PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : En az yakan tarz hangisi



samsam
08 Aralık 2011, 17:19
Moped
Commuter
Scooter
Touring
Sport Touring
Chopper
Enduro
Super Sport

tigermbz
08 Aralık 2011, 17:22
moped ve cuplar az yakar

samsam
08 Aralık 2011, 17:23
moped ve cuplar az yakar

Hocam 15.000 bütçe ile en az yakan burgman mi diyebiliriz.

tigermbz
08 Aralık 2011, 17:28
bilemem
15 bin liralık bütçenin 2000 lirasıyla bir cub alırsan sonuç değişir :)

saykem
08 Aralık 2011, 17:33
[B]TİGERMBZ[/B (]15 bin liralık bütçenin 2000 lirasıyla bir cub alırsan sonuç değişir )

bence çok haklı.Benim cbf1000 var.Şehiriçi için bir tanede 100 lük kup aldım benzin sarfiyatım yıllık %60 azaldı:queen:

mete_han
08 Aralık 2011, 17:34
[B]TİGERMBZ[/B (]15 bin liralık bütçenin 2000 lirasıyla bir cub alırsan sonuç değişir )

bence çok haklı.Benim cbf1000 var.Şehiriçi için bir tanede 100 lük kup aldım benzin sarfiyatım yıllık %60 azaldı:queen:

helal olsun...işte budur...büyük makina yanında küçük makinada olmalı...metropol gerçeği bu...

Mengu16
08 Aralık 2011, 17:38
100 lük cup ile e5'e çıkılmıyor pek ama. çıkılıyor da sağlıklı hızı 80. yardırıp 9500-10000 devire kadar zorlarsan 90-95. 5 dakka sürekli 9500 devirde gittiğimi bilirim.

izmiRT125
08 Aralık 2011, 17:49
SAMSAM arkadaşım kullanacağın güzergahı yazarsan yardımcı olabilirm...

MENGU16 gibi 100 lük cup motor ile hızlı gidilen güzergah da bulunursan yakacağın yakıt malesef 400 cc ve üzeri motorların yaktığı yakıt ile aynı olacaktır...
çünkü birim zamandaki devir sayısı arttıkca yakıt tüketimi artmaktadır.. ( istediğin kadar az yakan motoru kullan ama uygun şartlarda gitmiyorsan yakıt tüketimi çok oluur..)


comuter tarzlar şehir içinde maksimum 70 km/s hıza kadar kullanılırsa en ekonomik olanıdır..
fakat bir comuter ile şehirler arası yollarda giderseniz; bir touring motordan, chopperdan, fazla yakar...

Soykan67
08 Aralık 2011, 17:50
Enduro olabilir.Sonuçta uzun yol için tasarlandıkları için mümkün olduğunca az yakmasına uğraşmışlar sanırsam.

KUVVETMİRA
08 Aralık 2011, 17:58
en az yakan tasarımlar kullanılış amacı itibariyle cub, moped ve commuterlerdir.


Enduro olabilir.Sonuçta uzun yol için tasarlandıkları için mümkün olduğunca az yakmasına uğraşmışlar sanırsam.

enduro uzun yol için tasarlanmamıştır.
gayet güzel yakarlar cayır cuyur.

izmiRT125
08 Aralık 2011, 18:19
Enduro olabilir.Sonuçta uzun yol için tasarlandıkları için mümkün olduğunca az yakmasına uğraşmışlar sanırsam.

DURO = YOL
ENDURO = YOLDIŞI (kum, çakıl ya da mucur ve bağlayıcı olarak kil karışımıyla yapılan, buldozerle sıkıştırılan asfaltı dökülmemiş yol, ham yollarda kullanılan motorlara denir)

motorun kullanım amacı önemlidir, şartlara uygun vasıta kullanmak en verimli ve ucuz ulaşımımızı sağlayacaktır. Saygılar..

KUVVETMİRA
08 Aralık 2011, 18:23
DURO = YOL
ENDURO = YOLDIŞI (kum, çakıl ya da mucur ve bağlayıcı olarak kil karışımıyla yapılan, buldozerle sıkıştırılan asfaltı dökülmemiş yol, ham yollarda kullanılan motorlara denir)

motorun kullanım amacı önemlidir, şartlara uygun vasıta kullanmak en verimli ve ucuz ulaşımımızı sağlayacaktır. Saygılar..

abi yanlışın var. endu yol demek, ro eki dışı manası katıyor. endu+ro=yol dışı

Mengu16
08 Aralık 2011, 18:24
MENGU16 gibi 100 lük cup motor ile hızlı gidilen güzergah da bulunursan yakacağın yakıt malesef 400 cc ve üzeri motorların yaktığı yakıt ile aynı olacaktır...
çünkü birim zamandaki devir sayısı arttıkca yakıt tüketimi artmaktadır.. ( istediğin kadar az yakan motoru kullan ama uygun şartlarda gitmiyorsan yakıt tüketimi çok oluur..)

400'lük gibi yaksa motorun soğutması yetersiz kalır bozulur. ama 150'lik kadar yakıyor diyebiliriz. 100'lük motor için 7500 devir ile 9500 devir arasında tahmini yüzde 20 yakıt tüketimi farkı vardır bence.
Ancak düşük devirli dur kalklı şehiriçi sürüşü ile yüksek devirli (sürekli de tam gaz gidemeyeceğinize göre) çevreyolu sürüşünü kıyaslarsanız yakıt tüketimleri arasında bir fark görülmüyor. Bu nedenle cup'lar her zaman az yakar diyebiliriz.

izmiRT125
08 Aralık 2011, 18:33
bilgilerimiz paylaştıkça artıyyorr.. :wiinkk:

Mengu arkadaşım teknik bilgim pek yok, ama mübalag yapıp cc yi biraz yüksek yazdım.. Gel orta yolu bulalım =) 225 cc olsun... Ayrıca ortalamaya vurursak haklı olabilirsin.. Yine konuyu açan arkadaşa soruyorum hangi güzergah için sıralama yapıyoruz???

Soykan67
08 Aralık 2011, 18:55
Doğrudur benimkisi bir tahmin sadece :) Türe gerek yok.Birkaç istisna dışında ne kadar az CC o kadar az benzin.En az yakıt harciyan tür ise pocket bike :mrgreen:

KUVVETMİRA
08 Aralık 2011, 18:58
Doğrudur benimkisi bir tahmin sadece :) Türe gerek yok.Birkaç istisna dışında ne kadar az CC o kadar az benzin.En az yakıt harciyan tür ise pocket bike :mrgreen:

pocket bike'lar 2 zamanlıdır, az yakmazlar.

Soykan67
08 Aralık 2011, 19:09
pocket bike'lar 2 zamanlıdır, az yakmazlar.

Pocket bike örneği şakaydı düzeltmeye ihtiyaç duyulcak ciddi birşey değil.Genede bilgilendirme için teşekkürler.

Konumuza gelecek olursak, kullanım benzin sarfiyatın da fazlasıyla etkili bir etmen.

KUVVETMİRA
08 Aralık 2011, 19:11
Konumuza gelecek olursak, kullanım benzin sarfiyatın da fazlasıyla etkili bir etmen.

kullanım tabiki önemli bir etken.
ama meselemiz kullanım farklılıkları değil, motosiklet türleri.

F54
08 Aralık 2011, 19:13
en az yakan cub veya commuter dır şehir içi

saykem
08 Aralık 2011, 19:18
Ben hergün 100 cup ile hergün E5 te yaklaşık 50_ 60 km yapıyorum.Bilinçli kullanılırsa ve limitlerini bilirsen bir sorun yok.Zaten genelde trafik tıkalı olduğundan duran araçların arasından geçmekte ayrı bir zevk,trafiğe takılmadan ilerliyorsun:)

DarkSeleCT93
08 Aralık 2011, 20:05
100 lük cup her türlü az yakar isterseniz full devırli kullanın yalnız o motor sesınden yolda bas ağrıtır full devır gıdilisşe

safakk
08 Aralık 2011, 20:15
azdan çoğa doğru sıralama yaklaşık aşağıdaki gibidir
Moped cub
Commuter
Scooter
...

Diğer motosiklet türleri motor hacmi marka ve modele göre farklılık göstermekle birlikde yukarıda saydığım türlerden daha çok yakan motosikletlerdir

ferrari_gani
08 Aralık 2011, 20:23
enduro az yakar ama hangi enduro. mesela f650gs nin rekorları war en az yakma üstüne. yada er6n/f inde az yakma rekorları var.

motorun ne kadar az yakacağı birazda motorun teknolojisi ile alakalı. ne kadar yeni alırsan okadar az yakar, nerde kullanacağınla da alakası war. uzun yol düşünüosan yada otoyol düşünüosan büyük cc ile küçük cc arasında pek fark olmaz.

immortalboss
08 Aralık 2011, 20:26
Bir de hacim önemli mesela 650 cc sadece bir 650 cc ile kıyaslanır benim gözümde 2.2 lt ile gezebiliyorum 100 kilometreyi...70 km/h maksimum hız ile. Moped dediğiniz 2 zamanlı mobylette stilinde olan aletler cub motordan çok yakar. ;) 2 zamanlı ve daha fazla zorlanacaktır.Şahsen denedim gördüm.Benim motosikletim onunla aynı şartlarda giderken daha az yakmakta.Çok üst limitlerde kullanmadıkça cub iyidir.Biraz zorlandımı 250 cc makinenin sakin kullanım haline yaklaştığını görürsünüz.

samsam
08 Aralık 2011, 20:29
20 TL benzin ile şehir içi şehir dışı karma, ama önemli olan emekli sürüşü ile 142 KM, nasıl arkadaşlar makul mu

İmportant
08 Aralık 2011, 20:44
Süper Sport

Syanur
08 Aralık 2011, 21:04
20 TL benzin ile şehir içi şehir dışı karma, ama önemli olan emekli sürüşü ile 142 KM, nasıl arkadaşlar makul mu

Bilmiyorum, ben 35 TL ile ~280 km yapıyorum, hepsi de şehir içi. Yani 3 defadır ölçüyorum tam 100 km de 3 lt yakıyor :)

immortalboss
08 Aralık 2011, 21:10
Sanırım siz 125 cc kullanıyorsunuz syanur.Samsam arkadaşımız 250 mct kullanıyor.Zaten mct normalde de fazla yakan bir alet.Bu yakıt normal gibi görünüyor.

izmiRT125
08 Aralık 2011, 21:20
Bir de hacim önemli mesela 650 cc sadece bir 650 cc ile kıyaslanır benim gözümde 2.2 lt ile gezebiliyorum 100 kilometreyi...70 km/h maksimum hız ile. Moped dediğiniz 2 zamanlı mobylette stilinde olan aletler cub motordan çok yakar. ;) 2 zamanlı ve daha fazla zorlanacaktır.Şahsen denedim gördüm.Benim motosikletim onunla aynı şartlarda giderken daha az yakmakta.Çok üst limitlerde kullanmadıkça cub iyidir.Biraz zorlandımı 250 cc makinenin sakin kullanım haline yaklaştığını görürsünüz.

BENDE BU FİKİRDEYİM.. Tecrübeyle tesbit edilmiştir... cub motorlarla şehirler arası yollarda ekonomi yaparak gezdiğini düşünen bircok arkadaş tanıyorum... ... bu hususu çok defa dile getirsemde ikna edemiyorum malesef...

yıllar önce MCT sahibi bir arkadaşım yakıtla baş edemediği için çok sıkılıyordu.. ... MaCiT lerde böyle bir durum var, belki diğer kullanıcılar bir çözüm bulmuştur.. en güzeli aynı sınıf ve marka kullananlara danışmak olacaktır...

immortalboss
08 Aralık 2011, 21:33
Cub motosikletlerde genellikle devir saati olmuyor.Arkadaşlar göstergeye göre gitmeye çalışıyorlar.Bakıyorlar motosiklet 100 yapıyor.100 km ile sabit gitmeye çalışıyorlar.Böyle olunca tabi makine üzülüyor biraz.Cub motosikletler çok fazla devirli kullanımı seven aletler değiller.Belki de uzun ömürlü olma nedenleri budur.Ben 125 cc cub kullanmama rağmen 100 km ile giderken makine 8000 devir civarlarında oluyor.Zaten 10000 devirde bitiyor canı ciğeri...Bu yüzden neredeyse redline civarlarında gezerken yakıt coşuyor.Cub ile 70-80...Maksimum 85 km ile seyir etmeyi seviyorum...Bu hem ekonomi,hem rahatlık,hem de motor ömrü olarak maksimum seviye demek oluyor.Yokuşlarda motosiklet zorlanmaya başladıkça gazı açıyorum.Soma-Balıkesir arasını sadece 1 yerde 3. vitese çekerek tamamladım.(Yolu bilen bilir yokuşları vardır tatlı.)3. vitese çekme nedenim de çok fazla motosikleti yatırmadığım için.Belki 4. viteste çıkardı ama ne limitleri zorlamaya ne de kızımı üzmeye gerek yok. :) Sizlere tavsiyem her motosikleti amacı için kullanın.
Cub ile olmaz yarış.
Ekonomi istiyorsan bir büyüğe danış.
Sonra ağlama bana 5 lt yaktım diye.
Elin mahkum vereceksin bir depoya 50 tl. :) Hahaha.

ysn17
08 Aralık 2011, 21:50
Bence Cub :D

GaCCaLL
09 Aralık 2011, 02:42
kullanım tabiki önemli bir etken.
ama meselemiz kullanım farklılıkları değil, motosiklet türleri.

yeter artık adam öldü :queen:


Bilmiyorum, ben 35 TL ile ~280 km yapıyorum, hepsi de şehir içi. Yani 3 defadır ölçüyorum tam 100 km de 3 lt yakıyor :)

senlede mümkünse görüşmeyelim nası bi yakıt sarfiyatıdır o öle veya benide artçı al :queen: ::ohmy:: ::angry2:: ::wacko:: biz 50 liraya 200km gidemiyoruz..

ozgurakman
09 Aralık 2011, 03:16
hocam şehir içinde commuter, şehirler arası da sport touring

Syanur
09 Aralık 2011, 19:58
Sanırım siz 125 cc kullanıyorsunuz syanur.Samsam arkadaşımız 250 mct kullanıyor.Zaten mct normalde de fazla yakan bir alet.Bu yakıt normal gibi görünüyor.

Evet, o yüzden bilmiyorum demiştim. Ama bildiğim kadarıyla:) 125cc için 3lt ve altı, 250cc için de 4lt ve altı "ekonomik - az yakan" olarak sınıflandırılabilir. MCT biraz rahat çinlilerden anladığım kadarıyla, zenci tarzı :)

Bir de moped olayına bende katılıyorum. Benim 125cc ile şehir içinde 90km/h hıza ulaştığımda motorun resmen nevri dönüyor. Benim bildiğim çoğu mopen en fazla 150~200 cc dir. Bu hacimler ile 90~100 km/h hızlarda seyahat etmek deviri oldukça yüksek tutmak demektir. O yüzden ekonomik olacağını sanmıyorum. Ben şahsen 100ü geçtiğimden en çok benzin sarfiyatını tükettiğimi düşünüyorum.



senlede mümkünse görüşmeyelim nası bi yakıt sarfiyatıdır o öle veya benide artçı al :queen: ::ohmy:: ::angry2:: ::wacko:: biz 50 liraya 200km gidemiyoruz..

Görüşemiyoruz zaten, kar yağıyor baksana...! Yakıttan ettiğim tasarruflar ile motora aksesuar bakıyorum ben :cherry: 125cc forever!


hocam şehir içinde commuter, şehirler arası da sport touring

Hocam touring olsa olmaz mı? Classic touring? :) Şaka bir yana tour motorlar uzun yol için tasarlandığından dolayı ekonomik sayılırlar. Ama gerçek tour'lar +1000cc motor hacimlerine sahiptirler. O yüzden en az yakan motor olma şanslarını biraz yitiriyorlar. Bizim ahali herkesin enduro olarak bildiği ~600cc motorları da touring olarak saydığı için olay biraz karışıyor tabi. Evet endurolar ile şehirler arası seyahat rahattır, ve de az yakarlar ama touring motor değillerdir kendileri. Sadece hacimi ve selesinin rahatlığı uzun yola uygun diye motosiklet tour olmaz. Touring olabilmek için üzerindeki ekipmanların ve motorun ASIL amacının uzun yola göre tasarlanmış olması gerekir. Yani bir GS yada T.A. touring değildir, Fazer değildir...

Neyse konudaki temel sorunun cevabına ben tarzdan ziyade daha iddialı bir şekilde marka model ile cevap veriyorum; BMW F800 ST , evet bu arkadaş küçük bir touring makinadır, hem rüzgara karşı direnci, hem fites oranları hem de oturuş(yolcu dahil) pozisyonu uzun yola uygundur.

izmiRT125
09 Aralık 2011, 20:20
Neyse konudaki temel sorunun cevabına ben tarzdan ziyade daha iddialı bir şekilde marka model ile cevap veriyorum; BMW F800 ST , evet bu arkadaş küçük bir touring makinadır, hem rüzgara karşı direnci, hem fites oranları hem de oturuş(yolcu dahil) pozisyonu uzun yola uygundur.

Bir kaç foto ekliyorum.. Syanur önerdiğin motor çok güzel, az yakan ve konforlu motorların alış fiyatları da uygun olsa da alsak... ... ;)

http://s1000riders.org/photoplog/images/8877/large/1_IMG_0620-1.JPG

http://www.demenshea.com/moto/2010/Blog/BMWF800ST.jpg

egelim 43
09 Aralık 2011, 20:29
Şehir içi kullanım için en uygun yakıt sarfiyatlı motosiklet cuptur. Tabiki limitlerini bildikten sonra :cat: hatta uzun yol içinde en uygun yakıt sarfiyatlı motosiklette cuptur sonuçta bu motorlar az yakması için tasarlanmıştır. Lakin limitlerini bilmeniz zorlamamamınız ve en önemlisi SABIRLI OLMANIZ gerekmektedir. Tecrübe ile sabittir bakınız http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/63636-mondial-100-kh-uzun-yol-deneyimi-toplam-551-km-kutahya-manisa-salihli.html :bounce::cat::bounce:

sercan2667
09 Aralık 2011, 21:14
bence saçma bir soru..şöle olsaydı olurdu 4 silindirliler arasında en az yakan grup deseydin..Olurdu.atıyorum ;naked mı ss mi tartışmasına girerdik.Ama Cup motorların yakıt deposu en fazla 5-6 litre..litre ve cc si düşük elbette az yakacaktır.

zeda3000
09 Aralık 2011, 21:15
DURO = YOL
ENDURO = YOLDIŞI (kum, çakıl ya da mucur ve bağlayıcı olarak kil karışımıyla yapılan, buldozerle sıkıştırılan asfaltı dökülmemiş yol, ham yollarda kullanılan motorlara denir)

motorun kullanım amacı önemlidir, şartlara uygun vasıta kullanmak en verimli ve ucuz ulaşımımızı sağlayacaktır. Saygılar..


abi yanlışın var. endu yol demek, ro eki dışı manası katıyor. endu+ro=yol dışı

bu bilgilere nereden ulastiniz tam bilmiyorum ama Latin kokenli dillerde boyle bir sey yok.

Enduro kelimesi Endurance tan turemistir. Endurance Zorlu yada dayanikli demektir. Duro ispanyolcada Zorlu ve dayanikli demektir. En eki ise icinde yada de gibi dir. Yani dayaniklilikta gibi ceviririz duz mantikta cevirir isek. Bu kelimelerin icinde yol yada yol disi gibi bir sey yok.

Ben bastan onlemimi aliyimda sonra birileri bir seyler icin inat etmeye baslamadan evel , 30 senedir ispanyolca konusabiliyorum cok sukur. Hani kolay kolay bilmeden bir sey sallamam beni taniyanlar bilir. Sonra gereksiz polimik olmasin. sen nerden ispanyolca biliyorsun da salliyorsun diye:)

diger konu

Motorun yakmasi enduro yada race ile zerre alakasi yoktur.

Mantik basittir minimum devirde maximum guc ureten m yada dusuk devirde yeterince guc uretebilen her motor az yakar. Ikinci kayde ise enejeksiyonun maximum oranda basinci coklu olarak yapabilmesidir.

En basit orneji bugun Multijet dedigimiz 1500 bar lik coklu common rail teknolojisi. Standart araclar 900 bar basic ile tek gozden puskurtme yaparlar. Multijet yada common rail kullanan araclar ise yuksek basic kullandiklarindan cok az yakiti tum yanma odasina rahatlikla puskurturler.

Amac en az yakit puskurtmesinden sifir zarar ile faydalanarak maximum sikistirma elde etmektir. Bunu hele birde minimum devirde elde ettinizmi , alin size super ekonomik bir arac. Bu is cok daha detayli aslinda. O kadar basit te degil. Basit olsa her firma zaten bunu yapabilirdi ama ana mantigini anlamak icin bu bilgi yeterli olacaktir. Cunku fazla oynama yaptiginizda bu sefer arac guc kaybediyor yada hantallasiyor.

KUVVETMİRA
09 Aralık 2011, 21:16
ispanyolca biliyon da şakadan anlamıyon :)

izmiRT125
09 Aralık 2011, 21:37
bu bilgilere nereden ulastiniz tam bilmiyorum ama Latin kokenli dillerde boyle bir sey yok.

Enduro kelimesi Endurance tan turemistir. Endurance Zorlu yada dayanikli demektir. Duro ispanyolcada Zorlu ve dayanikli demektir. En eki ise icinde yada de gibi dir. Yani dayaniklilikta gibi ceviririz duz mantikta cevirir isek. Bu kelimelerin icinde yol yada yol disi gibi bir sey yok.

Ben bastan onlemimi aliyimda sonra birileri bir seyler icin inat etmeye baslamadan evel , 30 senedir ispanyolca konusabiliyorum cok sukur. Hani kolay kolay bilmeden bir sey sallamam beni taniyanlar bilir. Sonra gereksiz polimik olmasin. sen nerden ispanyolca biliyorsun da salliyorsun diye:)

diger konu

Motorun yakmasi enduro yada race ile zerre alakasi yoktur.

Mantik basittir minimum devirde maximum guc ureten m yada dusuk devirde yeterince guc uretebilen her motor az yakar. Ikinci kayde ise enejeksiyonun maximum oranda basinci coklu olarak yapabilmesidir.

En basit orneji bugun Multijet dedigimiz 1500 bar lik coklu common rail teknolojisi. Standart araclar 900 bar basic ile tek gozden puskurtme yaparlar. Multijet yada common rail kullanan araclar ise yuksek basic kullandiklarindan cok az yakiti tum yanma odasina rahatlikla puskurturler.

Amac en az yakit puskurtmesinden sifir zarar ile faydalanarak maximum sikistirma elde etmektir. Bunu hele birde minimum devirde elde ettinizmi , alin size super ekonomik bir arac. Bu is cok daha detayli aslinda. O kadar basit te degil. Basit olsa her firma zaten bunu yapabilirdi ama ana mantigini anlamak icin bu bilgi yeterli olacaktir. Cunku fazla oynama yaptiginizda bu sefer arac guc kaybediyor yada hantallasiyor.

oh bee :rendeer: en sonunda birileri daha net ve ayrıntılı yazdı.. ... seviyorum böyle canlı forumlarda sohbet dönmesi çok verimli oluyor... ...