PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kısa farları yakınca istop ediyor



nihatgokhan
09 Aralık 2011, 12:35
Arkadaşlar Merhaba

motorumda ilginç bir durum sözkonusu :D motorumu çalıştırıyorum 1 haftada yatsa tek marş ile alıyor uzunları yakıyorum rolantiden düşüyor biraz kısaları yaktımı hop stop ediyor. rolantiyi yükseltiyorum bu sefer 4 saniye sonra stop ediyor. yüke veriyorum motoru gaza biraz yüklenniyorum hafifgider gibi stop etmiyor ama elimi gazdan geçtiğimde motorun yükü düşer düşmez stop ediyor.

akü 12v 14amper cok zorladımmi aku de bitiyor gecen gün aküyü şarj ettirdim bütün sorunlar ortadan kalktı fakat dün motorumu cıkartıyım dedim kapının önünde çalıştırdım bir süre dayanamadım gene kısaları yaktım istop etti ve sanırım akü zayifladı

bugün aküyü değiştirecem ama bana pek birşey değişecekmiş gibi gelmiyor Ustalara da güvenim kalmadı hallderiz diyorlar sonra hallettim diyip yolluyorlar aynı sorun oldumu başlarından sağıyorlar "bana yanmıyor stop ediyor dedin ben düzelttim benden çıktı " gibi kelimeler ediyorlar :D işin açıkcası bugünkü akü değişiminden sonra aynı şeyi yapar ise avrupa yakasında adam gibi bir usta tavsiyesi istiyorum sizden

motorum Kawasaki Vulcan vn 750 custom

şimdiden teşekkürler arkadaşlar.

piyanist_irf
09 Aralık 2011, 13:17
sevgili arkadaşım bence senin sorunun akü yada başka bir taraftan değil kontak bağlantılarıyla farların akımını taşıyan kabloların şasi almasından kaynaklanıyor olabilir normalde çalışıyorda sen uzunları yakınca stop ediyorsa aklıma başka bir yer gelmiyor ,

uzun ve kısa far ve kontak akımlarını taşıyan kablolar rulo halinde fazla yer kaplamasın diye kablo demeti halinde motosikletin baş kısmının müsait yerlerinden gidonu engellemeyecek şekilde geçirilir ve sen gidonu sağa sola çevirdiğinde farkında olmadan zamanla , kabloların açık bir kısmı şasi yada başka bir parçaya sürtündüyse buda kabloda deforme olmasına ve senin motürünü ateşleme kısımlarına giden akımın şasi aldığı için doğal olarak kesilmesine neden oluyordur kanımca


anlattığından bunu anladım umarım yardımcı olur...

Slayerrr
09 Aralık 2011, 13:21
sevgili arkadaşım bence senin sorunun akü yada başka bir taraftan değil kontak bağlantılarıyla farların akımını taşıyan kabloların şasi almasından kaynaklanıyor olabilir normalde çalışıyorda sen uzunları yakınca stop ediyorsa aklıma başka bir yer gelmiyor ,


Ben de aynısını düşündüm, en mantıklı böyle geldi. Hatta tam yazacaktım "gecen gün aküyü şarj ettirdim bütün sorunlar ortadan kalktı" yazdığını fark ettim. Böyle bir durumun akünün şarj seviyesiyle arasında bağlantı kuramadım. Belki denk gelmiş olabilir ama.

piyanist_irf
09 Aralık 2011, 13:26
Ben de aynısını düşündüm, en mantıklı böyle geldi. Hatta tam yazacaktım "gecen gün aküyü şarj ettirdim bütün sorunlar ortadan kalktı" yazdığını fark ettim. Böyle bir durumun akünün şarj seviyesiyle arasında bağlantı kuramadım. Belki denk gelmiş olabilir ama.

senin anlattığın tarz konu sahibi arkadaş açıklama yapsaydı , bende aküden huylanırdım ve kawasakı 750 cc lik bi makinanın uzunları yakınca ateşleme kısmına elektiriği az vereceği ve bu sebepten motorun stop etmesi eylemi bana biraz yersiz geliyor tabiki ustalar daha iyi bilirler :)

ben sadece aklıma ilk geleni paylaştım ki pratikte aklıma ilk gelendi yazdıklarım ...:cherry:

nihatgokhan
09 Aralık 2011, 13:32
Bu arada arkadaşlar uzunlarda bir sıkıntı yok kısaları açınca istop ediyor :D

immortalboss
09 Aralık 2011, 13:38
İrfan abi diyorsa doğrudur hocam. :) Ben de bir olay anlatayım.Arkadaşımın far yanmıyor.Ne uzun ne kısa...Götürdük tamirciye dedi sol kütük değişecek 50 lira civarı olur...Motosiklet cub.Zaten ahı gitmiş vahı kalmış bir alet.Kafayı söktük.Ampül sağlam,aküye baktık sağlam,anahtarı bir iki dürttük.Yok...Adam dedik herhalde doğru söylüyordur.Neyse tam kafayı toplayacağız bu ne ya dedim.Kablonun 2si sıyrılmış.Birbirine değiyor.Ve onu yapayım desen yapamazsın.Kabloları bir ayırdım.Far yandı. :) Dedim getir elektrik bandını.Güzelce sardık sarmaladık.2 senedir kullanıyor.Yani komik sorunlar büyük uğraşlara neden oluyor bazen. :)

piyanist_irf
09 Aralık 2011, 13:40
Bu arada arkadaşlar uzunlarda bir sıkıntı yok kısaları açınca istop ediyor :D

anladım dostum eğer söylemek istediğim durum söz konusu ise uzun yada kısa farketmez ama o uzun kısa ve kondak hattıyla alakalı bir durumdur sanırım , oralara da bir bakılması yerinde olur :)

yazarak ancak bu kadar yardımcı olunuyor şimdi burada olaydın ibini dibini araştırırdık :)

nihatgokhan
09 Aralık 2011, 13:45
İrfan abi diyorsa doğrudur hocam. :) Ben de bir olay anlatayım.Arkadaşımın far yanmıyor.Ne uzun ne kısa...Götürdük tamirciye dedi sol kütük değişecek 50 lira civarı olur...Motosiklet cub.Zaten ahı gitmiş vahı kalmış bir alet.Kafayı söktük.Ampül sağlam,aküye baktık sağlam,anahtarı bir iki dürttük.Yok...Adam dedik herhalde doğru söylüyordur.Neyse tam kafayı toplayacağız bu ne ya dedim.Kablonun 2si sıyrılmış.Birbirine değiyor.Ve onu yapayım desen yapamazsın.Kabloları bir ayırdım.Far yandı. :) Dedim getir elektrik bandını.Güzelce sardık sarmaladık.2 senedir kullanıyor.Yani komik sorunlar büyük uğraşlara neden oluyor bazen. :)

Aynen katılıyorum dostum birkaç ustaya götürdüm bırak hallederiz diyorlar fakat bırakmak içimden gelmiyor. 306 s16 bi arabam vardı ondan biliyorum başkasına lazım olan parçayı sküp arızalı diye yedirmeye çalışanlardan :) bu sebepten iyi bir usta bakıyorum... bakıyorum :)

piyanist_irf
09 Aralık 2011, 13:53
İrfan abi diyorsa doğrudur hocam. :) Ben de bir olay anlatayım.Arkadaşımın far yanmıyor.Ne uzun ne kısa...Götürdük tamirciye dedi sol kütük değişecek 50 lira civarı olur...Motosiklet cub.Zaten ahı gitmiş vahı kalmış bir alet.Kafayı söktük.Ampül sağlam,aküye baktık sağlam,anahtarı bir iki dürttük.Yok...Adam dedik herhalde doğru söylüyordur.Neyse tam kafayı toplayacağız bu ne ya dedim.Kablonun 2si sıyrılmış.Birbirine değiyor.Ve onu yapayım desen yapamazsın.Kabloları bir ayırdım.Far yandı. :) Dedim getir elektrik bandını.Güzelce sardık sarmaladık.2 senedir kullanıyor.Yani komik sorunlar büyük uğraşlara neden oluyor bazen. :)

estağfurullah fatihim üstadlar ustalar varken ancak biz tahminde bulunuruz :) şekerim :)

bu arada elektirik arızası 100/90 sizi yolda bırakan sorundur, kolay kolay mekanik sorundan dolayı yolda kalmazsınız lastik patlaması ve zincir kopması dışında ki oda bakımsızlıktan ve ihmalden ibarettir :) (zincirkopması)

fakat elektirik arızasının ne zaman , nerede, yeni, modellli, eski, hatta pahalı aletlerde olmayacağına kimse garanti veremez sıfırında dahi yolda kalırsınız , çok basit bir arızadır ama çok pis bir konumdadır farkedemezsiniz onun için her daim , motorunuzda ufaktan bir yan keski, kontrol kalemi (12wolt) ve tonovidanızı bir yerlere yerleştirin motosikletinizin , ki ben çok faydalarını çok kereler görmüşümdür kendimde görmesem yolda kalan çok arkadaşımı kurtarmıştır bu yöntem :)

---------- Post added at 11:53 ---------- Previous post was at 11:47 ----------


Aynen katılıyorum dostum birkaç ustaya götürdüm bırak hallederiz diyorlar fakat bırakmak içimden gelmiyor. 306 s16 bi arabam vardı ondan biliyorum başkasına lazım olan parçayı sküp arızalı diye yedirmeye çalışanlardan :) bu sebepten iyi bir usta bakıyorum... bakıyorum :)

iyi usta bakma kardeşim , vicdan sahibi insan, usta bak eminim her sorununu çözecektir :)

frustrated
09 Aralık 2011, 13:54
kontak spreyi ile temas noktalarını temizlemeyi denediniz mi?

piyanist_irf
09 Aralık 2011, 14:22
Arkadaşlar Merhaba

motorumda ilginç bir durum sözkonusu :D motorumu çalıştırıyorum 1 haftada yatsa tek marş ile alıyor uzunları yakıyorum rolantiden düşüyor biraz kısaları yaktımı hop stop ediyor. rolantiyi yükseltiyorum bu sefer 4 saniye sonra stop ediyor. yüke veriyorum motoru gaza biraz yüklenniyorum hafifgider gibi stop etmiyor ama elimi gazdan geçtiğimde motorun yükü düşer düşmez stop ediyor.

akü 12v 14amper cok zorladımmi aku de bitiyor gecen gün aküyü şarj ettirdim bütün sorunlar ortadan kalktı fakat dün motorumu cıkartıyım dedim kapının önünde çalıştırdım bir süre dayanamadım gene kısaları yaktım istop etti ve sanırım akü zayifladı

bugün aküyü değiştirecem ama bana pek birşey değişecekmiş gibi gelmiyor Ustalara da güvenim kalmadı hallderiz diyorlar sonra hallettim diyip yolluyorlar aynı sorun oldumu başlarından sağıyorlar "bana yanmıyor stop ediyor dedin ben düzelttim benden çıktı " gibi kelimeler ediyorlar :D işin açıkcası bugünkü akü değişiminden sonra aynı şeyi yapar ise avrupa yakasında adam gibi bir usta tavsiyesi istiyorum sizden

motorum Kawasaki Vulcan vn 750 custom

şimdiden teşekkürler arkadaşlar.

yukarıda yazdığın arızadan sebep motosikletini tamire götürdünmü daha önce ? :) eğer bu arıza tahmin ettiğimiz gibi çıkarsa ,,, ustanın penceresinden baktığımızda aslında çok uğraştırıcı, zamanı alan bir iştir , ve bir usta genelde (niyetine bağlı olarak) eğer art niyetliyse herhangi bir parça takmayacağı için, ve bundan sebep sanada adam gibi af buyur fesleyemeyeceği için uğraşmak istemez ama en az bizim kadar kısa devre olduğunu bilir :)

üstadlarım üzerine alınmasınlar zaten alınan adamlar (ustalar art niyetlidir ) o adamda benim nazarımda usta değildir :)

yani 10 kuruşluk kısa devre için 3-5 saatini ayırmak istemeyebilir art niyetli esnaf arkadaş , fakat senin sorunun zaten o kısacık ama seni yollardan mahrum eden 10 kuruşluk arızadır , moral bozan :)

valla art niyetli olarak yazmadım tamamen tecrübe arşivimden alıntıdır :)

srhtsglm
09 Aralık 2011, 15:52
Florya'da Aydin Unv.kampüsü karsisinda Pakten ismerkezi 1.katinda Beşir Usta var Tel:05424247889. Tecrübe ile sabittir, işinin ehlidir...hele hele söz konusu kawasaki ise...:cat:

umtakc
09 Aralık 2011, 17:05
benim motordada olmuştu seninkine benzer bir olay uzunları yakınca yada sinyali yakınca stop ediyordu ustamı telden arıyodum ne oluyo bu makinaya yok kabloları kontrol ediyorum yok rolantiyi yükseltiyorum olmuyor bunları geçen sene motosiklet fuarına giderken yaşamıştım e5'te stop etti zeytinburnunda stop etti çıldırmıştım sonra hemen döndüm direk ustanın yanına kontağı açtık oksitlenme vardı muhtelif yerlerde temizledik ve yerine taktık sonra bir daha o problemle karşılaşmadım ayda birde kontak sprey sıkıyorum sıkıntı çıkmıyor he bunu direk yap demiyorum ama bir kontrol et bence temizleyici bir sprey sıkabilirsin oksitlenmeyi falan engelleyen,çözen sökmeden önce yardımcı olabildiysem ne mutlu bana sağlıcakla kalın