PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial MCT 250 çalışmama sorunu



samsam
23 Kasım 2011, 02:59
Arkadaşlar merhaba

2 ay önce Mondial 250 MCT aldım motor 2005 model ve 39.000 de tanıdıktan aldık sayılır motorun her hangi bir arızası bulunmuyordu, son 1 aydan beri 4 kere Minibüs ile servise gitti çalışmadığı için, 2 gün üst üste motor durursa çalışmıyor, Sakarya Mondial servisine toplamda 500 TL verdim tek istediğim, çalışsın her gittiğimde tamam dediler bu sefer oldu, değişmeyen şeyi kalmadı ama bu akşam yine çalışmadı,

Buji
Marş
Akü
Filtre
Jikle
aklıma gelmeyen bir çok şeyi değiştirdim, tek istediğim motor istediğim zaman çalışsın , ama olmuyor ve uzun süre marşa bastığımdan dolayıda akü bitiyor sonra minibüs ile servise götürüyorum orada aküyü şarj ediyorlar sonra çalışıyor anlamıyorum, motor 2 gün durursa akü hemen biter mi ? bir çalışırsa o gün gün içinde hiç sorun çıkarmıyor, Sakarya da başka mondial servisi yok, tavsiyeleriniz benim için çok önemlidir.

Zodium
23 Kasım 2011, 12:12
elektrik aksami komple degismesi gerekebilir diye düsünüyorumki cok pahaliya patlar keske onu alacaginiza keewayin motosikletlerini tercih etseydiniz ama is isten gecmis kolay gelsin.

HaydarBıçak
23 Kasım 2011, 12:36
elektrik kaçağı vardır biryerlerde akü iki günde bitmez ayrıca servise götürmek için motoru vurdurarak çalıştırabilirsiniz.
serviste elektrik tesisatını elden geçirtebilirsiniz ya da kendiniz evde bütün kabloları tek tek kontrol edip
açık kabloları siyah elektrik bantı ile sarabilirsiniz

ozgurakman
23 Kasım 2011, 12:43
şase yaptıran biyer var belli ki yepyeni akü 2 günde bitiyorsa... ayrıca statöre, konjektöre falan da bakmak lazım. yani boşa para harcamışsın, komple elektrik sistemini yenilemen sorunu büyük ihtimalle çözecektir...

samsam
23 Kasım 2011, 18:44
Sevgili arkadaşlar

Dediğim gibi bu motor eski sahibinde hiç sorun yapmadı böyle, ben aldığımdan beri sürekli tazzikli su ile yıkattım onda mı oldu acaba ? sanırım yıkarken elektrik aksamını bozduk.

Saygılarımla

35emre35
23 Kasım 2011, 19:06
şase yaptıran biyer var belli ki yepyeni akü 2 günde bitiyorsa... ayrıca statöre, konjektöre falan da bakmak lazım. yani boşa para harcamışsın, komple elektrik sistemini yenilemen sorunu büyük ihtimalle çözecektir...
katılıyorum 2günde akü bitmez, konjektörüde ölçtür şarj yapıyormu baksınlar. ama anladığım kadarıyla akün calıştırmak için uzun süre basmaktan bitiyor, eğer durum böyleyse bu sefer statörde problem vardır. illa mondial servisine gitmek zorunda değilsin, sonuçta artık motorun garantiden çıkmış durumda, oyüzden çevrende motor kullanıcıları varise sor soruştur iyi bir usta bulmaya çalış. ben 2005senesinde ilk motorumu aldığımda (mct 250) elim anahtar tutmaz idi, oyüzden bende ilk başlarda çok kucaga oturdum :) motorcu çevrem çoğaldıkça, elim anahtar tutar oldukca ve neyin ne olduğunu öğrendikçe başlıyorsun ustanı değiştirmeye. 2005ten 2009a kadar toplamda 10a yakın usta değiştirmişimdir. ustamı bulduğum 2009senesinden beride başka bir yere gitmiyorum çok şükür. fakat şuan yeni motor aldığım ve garantide olduğu için kuba servisine gitmek zorundayım ama nezaman garantim bitti, birşey olduğunda tekrar kendi ustama gitmeye başlayacağım

samsam
25 Kasım 2011, 20:02
Sevgili arkadaşlar,

Motor 3 gün serviste kaldı, yine bir sorun bulamadılar, şu an çalışıyor alet, akü yü doldurular o kadar, tekrar olursa isteyen bir arkadaş var ya ona satacağım ya da başka bir servise göstereceğim, inanın çok zor oluyor, evde 2 saat giyiniyorum garaja iniyorum çalışmıyor, tam bir hayal kırıklığı oluyor :)

search16
26 Kasım 2011, 05:06
Sevgili arkadaşlar

Dediğim gibi bu motor eski sahibinde hiç sorun yapmadı böyle, ben aldığımdan beri sürekli tazzikli su ile yıkattım onda mı oldu acaba ? sanırım yıkarken elektrik aksamını bozduk.

Saygılarımla
Tazzikli su ile yıkanan motorlarda elektrik aksamına girecek su özellikle bu havalarda hemen kurumayacağından çalışmaması normal. Ayrıca yine uzun süre kalan su zamanla oksitlenme yapacağından iletkenliği azaltacaktır. Uzun süre marşa basarak akün zayıfladığı için oksitlenen yerlerinde etkisiyle iletkenlik çok daha fazla azalacak. Yeni doldurulan akü ile servisin çalıştırması normal. Hem akım fazla hemde bu arada geçen zaman zarfı içerisinde su taneleri kuruyabilir. Ayrıca statör konjektör vs gibi elelektrik aksamına giren bütün kabloları izole et. Silikon yada seçkin elektirikçilerde bulunan büzüşen hortumlar işini görecektir. Parça değiştirmen gereksiz. Ayrıca servisler çoğunlukla tamire değilde parça değişimine giderek çözmeye çalışırlar sorunlarını. Parça değiştirdikten sonra problem devem ediyorsa eski parçanın geri takılmasını talep et. Ben servislere gitmiyorum artık. Her yerde olmasada işi bilen ustalar var etrafda. Garanti harici işin düşmesin servislere. Kal sağlıcakla:king:

samsam
26 Kasım 2011, 23:47
Teşekkür ederim.

erdemed
27 Kasım 2011, 21:23
oncelıkle mct de şase varsa motor kesınlıkle calısmaz sıgortyı hemen patlatır ıkıncısı mct nın konjektoru akunun hemen altında eger aku akmıssa konjektore aku suyu damlamıstır bu konjektoru bozar akuye gelen voltajı olctur ayrıca motoru sıcakken kesınlıkle yıkama

samsam
27 Kasım 2011, 21:39
Motoru sıcakken yıkama

Geçte olsa anladım :)

erdemed
27 Kasım 2011, 21:56
mct ıyı motordur hem goruntu hem ses olarak ama motoru sogukken 2-3 dakıka calıstırmadan yanı motoru ısıtmadan kesınlıkle gaz verme yola cıkma zaten motor sogukken gaz yemez ayrıca hava gırısı koltugun altındadır tazyıklı su ıle yıkarsan fıltreye su dolar

samsam
27 Kasım 2011, 22:05
Bunları hiç bilmiyordum

Teşekkür ederim.

furkan518
17 Mart 2015, 21:44
Arkadaşlar forumda yeniyim benim de mct'm var çok şükür bir sıkıntım yok. Benim sorum arkadaşımın mct si için makina çalıştığında rolenti gayet düzgün ama sanki benzin bitince yapar ya gaza basınca kesik kesik çıkar sesi aynen o şekilde çıkıyor gaza yüklenince düzeliyor tam anlatamadım ama umarım anlayan bir arkadaş çıkar karbüratörden olabilir diye düşünüyorum sizce ne yapabilirim. Acil önerilerinizi bekliyorum.