PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yedek depo



samsam
13 Aralık 2011, 17:03
Sevgili arkadaşlar merhaba

Makine MCT 250, şimdi ben benzin aldığım zaman önce yedek depo mu doluyor, yani benzin bitti, ben yedeğe çevirdim belirli bir süre gittim, sonra pompa da benzini doldurdum asıl depo ya çektim önce yedek sonra asıl depo mu doluyor.

Anlatabildim umarım :)

Mengu16
13 Aralık 2011, 17:07
Sanırım yedek depo mantığı şöyle işliyor. Benzin musluğunda biri kısa biri biraz daha uzun iki tane boru var benzin deposuna altan giren. Normal konumda uzun borudan benzin geliyor, yedek konumda kısa borudan benzin geliyor. Deponun yedek kısmı yok aslında sadece musluğun bir konumunda benzin daha çabuk bitiyor.

Syanur
13 Aralık 2011, 17:07
Yolda gidiyorsun, benzinin bitti yada az kaldı, yedeğe çevirdin. Biraz devam ettin. Benzinliğe girdin, benzin almaya başladın. Önce yedeğe dolar, sonra normal depoyu doldurur. Yakıt alma işlemin bittikten sonra asıl depoya çevir. Yola devam et.

Yani kısacası yedek depoyu kullandıysan, benzin aldıktan sonra asıl depoya çevir anahtarı.

vicuna
13 Aralık 2011, 17:23
bendede şöyle bir sorun var normal seyir halinde giderken benzinim bitiyor yedek depoya çeviroyorum ama ne hacet depoda damla kadar benzin kalmamış oluyor zaten neen olabilir acaba ?

canerol
13 Aralık 2011, 17:35
Sanırım yedek depo mantığı şöyle işliyor. Benzin musluğunda biri kısa biri biraz daha uzun iki tane boru var benzin deposuna altan giren. Normal konumda uzun borudan benzin geliyor, yedek konumda kısa borudan benzin geliyor. Deponun yedek kısmı yok aslında sadece musluğun bir konumunda benzin daha çabuk bitiyor.

evet muslukla ilgili bir olay depo içinde bir depo daha yok

Syanur
13 Aralık 2011, 17:41
bendede şöyle bir sorun var normal seyir halinde giderken benzinim bitiyor yedek depoya çeviroyorum ama ne hacet depoda damla kadar benzin kalmamış oluyor zaten neen olabilir acaba ?

1.si muslukların yerini ters olarak biliyor olabilirsin, sürekli resv. de gidiyor olabilirsin (yedek yukarı tarafa çevirdiğinde aktif olur genelde).

2.si yedek depoyu kapatan musluk anahtarı çevirmene rağmen tam kapanmıyordur. Bir ustaya göster, 2 dakkalık iştir büyük ihtimalle

kashmar54
13 Aralık 2011, 18:05
yedek depo denince deponun içinde ayrı bir bölme yoktur.
iki boru var biri deponun tam dibinden benzini alır burası yedek oluyo
diğeri az yukarsından alır yaklaşıl 1 lt kadar bu normal depo oluyo.
benzin alınca önce yedek sonra normal depo dolar diye bişey yok.
benzin musluğunun içindeki uzun hortum yoksa yada düştüyse istediğin tarafa çevir en allttan alacağı için
benzin bittimi depoda hiç benzin kalmadığı için motor çalışmaz

immortalboss
13 Aralık 2011, 18:28
Bir su bardağı düşünün.Bir delik en altında bir delik 1 cm üzerinde.Siz normal depo ile giderken benzin bittiğinde aslında 1 cm altta benzin kalıyor.Yedeğe geçirince de bu depo kullanılıyor.Eğer sürekli yedek depo ile giderseniz de bu depoyu direk kullanmış oluyorsunuz.Vicuna arkadaşın olayını ben de yaşadım.Yedek ve normal depo yazıları ters dönmüş.Benzin bitti.Yedeğe aldım. :) Depoda kimse kalmamış

_w_
13 Aralık 2011, 18:45
Bir su bardağı düşünün.Bir delik en altında bir delik 1 cm üzerinde.Siz normal depo ile giderken benzin bittiğinde aslında 1 cm altta benzin kalıyor.Yedeğe geçirince de bu depo kullanılıyor.Eğer sürekli yedek depo ile giderseniz de bu depoyu direk kullanmış oluyorsunuz.Vicuna arkadaşın olayını ben de yaşadım.Yedek ve normal depo yazıları ters dönmüş.Benzin bitti.Yedeğe aldım. :) Depoda kimse kalmamış

Arkadas olayı en uygun dille özetlemiş :). Yedek depo musluğunu sevmiyorum. Çünkü normal depo ıle giderken benzin direk bitiyor , motor stopluyr. Bu nalet musluk yüzünden bir Tırı sollarken normal depodaki benzinim bitmesi ile Az daha arkamdaki arabanın altına giriyordum. Bu olaydan sonra araba sollamaya kalktığimda depoyu yedk konuma alıyorum sizede önerirm. :)

PEKTAS
13 Aralık 2011, 19:00
peki size bi soru da ben sorayım. bu scooterlarda nasıl oluyor mesela benim bildiğim kadarıyla motorumda öyle yedek depo yada normal depoya geçiş yapabileceğim bi mandal yok. mesela göstergeye göre depom yaklaşık 4 litre alıyo ama 5.5 litre aldığını biliyorum ben çünkü ilk öyle doldurdum :D. şimdi biri bana bu durumu açıklayabilir mi ?

vicuna
13 Aralık 2011, 19:05
1.si muslukların yerini ters olarak biliyor olabilirsin, sürekli resv. de gidiyor olabilirsin (yedek yukarı tarafa çevirdiğinde aktif olur genelde).

2.si yedek depoyu kapatan musluk anahtarı çevirmene rağmen tam kapanmıyordur. Bir ustaya göster, 2 dakkalık iştir büyük ihtimalle

Teşekkürler dediğin şey benimde ilk aklıma geldi ama iki türlüde denedim aynı şey oldu pek önemli birşey olarak görmedim çünkü genelde ayarlayabiliyorum kendimi ama yolum düşer ise baktıracağım tekrar teşekkürler.

immortalboss
13 Aralık 2011, 19:21
peki size bi soru da ben sorayım. bu scooterlarda nasıl oluyor mesela benim bildiğim kadarıyla motorumda öyle yedek depo yada normal depoya geçiş yapabileceğim bi mandal yok. mesela göstergeye göre depom yaklaşık 4 litre alıyo ama 5.5 litre aldığını biliyorum ben çünkü ilk öyle doldurdum :D. şimdi biri bana bu durumu açıklayabilir mi ?
Deponuz normalde 5.5 litredir.Göstergeye göre haraket ettiğiniz için depo tam bitmiş dediğinizde aslında içinde 1-1.5 litre benzin kalıyordur.Bunu sanırım üreticiler müşteri yolda kalmasın diye yapıyor.Mesela benim motosikletimin depo tamamen bitti göründüğünde 20 km kadar daha gidiyor. :)

Syanur
13 Aralık 2011, 19:37
Yedek depo musluğunu sevmiyorum. Çünkü normal depo ıle giderken benzin direk bitiyor , motor stopluyr. Bu nalet musluk yüzünden bir Tırı sollarken normal depodaki benzinim bitmesi ile Az daha arkamdaki arabanın altına giriyordum. Bu olaydan sonra araba sollamaya kalktığimda depoyu yedk konuma alıyorum sizede önerirm. :)

İyi de aynı durum yedek depo musluğu açıkken de başınıza gelebilir. Diyelim ki sürekli yedek depo tarafına çevrili tutuyorsunuz musluğunuzu, sonra benzinin azaldığını unuttunuz ve yoldasınız... Ee, araç sollarken benzin bitmiyor mu o zaman??

PEKTAS
13 Aralık 2011, 21:56
Deponuz normalde 5.5 litredir.Göstergeye göre haraket ettiğiniz için depo tam bitmiş dediğinizde aslında içinde 1-1.5 litre benzin kalıyordur.Bunu sanırım üreticiler müşteri yolda kalmasın diye yapıyor.Mesela benim motosikletimin depo tamamen bitti göründüğünde 20 km kadar daha gidiyor. :)
evet olabilir mantıklı. o zaman benim motorda yedek depo diye bi olay yok.

_w_
13 Aralık 2011, 22:59
İyi de aynı durum yedek depo musluğu açıkken de başınıza gelebilir. Diyelim ki sürekli yedek depo tarafına çevrili tutuyorsunuz musluğunuzu, sonra benzinin azaldığını unuttunuz ve yoldasınız... Ee, araç sollarken benzin bitmiyor mu o zaman??

yok hocam araç sollamak istediğimde yedeğe çeviriyorum. solladıktan sonra geri normale alıyorum :)

Ahmet N.
14 Aralık 2011, 00:46
yok hocam araç sollamak istediğimde yedeğe çeviriyorum. solladıktan sonra geri normale alıyorum :)
ben yedek depoda balık besliyorum..:)normal depoyada odun kömür ne bulursam tıkıştırıyorum :)