PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tel jantımıza akort yapalım...



Samet Ağır
13 Aralık 2011, 01:25
evet dostlar...tel jantlı olan motosikletlerimize akordumuzu kendimiz yapabiliriz..öncelikle biraz bilgi bir akort anahtarı ve jantı takacak bir aparat gerekli...
ama aparatı herkes bulamayabilir diye ben motosiklet üzerinde göstereceğim...
http://img684.imageshack.us/img684/7416/12122011353.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/12122011353.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
motosikletimizin eğer orta sehpası varsa işimiz çok daha kolay..ama yoksa ve benimki gibi gavur ölüsü :P ağırlığa sahipse malesef benim gibi caraskal ile motoru asmanız gerekecek...

http://img39.imageshack.us/img39/6371/12122011355.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/12122011355.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img855.imageshack.us/img855/1386/12122011356.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/12122011356.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img248.imageshack.us/img248/2554/12122011357.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/248/12122011357.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

askıya aldık..lastiğimizi söktük jantı yine olduğu gibi motorumuzun üzerine taktık...

işin mantığı şöyle...
jantın göbeğinde sağ ve sol olmak üzere iki dizi tel bulunur..jant sağa yaklaşıyorsa soldaki telleri sıkabilir,yada sağdakileri gevşetebilirsiniz..sola yaklaşıyorsa da sağdakileri sıkıp,soldakileri gevşetebilirsiniz...
bunu yapap jantınızı düzgün dönecek hale getirirken yukarı aşağı yamultmamaya özen göstermelisinizki..bu en zor düzeltilen bir durumdur...
bu durumda ise yukarı çıkan kısımdaki sağ sol tüm teller sıkılır,aşağı basan yerdeki tüm teller ise gevşetilir.....
gayet basit..sık - gevşet...aynen cilala parlat olayında karete öğrenir gibi...:queen:
http://img811.imageshack.us/img811/7416/12122011353.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/811/12122011353.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


birde el yapımı olan kendi icadım akort anahtarı gerekli tabi....bunu ben kendim yaptım..değişik şekil ve ölçülerde satılabilirler..uygun olanı satın alıp kullanabilirsiniz...
http://img838.imageshack.us/img838/1343/12122011354.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/12122011354.jpg/)

son olarakta söküp attığım ön lastiğin yerine yeni lastiği takıyor ve yerine takıp şişiriyorum..(arka için hala 140/90-15 dış lastiğe ihtiyacım var)
keyifli sürüşler....
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img811.imageshack.us/img811/7416/12122011353.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/811/12122011353.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------

yanlışlıkla iki kere açılmış ..bu konu silinirse iyi olur..
özür dilerim...

piyanist_irf
13 Aralık 2011, 01:34
kanka eline ayağına sağlık faydalı bir konu olmuş daaa sankim şu akort işini , biraz daha göstermen gerekli , hatta mümkünse uygulamalı anlatmalısın , şimdi hiç akort çekmemiş adam bu anlattığından pek bişey anlayacağını sanmıyorum daha detaylı anlatım istiyoruz,

istemek hakkımız , bekliyoruz tembellik yapıp 7 resimle sınırlamışsın ben hiç bir şey anlamadım 10-20 resim daha koy temmebllikl etme :cherry::queen:

bide calaskayla motürü kaldırmışsın yavvv senin gibi adam bi orta sehba yapsa motüre elinemi yapışır , :queen: yoksa terzi kendi söküğünü dikemez tabirimi hangisi? :cherry::P

dürümdöner
13 Aralık 2011, 01:47
öncelikle mahallenın çocuklarının bisikletlerinın üzerinde denemek lazım bilmeyen arkadaşlar için pratik şart çünkü..

Mengu16
13 Aralık 2011, 01:48
Bisiklet jantı böyle derme çatma göz kararı düzeltiliyor da motor jantını tecrübeli ellere emanet etmek gerek bence en azından hayatında hiç bisiklet jantı akort etmeyi becerememiş kişiler denemesin. Ben bisiklet jantı akort ettim hemde sökmeden ve orjinalinden daha iyi oldu ama yinede 200 kiloluk bi motorun jantını akort etmem. sağa sola eğriliği düzeltirsiniz belki de o sırada yukarı aşağı ayarsızlık jantta elips şekle kayma olursa ne yapacak insanlar ?

yalnlzkurt
14 Aralık 2011, 11:18
Kardeş sakın yanlış anlama belki sen yapıyor olabilirsin ama akort yapmak her ustanın harcı değil ben Konyada Jawanın akortunu yaptırdım sorun çıkmadı Yamahanınkinide aynı adama yaptırdım ön teker saga yatık olmuş şimdi söktüm yeniden yaptırmaya verdim.

ortadadogulu
14 Aralık 2011, 11:25
vatkin birinde akort anahtarım yok diye pense ile bisikletiminyantını akort yapayım dedim, soluğu bisikletçide almıştım. altı düzeltiyorum üst yamuluyor üstü düzeltiyorum alt yamuluyor. bir türlü randıma alamayınca söktüm tekeri kaza yaptım düzeltekim şunu diye tamirciye teslim ettim. :)

lycantrophic
14 Aralık 2011, 11:42
tel jantı kaldır at çelik jant tak. oh kafa rahat, hayat güzel. nalet olsun tel janta da akora da. Sanki piyano çalıyoz m.k. :P Tabii tel jantı da tercih edenler olabilir saygı duymak lazım, başlık da faydalı o açıdan; ama benden uzak olsun...

phradrel
04 Aralık 2013, 14:08
endurocular ne yapsın müdür? döküm mü kullanak :)

Syanur
04 Aralık 2013, 16:20
Bilgi olarak dursun, bulunsun...

http://www.youtube.com/watch?v=11C379iv3Yc

11C379iv3Yc

Lucas
04 Aralık 2013, 19:21
O akort dediğiniz müzik aletlerine yapılmıyor muydu Samet abim ? :P

Samet Ağır
04 Aralık 2013, 19:47
O akort dediğiniz müzik aletlerine yapılmıyor muydu Samet abim ? :P

şşşttttt.uyandırma milleti yahu... :pl::queen:

türkçesi yamukjantıdüzdöndürmeayargaçı ...:queen::queen::flower:

Syanur
04 Aralık 2013, 19:54
Anaaa, yanlış konuya paylaşım yapmışım ben,

"how to clean a saksafon!" videosu geliyor birazdan :)

TutkuluAcemi
01 Haziran 2015, 00:49
Fotoğraflar ölmüş.