PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Subap ayarında aradaki boşluğu ayarlayabılcegmz evde bulunan birşey önerırmisinz



Seger125
27 Kasım 2011, 16:11
ne ile bu boşluğu ayarlayabiliriz. Tamırcılere para kaptırmak istemiyorumda :)

Unique693
27 Kasım 2011, 16:14
Sanayiden sentil alabilirsin izeltaşın ki 10 tl :)

gorkemuls
27 Kasım 2011, 16:16
Sanayiden sentil alabilirsin izeltaşın ki 10 tl :)

+1 ...........................

greyhorse
27 Kasım 2011, 16:33
kağıt , kalem kullanacak değilsin ya.gerçin mikrometren olsa ayar için kullanacagın aleti seçer onla ayar yaparsın.fotograflarsan sitede ilk olursun :) bir ihtimal daha var bazı usta gecınenlerın yaptığı gibi elinle hissederek de yapabılırsın :) (daha kötüsu olmaz heralde).tavsiye edilen üzerine yapılacak işe göre alet ve ekipman
sentil namı deger filler çakısı
40 çeşidi vardır.içinde 006,007,008,009,10,11,12 numaraların oldugu çakıdan alman lazım

Seger125
27 Kasım 2011, 16:40
burlarda bulmak zor onu ondan dıyorum. Aynen burdakı ustalarda neden ellerıyle yapıyorlar dıyorum :)

immortalboss
27 Kasım 2011, 17:01
burlarda bulmak zor onu ondan dıyorum. Aynen burdakı ustalarda neden ellerıyle yapıyorlar dıyorum :)
İnternetten alabilirsin. :) Benim de almak istediğim bir ürün.Bulursan bana da haber ver ama.:) İzeltaş bulursan kaçırma al.Kalitelidir güzeldir.Bu arada daha önce hiç sübap ayarı yapmadım ama zor gibi görünmüyor.

serkanADH13
27 Kasım 2011, 19:02
en kötü ihtimal,
evde bulunabilecek bi JİLET ile yapılabilir.

yalnız şunu unutma,
piston üst olü noktada olduğu zaman yapılır,
piston bir tur atar subaplar basar bir tur daha atar subaplar boşa çıkar,
işte subapların basmadığı zaman subap ayarı yapılır.
buna dikkat et,,,

ferhatkars
27 Kasım 2011, 19:02
her motorun subap aralıkları farklıdır....

bende 1 tane sentıl cakısı vardı...gecen ramazan bayramında (2011 yılı) motoruma subap ayarı yapmak ıcın cakıya baktıgımda ustundekı hersey paslanmıs yazılar felan silinmişti...
ramazandan önceki subaop ayarını da tam 1 yıl önce (agustos 2010) yapmıstım ve 1 yıldır sentil çakısının yüzüne hiç bakmamıştım... bakımsızlıktan her yeri paslanmıştı....4 yıl önce 7 liraya almıştım...
şimdi gene alacagım... ankara da seçenek çok :cherry:

Seger125
27 Kasım 2011, 20:00
jilet ile yapılan ayar, duzgun olur mu ? Zırt pırt stop etmez değil mi. Benım kafama gore yaptgm suan ki ayar yuzunden rolantıde durmuyorda ondan yani :)

GÜNTEKİN
28 Kasım 2011, 01:13
her civatacıda mevcut. Ben komple sentil i 3.5 tl ye aldım.

serkanADH13
28 Kasım 2011, 10:19
yeterınce saglıklı olacaktır,
sanıyorum sen grank yanlış pozisyondayken ayar yapmış olmalısın,

yada karbüratör hava ayar civatasıyla oynamışta olabilirsin yanlışlıkla...

Sinan Er
28 Kasım 2011, 11:01
Sanayida malzeme satan dukkanlardan bulabilecegın basit bir alt. Arkadaşlar yazmış adı sentil. Ayrıca her motorun subap ayarı farklıdır. Emme ve eksoz da birbirinden farklıdır. Once motoruna uygun ayarı öğren sonra sentil bulmaya çalış.

Zaten 1 kez yaptınmı öğreniyorsun oldukca kolay bir işlem.

Seger125
28 Kasım 2011, 11:03
yeterınce saglıklı olacaktır,
sanıyorum sen grank yanlış pozisyondayken ayar yapmış olmalısın,

yada karbüratör hava ayar civatasıyla oynamışta olabilirsin yanlışlıkla...
sol karterdeki delikten lokmayla grankı bı tur cevırıyorum sıboplar sırayla ınıyo cıkıyo bır tur daha cevırıyorum hareket yok, o zaman yapıyorum subap ayarını ama ?

fat280
28 Kasım 2011, 11:41
sol karterdeki delikten lokmayla grankı bı tur cevırıyorum sıboplar sırayla ınıyo cıkıyo bır tur daha cevırıyorum hareket yok, o zaman yapıyorum subap ayarını ama ?

kardeş motorun sol alternatörün oradaki kapakda bir vida var çıkar yukarı doğru olan olması gerek sende onu çıkar sente yeri var çizgiyle gösteriyor zaten senteye geldiğinde bence oraya göre ayarla ve ondan sonra sibob ayarı yap

Seger125
28 Kasım 2011, 12:02
o duz tornavıdayla acılan bolmeyı dıyosun dmi ? orayı actıgımda nasıl bır cızgı var ki ? :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------

birde motor 150 cc iticili , emme subap aralıgı ve egzoz subap aralıgı kac olmalı?

yamyamaha
28 Kasım 2011, 13:07
ustam senin motor modifiyeli. tam bir ölçü söyleyemeyiz. ama sen 0.10 emiş 0.15 eksoz olmak üzere bir ayar yap. olmazsa eksozu yavaş yavaş düşür. emme de alt limit 0.08 eksozda alt limit 0.10 gibi bişi söyleyeyim. sende bir yerlerden başla. :)

immortalboss
28 Kasım 2011, 13:15
ustam senin motor modifiyeli. tam bir ölçü söyleyemeyiz. ama sen 0.10 emiş 0.15 eksoz olmak üzere bir ayar yap. olmazsa eksozu yavaş yavaş düşür. emme de alt limit 0.08 eksozda alt limit 0.10 gibi bişi söyleyeyim. sende bir yerlerden başla. :)
Arkadaşlar ben direk yapılıyor sanıyordum.Krankı çevirmek için illaki karteldeki deliğe ulaşmak lazım mı? Motoru kıpırdattığımızda döndüremezmiyiz? Ya da çalıştırıp vitesteyken ayarlanmaz mı? Ve nasıl anlayacağız tam yapacağımız zamanı.Benim tamircim de eliyle yapıyor.Çok sağlıklı olduğunu söyleyemem.

Slayerrr
28 Kasım 2011, 13:27
Krankı çevirmek için illaki karteldeki deliğe ulaşmak lazım mı? Motoru kıpırdattığımızda döndüremezmiyiz? Ya da çalıştırıp vitesteyken ayarlanmaz mı? Ve nasıl anlayacağız tam yapacağımız zamanı.Benim tamircim de eliyle yapıyor.Çok sağlıklı olduğunu söyleyemem.

Eğer orta sehpan varsa 5. viteste tekeri elle çevirerek de krankı çevirebilirsin. Yapacağın zaman da yukarıda yazıldığı gibi piston üst ölü noktadayken. Bunu da sübapların haraketinden anlayabilirsin. Piyanolar sübablara basmadığı zaman yapacaksın.

immortalboss
28 Kasım 2011, 13:38
Çok sağ olasın Slayerrr.Ayrıca herkese faydalı olacağını düşündüğüm bir uygulama gördüm.Paylaşayım.Buyurun.
http://kendinyap.gen.tr/motosiklet/168-motosiklet-subap-ayarla.html

Seger125
28 Kasım 2011, 19:33
jilet ıle yaptığım ayar 10 numara oldu ama sentilin yerini tutmaz. En yakın zamanda sentil de alıcam :)

immortalboss
28 Kasım 2011, 19:44
jilet ıle yaptığım ayar 10 numara oldu ama sentilin yerini tutmaz. En yakın zamanda sentil de alıcam :)
Hangi jiletle yaptın arkadaşım. :) Derby mi.Şakası bir yana sentil çakıları da çeşit çeşitmiş.Bugün biraz araştırdım.Eğer motosikletler için hangisi uygun bilen arkadaş bir link ekleyebilir mi? İnternetten almayı düşünüyorum da.

sakinseytan
01 Aralık 2011, 06:23
tek silindir motora ayar ha :) ben hiç bilmedigim halde bujileri söküp arabanın üst kapagını fln söktüm sırf ögrenmek için sentille subap ayarı yaptım ha noldu subap baslarını yedi motor 700tl bayıldık:D ama sonucta araba calıstı oda bişi ben kagıda cizdim tek tek zamanlamasını ustama söylesem hayatta inanmaz o yüzden hiç söylemiyorum ona bişi:D tek silindir motora ha ya bayıla bayıla yaparım ayarı vala :) jiletle yap bişi olmaz yeterki sıkırtı gelmesin calısırken cok tatlı olsun sıkıda olmasın bence önemli olan kendin yapmak ben rahat calıssın araba diye 20mm emme 25mm egsoz yaptım zarar verdi subaplara sen cok düşük yap 10mm fln yani sentil al ya cok ucuz hem kenarda dursun işine yarar kg

digicem
17 Aralık 2011, 20:04
arkadaşlar ben alalı 1 1.5 yıl olcak nerdeyse içi yağlı geldi aralarında yağ var biraz paslanma felan olmuyor çelik sanırım hala ilk günki gibi duruyor
ben aldıgımda 8.5 liramıydı neydi şimdi zam gelmiş,kargo ücretide 30 tl lik malzeme alırsanız ödemiyorsunuz bi bakın derim

http://www.hepsiburada.com/Liste/soma-celik-20-li-sentil-441157/productDetails.aspx?productId=otm441157&categoryId=262065

cenkito
29 Nisan 2012, 16:03
arkadaslar servise sordum benim motorun subap ayarı 0.006 0.007 olacakmıs
bende sentil cakısı almayı düşünüyorum sonrası için ama MM mi almalıyım yoksa metrik mi almalıyım
yardımcı olursanız sevinirim. bu arada izeltaş ın sentilini almayı düşünüyorum

şimdiden teşekkürler

Mengu16
29 Nisan 2012, 16:10
arkadaslar servise sordum benim motorun subap ayarı 0.006 0.007 olacakmıs
bende sentil cakısı almayı düşünüyorum sonrası için ama MM mi almalıyım yoksa metrik mi almalıyım
yardımcı olursanız sevinirim. bu arada izeltaş ın sentilini almayı düşünüyorum

şimdiden teşekkürler
Metrik yada mm(milimetrik) aynı şey ama, önemli olan ne marka olduğu değil sentil'in uçlarının eğik olması, düz çakı gibi sentil'ler motosiklet için biraz kullanışsız hatta bazı motorlara sentillerin uçlarını eğmeden ayar yapamıyorsunuz bile.

cenkito
29 Nisan 2012, 16:35
INÇ mi MM mi diye sormalıydım :pr: sordugum da servis bana degerleri 0.006 0.007 olarak söyledi
bunlar inç degerler galiba onun için sormustum

---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 15:33 ----------

izeltaş marka sentil almayı düşünüyorum.inç ve mm olarak var, hangisini tavsiye edersiniz???

Mengu16
29 Nisan 2012, 16:46
INÇ mi MM mi diye sormalıydım :pr: sordugum da servis bana degerleri 0.006 0.007 olarak söyledi
bunlar inç degerler galiba onun için sormustum

---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 15:33 ----------

izeltaş marka sentil almayı düşünüyorum.inç ve mm olarak var, hangisini tavsiye edersiniz???
Sizin motorunuzda honda cg klonu bir çin malı motor var, benim motorumda honda c100-h klonu motor var tavsiye edilen subab aralıkları emme 0.05 egzoz 0.07 mm. Sizin verdiğiniz değerler arasında 10 kattan fazla fark var, honda klonu iki motor arasında bu kadar fark olması imkansız hem aşırı küçük bir aralık 0.006 mm yada inç. O kadar ince sentil bile yok. Sizin değerler 0.06 mm ve 0.07 mm'dir büyük ihtimalle. mm sentil almalısınız yani.

cenkito
29 Nisan 2012, 16:48
teşekkürler :cat:

Mengu16
29 Nisan 2012, 16:51
teşekkürler :cat:
Pardon bu arada 0.006 dan kafam karıştı. doğrusu 0.6 mm ve 0.7 mm olacak :) Sentiller 0.05 mm'den 1 mm'e kadar 0.05 mm aralıklı set halinde satılıyor.

cenkito
29 Nisan 2012, 19:50
ben telefonda görüştüm
bana binde altı ve binde yedi olarak sölendi oda şaşırdı galiba.

birde 500 bakımından sonra subaplar ses yaptı, 750 km civarı iyice ses arttı gittiğim yetkili servis "subap sesinin zararı olmaz bunlar itecekli, 2000 bakımında ayarlarız" dedi,
ama ses rahatsız ediyor yarın ayara götürecem. bu sesin daha dogrusu böyle kullanmanın zararı olmusmudur ?

Mengu16
29 Nisan 2012, 20:12
ben telefonda görüştüm
bana binde altı ve binde yedi olarak sölendi oda şaşırdı galiba.

birde 500 bakımından sonra subaplar ses yaptı, 750 km civarı iyice ses arttı gittiğim yetkili servis "subap sesinin zararı olmaz bunlar itecekli, 2000 bakımında ayarlarız" dedi,
ama ses rahatsız ediyor yarın ayara götürecem. bu sesin daha dogrusu böyle kullanmanın zararı olmusmudur ?
Bir zararı olmaz. Motorda soğukta zor çalışma yada boşa alınca stop etme rölantide durmama yoksa da 750km'deki motorun subap ayarına dokunmamanızı tavsiye ederim.

adem80
29 Nisan 2012, 21:04
bişey okumadan başlığa göre yorum yapçam. Ben ayar yaparken göz, kulak, ses, nizam olay tamamdır. İyi bi usta milimetrik hesapları eliyle bile ayarlayabilmelidir diye düşünüyorum. Anlamayan arkadaşlar için yazılanlar yazılmıştır zaten.

Sepetçioğlu
29 Nisan 2012, 23:38
Aradığımız sentil çakısı bu olsa gerek. 0,05-0,1.......1,0-1,2..... 2,0 mm diyor

http://www.takimmarket.com/Default.aspx?_Args=_ProductInfo,15463,Promar

cenkito
30 Nisan 2012, 10:07
evet ama ben izeltaş marka almayı düşüyordum yakınımda o markayı buldum. ilginize tesekkürler

greyhorse
30 Nisan 2012, 11:36
Adem80

Subap ayarı hassas bir ayardır.elinle mm'nin 1000\1'i yada 2'sini hissedebilmen mümkün degildir.Sentil çakısı ile kontrol ettiginde farkı goreceksındır.Malesef günümüzde usta geçinen adamlar sentil ayarını ;subapları parmaklayarak,motorun kompresyonunu egzoz'a elını koyarak yada dınleyerek duyularıyla anlamaya kalkışır.Bu tarz ustalarla karsılastıgınızda hemen uzaklasın.Dersin ki benim tek silindir 100cc'lik motorum var zaten 2 senede bır acıyoruz motoru o kadar'da onemlı degıl.Fakat motor hacmi buyuk yada sılındır sayısı fazla ıse bu yapılan yanlısın ılerıde basına agır masraf acabılmesı muhtemeldır.


Mengu

Yakıt artısı,kompresyontaki dususu bır kenara bırak.Herbir parcanın bir dayanım suresı (mukavemeti)vardır sen parcaları sınırlada(sıkı yada gevşek sekılde) kullanırsan mukavemet azalır bunun ıcın de subaplar,subap yayları,keçeler'de nasibini alır.Subap ayarı önem arz eder.yakıt-hava karışımının veya sadece havanın motor içine girişini ve yanmış egzoz gazının çıkışını kontrol etmeye yararlar.Aynı zamanda basınç ve ısı söz konusudur.Ayarlarda yanlışlık olması ve uzun sure kullanım sonunda motor ve subaplarda aşırı ısınmaya bununla beraber subaplarda yamulma,hararet yapma,conta yanması,aşırı yakıt tüketimi hatta subap yuvalarında bıle sorunlara yol açabılır

cenkito
09 Mayıs 2012, 09:57
Sizin motorunuzda honda cg klonu bir çin malı motor var, benim motorumda honda c100-h klonu motor var tavsiye edilen subab aralıkları emme 0.05 egzoz 0.07 mm. Sizin verdiğiniz değerler arasında 10 kattan fazla fark var, honda klonu iki motor arasında bu kadar fark olması imkansız hem aşırı küçük bir aralık 0.006 mm yada inç. O kadar ince sentil bile yok. Sizin değerler 0.06 mm ve 0.07 mm'dir büyük ihtimalle. mm sentil almalısınız yani.

arkadasım
benim motorda hangi çinli motorun ( yada kodlu ) kullanıldıgını nasıl ögrenebilirim, ona göre teknik bilgi arastırması yapmayı düşünüyorumda

birde sentiller 0.05 ile baslayıp 0.10 mm ile devam ediyor :silent: 0.06mm ile 0.07mm yi nasıl tutturacagız göz kararı mı olacak

Mengu16
09 Mayıs 2012, 10:17
arkadasım
benim motorda hangi çinli motorun ( yada kodlu ) kullanıldıgını nasıl ögrenebilirim, ona göre teknik bilgi arastırması yapmayı düşünüyorumda

birde sentiller 0.05 ile baslayıp 0.10 mm ile devam ediyor :silent: 0.06mm ile 0.07mm yi nasıl tutturacagız göz kararı mı olacak
Sonra dedim ya kafam karıştı onlar 0.6 0.7 mm. Yalnız ben anlamıyorum sıfır km alıp daha 1000km'ye gelmemiş motorun subab ayarlarını neden değiştirmek istersiniz. Bence subab ayarlarını hiç oynamayın motora anahtar değdirmeyin garantiden çıkabilir yoksa.

Syanur
09 Mayıs 2012, 10:43
Sonra dedim ya kafam karıştı onlar 0.6 0.7 mm. Yalnız ben anlamıyorum sıfır km alıp daha 1000km'ye gelmemiş motorun subab ayarlarını neden değiştirmek istersiniz. Bence subab ayarlarını hiç oynamayın motora anahtar değdirmeyin garantiden çıkabilir yoksa.

Benim kullanım kitapçığında "ilk 100 ve sonraki her 4000 km de bir subap ayarı yapın" yazıyor. Bence ilk rodajdan sonra ayar yapmak çok mantıklı

cenkito
09 Mayıs 2012, 13:23
Sonra dedim ya kafam karıştı onlar 0.6 0.7 mm. Yalnız ben anlamıyorum sıfır km alıp daha 1000km'ye gelmemiş motorun subab ayarlarını neden değiştirmek istersiniz. Bence subab ayarlarını hiç oynamayın motora anahtar değdirmeyin garantiden çıkabilir yoksa.

emin olun subablardan gelen sakırtıyı duysaydınız böyle demezdiniz, yetkili serviste ayar yaptırdım fakat gereginden fazla sıkmışlar, zaten binbir nazla cazla yaptılar dedikleri gerek yok, 2000 km bakımında bakarız falan filan ugrasmak istemediler. mondial genel merkezle yaptıgım tlf konusmasında benimle konusan yetkili binde altı binde yedi dediği ve sentillerde de böyle bir kalınlık olmadıgından dolayı bu durumun üstünde durmaktayım. 750 km de ki motora zoraki subab ayarı yapan servis üstüne birde 20 tl para aldı ki bu ses olayını 500 km de de dile getirmeme ragmen daha ne diyeyim

ayarlar sıkı geldi bana çünkü gaz kolunu bırakınca sanki fren cekili gibi direk motor kafa çökertiyor. ilk günkü ses, motor performansı kalmadı,
ben bu işi kafama takmayım da ne yapayım ?

hem 0,6 mm ve 0.7 mm de bana cok kalın degerler gibi geldi neyse genel merkezi tekrar aramayı düşünüyorum