PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Canınıza Okumak İçin Sadece Bu Yeter di :(



Sayfa : 1 [2] 3 4 5 6

Sinan Aksu
18 Aralık 2011, 21:10
konuya çok yabancı kaldım yaa, off!!!
Sn. Okan Bey, diavel'e geçelim mi? ne düşünüyorsunuz?

Denizcim diavel'i bilmem ama,
Lütfen şu vespa yazısını değiştir artık :)

glock
18 Aralık 2011, 21:17
Denizcim diavel'i bilmem ama,
Lütfen şu vespa yazısını değiştir artık :)
vespa mı seviyorum değişmem :cherry::cherry::cherry:

turbobusa50
18 Aralık 2011, 22:15
çok güzel bi konu açmışın oocan abi. hakikaten motosiklet tarihine adlarını kazımış makineler bunlar. şu anki cbr 250, ninja 250, motormu be. biraz makyajlanmış plastik yığını. hele birde grenaj fiyatlarına baksanıza. yırtına yırtına 160'a çıkmalar. bu ne rezilliktir yahu. adamlar suzuki bandit 400 motosiklete 190 ibre koymuşlar ve bu sürate ivmesinden fazla bişey kaybetmeden çıkıyor.

bu makinalar varya bana, 600, 1000 cc racingden daha fazla heyecan veriyor. tamam onların yeri başka, inanılmaz süratler yapıyorlar ama istersen 500 km/h yapan motosiklet yap, önemli olan genel kullanım amacı.

ulan üretin şu ve şu tarz motorları 12-13 bin tl fiyat aralığında satın, mesela 10 tane cbr 600 rr satacağına 100 tane bu motordan sat. gerçi orası detaylı bi konu ama mutlaka bir yolu bulunur. motosikleti sadece racing motosikletten ibaret sananlar yüzünden piyasa bu halde zaten.

bence emisyon güçten düşürme falan hikaye. böyle bi motosikleti yapan ona hayli hayli bi çözüm bulur. ki böyle bir motosiklet olsa nasıl parça satılacak, nasıl tamirciler para kazanacak. 2-3 bin tl'lik yap ki eskisin bi daha alınsın. aslında sonuçta üretende de suç yok. arz talep meselesi. alıcısı var ki adam yapıp satıyor. neyse şu videoya bakın bi

http://www.youtube.com/watch?v=qv16g3WTkds

Şeyh Şamil
18 Aralık 2011, 22:35
Haydut, canavar, eşkiya; ne desek azdır, bu makina için.. :cat:

dersansport
18 Aralık 2011, 22:41
çok güzel bi konu açmışın oocan abi. hakikaten motosiklet tarihine adlarını kazımış makineler bunlar. şu anki cbr 250, ninja 250, motormu be. biraz makyajlanmış plastik yığını. hele birde grenaj fiyatlarına baksanıza. yırtına yırtına 160'a çıkmalar. bu ne rezilliktir yahu. adamlar suzuki bandit 400 motosiklete 190 ibre koymuşlar ve bu sürate ivmesinden fazla bişey kaybetmeden çıkıyor.

bu makinalar varya bana, 600, 1000 cc racingden daha fazla heyecan veriyor. tamam onların yeri başka, inanılmaz süratler yapıyorlar ama istersen 500 km/h yapan motosiklet yap, önemli olan genel kullanım amacı.

ulan üretin şu ve şu tarz motorları 12-13 bin tl fiyat aralığında satın, mesela 10 tane cbr 600 rr satacağına 100 tane bu motordan sat. gerçi orası detaylı bi konu ama mutlaka bir yolu bulunur. motosikleti sadece racing motosikletten ibaret sananlar yüzünden piyasa bu halde zaten.

bence emisyon güçten düşürme falan hikaye. böyle bi motosikleti yapan ona hayli hayli bi çözüm bulur. ki böyle bir motosiklet olsa nasıl parça satılacak, nasıl tamirciler para kazanacak. 2-3 bin tl'lik yap ki eskisin bi daha alınsın. aslında sonuçta üretende de suç yok. arz talep meselesi. alıcısı var ki adam yapıp satıyor. neyse şu videoya bakın bi

http://www.youtube.com/watch?v=qv16g3WTkds
ninja 250 80 lerden beri amerikanın en çok satan spor motoru oldugunu bilseydiniz :) bir motor öldüyse o motor ölmüştür evrimini devam ettirememiştir kısaca yok olmuştur demekki başarısız ama kimi makinalar vardır evrim geçirir geçirir geçirir hiç ölmez bmw gs serisi gibi kullandıgım sportster triumo boneville ve honda cb kawasaki er serisileri gibi.

Syanur
18 Aralık 2011, 22:56
Eskilere duyulan özlemi iyi anlıyorum. Ancak yeni modelleri neden bukadar hor görüyoruz onu anlamıyorum. Yani plastik yığını dediğimiz bir çok motor bir yerde teknoloji harikası. Kaldı ki ben teknoloji yanlısı birisi sayılmam. Ama yapılan işe de ne yalan söyliyim saygı duyuyorum. Ayrıca bazı motorlarda öyle güzel plastik aksamlar kullanılıyor ki, insanı resmen mest ediyor.

Yani her dönemde güzel ve çirkin, iyi ve kötü, mükemmel motorlar üretildi... Üretilecek de... Tabi geçmişe duyulan özlem hiç bitmiyor orası ayrı.

Ayrıca bu motorun 0 ı olsaydı pek de tutmazdı, hele ki bizim ülkemizde... Hayal kurmayalım lütfen, ~15.000 TL fiyat ile...

glock
18 Aralık 2011, 23:02
dersansport, bu senin konun naked ve cafe racer...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

ya bugünde monster 696 gibi yada daha klasik düşünürsek ducati gt1000 veya motoguzzi v7 modeller tatmin etmez mi peki? yani bugünde pek vazgeçilmiş değil ki...

seckin_
18 Aralık 2011, 23:02
ninja 250 80 lerden beri amerikanın en çok satan spor motoru oldugunu bilseydiniz :) bir motor öldüyse o motor ölmüştür evrimini devam ettirememiştir kısaca yok olmuştur demekki başarısız ama kimi makinalar vardır evrim geçirir geçirir geçirir hiç ölmez bmw gs serisi gibi kullandıgım sportster triumo boneville ve honda cb kawasaki er serisileri gibi.

Sapanca gezisine giderken sen ve eşinle toplanma yerimizde karşılaştık, tanıştık ve o günkü gezimize siz de katıldınız. Hatta dönüş yolunda benzincide mola verdiğimizde senin motora binip bir tur atmak istediğimde yan ayaklığın kırılmış olduğunu gördük. Eve gidene kadar idare etsin diye iple bağladık vs. vs...

Asıl anlamadığım olay, o gün sohbetlerimizde, konuşmalarımızda hiç de burada olduğun gibi sert/asabi bir tavır içinde değildin. Gayet normal, gayet akıcı bir şekilde iletişim kurdun hepimizle (yoksa bana mı öyle geliyor bilemedim şimdi). Ne oldu da bu kadar saldırganlaştın anlamış değilim dostum. Kim olduğumu hatırlayamadıysan şöyle bir örnek vereyim; DragStar 1100 vardı o zaman bende hani 8'li gruplar yaptığımızda tam arkamdan geliyordun hatta mola yerlerinde "senin solundan gelicem ben, egzozlarının sesine kulak tıkaçları bile fayda etmedi" demiştin hatırlarsın belki...

Sinan Aksu
18 Aralık 2011, 23:02
Eskilere duyulan özlemi iyi anlıyorum. Ancak yeni modelleri neden bukadar hor görüyoruz onu anlamıyorum. Yani plastik yığını dediğimiz bir çok motor bir yerde teknoloji harikası. Kaldı ki ben teknoloji yanlısı birisi sayılmam. Ama yapılan işe de ne yalan söyliyim saygı duyuyorum. Ayrıca bazı motorlarda öyle güzel plastik aksamlar kullanılıyor ki, insanı resmen mest ediyor.

Yani her dönemde güzel ve çirkin, iyi ve kötü, mükemmel motorlar üretildi... Üretilecek de... Tabi geçmişe duyulan özlem hiç bitmiyor orası ayrı.

Ayrıca bu motorun 0 ı olsaydı pek de tutmazdı, hele ki bizim ülkemizde... Hayal kurmayalım lütfen, ~15.000 TL fiyat ile...

Bahsettigimiz safkan bir japon.
Üstelik 4 silindir.
2 - 3 yıl önce piyasaya sürülen 250 cc'lik VTR'nin 12,000 TL fiyati oldugunu unutmazsak,
Bugün böyle bi motorun satış fiyatı 20,000 TL'den aşşagi olacagini zannetmiyorum.

glock
18 Aralık 2011, 23:21
http://img847.imageshack.us/img847/1228/fineartmodelsmv750s.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/1042/mvagusta850magni.jpg

Model: MV Agusta 750 S
Year: 1973
Category: Sport
Rating: 59.8 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 743.00 ccm (45.34 cubic inches)
Engine type: In-line four, four-stroke
Power: 72.00 HP (52.6 kW)) @ 9200 RPM
Top speed: 220.0 km/h (136.7 mph)
Compression: 9.5:1
Bore x stroke: 65.0 x 56.0 mm (2.6 x 2.2 inches)
Valves per cylinder: 2
Fuel control: DOHC
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type,
final drive: Shaft drive (cardan)
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front tyre dimensions: 3.50-18
Rear tyre dimensions: 4.00-18
Front brakes: Expanding brake
Rear brakes: Expanding brake
Physical measures and capacities
Weight incl. oil, gas, etc: 240.0 kg (529.1 pounds)
Fuel capacity: 24.00 litres (6.34 gallons)
Other specifications
Further information
Parts and accessories Check out parts and accessories from our other partners.
Ask questions Join the 73 MV Agusta 750 S discussion group.
Insurance, loans, tests Check out insurance here. Search the web for dealers, loan costs, tests, customizing, etc.
Related bikes List related bikes for comparison of specs

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

benimde katkım olsun :cherry:

Zippo's
18 Aralık 2011, 23:28
Denizcim diavel'i bilmem ama,
Lütfen şu vespa yazısını değiştir artık :)

Yahu cidden ya,hergün bakıyorum ne zaman değiştireceksin diye :) Ben alsam reklam verirdim siteye,vallahi değiştir şunu ya.

motorcu48
18 Aralık 2011, 23:36
aprilla rs125 te 29 hp ancak iki zamanlı çevrenin içine ediyo
bence elektiriklisi çıksın tüm araçların sadece kısıtlamayla kalmasın
üzüldüğüm tek konu süpersporttaki ses kaybı ancak benim cevrem kirlenicekse başkasının sürdüğü araç
beni zehirlicekse herkezin ortak yaşam alanını zehirlicekse biran önce elektirikli gelsin

önemli olan fazla güç degil yeterlisini çevreyi kirletmeden elde etmektir
ve son olarakta ilki tasarımı er5 gibi motorlardan sivri hatlı grenajı şekil olan motorlara kaymış (eski motorlar çağın dışında kalmış harbi hiç cezbedici değiller)

glock
18 Aralık 2011, 23:37
niye ya??? amma taktınız :mrgreen: ben mutluyum vespamı çok seviyorum diğerini sevmiyorum :) agresif pisiklet
vespa iyidir, hem diğerinin ismi çok uzun MV Agusta F4R millet anlamaz :queen:

dersansport
19 Aralık 2011, 00:02
Sapanca gezisine giderken sen ve eşinle toplanma yerimizde karşılaştık, tanıştık ve o günkü gezimize siz de katıldınız. Hatta dönüş yolunda benzincide mola verdiğimizde senin motora binip bir tur atmak istediğimde yan ayaklığın kırılmış olduğunu gördük. Eve gidene kadar idare etsin diye iple bağladık vs. vs...

Asıl anlamadığım olay, o gün sohbetlerimizde, konuşmalarımızda hiç de burada olduğun gibi sert/asabi bir tavır içinde değildin. Gayet normal, gayet akıcı bir şekilde iletişim kurdun hepimizle (yoksa bana mı öyle geliyor bilemedim şimdi). Ne oldu da bu kadar saldırganlaştın anlamış değilim dostum. Kim olduğumu hatırlayamadıysan şöyle bir örnek vereyim; DragStar 1100 vardı o zaman bende hani 8'li gruplar yaptığımızda tam arkamdan geliyordun hatta mola yerlerinde "senin solundan gelicem ben, egzozlarının sesine kulak tıkaçları bile fayda etmedi" demiştin hatırlarsın belki...
sert birşey söylemedimki kimi motorlar ölür gider dedim 400 lüklerde gitti çünkü ne hızlanmaları tatmin etti nede yakıtları ideal değildi evet güzel motorlardı bende isterdim bir tane ama geçti gitti motor bunu anlatmaya çalıştım neden artık üretilmiyor diye soruldugu için.750 lilikler ise yurtdışında çok satılıyor ve daha çok motor 750 800 cc çıkıcak önümüzdeki senelerde.Yani demek istediğim burda söyledimde bir asabilik sertlik yok,birisine laf sokkmada yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------


dersansport, bu senin konun naked ve cafe racer...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

ya bugünde monster 696 gibi yada daha klasik düşünürsek ducati gt1000 veya motoguzzi v7 modeller tatmin etmez mi peki? yani bugünde pek vazgeçilmiş değil ki...
Retro modeller ayrı glock onları dönem dönem tekrar üretirler ama artık cüsseli motorlarda tubular şase dönemi kapandı gibi birşey ben bile kullandıgım motorda nefret ediyorum şasesinden hem rahatsızlar absorbe yetenekleri sınırlı hemde çok ağırlar bunlar direk konforla yakıt tüketimini etkilen durumlar.ayrıca kawasakide çok güzel bir cafe racer çıkardı geçensene w800 diye çok hoş bir motor onuda unutmamak lazım.AÇıkcası böyle klasik tiplemede motorlara paralel silindir iyi gidiyor hem ses hem tork hemde yakıt tüketimi açısından 4 silindir bana kalırsa performans tipi motorlara iyi gidiyor.Koskoca triumph bile 4 silindire geçti super sportlarında.
syanur yeniyi ben hor görmüyorum klasik seven biri olarak yeniyi çok yakından takip ediyorum ama genel olarak tamiratını sevdiğim için yeni motorlarla uğraşmak çok maliyetli ve zor o yüzden tercih etmiyorum belki diğer eskilerde aynı yönde düşünüyordur sonuçta bir zx10 a 1000 rra kim çirkin diyebilirki :) abs denilen traction control denilen olaylar çok önemli motorda.

glock
19 Aralık 2011, 00:10
teşekkür ediyorum dersansport, yalnız tubular şase boru tipi değil mi? modası geçmedi ki genelde ducati-agusta kullanıyor.

dersansport
19 Aralık 2011, 00:19
Ducatideki ama farklı dikkat edersen adamlar örümcek ağı gibi örmüşler ve materyal çok farklı kilosu 5 kilo gibi birşey monsterdan bahsediyorum.biliyorum çünkü bir tanesini tamamen sökmüştük inanılmaz birşey bu gs500 er5 yada o kıvamdaki motorlarınkinden çok çok ileri bir teknoloji.er-5 dekiler resmen klasik bisiklet şasesi ağır çelik belli noktalar kaynakla aşırı güçlendirilmiş.Açıkcası yeni şase eski motor teknolojisi tercihimdir.
Şimdi araştırdım evet yanlış hatırlamıyormuşum 5 kilo civarı ve titanyummuş şase
http://i295.photobucket.com/albums/mm143/Tarugo996/bc870b4e.jpg
büyük ihtimal agustolarda aynı materyaldendir.Japon çeliğine artık çok güvenmiyorum 90 ların ortasına kadar çelikde adamlar çok ileriydiler çünkü japonyadan çıkan metali kullanıyorlardı kaliteli fabrikalarda ama sonra scrap metal denilen dönüştürülmüş metali kullanmaya başladılar zaten arabalarından belli oluyor nerde o eski toyotanın kaportası nerde şimdikiler.Aynı şey motorlardada geçerli bu yüzde tubular çelik hiç istemem artık aliminyum bile artık 6600 müdür nedir düşük kalite.

turbobusa50
19 Aralık 2011, 00:25
yani günümüz motosikletleri ne kadar elektronik yönden ve mekanik olarak daha detaylı olurlarsa o kadar sorunlu oluyor. naked bir motosiklete ne olabilir ki. yok devrildi grenajı çatladı, yok digital göstergeye su kaçtı, yok yıkadım çalışmıyor. tamam teknoloji iyi birşeydir ama bahsettiğimiz konu ayrı. altındaki sadece motosiklet, ne gerek var bu kadar ayrıntıya. yani motosikletinizde ne kadar az sorun varsa kendisine o kadar hayran bırakıyor. hele günümüzde aylarca parça beklemeler, birikimi olmayan ustalar oldukça böyle sorunsuz bir motosiklete sahip kim olmak istemez. tamam sorunsuz değil ama ufak çapta sorunlar elbette ki olacaktır. sonuçta herkesin zevki ayrı, isteyen istediğini alır. bu benim şahsi fikrim. şu fazer 250 bile gelmedi.

glock
19 Aralık 2011, 00:26
bende ilerde retro, cafe racer tarzı bişey düşünüyorum.

dersansport
19 Aralık 2011, 00:35
bende düşünüyorum para olsa triumph alıcam ama ne yazıkki yok :) ve harleyi satınca 48 alıcagım için triumph sadece bana hayel birde artık tekde binmediğim için istemiyorum cafe racer çok sonuçta racing gibi eğilerek gitmek icap edicek ve yük taşımak sınırlı olucak.Aslında er-5 çok güzel cafe racer olabilir gidon ters çevirilir aynalar ters çevrilir öne kalın lastik amatisörler krom kaplansa sele 70 lerin sitlinde yeniden yerleştirilse ve hatırladıgım kadarıyla deposunda diz koyma yeri vardı oraya plastikle kapatılabilir bsa havasında yani olur güzel ama temiz er-5 çok zor bulmak ilk öğrenenlerin ve racing e parası yetmiyenler motoru oldugu için hor kullanılıyor hep.

glock
19 Aralık 2011, 00:40
triumph almıştı bir arkadaşım naked modellerinden modeli neydi unuttum... ben italyanları seviyorum motosiklet konusunda.
bu arada resimde ki siz misiniz?

immortalboss
19 Aralık 2011, 00:42
Şu adamın elindeki şaseye hayran kaldım.Arkadaş sanki sofra bezi tutuyor...O kadar hafif olacağını tahmin etmezdim.Benim bisikletimin şase ve maşası sanırım bu motosiklet şasesinden ağırdır. :)

Okan Sinan Ocan
19 Aralık 2011, 00:42
Konuyu çekiştire çekiştire nerelere getirmişsiniz.

1- Konumuz çevrecilik ise o günün çevreci olmayan ilkel dediğiniz (ki üzerinde 4lü mikuni vardı anlayan anlamıştır.) 400 cc makinalar günümüzün bol çevreci ama 1200,1600cc gibi aşırı hacimli motorları kadar karbon salınımı yapmıyorlardı. Çevreci olacaksak hepimiz elektrikli motora binelim (elbette tatmin edici menzil ve güç/ağırlık oranına ulaştıklarında ilk geçen ben olacağım) .
2- Estetik konusu kişiden kişiye değişiklik gösterir ve tartışmaya açık değildir. Benim için bir naked tas gibi yuvarlak fara sahip değilse güzel değildir sizin için bu farklı olabilir.
3- Bende bir plastik yığınına biniyorum (ama yinede plastiği sevmiyorum) .
4- 59 bg ve 162 kg lık bir makinada tubular şasenin rijitliğini tartışmaya açanların, üretim yönteminin seçiminde ilk kıstas olan fayda/maliyet oranı ne demektir incelemelerini tavsiye ediyorum. (o güçteki ve ağırlıktaki naked bir makinada kullanılan deltabox alüminyum bir şase ile tubular şase arasındaki rijitlik farkını sadece üzerine binerek hissedebilen adamı milyon dolar maaş ile kapmaya hazır fabrika takımları var burada harcanmasınlar)
5- O makinanın teknolojik olarak geride kaldığını iddia eden arkadaşlarımın teknik özellikleri tekrar okumalarını tavsiye ediyorum , günümüzde bu makinaya rakip olacak makinaların üzerindeki elektronik oyuncakları devre dışı bırakın bakalım geriye teknoloji adına ne kalacak.

glock
19 Aralık 2011, 00:50
ben bişey demedim! al bak herşey ortada... dedim mi forum!!!

seckin_
19 Aralık 2011, 00:51
Valla ben de demedim!

dersansport
19 Aralık 2011, 00:55
resimdeki italyan bir dayı :) bilirsiniz bu italyanlar şase konusunda çok ileri adamlardır bisiklet şaseleri o kadar ileridirki misal örnek verim karbon el yapımı bir bisiklet kadrosu yaklaşık 15 000 euro pek çok motordan daha pahalı.
Mesela bende pinarello dogma var şase sanat eseri motorlarını siz düşünün.
oocan estetik konusunda katılıyorum gerçekten yuvarlak far olmalı yani işil aslı ön taraf boş olmalı bana kalırsa motorlarda grenaj çok sevmiyorum önde.ama tubular şase yok yani ve inan altımdaki motorun tubular şasede ne gibi tepki verdiğini veya aliminyum şasede ne gibi tepkiler verdiğini çok iyi bilirim bunu motora binen herkes anlar atom mühendisliği değil sadece 10 km sür çok rahat anlarsın aynı yol kompanentleri oldugnu düşünürsek yani süspansiyon çatallar ve kontroller her açıdan yeni nesil şaseler üstün gelir çelik kadro sadece güzel kaynak olur kırılırsa o kadar.Sizin deidğiniz milyon dolarlık ücret alan adamlar şampanya testerı değiller adamlar motor ayarlarını açılarını ergonomiyi rijitliği yemiş yumuş adamlar bizim mcdonaldscı hilmi bile şase farkını anlar en azından poposunda hissiyatı yetermediyse :)

Okan Sinan Ocan
19 Aralık 2011, 01:02
Ducatideki ama farklı dikkat edersen adamlar örümcek ağı gibi örmüşler ve materyal çok farklı kilosu 5 kilo gibi birşey monsterdan bahsediyorum.biliyorum çünkü bir tanesini tamamen sökmüştük inanılmaz birşey bu gs500 er5 yada o kıvamdaki motorlarınkinden çok çok ileri bir teknoloji.er-5 dekiler resmen klasik bisiklet şasesi ağır çelik belli noktalar kaynakla aşırı güçlendirilmiş.Açıkcası yeni şase eski motor teknolojisi tercihimdir.
Şimdi araştırdım evet yanlış hatırlamıyormuşum 5 kilo civarı ve titanyummuş şase
http://i295.photobucket.com/albums/mm143/Tarugo996/bc870b4e.jpg
büyük ihtimal agustolarda aynı materyaldendir.Japon çeliğine artık çok güvenmiyorum 90 ların ortasına kadar çelikde adamlar çok ileriydiler çünkü japonyadan çıkan metali kullanıyorlardı kaliteli fabrikalarda ama sonra scrap metal denilen dönüştürülmüş metali kullanmaya başladılar zaten arabalarından belli oluyor nerde o eski toyotanın kaportası nerde şimdikiler.Aynı şey motorlardada geçerli bu yüzde tubular çelik hiç istemem artık aliminyum bile artık 6600 müdür nedir düşük kalite.

Sevgili Kardeşim ,

Bilgiyi verirken orasından burasından kendine doğru çekiştirmemek lazım Ducatinin şasisi tabiki hafif olacaktır çünki "TAŞIYICI ÖZELLİĞİ YOKTUR" arka süspansiyonu ve dolayısı ile motoru , motor bloğu taşır ve arkadan gelen süspansyon darbeleri motor bloğuna yansır yani ducatide şasi taşıma görevi yapmaz . Bunuda verdiğin bilgilere ekleseydin daha dürüst bir karşılaştırma olabilirdi.

Sevgilerimle

glock
19 Aralık 2011, 01:06
Valla ben de demedim!
çekirdekleri hazırlasak mı, kavga çıkacak :mrgreen:
mesajın sonu Sevgilerimle diye bitti bak dikkat et, sabırlı sinirli pozisyon...

Okan Sinan Ocan
19 Aralık 2011, 01:09
çekirdekleri hazırlasak mı, kavga çıkacak :mrgreen:
mesajın sonu Sevgilerimle diye bitti bak dikkat et, sabırlı sinirli pozisyon...

::144::

Herzamanki gibi piyango gene sana vurdu Denizcim , atlamasan kurtulmuştun halbuki. :)

glock
19 Aralık 2011, 01:11
kaşındım, farkındayım. bekliyordum bunu :)

Raphae1
19 Aralık 2011, 01:13
Okan abi gerçek japon beygiri ne demek? :silent: bizimkiler sahte japonmu? :D Beence en iyisi arap beygiri :P

dersansport
19 Aralık 2011, 01:14
Sevgili Kardeşim ,

Bilgiyi verirken orasından burasından kendine doğru çekiştirmemek lazım Ducatinin şasisi tabiki hafif olacaktır çünki "TAŞIYICI ÖZELLİĞİ YOKTUR" arka süspansiyonu ve dolayısı ile motoru , motor bloğu taşır ve arkadan gelen süspansyon darbeleri motor bloğuna yansır yani ducatide şasi taşıma görevi yapmaz . Bunuda verdiğin bilgilere ekleseydin daha dürüst bir karşılaştırma olabilirdi.

Sevgilerimle
Ducati motorumu taşımıyor yolcuyumu taşımıyor yoksa yolcu bagajınımı taşımıyor anlıyamadım dediğinden birşey.Ducatiler en son kullandıgım ben 80 kilo artı arkadaş 100 kilo ve hatırı sayılır ekipmanı ve motor blogunu ayrıca gidonu tur camını gas tankını ve üstündeki 10 kiloluk mıknatıslı çantayı ve teleskobik çatalını uutmadan iki tanede pirelli lastiğini antalyaya kadar taşıyordu :) dikkat edersen bütün motorsiklerde bir swing arm vardır arka çatal türkçesi ve bu şaseye yada motor blogundaki shock absorberlara yerleştirilir ama hepsi ana şaseye baglıdır kısaca bir yer darbeyi tek başına emmez heryere dagıtılır evet insan vucunada dagıtılır :)
http://image.motorcyclistonline.com/f/12667282+w750+st0/122_0812_03_z+2009_ducati_monster_1100+left_side_v iew.jpg
gördüğünüz bir ducatinin yan kesitir gayet iyi anlaşılıyor sanırım uzatmaya gerek duymuyorum
unutmadan ön çatal nasılda motora baglı dimi :)))))))) hay allahım ya daha neler duyucam bakalım gözlerimi kapamadan şu dünyada

immortalboss
19 Aralık 2011, 01:15
çekirdekleri hazırlasak mı, kavga çıkacak :mrgreen:
mesajın sonu Sevgilerimle diye bitti bak dikkat et, sabırlı sinirli pozisyon...
Başladı mı.Patlamış mısır? :P Ya bu forum ailem gibi olmaya başladı. Girmedim mi eksiklik hissediyorum.Kimse bana bağımlılık yaptığından bahsetmemişti. :) Bu arada Okan abinin tartışmalarına ve bilgisine saygım var. :) Bir soru da ben sorayım.Motosiklet sert girdiği bir çukurda ya da fazla ağır yük taşıması durumunda şasede kırılma ya da eğrilme olabilir mi?

Okan Sinan Ocan
19 Aralık 2011, 01:17
Okan abi gerçek japon beygiri ne demek? :silent: bizimkiler sahte japonmu? :D Beence en iyisi arap beygiri :P

Fabrikası , yan sanayisi , işçisi alayı Japonyada olan üretimin sonucu ortaya çıkan makinanın beygirlerine verilen addır . Maalesef yeni nesil beygirlerde uzak doğunun muhtelif aygırlarının genlerinin bir kokteyli mevcuttur.

dersansport
19 Aralık 2011, 01:21
Fabrikası , yan sanayisi , işçisi alayı Japonyada olan üretimin sonucu ortaya çıkan makinanın beygirlerine verilen addır . Maalesef yeni nesil beygirlerde uzak doğunun muhtelif aygırlarının genlerinin bir kokteyli mevcuttur.
Dünya üzerinde hiçbir motorun parçası tek bir ülkede toplanıpda yapılmaz bunuda uludağ ihracatçılar meclisine üye olan ve autoliv e ürün satmış biri olarak söylüyorum :) o japon beygirleri kısaca kırmadır alınmaz.Ha çin motorları safkandır :) rahatlıkla alabilirsiniz safkan çin beygiri.

Syanur
19 Aralık 2011, 01:22
Okan abi gerçek japon beygiri ne demek? :silent: bizimkiler sahte japonmu? :D Beence en iyisi arap beygiri :P

"Arap atı bu...İngiliz arabı! Safkan İngiliz arap atı bu!!" :)

Q0NMGR82Udc&context=C3bf7f63ADOEgsToPDskJF68mEDFnwG_inQ_ogGwzl

Okan Sinan Ocan
19 Aralık 2011, 01:26
http://image.motorcyclistonline.com/f/12667282+w750+st0/122_0812_03_z+2009_ducati_monster_1100+left_side_v iew.jpg

gördüğünüz bir ducatinin yan kesitir gayet iyi anlaşılıyor sanırım uzatmaya gerek duymuyorum
unutmadan ön çatal nasılda motora baglı dimi :)))))))) hay allahım ya daha neler duyucam bakalım gözlerimi kapamadan şu dünyada

Koyduğunuz resim tezimi destekleyici nitelikte çok teşekkür ederim ben bu kadar netini bulamadığım için koymamıştım.

Gayet açık olarak görünüyorki arka süspansyon motor bloğuna bağlı ve ana taşıyıcı durumunda , sizin şasi dediğiniz kırmızı boru örgü ile arka tarafın nerede ise hiç irtibatı yok.

Bu tür yapılara şase demek yerine günümüz monokok gövdeli otomobillerin motor gövde bağlantısını yapan parçalara verilen adla yani "travers ile adlandırılmaları çok daha doğru olacaktır.

GorkeM
19 Aralık 2011, 01:27
Madem 400cc'den laf açılmış. Şu motordan söz etmeden olmaz...
Bizim caddede 2-3 tane var , hepsi kız gibi.
http://www.works-y3f.com/m_cars/7_motorcycle/Honda/CB400/07.jpg

Ayrıca norm morm dinlemiyor , hala üretiliyor. :pl:
2011 modeli 10.500 devirde 53 beygir bir canavar...

http://www.honda.co.jp/CB400SF/

Super Four
http://www.honda.co.jp/CB400SF/color/image/pic-cb400sf-blk.jpg

Super Four ABS :bounce:
http://www.honda.co.jp/CB400SF/color/image/pic-cb400sf-ABS-ws.jpg

Super Bol D'or
http://www.honda.co.jp/CB400SF/color/image/pic-cb400sb-wh.jpg

Bir de Vt400 varmış bebek gibi. Ama o konumuz dışı...
http://www.honda.co.jp/VT400S/photo/04/image/photo.jpg

Okan Sinan Ocan
19 Aralık 2011, 01:33
Dünya üzerinde hiçbir motorun parçası tek bir ülkede toplanıpda yapılmaz bunuda uludağ ihracatçılar meclisine üye olan ve autoliv e ürün satmış biri olarak söylüyorum :) o japon beygirleri kısaca kırmadır alınmaz.Ha çin motorları safkandır :) rahatlıkla alabilirsiniz safkan çin beygiri.

2011 den değil 1989 yılında üretilen bir motordan bahsediyoruz uyan kardeşim. O yıllarda bırak Çin de üretim yapmayı bir Japon turist olarak bile Çine giriş yapamazdı .

GP500-1st
19 Aralık 2011, 01:33
o ses Türkiyeyi izliyodum bıraktım forumu açtım burdada duello varmış:P du bakalım nolcek...

seckin_
19 Aralık 2011, 01:39
o ses Türkiyeyi izliyodum bıraktım forumu açtım burdada duello varmış:P du bakalım nolcek...

ahahahahahahaşldkjaşsldkjasşdlkj koptum... :queen:

erimozel
19 Aralık 2011, 01:39
Asıl keyif orada başlıyor , cumartesi günü biner pazar günü sabahtan akşama kadar yıkarsın.

Ben de sizin gibi naked sever biriyim. Dediklerinize harfiyen katılıyorum.

glock
19 Aralık 2011, 01:50
son resim, sportster'a çok benziyor.

Okan Sinan Ocan
19 Aralık 2011, 01:55
Aradığım dökümana hala ulaşmış değilim ama Ducati şasesini kısaca anlatan bir yazıyı şimdilik sunuyorum.


Motor "muhafazası", yani "casing" kavramı projenin çıkış noktası ve yol göstericisi olmuştur. Amaç, istenilen bükülmezliği (rigidity) mümkün olan en az ağırlıkla elde etmek için her bir parçanın belli bir görev üstlenmesi, sonunda da maksimum randımanın alınması.

Motor, ana iskelet, arka sub-iskelet, salıncağı ve bağlantılarını içinde bulunduran arka süspansiyon sistemi, ve ön süspansiyon sistemi motosikletin ana parçaları.

Temel fikir klasik şasi konsepti olan şasinin motorun diğer bütün parçalarını dizayna uydurmak için birbirine bağlayan iskelet görevini görmesini terketmekti. Bu klasik konseptte motor bloğu motosikletin merkez parçasıydı ve şasinin ana, sub-arka, ve sub-ön iskeletleri buna bağlanırdı.

GP3, bu anlamda özgündü ve tekti. Arka salıncak şaseye değil, direk motora bağlıydı. Evet, yanlış okumadınız şasiye değil direk motora bağlıydı

GP7 ise arka salıncaktan tamamen bağımsız bir ana iskelete sahipti. Motor, temel olarak motosikletin merkeziydi, ana iskelet motoru ve kafayı birbirine bağlıyordu, arka sub-iskelet ise motoru seleye ve ayak basamaklarına bağlıyordu. GP3'te birbirine bağlı olan bu iki ayrı iskelet, GP7'de sadece motora bağlanıyorlardı. Bu da daha küçük, ve daha hafif olmalarına olanak veriyodu.

srhtsglm
19 Aralık 2011, 02:01
motosiklet deyince;
1-yuvarlak far
2-acik motor blogu
3-tamami krom yada paslanmaz egzoz
bence bu 3 unsur klasik bir motor görunumunde olmazsa olmazlar! Son dönemde cikarilan birbirine benzeyen,modern görunumlü hemen hemen hepsi ayni kasa,ruhsuz karaktersiz her tarafi pvc aksam dolu tüy siklet dayaniksiz motorlarin coklugu bu tarz motorlara duyulan özlemi kat be kat arttiracaktir...

sercan2667
19 Aralık 2011, 02:02
ya sinan abi koskoca 1200 gt in var nelere sulanıyosun cık cıkk :))))

Okan Sinan Ocan
19 Aralık 2011, 02:15
ya sinan abi koskoca 1200 gt in var nelere sulanıyosun cık cıkk :))))

Millet evde gül gibi karısı dururken elin rusuna moldovyalısına sulanıyor , ben yaşlı bir Japona sulanmışım çokmu görüyorsun şeker kardeşim. :)

Raphae1
19 Aralık 2011, 02:21
Millet evde gül gibi karısı dururken elin rusuna moldovyalısına sulanıyor , ben yaşlı bir Japona sulanmışım çokmu görüyorsun şeker kardeşim. :)Aklın ,Sahip olduğuna değil olmadığına gidermiş...
Görkem YAZGAN

mankind1976
19 Aralık 2011, 02:31
mükemmeller, en ideal motosikletler.

dersansport
19 Aralık 2011, 10:58
Aradığım dökümana hala ulaşmış değilim ama Ducati şasesini kısaca anlatan bir yazıyı şimdilik sunuyorum.
biz ne dedik şase motorun baglandıgı nokta motor sadece baglantı noktası olarak haraket ediyor swing armda motora baglı bugün kendi motorumun fotosunu çekicem swingarm nereye baglı oldugunu göstermek açısından benimkide motora baglı direk ama bu demek olmuyorki motor bütün herşeyi absorbe ediyor motor şase swing arm ve ön çatal hep birlikte bir absorbe yapıyorlar hep birlikte rijitliği saglıyorlar sense diyorsunki sadece motor yapıyor şase öyle ara bir eleman.Şasedeki delileri görüyormusun komple motor üstten oraya baglanıyor.Arka çatalın motora baglanması güç transferi için önemli hemde şaseyi ufaltarak daha kompakt bir motosiklet gerçekleştirmek içindir.Aynı sistemi tekerlek aralıgı daha uzun olan bir motorda gerçekleştirmek zordur gene aynı ağırlık artışı ve güç kaybı yaşanır.Senin dediğin gibi motor hayati bir parça olmanın dışında diğer kompanantların şasiyle birleşimini sağlıyor.Ve ducatinni şasesiyle eski klasik şaseler karşılaştrıldıgı için bu bilgileri verdim yoksa sizin banditinki kötü bu üstün demek için değil.
Taşıyıcı özelliği yok demek sadece swing armı taşımaması anlamına gelmez,önden gelen darbelere direk çatal ve motorun şase boğazı katlanmata bu o sert darbeleri motor a baglanmış rubber mouthı 200 kmde parçalardı herhalde.Bugün çekimde benim şaseyi daha iyi anla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:07 ----------

şimdi iyice baktımda selenin altındanmı çıkıyor o motorun kafası yoksa serapmı göryorum bu motor üst tarafı patlatırsa ilginç bir durum olabilir :)

glock
19 Aralık 2011, 13:23
http://img685.imageshack.us/img685/7916/002render2122009025024.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/1166/1461004012010mvagustaf4.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/1166/1461004012010mvagustaf4.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/1166/1461004012010mvagustaf4.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/5093/1461004012010mvagustaf4g.jpg

Ben kendi motosikletimin yapısını vereyimde, örneklendirmiş olayım tartışırsanız kobay olarak benim motosikletten yola çıkalım...