PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ciddi bir problem.



excavatus
15 Aralık 2011, 19:29
Arkadaşlar selam,

Şimdi benim F650'nin,
Karbüratör boğazından çıkan Y şeklindeki parça iyicene çatlak.
Öksürüp duruyor makina. Bunu tamir edebilirim. Ancak bir sorun var.


Geçen akşam OKAN abi (OOCAN) ve bir kaç saygıdeğer, motoru yiyip yutmuş abimizle konuşurken bu konuyu sorduğumda bana,

Depoyu sökmen lazım, ancak dikkat et,
depodan çıkan hortumlar klipsli değil ise,
zaten eskimiş olan, depo bağlantı rekorlarını çatlatma ihtimalin yüksek.
Çok dikkat etmen gerekir.
Farkedersen ne ala, bir ton masraf ve uzuun bir süre parçaların gelmesini bekleyerek kurtulabilirsin
ancak farketmez isen, oradan ince ince benzin sızdırır doğrudan motor bloğu üzerine
bu sebepten motoru yanan insanlar var (dedikten sonra tam karşımda oturan bir motorcu abimizi gösterdiler)
ki bu olay serviste usta elinde olmuş.
Özetle gerçekten dikkat edilmesi ve hassas olunması gereken bir konu
heleki motorun neredeyse 14 yaşında olduğunu ve plastik parçaların iyice malzeme özelliklerini kaybettiklerin düşünürsek...

Özet: bilen, duyan, fikri olan, tavsiyesi olan, daha önce benzer şeyler yaşamış olan, en ufak bir katkısı bile olacak olan varsa
lütfen buyursun..

Saygılar sevgiler.

takendy
15 Aralık 2011, 19:37
alttan alev alıp takımları yakmak düşmekten daha korkutucu geldiğinden , depo altı klipsli klipssiz tüm yakıt hortumlarını aklıma geldikçe yada fırsatını yakaladığımda her motorumda uygun malzeme ile yenilemişimdir.

klipsli hortumların ağızları zamanla yarılmaya ve çatlamaya başlıyor bir iki defa kesip kısaltarak çözüm bulunsa da en iyisi sertleşme başladığında yenisi ile değiştirmek

excavatus
15 Aralık 2011, 19:44
Aslında doğru diyorsun mantık olarak hazır depoyu sökmüşken hortumları ve klipslier değiştirmek.
Ama lanet klipsler (emin olmamakla beraber) pahalı ve kolay bulunmuyoru.
BORUsan'dan isteyip eşşek yüküyle para verip beklemek lazım
muadil veya yan sanayi de takmak istemem.
O yüzden amacım, (çok kötü durumda değiller ise) hortumları ve klipsleri olduğu gibi bırakmak
zaten oradan bir sorun yaşamıyorum.

Sorun yaşamadan karbüratör çıkışına nasıl ulaşırım onun derdindeyim.

GaCCaLL
15 Aralık 2011, 19:44
depoyu söküp temizlemek için bi kere niyetlenmiştim üstündeki grenajı çıkarttım fakat depo kapağının orda grenajı aldıktan sonra tam kapağın kenarlarında tahliye hortumları var onları sökememiştim daha doğrusu aşırı derecede uğraşmadım illa bunu sökücem gibisinden (vakit mi kısıtlıydı bi yere mi yetişecektim hatırlayamıyorum) hortumlar bağlantı yerlerine nerdeyse kaynak durumuna gelmişti söktüğünde muhakkak değiştir o hortumları da ve aynı zamanda kontrol et tıkalı mı değilmi diye hem depoyu söktükten sonra deponuda güzelce bi boşalt full boşalt hatta içerisindeki benzini bi pet şişeye doldur ki su var mı yok mu göresin benzinde depo kapağının orasnda ufacık 2 tane diye aklımda kalmış ama 1 de olabilir tahliye deliği var dikkatli bakınca görülüyor tıkalı mı değilmi onlarıda kontrol et bence.aslında bende söküp hortumları değiştirsem olacak..evet evet iyi olacak....

drumstar
15 Aralık 2011, 19:47
benim başıma da geldi bi benzeri ama allahtan motor scooter olduğundan tutuşmadım :D ama çok fazla birikmişti benzin :) çok korkutmuştu beni. hortum ne de olsa çok pahalı birşey değil. ölçüsünü bulduktan sonra hepsini yenilerseniz hiçbir sorun olmaz :)

halilertan
15 Aralık 2011, 19:54
bahsedilen konu hakikaten çok önemli ve doğru söylenmiş, f650 kullanan tüm arkadaşlarım belli zaman içinde o boğazları zaten sürekli olarak yeniliyorlar, bence sende değişecek parça ile onları da yenilemende fayda var, aprilia pegaso veya ktm in bir modeli parçaları ortak bilginiz olsun

Slayerrr
15 Aralık 2011, 19:56
Bu gibi olaylar olmaması için zaten kullanım kılavuzunda plastik olan tüm hortumların (benzin, fren vs.) genelde 2 yılda bir değiştirilmesi tavsiye edilir. 2 yılda pek bir şey olmaz ama 10 yılda bile kimse değiştirmiyor maalesef. Değiştirmek en iyisi ama çok kötü değillerse hortumları bağlandığı yerlerden kısalıp takarak eskisine göre daha sağlam hale getirebilirsin.

Okan Sinan Ocan
15 Aralık 2011, 21:11
Sevgili Saygın,

O akşam ben sana bu konuştuklarımız aramızda kalacak dememişmiydim , ben bu konuyu kendim açıp prim yapacaktım fikrimi çalmışsın. ::144::

Şaka bir yana şu sağlık problemim bir iki haftaya kadar daha iyi olacak zaten havalarda soğumuş olur , senin motoru benim garaja çeker beraberce dağıtırız bol bol fotoğraf çekip rapor haline getirip MT de yayınlarız.

Sevgiler

glock
15 Aralık 2011, 22:03
silikon bazlı yüksek basınca dayanıklı hortumlar vardı samco fln... renk renk onlar nasıl acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------


Sevgili Saygın,

O akşam ben sana bu konuştuklarımız aramızda kalacak dememişmiydim , ben bu konuyu kendim açıp prim yapacaktım fikrimi çalmışsın. ::144::

Şaka bir yana şu sağlık problemim bir iki haftaya kadar daha iyi olacak zaten havalarda soğumuş olur , senin motoru benim garaja çeker beraberce dağıtırız bol bol fotoğraf çekip rapor haline getirip MT de yayınlarız.

Sevgiler

Hayırdır Sn. OOcan bey? geçmiş olsun, nazar mı değdirdik?

zeda3000
15 Aralık 2011, 22:08
Oncelikle karburatorundeki catlak kismi iyi tespit etmek lazim. Bu parcayi soktukten sonra epoxy recine ile urunun uzerine surerek kilcal catlaklari kapatabilirsin

Benzin hortumlari standartir. Kelepcelerde oyle. Isi hortum ozelikle hidrolik hortum satmak olan kesin sanayide bir yer vardir. Ordan benzine dayanikli cift katmanli coton orgu destekli hortum bulabilirsin. Motoru ulasmisken hortumlari degistirmen tavsiye olunur. Eline bir kumpas alip hesini olc numaralandir ve yerlerini belirle. Sonra yenisini al keserek tek tek yerlerini degistir.

Okan Sinan Ocan
15 Aralık 2011, 22:13
Hayırdır Sn. OOcan bey? geçmiş olsun, nazar mı değdirdik?

Uzun hikaye Denizcim , nazarının değmesine imkan yok seninle tanışmış değildik bile daha o zaman :)

glock
15 Aralık 2011, 22:17
rüyamda iri yarı yarma ama ne yarma!!! yüzüde aynı size benziyo bir adam gördüm! yemin ederim!
poker suratlı çok sert bir tipi vardı sanki böylee emekli kızılbereli asker yada sat-sas tarzında bir adam...
şu siteye 2006 da girmişim fakat ilk defa OOCAN Beyle sanalda olsa tanıştığıma çok mutlu oldum, inşallah gerçek hayatta da
tanışırız? hele helede yolda denk gelirsek o zaman boynuz kulağı geçer atasözünü size yaşatsam :queen::queen:

Okan Sinan Ocan
15 Aralık 2011, 22:55
rüyamda iri yarı yarma ama ne yarma!!! yüzüde aynı size benziyo bir adam gördüm! yemin ederim!
poker suratlı çok sert bir tipi vardı sanki böylee emekli kızılbereli asker yada sat-sas tarzında bir adam...
şu siteye 2006 da girmişim fakat ilk defa OOCAN Beyle sanalda olsa tanıştığıma çok mutlu oldum, inşallah gerçek hayatta da
tanışırız? hele helede yolda denk gelirsek o zaman boynuz kulağı geçer atasözünü size yaşatsam :queen::queen:

Bundan hiç şüphem yok ,yeni nesil bizim yaptığımız hataları tekrarlamayıp çok daha güvenli ve ileri sürecektir, eminimki sende benden iyisindir.

Amaa benimde seni alt edeceğim alanlar vardır elbet. ( Mesela Apaçi gibi köfte yerim 3 yutar tek sayarım , Metehan a bile meydan okurum sen çok hafif kalırsın :p :p :p )

immortalboss
15 Aralık 2011, 23:06
Bundan hiç şüphem yok ,yeni nesil bizim yaptığımız hataları tekrarlamayıp çok daha güvenli ve ileri sürecektir, eminimki sende benden iyisindir.

Amaa benimde seni alt edeceğim alanlar vardır elbet. ( Mesela Apaçi gibi köfte yerim 3 yutar tek sayarım , Metehan a bile meydan okurum sen çok hafif kalırsın :p :p :p )
Mete abiye meydan okumak mı. :) Çok ciddi bir iddaa. :) Bu arada Mete abimiz nerelerde hiç sesi çıkmıyor.

glock
15 Aralık 2011, 23:08
sn. 8can bey, yok be takılıyorum. şüphesiz tecrübeniz benden çok fazladır, saygılarımı sunuyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

motosikleti yoktu belki canı sıkılıyodur, konu dışında takılıyodu en son :D

Okan Sinan Ocan
15 Aralık 2011, 23:09
Mete abiye meydan okumak mı. :) Çok ciddi bir iddaa. :) Bu arada Mete abimiz nerelerde hiç sesi çıkmıyor.

Eee ne zannettinizki , o göbeği değirmende un elerken şişirmedik herhalde :D

glock
15 Aralık 2011, 23:19
ben rahatsız oluyorum yaa, sırf göbek kilo var diye motosikletimden soğudum
aldığımda 100 kiloydum daha rahattı, simdi 115 i geçtim en son kasisten geçerken tırtt etti baktım alt sakal kısmı grenaj değmiş...

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

arabama modifiye yaptığım zamanlar (20 li yaşlarımda)
yok karbon fiber hafif parçalar ıvır zıvırlar koyarak arabanın kilosunu düşürmeye çalışırdık,
babam da derdi ki oğlum önce kendini hafiflet kilo ver kiloo derdi :) birgün çok ağır bir laf etti
oğlum çok ağırsın allah korusun ölsen seni kimse kaldıramaz (o lafla 10 kilo verdim)

zeda3000
15 Aralık 2011, 23:44
Konuya dahil olacam ama motora binip te acikmayan adam gordunuzmu siz hic? Ben normal hayatta yemek yemek ile yememek arasi beslenen biriyimdir. Ama motora butun gun biner isem , aksama solugu hangi restorantta alairim artik bilmiyorum.

Okan Sinan Ocan
16 Aralık 2011, 00:26
Konuya dahil olacam ama motora binip te acikmayan adam gordunuzmu siz hic? Ben normal hayatta yemek yemek ile yememek arasi beslenen biriyimdir. Ama motora butun gun biner isem , aksama solugu hangi restorantta alairim artik bilmiyorum.

::cheeeeer::cheeeeer::cheeeeer::cheeeeer::cheeeeer ::cheeeeer::cheeeeer::cheeeeer

Atahualpa
16 Aralık 2011, 01:24
oocan abi mevzuya girmişse üstüne laf söylemek yakışık almaz. Ama o manifoldları biz değiştirdik geçenlerde. Daha doğrusu işin meşakkatinden gözümüz korktuğu için ustamıza değiştirttik. Uzun lafın kısası tecrübeniz yoksa kendiniz hiç girmeyin bu işe. Çünkü gerçekten ulaşılması zor ve sıkıntılı bir işlem. Ama dediğim gibi oocan abi müdahil ise mevzuya çözersiniz sanırım

glock
16 Aralık 2011, 01:28
Konuya dahil olacam ama motora binip te acikmayan adam gordunuzmu siz hic? Ben normal hayatta yemek yemek ile yememek arasi beslenen biriyimdir. Ama motora butun gun biner isem , aksama solugu hangi restorantta alairim artik bilmiyorum.
bu açıdan bakarsak o zaman, çoktaaan 8can bey bana lafı sokmuş... ne kadar çok binersen o kadar acıkırsın :D vay vayy vaaaayyy

excavatus
16 Aralık 2011, 11:35
Sevgili Saygın,

O akşam ben sana bu konuştuklarımız aramızda kalacak dememişmiydim , ben bu konuyu kendim açıp prim yapacaktım fikrimi çalmışsın. ::144::

Şaka bir yana şu sağlık problemim bir iki haftaya kadar daha iyi olacak zaten havalarda soğumuş olur , senin motoru benim garaja çeker beraberce dağıtırız bol bol fotoğraf çekip rapor haline getirip MT de yayınlarız.

Sevgiler

Abicim ben zaten direk isim vererek primi sana yönlendirmeye çalışmıştım.

Bu dağıtma işini söyledin ya, sabah sabah nasıl bir mutluluk anlatamam.
Ne zaman müsait olursan ben çıraklık yapmaya hazırım. Teşekkür ederim sırf düşüncen için bile.


onun dışında zeda'nın dediği gibi, hortumlar ve kelepçeler standart ise hakkaten, güzel bir haber bu.
Ama her şey bi tarafa, açacaz bakacaz, başımıza ne gelecek diye.
Hamama giren terler artık yapacak pek bi şey yok. Ne gerekiyorsa yapmak lazım.

Atahualpa: Zaten gözümü korkuttular, Okan abi olmadan girmeye gözüm yer mi bilemiyorum...

Bu arada Okan abi, şimdi kafaya dank etti benim,
sen bizim şantiyeye motorla geldin di mi bir kere.
Şimdi benden başka motorcu yok buralarda...
O gün herkes bana gelmişti, abi kapıda kopuk bir BMW var, yeni motor mu aldın? diye..
ben de o ne yaw deyip aşağı inip motoru incelemiştim bayağı bi.
Eğer doğru hatırlıyorsam, seninle tanışmadan daha senin motorla tanışmışız sanki..
içimden de geçirmiştim. "Bugün ben gelmedim bu motorla ama, bir gün ben de gelecem" diye :D

Tüm fikir veren, yazan arkadaşlara teşekkürler,
umduğumdan çok daha verimli oldu konu...
Saygılar sevgiler.

zeda3000
16 Aralık 2011, 12:11
Kafanı takma BMW F650 tamiri basit bir motor. Altindan kalkarsin. Ben 5dk icinde tum grenaji indiriyordum.

excavatus
16 Aralık 2011, 15:14
Kafanı takma BMW F650 tamiri basit bir motor. Altindan kalkarsin. Ben 5dk icinde tum grenaji indiriyordum.

Ya motoru temizlerken her seferinde ben de indiriyorum cam çerçeve ne varsa...
o işler bana da basit geliyor. Ama mekanik aksamına hiç el sürmedim daha.
Basit olduğuna katılıyorum dinlediğim öğrendiğim kadarıyla
ama ufak tefek dikkat edilmesi gereken noktalar varmış

Okan Sinan Ocan
16 Aralık 2011, 23:06
Abicim ben zaten direk isim vererek primi sana yönlendirmeye çalışmıştım.

Bu dağıtma işini söyledin ya, sabah sabah nasıl bir mutluluk anlatamam.
Ne zaman müsait olursan ben çıraklık yapmaya hazırım. Teşekkür ederim sırf düşüncen için bile.


onun dışında zeda'nın dediği gibi, hortumlar ve kelepçeler standart ise hakkaten, güzel bir haber bu.
Ama her şey bi tarafa, açacaz bakacaz, başımıza ne gelecek diye.
Hamama giren terler artık yapacak pek bi şey yok. Ne gerekiyorsa yapmak lazım.

Atahualpa: Zaten gözümü korkuttular, Okan abi olmadan girmeye gözüm yer mi bilemiyorum...

Bu arada Okan abi, şimdi kafaya dank etti benim,
sen bizim şantiyeye motorla geldin di mi bir kere.
Şimdi benden başka motorcu yok buralarda...
O gün herkes bana gelmişti, abi kapıda kopuk bir BMW var, yeni motor mu aldın? diye..
ben de o ne yaw deyip aşağı inip motoru incelemiştim bayağı bi.
Eğer doğru hatırlıyorsam, seninle tanışmadan daha senin motorla tanışmışız sanki..
içimden de geçirmiştim. "Bugün ben gelmedim bu motorla ama, bir gün ben de gelecem" diye :D

Tüm fikir veren, yazan arkadaşlara teşekkürler,
umduğumdan çok daha verimli oldu konu...
Saygılar sevgiler.

Evet o benim önceki motorumdu :) şimdi daha kopuğu var. :))))

ozgurakman
16 Aralık 2011, 23:51
tvs scooter'ı olan bi arkadaşımın motorunda da bir benzer problem olmuştu. hava filtresinden karbüratöre giden boğaz çatlaklar içindeydi. o zamanlar pahalı geldiği için değiştiremedik(hortum tek yok filtre kutu olarak komple vardı). çatlak hortumu bi güzel sıvı contayla sıvamıştım. sizinde aklınızda bulunsun... foto koysaydınız daha iyi olurdu ama galiba fotoyla anlaşılacak bir yerde değil bu çatlak. eğer o boru kauçuksa sıvı conta; yok metalse ya da sert plastikse plastik-çelik diye adlandırılan gri yapıştırıcıdan alıp tamir edebilirsiniz. bahsettiğim yapıştırıcıyla renault 11lerin motor bloğu tamir edilirmiş önceden...
depo kısmına gelecek olursak; eğer boruları sökerken kopar diye bir düşünce içindeyseniz zaten binmeyin bence o motora, Allah muhafaza. saygılar, şimdiden iyi çalışmalar:rendeer:

excavatus
17 Aralık 2011, 03:07
tvs scooter'ı olan bi arkadaşımın motorunda da bir benzer problem olmuştu. hava filtresinden karbüratöre giden boğaz çatlaklar içindeydi. o zamanlar pahalı geldiği için değiştiremedik(hortum tek yok filtre kutu olarak komple vardı). çatlak hortumu bi güzel sıvı contayla sıvamıştım. sizinde aklınızda bulunsun... foto koysaydınız daha iyi olurdu ama galiba fotoyla anlaşılacak bir yerde değil bu çatlak. eğer o boru kauçuksa sıvı conta; yok metalse ya da sert plastikse plastik-çelik diye adlandırılan gri yapıştırıcıdan alıp tamir edebilirsiniz. bahsettiğim yapıştırıcıyla renault 11lerin motor bloğu tamir edilirmiş önceden...
depo kısmına gelecek olursak; eğer boruları sökerken kopar diye bir düşünce içindeyseniz zaten binmeyin bence o motora, Allah muhafaza. saygılar, şimdiden iyi çalışmalar:rendeer:

Çatlağı tamir etmek sorun değil onun yolu yordamını öğrendik de,
hortumlar değil esas korku. Hortumların depoya bağlanığı plastik rekorlar.
Zaman ile oldukça kırılgan bir yapı alabiliyorlarmış. Sökerken dikkat edilmez ise,
ufak minik çatlaklar oluşabiliyormuş...

En temizi sanırım hem rekorları hem de hortumları değiştirmek açtıktan sonra
inşallah zeda'nın dediği gibi universal hortum ve rekorlar ile halledilebilir.
orjinaline girecek olursak feci olur sanki sonu maddi olarak.