PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : O'ring Zincir



HaydarBıçak
18 Aralık 2011, 23:44
Motosikleti aldığım ağustos ayından bu yana lastik, fren, hava filtresi, buji, yağ, eksantrik mili

ve daha aklıma gelmeyen birçok şeyini değiştirdim. Şimdi bakıyorum saat gibi çalışıyor sorun kalmadı ama

şeytan dürttü işte. Üzerinde standart özelliksiz zincir var o'ring zincir ile değiştirmeli miyim diye düşünüyorum

ne faydası olur ya da faydası olur mu önerir misiniz?

Slayerrr
18 Aralık 2011, 23:47
Daha çok yağ tutabildiği için daha sağlam olur, daha sessiz çalışır, daha uzun yağlama periyodu olur ve bayağı daha pahalıdır.

motorcu48
18 Aralık 2011, 23:59
yağlayıp motoru sürdüğünde jantın siyah siyah yağ olmaz

ikide bir yağlamazsın

HaydarBıçak
19 Aralık 2011, 00:03
o'ring zincir kaç km de bir yağlanır?

Volkan Serezli
19 Aralık 2011, 00:06
250-300km de bir yağlamakta fayda var

Slayerrr
19 Aralık 2011, 00:08
o'ring zincir kaç km de bir yağlanır?

Kullanım kılavuzlarında genelde 1000 km yazar ama ben 500-700 km arası kontrol ettiğimde yağsız gibi göründüğünden o zaman yağlıyorum.

dersansport
19 Aralık 2011, 00:15
regal raptorsa boşuna oring alma normal zincir tak gitsin ucuza gelir.bunun dışında yağmurda kullandıysan zinciri temizle yağla çünkü su güçlü bir yağ çözücüdür,normal zinciri normal zamanlarda 400 kmde bir yağlasan sorun olmaz ama çok kirli ortamdaysan 200 e kadar düşür.oring greksiz o motora boşuna masraf

Sinan Aksu
19 Aralık 2011, 00:16
o'ring zincir kaç km de bir yağlanır?


Kullanım kılavuzlarında genelde 1000 km yazar ama ben 500-700 km arası kontrol ettiğimde yağsız gibi göründüğünden o zaman yağlıyorum.

Ben kullanım klavuzundan ziyade, yol şartlarına göre yapıyorum o işi.

HaydarBıçak
19 Aralık 2011, 00:24
regal raptorsa boşuna oring alma normal zincir tak gitsin ucuza gelir.bunun dışında yağmurda kullandıysan zinciri temizle yağla çünkü su güçlü bir yağ çözücüdür,normal zinciri normal zamanlarda 400 kmde bir yağlasan sorun olmaz ama çok kirli ortamdaysan 200 e kadar düşür.oring greksiz o motora boşuna masraf

su güçlü bir yağ çözücüdür demişsiniz ama benim bildiğim yağ suda çözünmez

2. olarakta ucuza getirmek derdinde değilim nihayetinde can taşıyor regal raptor ya da harley fark etmez can benim canım

Sinan Aksu
19 Aralık 2011, 00:27
regal raptorsa boşuna oring alma normal zincir tak gitsin ucuza gelir.bunun dışında yağmurda kullandıysan zinciri temizle yağla çünkü su güçlü bir yağ çözücüdür,normal zinciri normal zamanlarda 400 kmde bir yağlasan sorun olmaz ama çok kirli ortamdaysan 200 e kadar düşür.oring greksiz o motora boşuna masraf

Su hiç bir şekilde yağı çözmez.
Yağın molekül yapıları apolardır,
Apolar yapıya sahip maddeleri çözmek için benzin, tiner gibi apolar çözücüler kullanılır.

dersansport
19 Aralık 2011, 00:28
oring zincirde kopar bu tamamen senin kullanımla alakalı ve inan su yağı öyle bir atıp götürüyorki yağmurdan sonra bir zincirine bak derim :)
Ben uzun kullanım maliyet analizi yaptım sadece eğer düzgün kullanan biriysen normal zincir 30 000 km rahat götürür çok zorluyorsan aleti tabikide kopar o ringde kopar hepsi kopar kayışda kopar.o yüzden makinana fazla masraf yapmaya değmez kanısındayım.

HaydarBıçak
19 Aralık 2011, 00:34
oring zincirde kopar bu tamamen senin kullanımla alakalı ve inan su yağı öyle bir atıp götürüyorki yağmurdan sonra bir zincirine bak derim :)
Ben uzun kullanım maliyet analizi yaptım sadece eğer düzgün kullanan biriysen normal zincir 30 000 km rahat götürür çok zorluyorsan aleti tabikide kopar o ringde kopar hepsi kopar kayışda kopar.o yüzden makinana fazla masraf yapmaya değmez kanısındayım.

motosiklet ve araba konusunda biraz fazla temkinliyim onun için bir işi yaparken kaliteli şekilde yapmaya çalışıyorum

uzun yağlama aralığı ve titreşimsiz kullanım bile o'ring zincir almaya yetecek sebepler ama

hala suyun yağı çözmediği düşüncesindeyim eğer çözüyorsa ben 15 yıllık öğrencilik hayatımda kimyayı öğrenememişim :)

dersansport
19 Aralık 2011, 00:38
su yağı çözmüyor sanırım yanlış ifade ettim,sulu yani yagışlı havada binersen yağın daha çabuk atılıyor zincirden ve kirleniyorda bu yüzden yağmurlu havada bindikden sonra temizleyip yağlamak gerekli aslında yagmurlu havalar için özel motosiklet yağları var wet weather oil diye yazar kutularında ondan kullanarak bu sorunuda çözersin.Eğerki su bir zarar vermeseydi zaten bu tür yağlar ortaya çıkmazdı dimi :) aslında en kolay test yıkamacıya götürün motoru bir sıktırın su bakalım gidiyormu kalıyormu haha

Atahualpa
19 Aralık 2011, 02:21
Ben oring li taktırdım. Taiwan malı. O kadar da pahalı değil. Ses ve çekiş fark etti diyebilirim esneme yapmadığı için. Bence taktır zırt pırt gerdirmek zorunda kalmazsın

HaydarBıçak
19 Aralık 2011, 02:29
Ben oring li taktırdım. Taiwan malı. O kadar da pahalı değil. Ses ve çekiş fark etti diyebilirim esneme yapmadığı için. Bence taktır zırt pırt gerdirmek zorunda kalmazsın

montaj dahil 150 lira fiyat aldım uygun mudur?

Atahualpa
19 Aralık 2011, 02:49
Ne marka ? Ben çok daha ucuza aldım. Ama zincir in çok da kaliteli olmadığını biliyorum :) Üstündekinden iyi olduğunu biliyorum o kadar :)

HaydarBıçak
19 Aralık 2011, 02:53
japon malı var montaj dahil 250 lira birde başka marka var montaj dahil 150 lira dedi ama marka ve menşei söylemedi usta

çin olması ihtimali yüksek

Atahualpa
19 Aralık 2011, 02:54
Japon a gerek yok. Bizim motor altı üstü 18 beygir ürettiği tork zincirin gerilme oranı belli. YBN tarzı bir zincir ise gayet makul. 520 mi 525 mi için aldın fiyatı

HaydarBıçak
19 Aralık 2011, 02:57
530 hatırlıyorum ama yanlış mı hatırlıyorum acaba :/

Atahualpa
19 Aralık 2011, 03:01
Valla ben de 520 taktılar diye anımsıyorum. Dişlilerin ne alemde bu arada ?

HaydarBıçak
19 Aralık 2011, 03:05
dişlilerde sorun yok aslında üzerinde ki zincirde de sorun yok ama birkaç arkadaş değiştirirsen titreşim azalır dedi

gaza geldim bende değiştirmeye kalkıyorum

dersansport
19 Aralık 2011, 10:26
neyin sesi neyin titreşimi :) zincirin sesini duymazsın gergisi ve yagı tamsa zaten kaskın var kafanda rüzgar sesi duyarsın birtek,titreşimde göreceli arkadaşların bay hasssas popoya sahipmiş onu hissetmen çok zor.Kulaktan duyma işlere girersen işin iş bir gün gelirler arka lastiği kalınlaştır derler sonra biri gelir yok yok olmaz incelt der türkiyede motorun m sinden anlamaz kimse o yüzden eğer için rahat edicekse al ama sadece zincir almakla bitmiyor bilioyrsun ön ve arka dişlininde değişmesi gerek 250 tlye hepsini değiştiriyorlarmı? öyleyse al en azından onlar yenilenir.

Syanur
19 Aralık 2011, 11:13
yağlayıp motoru sürdüğünde jantın siyah siyah yağ olmaz, ikide bir yağlamazsın

Teflon malzeme içeren yağ spreyler var, onlardan kullandığınız taktirde hiçbir zincirde yağ sıçraması göremezsiniz. Ayrıca 90numara yağı sürüp hangi zinciri kullanırsanız kullanın mutlaka yağ sıçratacaktır. :)


Su hiç bir şekilde yağı çözmez.
Yağın molekül yapıları apolardır,
Apolar yapıya sahip maddeleri çözmek için benzin, tiner gibi apolar çözücüler kullanılır.

Yürü be sinanım, açık öğretimi bitiririm ben sayende:P...:wiinkk: (yanlız sondaki polar olmayacak mıydı?)

Bir de arkadaşlar yıkamacıya götürüp su tutarak test ederseniz yağın azaldığını görebilirsiniz ama çözüldüğünü göremezsiniz. Çünkü zincirin üzerine su tuttuğunuzda(hele ki basınçlı) fiziksel bir temas ile su yağı zincirden silebilir. Ama çözemez. Bu çarpan su yağmurda nekadar şiddetli oluyor bilemem ama her yağmurdan sonra biraz kontrol etmekte fayda var derim.


dişlilerde sorun yok aslında üzerinde ki zincirde de sorun yok ama birkaç arkadaş değiştirirsen titreşim azalır dedi gaza geldim bende değiştirmeye kalkıyorum

Arkadaşım, kullandığın motorda hissettiğin titreşimin sebepleri arasında zincir modeli okadar arka sıralarda yer alıyor ki... Bana göre arkadaşların biraz kuruntu yapmış gibi geldi. Yani %1~2 titreşim azalırsa şaşarım, ki biz onu nasıl farkedicez bilmiyorum...