük cc de aradaki farkı anlamak namümkündür

mekan67
21 Aralık 2011, 02:28
Düşük cc de aradaki farkı anlamak namümkündür
anladım hocammm.yuksek cc de bıze gore deıl.oyleyse bole devam :))

glock
21 Aralık 2011, 02:28
solda ki daha iyi sanırım, neden derseniz; daha basit, az parçalı olduğundan arıza riskide az, fakat sağ tarafta ki daha gelişmiş ama güç aktarımı dağıtılmış durumda çok parça içerdiğinden mekanik arıza yapma riski daha fazla...

dürümdöner
21 Aralık 2011, 02:36
solda ki daha iyi sanırım, neden derseniz; daha basit, az parçalı olduğundan arıza riskide az, fakat sağ tarafta ki daha gelişmiş ama güç aktarımı dağıtılmış durumda çok parça içerdiğinden mekanik arıza yapma riski daha fazla...

soldakine ben yanlızca motorsikletlerde (125 kt qibi tek silindirli) rastladım ama saqdaki şu ana kadar qördüqüm tüm otomobil motorlarındaki sistemin ta kendisidir.yine de bu konuyu yarın tekrar araştıracaqım. Bmw R80 lerde de itici vardı sökülmüsken qörmüştüm yanlış hatırlamıyorsam

sessizsakin
21 Aralık 2011, 09:02
aradaki fark ne??? benım kanuni windy 125 2007 model.bu iteceklimi yoksa egzantriklimi???

itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.

bazı amerikan ve cruiser tip motorlar hariç itecekli dediğin sistemden motor üreten kalmadı.

itecek tipli subap sistemi olan motorlar, bakımları yapıldığı sürece daha uzun ömürlü olsa da, yüksek devirlerde verimsizdir. yüksek devirlerde verimli olması için değişik yay destekleri olan zilyon tane versiyonu var... yine de subap yayları üzerinde çok fazla yük oluşturur. bu da subap yaylarının yüksek devirlerde zamanında tepki vermesini zorlaştırır.

ayrıca, günümüzde motorlar genel olarak en az 4 subaplı olarak üretilir. bir piston için 4 subap, 4 subap için motorun içinde 4 adet itici yuvası için yer ve bunların ağırlıkları düşünüldüğünde, iş oldukça karmaşıklaşır. bu yüzden çok subaplı motorlar üretildiğinde, itici sistemler bırakılıp, yerini üstten egzantrikli sistemler almıştır.

üstten egzantrikli sistemin bir avantajı, zaten aşağıda bulunan kam milini yukarı alındığı için, sistem basitleşir, fazladan parçalardan dolayı sürtünme ve hareket kayıpları gider, motor daha hafif olur. vs. vs. vs. vs.

kısacası, iticili sistem, yüksek hacimli, düşük devirli, yüksek torklu ve 2 subaplı motorlar için uygun, ayarlaması basit bir sistemdir.

düşük hacimli, yüksek devirli, kendine yetecek kadar tork üreten piston başına 2 den daha fazla subaplı motorlar için çok fazla itici pim, ve motor içinde çok fazla ekstra alan gerektirdiğinden pratik değildir.

ayrıca, torku zaten düşük olan motorlarda, bu itici pimler yukarı aşağı hareket ederek, newtonun eylemsizlik kanununa hakaret ederler ve motorda tork kayıplarına sebep olurlar...

üstten egzantrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...

DarkSeleCT93
21 Aralık 2011, 09:33
birde üstten egzantirikli olanlar daha az titriyor mesela ybr125

dersansport
21 Aralık 2011, 10:17
itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.

bazı amerikan ve cruiser tip motorlar hariç itecekli dediğin sistemden motor üreten kalmadı.

itecek tipli subap sistemi olan motorlar, bakımları yapıldığı sürece daha uzun ömürlü olsa da, yüksek devirlerde verimsizdir. yüksek devirlerde verimli olması için değişik yay destekleri olan zilyon tane versiyonu var... yine de subap yayları üzerinde çok fazla yük oluşturur. bu da subap yaylarının yüksek devirlerde zamanında tepki vermesini zorlaştırır.

ayrıca, günümüzde motorlar genel olarak en az 4 subaplı olarak üretilir. bir piston için 4 subap, 4 subap için motorun içinde 4 adet itici yuvası için yer ve bunların ağırlıkları düşünüldüğünde, iş oldukça karmaşıklaşır. bu yüzden çok subaplı motorlar üretildiğinde, itici sistemler bırakılıp, yerini üstten egzantrikli sistemler almıştır.

üstten egzantrikli sistemin bir avantajı, zaten aşağıda bulunan kam milini yukarı alındığı için, sistem basitleşir, fazladan parçalardan dolayı sürtünme ve hareket kayıpları gider, motor daha hafif olur. vs. vs. vs. vs.

kısacası, iticili sistem, yüksek hacimli, düşük devirli, yüksek torklu ve 2 subaplı motorlar için uygun, ayarlaması basit bir sistemdir.

düşük hacimli, yüksek devirli, kendine yetecek kadar tork üreten piston başına 2 den daha fazla subaplı motorlar için çok fazla itici pim, ve motor içinde çok fazla ekstra alan gerektirdiğinden pratik değildir.

ayrıca, torku zaten düşük olan motorlarda, bu itici pimler yukarı aşağı hareket ederek, newtonun eylemsizlik kanununa hakaret ederler ve motorda tork kayıplarına sebep olurlar...

üstten egzantrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...
aynen dediği gibi benimde motorda push rodlu ve bakımı yok çünkü hidrolik kendini kendini ayarlıyor buda servisde büyük avantaj ama devr kısıtlı mesela benim motorun yarış versiyonları var yüksek devir çevirenler 10 000 devir gibi adamlar pushrodlarını elden geçiriyorlar o devirlerde düzgün çalışsın diye ve genelde ayarları tutturamıyorlar o yüzden üstten egzantirik en verimlisi yüksek devirde ama şu anda sanırım teknolojinin son noktası ducatide tam olarak özelliklerine vakıf olmasamda kendi patentli bir egzantirik sistemleri var.

sessizsakin
21 Aralık 2011, 10:29
aynen dediği gibi benimde motorda push rodlu ve bakımı yok çünkü hidrolik kendini kendini ayarlıyor buda servisde büyük avantaj ama devr kısıtlı mesela benim motorun yarış versiyonları var yüksek devir çevirenler 10 000 devir gibi adamlar pushrodlarını elden geçiriyorlar o devirlerde düzgün çalışsın diye ve genelde ayarları tutturamıyorlar o yüzden üstten egzantirik en verimlisi yüksek devirde ama şu anda sanırım teknolojinin son noktası ducatide tam olarak özelliklerine vakıf olmasamda kendi patentli bir egzantirik sistemleri var.

ducati nin desmodromic adını verdiği bir subap sistemi var. subapları geri iten yaylar yok. aynı egzantrik milinin subabı itmesi gibi, subabı gene mekanik olarak geri çeken mekanizması var. dolayısı ile, motor devri ne kadar yüksek olursa olsun, subaplar zamanında kapanıyor.

http://www.seastarsuperbikes.co.uk/desmo/large/bluming-ducatidesmo5large.jpg


en gelişmiş subap sistemi, F1 arabalarında tercih edilen pnömatik sistem.

ama sistem karmaşık ve üretimi meşakatli. yine de en verimlisi..


motorun, zamanlamasına bağlı olarak ürettiği anlık hava basıncı ile çalışıyor.

http://f1-dictionary.110mb.com/Images/engine_valve_actuation_F1_pneumatic.jpg



ducati'nin desmodromic valfleri çok iyi bir fikir olsa da, motor sürekli yüksek bir stres altında ve gürültülü çalışıyor...

pnömatik sistem ise, daha yumuşak ve stressiz çalışıyor. üstelik pnömatik basınç çok hızlı iletilebildiğinden verimi de oldukça yüksek...

yine de karşılaştırıldığında, desmodromic valf sistemi daha uzun ömürlü, pnömatik daha yüksek performanslı.

pnömatik sistem aşırı bakım ister. desmodromic genel periyodik bakım ile yetinebilir.

fat280
21 Aralık 2011, 11:27
aradaki fark ne??? benım kanuni windy 125 2007 model.bu iteceklimi yoksa egzantriklimi???

senin motor itecekli kardeş abilerin dediği gibi yüksek devirlerde iyi değil düşük devirlerde iyi dikkat ederseniz sibob kesmeleri genelde iticili motorlarda olur sebebi yüksek devir yaptıklarında zamanlamayı karıştırıyor böyleliklede sibob kesiyor

dürümdöner
21 Aralık 2011, 11:57
ducati nin desmodromic adını verdiği bir subap sistemi var. subapları geri iten yaylar yok. aynı egzantrik milinin subabı itmesi gibi, subabı gene mekanik olarak geri çeken mekanizması var. dolayısı ile, motor devri ne kadar yüksek olursa olsun, subaplar zamanında kapanıyor.

http://www.seastarsuperbikes.co.uk/desmo/large/bluming-ducatidesmo5large.jpg


en gelişmiş subap sistemi, F1 arabalarında tercih edilen pnömatik sistem.

ama sistem karmaşık ve üretimi meşakatli. yine de en verimlisi..


motorun, zamanlamasına bağlı olarak ürettiği anlık hava basıncı ile çalışıyor.

http://f1-dictionary.110mb.com/Images/engine_valve_actuation_F1_pneumatic.jpg



ducati'nin desmodromic valfleri çok iyi bir fikir olsa da, motor sürekli yüksek bir stres altında ve gürültülü çalışıyor...

pnömatik sistem ise, daha yumuşak ve stressiz çalışıyor. üstelik pnömatik basınç çok hızlı iletilebildiğinden verimi de oldukça yüksek...

yine de karşılaştırıldığında, desmodromic valf sistemi daha uzun ömürlü, pnömatik daha yüksek performanslı.

pnömatik sistem aşırı bakım ister. desmodromic genel periyodik bakım ile yetinebilir.

tebrik ederim..part time süper kahramanlık yapmadıqınız zamanlar da full time araştırmacısınız qaliba.. :thumleft:

Syanur
21 Aralık 2011, 12:15
itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.

bazı amerikan.....

.....antrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...

Ya üstat seni seviyorum ya... Yazdığın ilk mesajda tam sormak üzere olduğum sorunun cevabını fazlasıyla vermişsin...Ne soracaktım, boşver artık :)

İkinci mesajda da önceden merak edip araştırdığım bir teknolojiye 1-2 ekleme daha yapmış oldun. Çok teşekkürler :cat:

mekan67
21 Aralık 2011, 12:29
senin motor itecekli kardeş abilerin dediği gibi yüksek devirlerde iyi değil düşük devirlerde iyi dikkat ederseniz sibob kesmeleri genelde iticili motorlarda olur sebebi yüksek devir yaptıklarında zamanlamayı karıştırıyor böyleliklede sibob kesiyor
fatıh kardeş bı senın dediğini anladım valla :cherry: diğer acıklamalar bana fazla bılımsel geldi ama burayı ortamı bu yuzden cok sevıyorum.yaşasın :bestmt:

fat280
21 Aralık 2011, 12:58
fatıh kardeş bı senın dediğini anladım valla :cherry: diğer acıklamalar bana fazla bılımsel geldi ama burayı ortamı bu yuzden cok sevıyorum.yaşasın :bestmt:

anladıysan ne mutlu :D

mekan67
21 Aralık 2011, 13:02
anladıysan ne mutlu :D
yeni bir motorcu olarak ne kadar anlamam gerekıyosa o kadar anladım :thumleft:

fat280
21 Aralık 2011, 13:04
yeni bir motorcu olarak ne kadar anlamam gerekıyosa o kadar anladım :thumleft:

tamam işte sana lazım olanı öğrenmişsin gerisi biraz kafa yoracak şeyler :)

mekan67
21 Aralık 2011, 13:05
tamam işte sana lazım olanı öğrenmişsin gerisi biraz kafa yoracak şeyler :)
ögrencek çok şey var.olacak zamnla sizler sayesınde...

fat280
21 Aralık 2011, 13:07
ögrencek çok şey var.olacak zamnla sizler sayesınde...

inş. ama sizin motorun en çok sevdiğim yani silindir sekman takımını değiştirmek egzantrikliye göre daha kolay eli anahtar tutan iyi kötü değiştirir sizinkini :)

mekan67
21 Aralık 2011, 13:19
inş. ama sizin motorun en çok sevdiğim yani silindir sekman takımını değiştirmek egzantrikliye göre daha kolay eli anahtar tutan iyi kötü değiştirir sizinkini :) evet oleymış...onuda ogrendım.sadece sılındır piston degışıomuş...150cc yapmak için 100 tl falan tutar dedi bı eleman.ıteceklıyse dedi

ferhatkars
21 Aralık 2011, 14:24
inş. ama sizin motorun en çok sevdiğim yani silindir sekman takımını değiştirmek egzantrikliye göre daha kolay eli anahtar tutan iyi kötü değiştirir sizinkini :)

pistonu cıkarmak için egzantrik dişlisi sökülmediği için sente ayarı bozulmuyor....
zincirli üstten egzantrikli motorların mecburen egzantrik millerini sökeceğin için sente ayarı bozulma ihtimali var...gerçi onuda sökmeden önce pistonu üst ölü noktaya getirip dogru ayarın oldugunu gösteren çentikler, yazılar, çizgiler vardır....onlara bakarak da eski ayarı yapılabilir...
ama gene de iticili alttan ekzantrikli motorlar daha kolay ... bu çinliler de hep işin kolayına kaçmış yahu:cherry:....

Okan Sinan Ocan
21 Aralık 2011, 20:02
itecek dediğin sistem türkiyede daha çok piyano sistemi diye geçiyor.

bazı amerikan ve cruiser tip motorlar hariç itecekli dediğin sistemden motor üreten kalmadı.

itecek tipli subap sistemi olan motorlar, bakımları yapıldığı sürece daha uzun ömürlü olsa da, yüksek devirlerde verimsizdir. yüksek devirlerde verimli olması için değişik yay destekleri olan zilyon tane versiyonu var... yine de subap yayları üzerinde çok fazla yük oluşturur. bu da subap yaylarının yüksek devirlerde zamanında tepki vermesini zorlaştırır.

ayrıca, günümüzde motorlar genel olarak en az 4 subaplı olarak üretilir. bir piston için 4 subap, 4 subap için motorun içinde 4 adet itici yuvası için yer ve bunların ağırlıkları düşünüldüğünde, iş oldukça karmaşıklaşır. bu yüzden çok subaplı motorlar üretildiğinde, itici sistemler bırakılıp, yerini üstten egzantrikli sistemler almıştır.

üstten egzantrikli sistemin bir avantajı, zaten aşağıda bulunan kam milini yukarı alındığı için, sistem basitleşir, fazladan parçalardan dolayı sürtünme ve hareket kayıpları gider, motor daha hafif olur. vs. vs. vs. vs.

kısacası, iticili sistem, yüksek hacimli, düşük devirli, yüksek torklu ve 2 subaplı motorlar için uygun, ayarlaması basit bir sistemdir.

düşük hacimli, yüksek devirli, kendine yetecek kadar tork üreten piston başına 2 den daha fazla subaplı motorlar için çok fazla itici pim, ve motor içinde çok fazla ekstra alan gerektirdiğinden pratik değildir.

ayrıca, torku zaten düşük olan motorlarda, bu itici pimler yukarı aşağı hareket ederek, newtonun eylemsizlik kanununa hakaret ederler ve motorda tork kayıplarına sebep olurlar...

üstten egzantrikli sistemde, zincir sürekli aynı yöne döndüğü için anlık olarak hızlanıp yavaşlaması gerekmez, newtona saygılıdır ve tork kayıplarına çok sebep olmazlar...


Kalemine sağlık sevgili dostum :)