PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jikle sorunsalı



samsam
27 Kasım 2011, 23:42
Merhaba

Mondial 250 MCT jikle sinde sorun var diye değiştirdiler, şimdi bakın

Jikleyi bana ters yöne çevirdiğimde çalışıyor jikle yi kendime doğru tarafa çekersem aşırı gaz veriyor, ortada bir yerde sabit çalışmaya çalışıyor , bu ayar normal midir, ben araba jikle si gibi olur sanıyordum iki hareket ama bunda 3 hareket, ustaya götürmeme gerek var mı , çünkü jikleyi sıfıra indirirsem yani ortaya çeksem hemen stop ediyor.

Seger125
28 Kasım 2011, 00:23
sanırım jikleyı yanlış oturtmuşlar, cunku en asagıda kapalı ortada yarı acık en ustte tam açik seklındedir. En altta normal calısır. Ustlere dogru cekıldıgnde çalısmj duzenı bozulur ama ısıtma yapar.

ErcanC
28 Kasım 2011, 00:31
Bende de Mondial 150 MCX var. Bende tam olarak çözemedim şu jikle olayını. Sanırsam arabada ki gibi değil. Ben en üste aldığım zaman motor stop ediyor. Alt ve orta da çalışma normal. Fakat alt ve orta da devir de ve ses de hiç bir değişiklik yok. Motor soğukken 3 konumu da denedim gaz vermezsem mutlaka stop ediyor. Bir kaç yüz metre ilerledikten sonra jikle kapalı da çalışıyor. Jikleyi açarsam motor sıcakkende stop ediyor. Mondial servisi olmayan ustaya sordum. Bi sürü şey anlattı bunun normal olduğunu ve jiklenin orta da kalması gerektiğini normalin bu olduğunu söyledi. Halen araştırıyorum. Bilgilerinize.

F54
28 Kasım 2011, 00:34
arkadaşlar jikle her daim açık durmaz motor ısınıncaya kadar açılır sonra kapatılır giderken açık olur sa motor belli bi hızdan sonra boğulur

samsam
28 Kasım 2011, 00:38
arkadaşlar jikle her daim açık durmaz motor ısınıncaya kadar açılır sonra kapatılır giderken açık olur sa motor belli bi hızdan sonra boğulur

Benim ki jikleyi kapatır kapatmaz stop ediyor.

ErcanC
28 Kasım 2011, 00:40
Benim ki jikleyi kapatır kapatmaz stop ediyor.
Benim kinde de jikleyi açar açmaz stop ediyor :)

Slayerrr
28 Kasım 2011, 00:51
Jiklen gayet normal, olması gerektiği gibi. Motoru çalıştırmadan önce hava sıcaklığına göre tam ya da yarım olacak şekilde kendine doğru çekersin. Fazla çekersen dediğin gibi devir yükselir, çok fazla devri yükseltmeden, ısınana kadar normal rölanti devrinden biraz yüksek çalışması iyidir. Motor ısındıktan sonra da jikleyi geri ittiğinde stop ediyorsa rölanti ya da hava ayarında sorun vardır.