PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorun Performansı nasıl artar



serdar87
12 Aralık 2011, 17:56
Arkadaşlar benim motor Lifan 150cc Discovery

motorun güçü aynı 125cc motor gibi !!!

motorumun ayarları bozuk veya satılırken bunlar motoru düşük ayarda satıyorlar !!!


motorda ayarlıyabileçeğim ayarlar hangisidir
benim bildiğim ine ayarı var ve hava ayarı... ine ayarıyla biraz uğraşdım ama hava ayarını bulamadım.... motorçu arkadaşalr yardımçı olabilirmi lütfen??

acun0
12 Aralık 2011, 18:09
motorsiklet tamircisine ayarlat manı tavsiye ederim.

_w_
12 Aralık 2011, 19:09
Karbüratörün benzn tasının bulunduğu yerde ufak bi vida var işte o hava vidasıdır hava vidasını yarım tur sıktırın fazla sıkarsanız. Yeterli hava gelmeyecğinden stoplar. Eğer bu ayar tatmin etmezse karbüratördeki gaz pistnu iğne ayarını değiştirin . Bu ayarları yapınca bi nebze hızlanırsnz ama motorunuz biraz fazla yakar.

immortalboss
12 Aralık 2011, 19:28
125-150 cc motor farkı çok büyük bir farklılık değildir.Performansı en fazla o motosiklet için maksimum seviyeye ulaşır.Karbüratör ayarı geldiğinde ayarsız olabilir.Sanırım sübaplar ayarlı geliyor.Ayarsızsa onu da ayarlatarak sorunu çözebilirsiniz.

_OLD_
12 Aralık 2011, 19:33
Hava ayarı sadece rölantide çalışırken etkilidir.Normal durumda sürate çekişe bir etkisi yoktur.

serdar87
12 Aralık 2011, 19:53
Karbüratörün benzn tasının bulunduğu yerde ufak bi vida var işte o hava vidasıdır hava vidasını yarım tur sıktırın fazla sıkarsanız. Yeterli hava gelmeyecğinden stoplar. Eğer bu ayar tatmin etmezse karbüratördeki gaz pistnu iğne ayarını değiştirin . Bu ayarları yapınca bi nebze hızlanırsnz ama motorunuz biraz fazla yakar.

hava vidasını bulamamıidım sağol !

motorun fazla yakması önemli deyil.. motor zaten aşırı az yakıyor !!

iğne ayarı tam ortadaydı... 2 diş üste aldım ama karanladığından pek deneyemedim.. ama sanki hız artdı ve çekiş güçü düşdü gibi geliyor bana

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:46 ----------


125-150 cc motor farkı çok büyük bir farklılık değildir.Performansı en fazla o motosiklet için maksimum seviyeye ulaşır.Karbüratör ayarı geldiğinde ayarsız olabilir.Sanırım sübaplar ayarlı geliyor.Ayarsızsa onu da ayarlatarak sorunu çözebilirsiniz.

bugün arkadaşlarla ufak bir gezintiye çıkdık ve 125 lik mondial benim arkamdan kapdırmış geliyor... nası olur ya sen fark yok diyorsun ama abim mondial 150 MC aldı (162cc) ve motoru denedim.. motorun güçü sanki 200 motor gibi.. motor çok güçlü usta

benim motor 149cc abimin motor 162cc.... ben 100km/h onunki 120km/h geçiyor ve performans inanılır gibi deyil

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------


Hava ayarı sadece rölantide çalışırken etkilidir.Normal durumda sürate çekişe bir etkisi yoktur.

ben az olsada biraz süratle ilgisi olur diye düşünüyordum fazla bezin hava karışımı ve azbenzın hava karışımı ile ilgili bişey.... oda tabiki performans da çok fark yapar

Okan Sinan Ocan
12 Aralık 2011, 19:56
Hava ayarı sadece rölantide çalışırken etkilidir.Normal durumda sürate çekişe bir etkisi yoktur.

Ahh üstad aaahhh öğrenecekler öğrenecekler de biz görebilirmiyiz onu bilemiyorum.

Yahu 150cc motor , amacı tamamen az yakmak . Motorun ayarları ile oynamayın güzel kardeşim ...

Sevgiler

serdar87
12 Aralık 2011, 20:00
Ahh üstad aaahhh öğrenecekler öğrenecekler de biz görebilirmiyiz onu bilemiyorum.

Yahu 150cc motor , amacı tamamen az yakmak . Motorun ayarları ile oynamayın güzel kardeşim ...

Sevgiler

usta tamam oynamayın amaçı az yakmak diyorsun ama yazdıklarımı bi okursan sevinirim

ben az yakmasını istemiyom abiçim.... motor yakabildiği kadar yaksın ama 150cc yi bana versin

yaksa yaksa nekadar yakabilir hepsini yaksın ama performansı arsın şu motorun... motorun ayarları berbat

Okan Sinan Ocan
12 Aralık 2011, 20:02
usta tamam oynamayın amaçı az yakmak diyorsun ama yazdıklarımı bi okursan sevinirim

Yazdıklarını gayet iyi okudum ve cevabım aynı , motorun ayarları ile oynama motor karşılaştırması senin yaptığın gibi "150 cc lik ama 125 cc lik kadar gücü var" şeklinde olmaz ...

Motorun gücünü herzaman hacim belirlemez 600cc olup 1000 cc lik makinaların iki katı güce sahip makinalar vardır ve bu normaldir.

serdar87
12 Aralık 2011, 20:13
motorun ayarları bozuk ve ben iğne ayarından başka ayarlarla uğraşmadım.... motoru zaten ustaya götürmeyi düşünüyom

3 ay sonra lifanı zaten satıyorum... 3 ay içinde bari biraz daha performaclı ve normal güçünde sürüyüm diye bende
Kuba STR 250 alaçağım

_w_
12 Aralık 2011, 20:36
İğneyi alta alınca hızlanıyor diye biliyodum ben. Ama benden söylemesi motorun ömrünü yersin. son olarak bu hız olayına çok takma derim. Çünkü motosikletın vites oranları dişli farkı hızı-çekişi etkiler. Mesela senin mt seri olur. Digeri seri olmaz ama uzun yolda hızlı gider gibi.

serdar87
12 Aralık 2011, 21:07
zaten uğraşmıyaçam artık ya.... bana bu motor cok zayıf geliyo ve dağlara çıkamıyom
bu motordan ança bukadar bekliyebiliyorsun demek !!

2 gün sonra ustaya gidip ayarlataçağım...
3 ay sonra zaten STR 250 alıyorum.

Uğur
12 Aralık 2011, 21:14
7.200 kmde aldığım 150 zcnin 8.000 kmde kayışı+hava filtresi 12.000 kmde debriyaj balatası değişti.
Sonuç olarak 80 km hızı geçmeyen scooterda +20 km hız performansı sağlandı.
Fakat 150 cc lik bi çinli için en ideal hız 70-80 km bence. Fazlası her türlü zarar ..

serdar87
12 Aralık 2011, 22:02
öyle çinli deyip geçmeyelim canım... çin in çok iyi motorlarıda var ve parçaları ucuz... ama benim 150cc berbat bir çinli

Non-Quattro
12 Aralık 2011, 22:13
chip taktir dişliyi büyüt vs vs bunun yaninda daha bir çok şey :P:queen:

serdar87
13 Aralık 2011, 01:05
chip taktir dişliyi büyüt vs vs bunun yaninda daha bir çok şey :P:queen:

evet yapaçam ama kuba str 250 de yapaçam onları.... önçelikle arka dişliyi küçülteçem

chip taktırma her motorda oluyormu ??

search16
13 Aralık 2011, 01:41
Hızı etkileyen, sadece motorun hacmiyle alakalı bişey olamaz. Bunlara etken birçok madde sayılabilir. Lastik basıncı, lastik ebatları, aktarma elemanları (zincir dişli), egzost, hava filtresi gibi. Çinlilerdeki mantık belli. Yürüyen bir motorsiklet satıp yedek parçayı bol tutarak her ikisindende para kazanmak. Bu adamlarda arge çalışması diye bişey olamaz zaten. Beleşçi millet. Kopyala yapıştır. Bunların sayesinde ''bende bir çinli kullanıcısı olarak yazıyorum'' arge çalışmasını kendimiz yapar olduk.
Velhasıl kelam yukarıdaki etkenleri göz önünde bulundurarak bunlarda yapılacak iyieştirmeler gücü ve hızı direkt etkileyecektir. Hız arttırma olayında yanlışlarda yapılmakta. Örnek dişli değişimi. Gücü az olan bir motorda arka dişli küçültmek. Motorun devrini direkt etkiler normal kullanımda. Hele hele artçılı kullanımda. Aksi olarak deneyerek gözlemlenen bir durumdurki az önce yazdığımın tam tersidir yapılan işlem, ''dişli büyültmek''. Çoğu çinli motorun son devrini veremiyor zaten. Fakat bu bazen istisnai olabiliyor.
Butür işlemler deneme yenılme mantığı ile motordan motora markadan markaya değişebiliyor. Sende bu mantıkla ilerlersen yatırmış olduğun paralar bütçene zarar verecek bunuda unutma.

dürümdöner
13 Aralık 2011, 02:26
benim de bir ramzey scooterim var.. 4 defa kendim motor yaptım:) piston silindir set 40 lira krank 60 lira..125likti aldıqım da suan 150lik üstelik rektefiye bike yaptırmadım çıkar 125lik silindiri tak 150 liqi yap boz qbi...istediqim sürat ve ataklıqı yakalayana kadar neler neler yaptım..ama insan bir noktadan sonra doyuyor sen de boşuna modifiye yapmak için uqrasma..emin ol çin mali olduqû için parçalar ucuz ama düzen tutturmasi çok emek ve çok zaman istiyor.. Çinlilerin ürettiqi motorları beqenmeyen küçümseyen arkadaşlara soruyorum tamam ucuzlar ama çok da kötü deqiller qözünü sevdıqım bu çinliler olmasaydi bu ülkede insanlar nasıl motora binebilirdi..? Bir yamaha honda 4bin lira iken bir asya bir mondial 2500 lira..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------

illa da modifiye istiyorsan sök motorunu koy bi kolının içine qel ankara ya sana modifiye yapıp vereyim motorunu..ama frenleri de elden qeçirmek zorunda kalacaksın..karbüratoru de..hava filtresini de.. kayışını da..kavramanı da..hatta lastiklerini ve dahası qaz telini fren telini bile daha sık deqiştirmek zorunda kalacaksın..çünkü hersey daha kısa ömürlü olacak..

serdar87
13 Aralık 2011, 02:43
evet dediğin gibi bir çok seçenekler var bir motorun performansını artırmak için...

motorun çekiş güçü düşükse tabiki dişliyi dahada küçültemessin motor hiç çekmez olur ve hızına çok geç ulaşır.... hatta doğru dürüst uyum bile sağlamaz.... Hız yapmak önemli deyilse ve motorun çekiş güçü iyi deyil ise dişliyi büyültebilirsin

ama eyer 250cc lik güçlü bir cross motorun dişlisini küçültürsen ozaman işine yarar EYER HIZ KAZANMAK İSTİYORSAN tabiki... birde 60% asphalt 40% arazi lastiği ve tamamdır (bençe)

ve bende tam olarak 3 ay içinde bunu yapmayı düşünüyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------


benim de bir ramzey scooterim var.. 4 defa kendim motor yaptım:) piston silindir set 40 lira krank 60 lira..125likti aldıqım da suan 150lik üstelik rektefiye bike yaptırmadım çıkar 125lik silindiri tak 150 liqi yap boz qbi...istediqim sürat ve ataklıqı yakalayana kadar neler neler yaptım..ama insan bir noktadan sonra doyuyor sen de boşuna modifiye yapmak için uqrasma..emin ol çin mali olduqû için parçalar ucuz ama düzen tutturmasi çok emek ve çok zaman istiyor.. Çinlilerin ürettiqi motorları beqenmeyen küçümseyen arkadaşlara soruyorum tamam ucuzlar ama çok da kötü deqiller qözünü sevdıqım bu çinliler olmasaydi bu ülkede insanlar nasıl motora binebilirdi..? Bir yamaha honda 4bin lira iken bir asya bir mondial 2500 lira..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:14 ----------

illa da modifiye istiyorsan sök motorunu koy bi kolının içine qel ankara ya sana modifiye yapıp vereyim motorunu..ama frenleri de elden qeçirmek zorunda kalacaksın..karbüratoru de..hava filtresini de.. kayışını da..kavramanı da..hatta lastiklerini ve dahası qaz telini fren telini bile daha sık deqiştirmek zorunda kalacaksın..çünkü hersey daha kısa ömürlü olacak..


döner kardeş... sen heralde motordan anlıyorsun.. belki 2 ay içinde sana soraçak bir kaç sorum olur... façe de kayıtlıysan yazarız ordan

dürümdöner
13 Aralık 2011, 02:52
arkadasim ne zaman istersen yardımcı olurum..kusuruma bakma ama hatan tam burada bu noktada başlıyor.. motoruna böyle şeyler yapmayı düşünmekten vazqeçip istediqin özellikleri standart olarak barındıran bir motorsiklet almayı kafana koyduqun an doqru yola qirmiş olacaksın..çünkü senin motorunun bir japonun ki kadar bu tür uyqulamalara mukavvemeti yok..bu da sana hep sorun ya da masraf çıkaracaqı anlamına qelir..umarım ne demek istediqimi anlamışsın..

Non-Quattro
16 Aralık 2011, 14:25
evet yapaçam ama kuba str 250 de yapaçam onları.... önçelikle arka dişliyi küçülteçem

chip taktırma her motorda oluyormu ??

araştirman gerekior o kadar araştirmadim ama benimkine takilabilior ama krank falan değişmen gerekior