PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbf 150 şanzıman rulmanını dağıttı



sinka251
14 Aralık 2011, 18:45
debriyajın arkasındaki şanzımanın içindeki rulman dağıldı ve onun değişmesi için motor ikiye ayrılması gerekiyor,masrafı ne olur acaba bilgili arkadaşlardan yorum bekliyorum.

jeansatar
14 Aralık 2011, 18:49
motorun indirilecek ve rulmana ulaşılacak,
motor daha sonra toplanacak yeni yağ yeni conta falan derken bu iş yetkili serviste yapıldıgında yaklaşık 400lira civarındadır

sinka251
14 Aralık 2011, 18:53
400 lira çok değilmi ozman yandık :)

İHTİYAR
14 Aralık 2011, 19:03
Bence o rulmanın ömrü motorun ömrüne yakın olmalıdır. Bu işte bir terslik var.

excavatus
14 Aralık 2011, 19:05
motorun modeli kaç? kmsi kaç? ne yaparken dağıldı? garantisi devam ediyor mu?
Daha önce değişmiş bir parça mı? motorun o kısmı daha önce ellenmiş mi?

Bu sorulara vereceğin cevaplar ile
0 TL ile 500 TL aralığındaki herhangi bir rakamla çıkabilirsin ustanın yanından

sinka251
14 Aralık 2011, 19:10
2007 model 30000 km oldu ben 20000 de aldım ellenmişmi bilmiyorum yağ içinde çalışan rulman nasıl dağılır anlamadım resmen parçalanmış balataların olduğu yer yukarı aşağı oynuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------

hafiften ses yapmaya başladı ben hep debriajdan şüpelendim anlayamadım kalkışta bozuldu sert falan kullanmıyorum motoru

dürümdöner
14 Aralık 2011, 19:33
ince bir boşluk dahi olmuş olsa zamanla daqılmasına sebep verir..senden önceki şahsın nasıl kullandıqını bilemezsin yada rulmanın ne kadar kaliteli olduqunu sökmeden bilemezsin..kaçınılmaz son sökülecek motorun alacaksın skf bilyanı taktıracaksın hem söktürmüsken diqer bilyaları da kontrol ettir parçaları da tabi..qenel bir bakım yaptırmış olursun motoruna bir yandan da iyi olur..dışarı da 300 e de yaptırırsın belki daha ucuza da ama servise qitmek daha mantıklı..ya da bir servis manueli bul kendin sök topla..ama sen yine de bana uyma toplayamasam bile toplatabileceqim arkadaşlarım var..

sinka251
14 Aralık 2011, 22:29
sağolun arkadaşlar

serkanADH13
14 Aralık 2011, 23:53
motorun yarılacak,
rulmanların TÜMÜ değişmesi senin menfaatinedir,
ileride tekrar işçilik çıkartmasın diye,
sanıyorum 6 . veya 8 adet rulman olmalı,
toplamda 50 lira rulmanlarına desek,
10 conta,
20 yağ,
10 buji,
10 keçeleri,
(hazır açılmışken segmanlarıda değiştirirsin,)
30 segmanlar
100,,,150 arası ustan alacaktır,
hesabını ve pazarlığını sen düşün...

işte hesap burada,
3 aşağı 5 yukarı sen yanına 300 lira koy yinede...

sinka251
15 Aralık 2011, 00:08
motorun yarılacak,
rulmanların TÜMÜ değişmesi senin menfaatinedir,
ileride tekrar işçilik çıkartmasın diye,
sanıyorum 6 . veya 8 adet rulman olmalı,
toplamda 50 lira rulmanlarına desek,
10 conta,
20 yağ,
10 buji,
10 keçeleri,
(hazır açılmışken segmanlarıda değiştirirsin,)
30 segmanlar
100,,,150 arası ustan alacaktır,
hesabını ve pazarlığını sen düşün...

işte hesap burada,
3 aşağı 5 yukarı sen yanına 300 lira koy yinede...
dediğin gibi açmışken tan olsun sağolasın

serkanADH13
15 Aralık 2011, 00:20
elbette,
zaten açılacak bir sefer açılır tamamen yenılenır ve toplanır.
yakınlarda olsan yardımcı olurdum sana...

satoyama
15 Aralık 2011, 00:24
geçmiş olsun

bu tarz motorlarda ne oluyorsa fazla sıkıştırmadan oluyor! size bir şey demem ama motorun rodaj dönemi ve sonrası önemli dediğin gibi yağ içinde yüzen parça bunlar ama küçük bir hata sonrasında oluşan boşluk ve motorun sesinin iyi analiz edilmemesi sonucunda bu olşuyor

gönlünü rahat tut cana geleceğine mala gelsin kardeşim.

sinka251
16 Aralık 2011, 19:53
aynen motorun sesinde bir değişiklik olduğunda farketmemiz gerekiyo ben farkettim ama geç oldu :)

AccessTr
16 Aralık 2011, 20:58
2007 model 30000 km oldu ben 20000 de aldım ellenmişmi bilmiyorum yağ içinde çalışan rulman nasıl dağılır anlamadım resmen parçalanmış balataların olduğu yer yukarı aşağı oynuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------

hafiften ses yapmaya başladı ben hep debriajdan şüpelendim anlayamadım kalkışta bozuldu sert falan kullanmıyorum motoru

Benim cbf daha 2011 model 9 aylık! Bu gün 80 km ile giderken motordan kamyon motoru sesi geldi! Şanzıman gitti gidecek! :) Zaten 2 seferdir motordan şıngırtı geliyo diye distürbütor ve parçaları piston segman silindir ve silindir kapağı falan filan bi sürü parça değişti! Sabahta o olayı yaşadıktan sonra her halde motoru komple değişirler! zaten bu sonuncu eğer yapamazlarsa Honda Türkiye ile yoğun uğraşlar sonucu yaptığım görüşmeler itibariyle değiştirecekler motoru!

Zodium
18 Aralık 2011, 02:08
cbf 150 2011 model = problem

sinka251
19 Aralık 2011, 23:40
Bugün motoru tamir ettirdim,şanzıman rulmanı değişti,silindir ve pistonda baya bi çizikler mevcuttu onlarıda değiştirmek zorunda kaldık silindiri çıkma taktık ,sübaplar temizlendi kurum bağlamış motorda ses falan kalmadı daha once baya bi gürültülü çalışıyormuş tüm bunların masrafı 200 tl tuttu.

search16
19 Aralık 2011, 23:49
Hayırlısı olsun. Çıkma parça hernekadar kullanılmaz densede ben buna karşıyım. Çekişi süreti nasıl farkettimi.

sinka251
19 Aralık 2011, 23:55
baya farkette çekişi diğeriyle kıyasla çok fark var seside mükemmel oldu.çıkma temiz olduktan sonra işe yarıyo

Alper Kaya
20 Aralık 2011, 00:09
cbf 150 2011 model = problemaferim sökmüsün olayı :) (BU mantık adamı bi yere götürmez)

.Mhmt.
20 Aralık 2011, 00:27
Abicim sen motorun ağzına ettin diye bütün cbfler problemli mi olacak ? Bende neden yok bunlar , alperde neden yoktu? Cbf topiğinde neden böyle muhabbetler dönmüyor. Kafadan atmayın araştırın bulun kanıtlayın sonra söyleyin.

sinka251
20 Aralık 2011, 00:42
motoru kötülemedi ki nerden cıktı normaldir bu arızaların cıkması,hiç arızalanmaycak diye bişey yok ki.

acemi60
20 Aralık 2011, 00:45
CBF150 özenle kullanıldığında bile sorun çıkmayacak anlamına gelmiyor. Zorlamaya gelen bir motor olmadığını ise söylemeye gerek yok. Aşağıdaki videoyu izleyin.(8.saniyeden sonra-100 km/h yi geçince gelen ses) Ben böyle bir şeyi 125cc motorda görmedim. Ustalara sorun 80 km/h yi geçmeyin diyorlar. Bir çok kullanıcının buna uyması mümkün değil. Ve başlıyor sorunlar gelmeye... İyi sürüşler...
http://youtu.be/19eCygP5kTY

sinka251
20 Aralık 2011, 00:47
her motorda sorun olur yapacak bişey yok ama cbf konforlu bir motordur

kimi
20 Aralık 2011, 00:55
CBF150 özenle kullanıldığında bile sorun çıkmayacak anlamına gelmiyor. Zorlamaya gelen bir motor olmadığını ise söylemeye gerek yok. Aşağıdaki videoyu izleyin.(8.saniyeden sonra-100 km/h yi geçince gelen ses) Ben böyle bir şeyi 125cc motorda görmedim. Ustalara sorun 80 km/h yi geçmeyin diyorlar. Bir çok kullanıcının buna uyması mümkün değil. Ve başlıyor sorunlar gelmeye... İyi sürüşler...
http://youtu.be/19eCygP5kTY

Kasktan da duydun mu bu sesi yani farkedilebilecek bir ses mi giderken?

acemi60
20 Aralık 2011, 01:05
Kasktan da duydun mu bu sesi yani farkedilebilecek bir ses mi giderken?

Dikkat ederseniz o zırıltı başladıktan kısa süre sonra gaz kesiyorum. Kask olduğu için kayıttaki gibi net bir ses duyamadım. Ama duyabildiğim kadarı ile motorun zorlandığını hissettim ve gaz kestim. Eve gelip kayıttaki sesi dinleyince "az daha motoru parçalayacakmışım" diye düşündüm.

syn022
20 Aralık 2011, 01:28
CBF150 özenle kullanıldığında bile sorun çıkmayacak anlamına gelmiyor. Zorlamaya gelen bir motor olmadığını ise söylemeye gerek yok. Aşağıdaki videoyu izleyin.(8.saniyeden sonra-100 km/h yi geçince gelen ses) Ben böyle bir şeyi 125cc motorda görmedim. Ustalara sorun 80 km/h yi geçmeyin diyorlar. Bir çok kullanıcının buna uyması mümkün değil. Ve başlıyor sorunlar gelmeye... İyi sürüşler...
http://youtu.be/19eCygP5kTY

Berbat bir ses ya. Bende şuan sorun yok tekleme falan yok. Henüz hayatın gerçekleriyle karşılaşmadım sanırım.

sinka251
20 Aralık 2011, 14:50
CBF mi yaptırtmadan once belli bi devirde zırıltı geliyodu düşük devirdeyken,devir yükseldine kesiliyodu şimdi denemedim varmı diye o ses

dürümdöner
20 Aralık 2011, 15:04
iyi davranın motorlarınıza..siz de biliyorsunuz cbf biraz narin..çok qüzel tipi var oturaklı ama dikkat edilmesi qereken bir motor..zorlamayın ses de qelir yaq da eksiltir..motorun en saqlıklı çalıştıqı hız zaten 90km/saat maximum hızdır..90 üstü haram cbfye zaten..

Zippo's
20 Aralık 2011, 15:07
cbf 150 2011 model = problem

http://www.motosiklet.net/forum/takas/96835-takas-ile-alinik-cbf-150-a.html

Niye 2009 ve üstü (2011i de dahil ederek) takas istiyosun o zaman ? Merak ettim sadece

Alper Kaya
20 Aralık 2011, 17:39
CBF150 özenle kullanıldığında bile sorun çıkmayacak anlamına gelmiyor. Zorlamaya gelen bir motor olmadığını ise söylemeye gerek yok. Aşağıdaki videoyu izleyin.(8.saniyeden sonra-100 km/h yi geçince gelen ses) Ben böyle bir şeyi 125cc motorda görmedim. Ustalara sorun 80 km/h yi geçmeyin diyorlar. Bir çok kullanıcının buna uyması mümkün değil. Ve başlıyor sorunlar gelmeye... İyi sürüşler...
http://youtu.be/19eCygP5kTYobjektif konusmak gerekirse 100km ve sonrasında ibrenin kırmızı renge döndüğünü görürsünüz yani adamlar zaten 100km redline başlangıcı gibi koymuşlar oraya zorlanıyor diyolar sesin değişmesi bundan kaynaklıdır hangi motor olursa olsun zorlandığında bi farklı ses verebilir he burda cbf hızı 100km değildir ama 100km ve üzerinde alet hırpalanıyor bu doğru

HE bu arada ben cbf 150 mi sattım 10.400km de tekleme dağil tek bir sorun yaşamadan aletin gücünü kapasitesini bilerek bakımına özen gösterek yaptım oda beni zere kadar uzmedı kimse yanlış anlamasın ben ne burda cbf150 fanatizimi yapıyor nede Honda fanatizim i benim anlatmak istediğim herşey çok büyütülüyor alet 4/4lük değil belki ama bi sorun çıktığında öle bi lanse ediliyorki sorun 1 se 10 gibi gösteriliyor benim karşı çıktığım nokta bu tamam Acemi60 nickli kişiye bişey sölemiyorum o isnisnayi bi durum adamın guveni filan sarsılmış ama o bunları yaşadı die tüm cbf 150 sorunlu demek bence yanlış dediğim gibi yağını suyunu verince seni çok cüzzi fiyatlara sınıfındakilerden en rahat şekilde götüren bi alet

Zodium
20 Aralık 2011, 20:07
http://www.motosiklet.net/forum/takas/96835-takas-ile-alinik-cbf-150-a.html

Niye 2009 ve üstü (2011i de dahil ederek) takas istiyosun o zaman ? Merak ettim sadece

2009-2010 takasi olur sadece 2011 eski kasa cbf 150 de olur ama yeni kasa 2011 olmazzzz.

acemi60
20 Aralık 2011, 20:31
objektif konusmak gerekirse 100km ve sonrasında ibrenin kırmızı renge döndüğünü görürsünüz yani adamlar zaten 100km redline başlangıcı gibi koymuşlar oraya zorlanıyor diyolar sesin değişmesi bundan kaynaklıdır hangi motor olursa olsun zorlandığında bi farklı ses verebilir he burda cbf hızı 100km değildir ama 100km ve üzerinde alet hırpalanıyor bu doğru

HE bu arada ben cbf 150 mi sattım 10.400km de tekleme dağil tek bir sorun yaşamadan aletin gücünü kapasitesini bilerek bakımına özen gösterek yaptım oda beni zere kadar uzmedı kimse yanlış anlamasın ben ne burda cbf150 fanatizimi yapıyor nede Honda fanatizim i benim anlatmak istediğim herşey çok büyütülüyor alet 4/4lük değil belki ama bi sorun çıktığında öle bi lanse ediliyorki sorun 1 se 10 gibi gösteriliyor benim karşı çıktığım nokta bu tamam Acemi60 nickli kişiye bişey sölemiyorum o isnisnayi bi durum adamın guveni filan sarsılmış ama o bunları yaşadı die tüm cbf 150 sorunlu demek bence yanlış dediğim gibi yağını suyunu verince seni çok cüzzi fiyatlara sınıfındakilerden en rahat şekilde götüren bi alet
Yeni motorun hayırlı olsun. Güle güle kullan. Bu arada ben de CBF150 düşmanı değilim. Motorumu satmadım. Kullanmaya devam ediyorum.