PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tel jantımıza akort yapalım...



Samet Ağır
13 Aralık 2011, 00:47
evet dostlar...tel jantlı olan motosikletlerimize akordumuzu kendimiz yapabiliriz..öncelikle biraz bilgi bir akort anahtarı ve jantı takacak bir aparat gerekli...
ama aparatı herkes bulamayabilir diye ben motosiklet üzerinde göstereceğim...
http://img684.imageshack.us/img684/7416/12122011353.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/12122011353.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
motosikletimizin eğer orta sehpası varsa işimiz çok daha kolay..ama yoksa ve benimki gibi gavur ölüsü :P ağırlığa sahipse malesef benim gibi caraskal ile motoru asmanız gerekecek...

http://img39.imageshack.us/img39/6371/12122011355.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/12122011355.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img855.imageshack.us/img855/1386/12122011356.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/12122011356.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img248.imageshack.us/img248/2554/12122011357.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/248/12122011357.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

askıya aldık..lastiğimizi söktük jantı yine olduğu gibi motorumuzun üzerine taktık...

işin mantığı şöyle...
jantın göbeğinde sağ ve sol olmak üzere iki dizi tel bulunur..jant sağa yaklaşıyorsa soldaki telleri sıkabilir,yada sağdakileri gevşetebilirsiniz..sola yaklaşıyorsa da sağdakileri sıkıp,soldakileri gevşetebilirsiniz...
bunu yapap jantınızı düzgün dönecek hale getirirken yukarı aşağı yamultmamaya özen göstermelisinizki..bu en zor düzeltilen bir durumdur...
bu durumda ise yukarı çıkan kısımdaki sağ sol tüm teller sıkılır,aşağı basan yerdeki tüm teller ise gevşetilir.....
gayet basit..sık - gevşet...aynen cilala parlat olayında karete öğrenir gibi...:queen:
http://img811.imageshack.us/img811/7416/12122011353.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/811/12122011353.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


birde el yapımı olan kendi icadım akort anahtarı gerekli tabi....bunu ben kendim yaptım..değişik şekil ve ölçülerde satılabilirler..uygun olanı satın alıp kullanabilirsiniz...
http://img838.imageshack.us/img838/1343/12122011354.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/12122011354.jpg/)

son olarakta söküp attığım ön lastiğin yerine yeni lastiği takıyor ve yerine takıp şişiriyorum..(arka için hala 140/90-15 dış lastiğe ihtiyacım var)
keyifli sürüşler....
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img268.imageshack.us/img268/5695/12122011358.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/12122011358.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

_w_
13 Aralık 2011, 01:01
samet abi güzel bi çalışma olmuş elinize sağlık. yalnız sıkılan jant telleri tekerin bağlandığı noktaya çıkıntı yapabiliyor onlarıda bir güzel zımparalamak gerekli olabilir.

İHTİYAR
13 Aralık 2011, 01:03
40 sene önce Üsküdar meydanından, Mimarsinan çarşısı hizasından Ahmediyeye giderken, Doğancılar caddesine gelmeden belediye dükkanlarının orada bir motorcu da çıraklık yaparken öğrenmiştim bu işi, ustam askerliği sırasında sobayı benzinle tutuştururken yanmış sadece sağ kolu sağ gözü ve kulağı sağlam kalmıştı. Ondan gördüm sibop alıştırmayı macunla.

Sağsa kulakları çınlasın.

Samet Ağır
13 Aralık 2011, 01:04
evet Ahmet ..bunu atlamışım ama bu çok aşırı durumlarda ortaya çıkabiliyor..yani tel somunlarını 2-3 yada daha fazla tur döndürmek zorunda kalırsanız..
diğer bir hatırlatma..
jantınızın içinde ortada tel somunlarının üzerinde mutlaka lastik çember olsuın..
somun gevşemesi,tel çıkıntısı v.b durumlarda lastik patlamasını önler...