PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF 250 Eksantrik, CBX 250 Eksantrik, Twister 250 Eksantrik Zincir Değişimi...



serkanADH13
08 Aralık 2011, 22:31
Arkadaşlar Bu Seferde CBF VE CBX 250 model HONDA'nın eksantrik zincir değişimi ile karşınızdayım,
Hatta aynı işlem CBF 250 DEBRİYAJ BALATA DEĞİŞİMİ olarakta bakılabilir,,,
ilk önce depoyu yan kapakları söküyoruz,
motorun üst kapağını söküyoruz...
zaten 3 adet M6 yani 10 luk somun tutmakta...
http://img202.imageshack.us/img202/8317/08122011002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/08122011002.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
eksantrik üst gergisini söküyoruz,
bunları yaparken sentesine ve ince ayrıntılar olarak dikkatli söküyoruz aynı şekılde toplanacak,,,
http://img51.imageshack.us/img51/3285/08122011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/08122011003.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

üst kapakla işimiz bitti şimdilik,
debriyaj kapağındaki yağ devirdaim borularını söküyoruz,
http://img31.imageshack.us/img31/5660/08122011005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/31/08122011005.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

debriyaj kapak etrafındaki M6 yani 8 numaralı anahtarla sökülebilen kapak bağlantı civatalarını söküyoruz...
http://img7.imageshack.us/img7/9615/08122011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/7/08122011006.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

debriyaj balataları önümüzde,
http://img11.imageshack.us/img11/4384/08122011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/11/08122011007.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

şimdi yayları bağlayan M6 yani 10 anahtarla sıkılı cıvataları söküyoruz...
http://img13.imageshack.us/img13/2379/08122011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/08122011008.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img502.imageshack.us/img502/6691/08122011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/502/08122011009.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

debriyaj tasını bağlayan somunu 22 numaralı anahtar ile söküyoruz...
http://img577.imageshack.us/img577/1361/08122011010.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/08122011010.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

tası söktükten sonra işlem zincir çevresine geçiyor...
http://img337.imageshack.us/img337/8721/08122011011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/337/08122011011.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

şimdiki işlem zincir dişlisini sıkmış olan yine 22 numaralı anahtar ile sökülmesi hgereken somun sökülüyor...
http://img440.imageshack.us/img440/8350/08122011012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/440/08122011012.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

kranktan tahrik alan yağ pompası dişlisini söküyoruz,
bu dişlinin karşılığı olan yağ pompa dişlisinin yeri belirgin zaten yanlış sökme veya takkma dibi bi ihtimal yok,
bu dişlide sente yuvası bulunmaktadır,
yanlış takulması imkansız gibi bişiy dikkat edilmesinde fayda vardır...


http://img577.imageshack.us/img577/4871/08122011013.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/08122011013.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

eksantrik gergisinide söküyoruz ve eksantrik dişlisi ve zinciri çıkabilecek duruma gelıyor ve değiştiriyoruz...
http://img844.imageshack.us/img844/4160/08122011016.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/08122011016.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img823.imageshack.us/img823/8594/08122011017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/08122011017.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
işaretli yer dişlinin sente yuvasıdır,
yanlış takılma ihtimali çok düşük fakat yınede dikkat edilmelidir,
boş kısımlar yanı yuva kısımları üst üste denk getirilmelidir...
http://img707.imageshack.us/img707/3530/08122011015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/08122011015.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

işte yağ pompasına hareket veren krank dişlisi ve sente yuvası...
http://img812.imageshack.us/img812/8043/08122011014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/812/08122011014.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


eksantrik zincir dişlisi ve sente yuvası,
http://img831.imageshack.us/img831/6034/08122011019.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/08122011019.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Eski ve yeni eksantrik dişlisi,,,
63 baklalı paletli sisten CBF 250,,,CBX 250 TWİSTER EKSANTRİK ZİNCİRİ,,,
http://img847.imageshack.us/img847/2047/08122011018.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/847/08122011018.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Evet Alttarafı söktüğümüz gibi geriye topluyoruz dilerseniz bu işlemi yaparken eskimiş ise debriyaj balatanızıda değiştirebilirsiniz,,,,
alt kapakta işimiz bitiyor ve kapatıyoruz,
tekrar eksantrik sente işlemine geçiyoruz bu kısım en önemli kısım,
yanlış bi işlemde subaplar eğilir ve maliyetiniz iki katına çıkarak pek çok sıkıntılar doğurabilir,
Çok Dikkat Bu Kısıma...
VOLANT ÜZERİNDEKİ T HARFİ İŞARETİNDE OLMALIDIR,
PİSTON ÜST ÖLÜ NOKTADA OLUR ZATEN,
EKSANTRİKLER TAVŞAN KULAĞI BİÇİMİNDE OLMALIDIR,
İN--EX İŞARETLERİ BİRBİRİNE TEĞET OLMALIDIR...

noktalı kısımlar üstte olmalıdır sente işleminde,,,
http://img580.imageshack.us/img580/9045/08122011023.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/08122011023.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img820.imageshack.us/img820/2880/08122011021.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/820/08122011021.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img832.imageshack.us/img832/3273/08122011004j.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/832/08122011004j.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img404.imageshack.us/img404/4099/08122011022.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/404/08122011022.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


HERŞEYİN DOĞRU OLDUĞUNU 3...5 DEFA KONTROL EDİN VE herşey yolunda gözüküyor ise motorunuzu toparlamaya başlayabilirsiniz :))))

bu arada eksantrik zincir gergisi en son takılır onu takmadan motora marş yapmayın,,,,
Gemiş Olsun :)))

Resimler Kalitesiz olabilir,
Cep TEL İle çekilmiştir,
yağlı ellerle anca bu kadar oluyor :)))

mete_han
08 Aralık 2011, 22:35
senin gibi kankam..arkadaşım komşum olsun 1 milyon dolar borcum olsun aga...ne paylaşmışsan ilgimi çekmiştir her paylaşımın teknik ve gerekli şeyler...

peki bu egzantirikten ses gelmesi değişme zamanı mı demek oluyor...

parça masrafları nelerdir...orjinal takılması şart mı...yan sanayi seçenekleri varmı...son olarak tertemiz twısterlar var ilanlarda...alınmasına onay verirmisin...kaç binden sonra hayır gelmez bu cbf ve twısterlardan...

körfezli_29
08 Aralık 2011, 22:49
anlatım çok mükemmel olmuş, anlamadığım bizim motorlarda eksantrik zinciri yanda bunda niye üstte :cyclopsan

serkanADH13
08 Aralık 2011, 22:59
senin gibi kankam..arkadaşım komşum olsun 1 milyon dolar borcum olsun aga...ne paylaşmışsan ilgimi çekmiştir her paylaşımın teknik ve gerekli şeyler...

peki bu egzantirikten ses gelmesi değişme zamanı mı demek oluyor...

parça masrafları nelerdir...orjinal takılması şart mı...yan sanayi seçenekleri varmı...son olarak tertemiz twısterlar var ilanlarda...alınmasına onay verirmisin...kaç binden sonra hayır gelmez bu cbf ve twısterlardan...

motor alırken zaten ıllakı ustaya gösterılıuyor,
zaten çıkan sesten yapılmış km'den değişimler anlatılıyor,
kiminde 30 bınde değişim istiyor,
tekere kaldırılmaya her uğraşılduğında yük zincirede bindiğinden uzama olasılığı yüksek,
bakım yapıldığı zaman her motordan hayır gelır sadece dikkat etmek lazım motor sesi aşırı duyuluyor ise bunda masraf çıkacağı bellidir,
100,,,500 değişir yani,
yan sanayi parça elbette takılır fakat ömürlü olmaz,
zincir kopması demek subapları eymesi duruma göre pistonu delmesi demek,,,
Daima orjinal parçada fayda var,

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------


anlatım çok mükemmel olmuş, anlamadığım bizim motorlarda eksantrik zinciri yanda bunda niye üstte :cyclopsan

bunlarında yanda zaten bu üstte gördüğün kısım üste uzadığı için zincir üstten görünümüdür,

mete_han
08 Aralık 2011, 23:02
eyvallah...ne twısterler geldi bana 3000 liraya bile verelim sana dediler ama başta servisim olmak üzere herkes ağız birliği etmişcesine uzak dur diyor...sanki ulusal bir refleks bu...cbf 250 alayımmı...alma...twıster alayımmı..alma...

serkanADH13
08 Aralık 2011, 23:05
piyasada en pahalı serilerden 250 cc olanları,
zaten çokta fazla tutulmadılar,
o sebeptendir sanırım...
tork olarak çok güçlü olduklarıda ortada...

fat280
08 Aralık 2011, 23:09
serkan abi eline koluna sağlık çok güzel bir bilgi vermişsin yapmasıda o kadar zor değil gibi görünüyor kendisi değiştirecek olanlara yardımcı olacaktır

serkanADH13
08 Aralık 2011, 23:12
benımde amacım zaten olurda bı yanlışlık yapmış olan olursa NET'ten arattırınca çıksın karşısına diye,
o sebepten başlıkta çok sefer yadım eksantrik diye :)))

motoseyyah
08 Aralık 2011, 23:21
Güzel bir konu ve anlatım. Ancak eksantrik zincirini değiştirmek maharet ister. 30-40.000 lere dayanmış motorlarda mutlaka kontrol edilip değiştirilmesi yada gergi ayarlarının kontrol edilmesi gerekiyor.Yaklaşık 15 sene kadar önce Honda marka motosikletimin eksantrik zinciri yolda giderken kopmuş ve epey bir masrafa girmiştim.Aman aynı hataya siz de düşmeyin.
Şu anda benim motor da 40.000 ne dayandı ve hafiften eksantrik sesi duymaya başladım. Orijinal zincirin 34 TL olduğunu bayiden öğrendim . Pek te pahalı değilmiş.

körfezli_29
09 Aralık 2011, 00:00
eyvallah...ne twısterler geldi bana 3000 liraya bile verelim sana dediler ama başta servisim olmak üzere herkes ağız birliği etmişcesine uzak dur diyor...sanki ulusal bir refleks bu...cbf 250 alayımmı...alma...twıster alayımmı..alma...
kedi erişemediği ciğere mundar dermiş, böyle diyenlerin hepsi çan çin çon kullanan şahıslar, cbf 250 2006 dan beri üretilen ve hala daha orjinal olanları var ve hala sorun yaratmadan yollarda yürüyor, ybr 250 lerde aynı kalitede bir motor biraz daha teknolojik

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------


Güzel bir konu ve anlatım. Ancak eksantrik zincirini değiştirmek maharet ister. 30-40.000 lere dayanmış motorlarda mutlaka kontrol edilip değiştirilmesi yada gergi ayarlarının kontrol edilmesi gerekiyor.Yaklaşık 15 sene kadar önce Honda marka motosikletimin eksantrik zinciri yolda giderken kopmuş ve epey bir masrafa girmiştim.Aman aynı hataya siz de düşmeyin.
Şu anda benim motor da 40.000 ne dayandı ve hafiften eksantrik sesi duymaya başladım. Orijinal zincirin 34 TL olduğunu bayiden öğrendim . Pek te pahalı değilmiş.
bu tür sorunların servis tarafından yapılması gerekir, kendiniz yapmayın

immortalboss
09 Aralık 2011, 00:17
Çok güzel paylaşım.Ellerine sağlık ustam.Ben cesaret edemem böyle şeylere.Zilyon tane parça var o beğenmediğimiz 100 cc motor aksamında. :) Bir kez dağıtılmış motor gördüm.Gözüm korktu resmen.Ben zincirimi yağlarım,motorumu 3-4 saat yıkarım,yağımı değiştiririm.Bakım geldi mi götürürüm.Ama bu gidişle sayenizde gireceğim bu tür olaylara. :) Şu sente işini anlayamadım henüz.Sanırım parçaların birbiri ile bir sistemi var.Ve bu sistemde 1 diş bile bütün olayın bozulması demek.Babam küçükken göndereyim seni sanayiye 1-2 öğren demişti.Annem çok itiraz etti,ben de korktuğum için gitmedim.Şimdi çok pişmanım.:pr: Sizler sayesinde elektronik ortamdan öğreniyoruz artık. :) Bakalım inşallah bir gün ellerimle gireceğim bu işe.Sizlerle beraber yüzyüze öğrenmek daha güzel ama şartlar...

babaçi
09 Aralık 2011, 00:30
serkan kardeşim peki bu zincirin fiyatı nedir?

servis fiyatının 400 lü rakamlar olduğunu hatırlıyorum da:pr:

serkanADH13
09 Aralık 2011, 02:15
servis fiyatı 210 lira
parça 1.kalite yan sanayi ürün,
120 liraya almış şahıs...

StyLeOscaR
09 Aralık 2011, 02:27
paylaşım ve bilgi aktarımı için teşekkürler, elinize kolunuza sağlık :cat:

serkanADH13
09 Aralık 2011, 13:21
önemli değil elimden geldikçe ayrıntılara girmeye çalışıyorum :)

buberk
29 Şubat 2012, 16:38
Elinize sağlık başlık resmen teknik eğitim :cat:

serkanADH13
03 Mayıs 2012, 02:23
İmkan Oldukça Farklı Modellerin Teknik Bilgilerini Paylaşmaya Çalışıyorum...

Teşekkürler...

harun reşit
19 Temmuz 2013, 00:13
İmkan Oldukça Farklı Modellerin Teknik Bilgilerini Paylaşmaya Çalışıyorum...

Teşekkürler...

serkan abi merhaba öncelikle emeğin için teşekkürler ben bu şekilde zincirimi değiştirmeyi istiyorum yalnız bir kaç resim silinmiş tamda önemli olan kısımlar diye düşünüyorum birde gergi ayarını nasıl yapıyoruz onu anlatabilirmisin mümkünse?
:pale:

serkanADH13
10 Eylül 2013, 00:35
Cbf 250,
Cbx 250,
motor prensipleri aynı,,,

Güncel Diyelim ;)

hallmark1730
10 Eylül 2013, 21:28
Cbf 250,
Cbx 250,
motor prensipleri aynı,,,

Güncel Diyelim ;)
Hocam Sondaki Resim Sayesinde Çözdüm Çok Teşekkür Ederim Yardımların İçin Ellerine Emeğine Sağlık.İstanbula Gelirsem Kesinlikle Yanına Uğrayacağım.

serkanADH13
10 Eylül 2013, 23:08
ne zaman ıstersen her zaman beklerım,
kısmetse yeni dükana inş...

artık brası ufak gelmeye başladı...

Syanur
19 Eylül 2013, 11:10
Elinize sağlık :cat:

Egz. Zincirinin marka-model bilgisini alabilir miyim? Yada en azından 3x4 yada 2x3 sıralı mı onu söyleyebilirseniz de çok memnun kalırım (plaka sayısı, 4dışarda-3içerde yada 3dışarda-2içerde) :)

hallmark1730
23 Eylül 2013, 23:04
hocam şimdide eksantirik zinciri koptu ve debriyaj balatalarını değiştiricem fakat 22 değil 24 var debriyajda ve normal açma yonünde açılmıyor ters pasomu acaba değilse dahada sıkmak istemiyorum yada açılmasının bir püf noktası var mıdır lokmayla açıyorum bu arada.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------


Elinize sağlık :cat:

Egz. Zincirinin marka-model bilgisini alabilir miyim? Yada en azından 3x4 yada 2x3 sıralı mı onu söyleyebilirseniz de çok memnun kalırım (plaka sayısı, 4dışarda-3içerde yada 3dışarda-2içerde) :)

Did marka aldım japon 45 tl bugün

hocam şimdide eksantirik zinciri koptu ve debriyaj balatalarını değiştiricem fakat 22 değil 24 var debriyajda ve normal açma yonünde açılmıyor ters pasomu acaba değilse dahada sıkmak istemiyorum yada açılmasının bir püf noktası var mıdır lokmayla açıyorum bu arada.[COLOR="Silver"]

Syanur
24 Eylül 2013, 00:01
hocam şimdide eksantirik zinciri koptu ve debriyaj balatalarını değiştiricem fakat 22 değil 24 var debriyajda ve normal açma yonünde açılmıyor ters pasomu acaba değilse dahada sıkmak istemiyorum yada açılmasının bir püf noktası var mıdır lokmayla açıyorum bu arada.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------



Did marka aldım japon 45 tl bugün

hocam şimdide eksantirik zinciri koptu ve debriyaj balatalarını değiştiricem fakat 22 değil 24 var debriyajda ve normal açma yonünde açılmıyor ters pasomu acaba değilse dahada sıkmak istemiyorum yada açılmasının bir püf noktası var mıdır lokmayla açıyorum bu arada.[COLOR="Silver"]

Hen hayırlı olsun hem de geçmiş olsun diyeyim ozaman. Bana DID marka zincirin üzerinde yazan kod-harf vs, vs, ne varsa buraya yazabilir misin acaba ? Bir de nereden aldın ?

hallmark1730
24 Eylül 2013, 00:06
Hen hayırlı olsun hem de geçmiş olsun diyeyim ozaman. Bana DID marka zincirin üzerinde yazan kod-harf vs, vs, ne varsa buraya yazabilir misin acaba ? Bir de nereden aldın ?


17x126 did sca-0412Asdh silent chain hocam

Syanur
24 Eylül 2013, 00:24
17x126 did sca-0412Asdh silent chain hocam

Nereden temin ettiniz acaba? Fiyatı uygunmuş, benim de ihtiyacm var da.

Üzerinde sca-0412A sdh yazıyor ise sizin motora uymama ihtimali var. Emin değilim ama sizin motorda sanırım sca-0404 sdh yada sca-0409 sdh modeli kullanılıyor olması gerek. Yada bunların hepsi birbirine uyuyor da benim haberim yok :silent:

serkanADH13
04 Kasım 2013, 12:07
hayırlısı olsun :)
artık bu motorun temizini bulmak çooook zor...

buberk
04 Kasım 2013, 12:49
Hocam çok merak ediyorum yolda eksantirik zinciri kopunca ne olur ? Baya masraf açar gibi söylentiler duymuştum :)

serkanADH13
05 Kasım 2013, 02:58
eksantrik zinciri subapları krank'ın hareketine göre açıp kapatlasını sağlar,
subaplar açık kalır ise eğer,
piston o güç ile subaplara vurur ve subaları kırar silindir üst kapağa zarar verir,
piston delebilir,
hatta biyel kolunda zayıflık var ise kolu dahi koparabilir,

böyle uzar gider,
o sebepten eksantrik önemli bir rol alır motosiklete,
Motorun tansiyonudur yani kısaca...


http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://img155.imageshack.us/img155/84/adszin5.png&imgrefurl=http://www.motovirus.com/forum/teknik-bilgiler/3653-bir-motorun-calisma-prensibi.html&h=348&w=444&sz=42&tbnid=RB5sRwkz4pTC_M:&tbnh=90&tbnw=115&zoom=1&usg=__JtOy7Cd1_IQxIeZ7jBqQ6LdA6AM=&docid=cCvJDujeFXlFgM&sa=X&ei=dSh4Uq_1FMLeswbx8YDYDA&ved=0CD4Q9QEwAg

stunc
11 Eylül 2021, 01:23
Arkadaşlar Bu Seferde CBF VE CBX 250 model HONDA'nın eksantrik zincir değişimi ile karşınızdayım,
Hatta aynı işlem CBF 250 DEBRİYAJ BALATA DEĞİŞİMİ olarakta bakılabilir,,,
ilk önce depoyu yan kapakları söküyoruz,
motorun üst kapağını söküyoruz...
zaten 3 adet M6 yani 10 luk somun tutmakta...
http://img202.imageshack.us/img202/8317/08122011002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/08122011002.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
eksantrik üst gergisini söküyoruz,
bunları yaparken sentesine ve ince ayrıntılar olarak dikkatli söküyoruz aynı şekılde toplanacak,,,
http://img51.imageshack.us/img51/3285/08122011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/08122011003.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

üst kapakla işimiz bitti şimdilik,
debriyaj kapağındaki yağ devirdaim borularını söküyoruz,
http://img31.imageshack.us/img31/5660/08122011005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/31/08122011005.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

debriyaj kapak etrafındaki M6 yani 8 numaralı anahtarla sökülebilen kapak bağlantı civatalarını söküyoruz...
http://img7.imageshack.us/img7/9615/08122011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/7/08122011006.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

debriyaj balataları önümüzde,
http://img11.imageshack.us/img11/4384/08122011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/11/08122011007.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

şimdi yayları bağlayan M6 yani 10 anahtarla sıkılı cıvataları söküyoruz...
http://img13.imageshack.us/img13/2379/08122011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/08122011008.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img502.imageshack.us/img502/6691/08122011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/502/08122011009.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

debriyaj tasını bağlayan somunu 22 numaralı anahtar ile söküyoruz...
http://img577.imageshack.us/img577/1361/08122011010.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/08122011010.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

tası söktükten sonra işlem zincir çevresine geçiyor...
http://img337.imageshack.us/img337/8721/08122011011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/337/08122011011.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

şimdiki işlem zincir dişlisini sıkmış olan yine 22 numaralı anahtar ile sökülmesi hgereken somun sökülüyor...
http://img440.imageshack.us/img440/8350/08122011012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/440/08122011012.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

kranktan tahrik alan yağ pompası dişlisini söküyoruz,
bu dişlinin karşılığı olan yağ pompa dişlisinin yeri belirgin zaten yanlış sökme veya takkma dibi bi ihtimal yok,
bu dişlide sente yuvası bulunmaktadır,
yanlış takulması imkansız gibi bişiy dikkat edilmesinde fayda vardır...


http://img577.imageshack.us/img577/4871/08122011013.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/577/08122011013.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

eksantrik gergisinide söküyoruz ve eksantrik dişlisi ve zinciri çıkabilecek duruma gelıyor ve değiştiriyoruz...
http://img844.imageshack.us/img844/4160/08122011016.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/844/08122011016.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img823.imageshack.us/img823/8594/08122011017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/08122011017.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
işaretli yer dişlinin sente yuvasıdır,
yanlış takılma ihtimali çok düşük fakat yınede dikkat edilmelidir,
boş kısımlar yanı yuva kısımları üst üste denk getirilmelidir...
http://img707.imageshack.us/img707/3530/08122011015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/08122011015.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

işte yağ pompasına hareket veren krank dişlisi ve sente yuvası...
http://img812.imageshack.us/img812/8043/08122011014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/812/08122011014.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


eksantrik zincir dişlisi ve sente yuvası,
http://img831.imageshack.us/img831/6034/08122011019.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/08122011019.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Eski ve yeni eksantrik dişlisi,,,
63 baklalı paletli sisten CBF 250,,,CBX 250 TWİSTER EKSANTRİK ZİNCİRİ,,,
http://img847.imageshack.us/img847/2047/08122011018.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/847/08122011018.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Evet Alttarafı söktüğümüz gibi geriye topluyoruz dilerseniz bu işlemi yaparken eskimiş ise debriyaj balatanızıda değiştirebilirsiniz,,,,
alt kapakta işimiz bitiyor ve kapatıyoruz,
tekrar eksantrik sente işlemine geçiyoruz bu kısım en önemli kısım,
yanlış bi işlemde subaplar eğilir ve maliyetiniz iki katına çıkarak pek çok sıkıntılar doğurabilir,
Çok Dikkat Bu Kısıma...
VOLANT ÜZERİNDEKİ T HARFİ İŞARETİNDE OLMALIDIR,
PİSTON ÜST ÖLÜ NOKTADA OLUR ZATEN,
EKSANTRİKLER TAVŞAN KULAĞI BİÇİMİNDE OLMALIDIR,
İN--EX İŞARETLERİ BİRBİRİNE TEĞET OLMALIDIR...

noktalı kısımlar üstte olmalıdır sente işleminde,,,
http://img580.imageshack.us/img580/9045/08122011023.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/08122011023.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img820.imageshack.us/img820/2880/08122011021.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/820/08122011021.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img832.imageshack.us/img832/3273/08122011004j.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/832/08122011004j.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img404.imageshack.us/img404/4099/08122011022.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/404/08122011022.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


HERŞEYİN DOĞRU OLDUĞUNU 3...5 DEFA KONTROL EDİN VE herşey yolunda gözüküyor ise motorunuzu toparlamaya başlayabilirsiniz :))))

bu arada eksantrik zincir gergisi en son takılır onu takmadan motora marş yapmayın,,,,
Gemiş Olsun :)))

Resimler Kalitesiz olabilir,
Cep TEL İle çekilmiştir,
yağlı ellerle anca bu kadar oluyor :)))

Baya bir hort olacak..
Konuyu aradım burada buldum. Fakat fotoğraflar bile terketmiş.