PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : şok şok şok radar lar geldiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii



cbr1100 xx
21 Kasım 2011, 12:39
Türk sürücüleri şoka sokacak radar geldi
Radar işaretini görür görmez artık hızınızı düşürmeniz artık bir işe yaramayacak. Emniyetin getirdiği bu yeni radarlar artık anlık hızları değil ortalama hızları gösterecek.Ortalama hızınız yoldaki sınırın üzerinde ise yandınız.

Bu radarın özellikleri bulunla da bitmiyor.Arabanızın tekeri yoldaki beyaz şerite dokunduğu anda şerit ihlali yapmış sayılacaksınız ve bu radar bunu da tespit ediyor.

Ortalama hız tespitiyle radardan kaçış imkansız hale geliyor. Büyük çoğunluğu sürücü hatalarından kaynaklanan kazalarda aşırı hız birinci sebep… Emniyet Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün ortak projesiyle önemli noktalara dijital ekranlı radarlar yerleştiriliyor. Yolda seyreden araçlar ilk olarak şerit uyarısını görüyor. Sensörlü ve hassas kameralar plakayı ve hızı tespit edip dijital panoya gönderiyor. Yoldaki farklı kameralardan gelen bilgilerle ortalama hız hesaplanıyor. Panoda plakasını ve hızını gören araçlar yavaşlıyor, seyahatine daha dikkatli şekilde devam ediyor. Sürücüler bu yeni sistemden oldukça memnun. Dijital radarlar önümüzdeki günlerde ceza yazacak. Uygulamanın yakın zamanda yaygınlaşması bekleniyor.

FatihKARAKAŞ
21 Kasım 2011, 12:46
Polatlı - Ankara arasında sistem aktif. Yolun belli aralılıklarında bilgilendirmeler mevcut.

06 XXX 000 -- 34 km de ortalama hızınız: 78km
Anlık Hızınız 94 km

şeklinde bilgilendiriyor.

Syanur
21 Kasım 2011, 12:51
Eskişehir yolunda var. Direk plakayı yazıyor, hızınız şu diyor. Yanlız motosikletlere ne yapacak bilmiyorum, R1,,,R1 yavaşla R1 :)

Bunların hepsi ceza kesip para kırmak için. İnsan hayatına değer verdiklerinden değil.

FatihKARAKAŞ
21 Kasım 2011, 12:53
Eskişehir yolunda var. Direk plakayı yazıyor, hızınız şu diyor. Yanlız motosikletlere ne yapacak bilmiyorum, R1,,,R1 yavaşla R1 :)

Bunların hepsi ceza kesip para kırmak için. İnsan hayatına değer verdiklerinden değil.
Bu tip caydırıcı mekanizmalar bence önemli, bir çok kaza aşırı hız ve sürücü hatasından kaynaklanıyor. Cezalar bir nebzede olsa kaza oranlarını düşürecekse bu bile alınan ceza paralarına değer.

Soykan67
21 Kasım 2011, 12:54
Aslında iyi olmuş fakat şerit ihlali konusunda biraz saçma durumlar oluşabilir.

Slayerrr
21 Kasım 2011, 12:59
Bence radarlar iyi güzel ama hız sınırlarının daha mantıklı seviyelerde olduğunda.


Yanlız motosikletlere ne yapacak bilmiyorum, R1,,,R1 yavaşla R1 :)


:mrgreen:

GP500-1st
21 Kasım 2011, 13:05
Polatlı - Ankara arasında sistem aktif. Yolun belli aralılıklarında bilgilendirmeler mevcut.

06 XXX 000 -- 34 km de ortalama hızınız: 78km
Anlık Hızınız 94 km

şeklinde bilgilendiriyor.

Hocam bu ne teknoloji. 34 km boyunca aracı askeri radar gibi mimleyip takibe alıyor.

yakında hızlı gidenlerin bilgilerini bi SuperCobra helikopterine bildirip işimizi bitirmeleri an meselesi..

+ Merkez hayabusa hala takipte emirlerinizi bekliyorum

- kobra08 ateş serbest!!! :queen::queen:

onur35
21 Kasım 2011, 13:15
espiriler güzelde bakalım cezaları yediktn sonrada böyle gülebilcekmiyiz:P:queen:
hız kontrol sistemlerine bir lafım yokta bu şerite değdiğin an şerit ihlali yapıyormuş gibi zan altında kalmak saçma yollarda çizgi bile yok anlaşılan motordan sonra arabamında plakasını katlanır bişeyler uydurucaz:mrgreen:

askon
21 Kasım 2011, 13:19
Kadıköyden ikinci boğaz köprüsüne girmiştim hava yağışlıydı .Ben 90 km hızla giderken yanımdan kamyonlar beni gecip kayboluyorlardı.Tıpkı ss makınalar gibi ikiteli gişelerine geldim ölüm arenasından cıkmış gibiydim sağda ekip otosu vardı yanlarına yanaştım ve motosıkletımden ınıp durumu anlattım polisin bana verdiği cevap köprüden buraya kadar tek ekıp otosu var oda biziz yetişemıyoruz malesef daha dıkkatlı ol kardeşim .
Şimdi bu yaşadığım bu örnekle birlikte bu dijital ekranlar ne kadar caydırıcı olacak bilemıyorum bence sıkı denetımler şart hatta yolların kenarlarında lambası yanan içi boş ekıp otoları bıle olsa emınım daha etkıli olurdu.

FatihKARAKAŞ
21 Kasım 2011, 13:31
Hocam bu ne teknoloji. 34 km boyunca aracı askeri radar gibi mimleyip takibe alıyor.


GP500 yaptıkları iş sürekli aracı takip etmek değil. Bir noktadan diğer noktaya erişim zamanını aradaki mesafeye bölmek yeterli.
Bence uygulanmasıda da çok faydalı. Tabii Motorlar için bu takip sisteminin çalışması mümkün değil, kameralar öndeki plakadan aracı tanımlıyor.
Yakında benzin istasyonlarının kullandığı araç tanıma sistemi, yada ogs kartlarının daha gelişmişlerini araca monte ederek tüm trafik hareketleri loglanabilir.

retox70
21 Kasım 2011, 13:44
bunlardan Kartal kadıköy sahil yolu ve bağdat caddesine lazım hemde bolca..

SilentScream
21 Kasım 2011, 13:51
bu radarlar motosiklet de nasıl işe yarayacak peki, arkadan çeken kameraları var mı acaba ?

Markopaşa
21 Kasım 2011, 13:51
İstoç- Habibler yolu var orda yeni radarlar dan mevcut tadına da baktık 3 defa posta ile tövbe bi daha sınırı aşarsam :) ( Motorla değil arabamla gidiyordum ) verdiğim cezalarla ikinci el bi scoter alabilirdim :) affetmiyorlar resimli yolluyorlar kaçış yok :)

tomass
21 Kasım 2011, 13:53
Resmen para toplamak için yapılmış bir uygulama, amaç milleti söğüşlemek.
Amaç kazaları engellemek olsa , bir sürü çözüm yolu var.
Araba kullanmayı bilmeyen adamların hepsine ehliyet veriliyor, sen ilk önce ehliyet sistemine bir el at :farao:

immortalboss
21 Kasım 2011, 14:01
Şerit çizgilerine bastığımızda şerit ihlali yapmış olacağız!!! Önce köstebek yuvası gibi yollarınızda slalom yapmamak için o delikleri doldurun bence radarcılar!!! Değil çift şerit 3 şerit yapsan bile çukura girmeden gidilmiyor.SS makine kullanan arkadaşlar bu konuda daha da çok uğraşıyorlardır.Tamam eyvallah radar olayı güzel.Hız yapmayalım.Ancak şu köstebek yuvaları olmasa benim ön takım en az %10 fazla gider.Neyse artık susayım yoksa modlar beni atacak.O delikleri doldurmak için verdiğimiz vergileri zivt,çakıl olarak değil direk kağıt para kullanarak bile doldurabiliriz!!!

F54
21 Kasım 2011, 14:07
arkadaş insanları eğer öyle yada böyle trafik bilinç aşılayacaksa bence güzel bi uygulama ben zaten akşam hava kararmadan hız yapmıyorum ne olur ne olmaz diye...

mehmet tufan
21 Kasım 2011, 14:14
manyak mı bunlar? şerit ihlaliymiş, yolda çukurdan kaç sollayan arabadan kaç, dikkat kamyon çıkabilir ulan sürücez diye resmen talim yapıyoruz her otobana çıkışımızda.
hayret birşey ya.
70km sınır koymuşlardı en son 2 tekere geçerlimi o hâla bilen varmı?

A2+B
21 Kasım 2011, 14:27
70 km/s hız sınırı, şehir içindeki bölünmüş yollarda otomobiller için geçerli. Bu sınır motosiklette galiba 60 km/s. Ayrıca radarların arkasında da kamera oluyor. Eğer hız sınırını da aştıysanız ve arka plaka da okunamıyorsa ceza plakaya yazılmaz, bir sonraki çevirmede kenara çekerler sizi.

BBelt
21 Kasım 2011, 14:39
Hız sınırları konusu halen kafa karıştırıyor belli ki... Motosikletler (L3) için hız sınırları şöyle arkadaşlar:

Yerleşim bölgesinde 50km/s
Şehirlerarası çift yönlü yollarda 80km/s
Bölünmüş yollarda 90km/s
Otoyollarda 100km/s

Erhan Erdil
21 Kasım 2011, 14:58
EDS kameraları ile belli noktalarda hız kontrolü zaten yapılmaya başlanmıştı. 1 km'lik radar kontrol alanları oluşturulmuş yani bir kameradan ile kontrol yapılmıyor.

Yeni hız tespit sisteminde ise şehir içi hız limitleri, "A noktası" ile "B Noktası" na konumlandırılmış edsler tarafından, arada ki mesafeyi aracın geçiş süresi zaman olarak ölçülerek ortalama hızınız alınıyor ve eğer belirlenen limit üstünde ise ceza uygulaması yapılıyor. Yani 2 eds arasındaki ortalama hız limitiniz baz alınıyor ve eds noktalarında ki yavaşlamanız ve belirlenmiş hız limitine aracın hızınızı düşürmeniz hiç bir işe yaramıyor.


http://img510.imageshack.us/img510/1798/atakysahl1.jpg

Otoyollarda da gişelere giriş ve çıkış saatleri tutuluyor iki gişe arasındaki mesafede belli, otoyoldaki ortamala hız da hesaplanabilinir. Yakında bu yöntemle de hız cezası kesebilirler :)


http://video.beyazgazete.com/video/2011/01/08/2011010829957.f4v

cbr1100 xx
21 Kasım 2011, 15:01
Hız sınırları konusu halen kafa karıştırıyor belli ki... Motosikletler (L3) için hız sınırları şöyle arkadaşlar:

Yerleşim bölgesinde 50km/s
Şehirlerarası çift yönlü yollarda 80km/s
Bölünmüş yollarda 90km/s
Otoyollarda 100km/s


İyide biz ne zaman ve nerde gazlayacağız....Tamam yahu artık pistlere pistleyeceğim...Artık sabiha gökşen mi olur ahl mi olur bakacağız....

---------- Post added at 13:01 ---------- Previous post was at 12:58 ----------


EDS kameraları ile belli noktalarda hız kontrolü zaten yapılmaya başlanmıştı. 1 km'lik radar kontrol alanları oluşturulmuş yani bir kameradan ile kontrol yapılmıyor.

Yeni hız tespit sisteminde ise şehir içi hız limitleri, "A noktası" ile "B Noktası" na konumlandırılmış edsler tarafından, arada ki mesafeyi aracın geçiş süresi zaman olarak ölçülerek ortalama hızınız alınıyor ve eğer belirlenen limit üstünde ise ceza uygulaması yapılıyor. Yani 2 eds arasındaki ortalama hız limitiniz baz alınıyor ve eds noktalarında ki yavaşlamanız ve belirlenmiş hız limitine aracın hızınızı düşürmeniz hiç bir işe yaramıyor.


http://img510.imageshack.us/img510/1798/atakysahl1.jpg

Otoyollarda da gişelere giriş ve çıkış saatleri tutuluyor iki gişe arasındaki mesafede belli, otoyoldaki ortamala hız da hesaplanabilinir. Yakında bu yöntemle de hız cezası kesebilirler :)

İki tekerler ne olacak bu arada....

Erhan Erdil
21 Kasım 2011, 15:06
İki tekerler ne olacak bu arada....

Bu sistem şimdilik önden çekim yapıyor ama otoyolda arkadan fotoğraf çeken radarlar mevcut.
Aynı fotoğraf karesinde 3 motoru yakaladığını gördüm :)

yasdal
21 Kasım 2011, 15:14
Bu dijital izlemeler ve cezalar ne kadar artarsa o kadar adam oluruz. Otomobili ile EDS den ceza yiyen bazı arkadaşlarım artık hiç girmiyorlar oralara . EDS olmadığı zaman yine yardırıyorlar ama emniyet şeridinden. Eğer bir şekilde (cezaların fiziki olarak kesilip evlere gönderilmesi ile) İstanbu'un her yerinde polisin devamlı hatalarını takip ettiğine inansalar ve hata yaptığı zaman eve anında ceza geleceğini görseler inanın her zaman kurallara uyarlar. Hep anlatmazmıyız Almanya'da insanlar yere çöp bile atmazlar, bomboş yolda şerit ihlali bile yapmazlar diye. Bunun ana sebebi eğitim olsa da bu eğitimin bir aşaması da yaptıkları hataların polis tarafından cezalandırılacağını görmeleri ve deneyim ile öğrenmeleridir. İş gereği tanıştığım bir alman mühendis arkadaşım Türkiyeye geldiğinde indirdiği bir mp3 ü gösteriyordu heyecanla. Bende ne var ki niye büyüttün bu kadar Almanya'da indirmiyor musunuz? diye sormuş bulundum. Garip garip baktı, Devlet kapıya gelir hesap sorar dedi hemen. İnançları var çünkü, devlet kontrolü elinde tutuyor. Bu da insanın içinden kuralı çiğnemek de gelse "korku belasına" da olsa kurallara uymalarını sağlıyor.

Vel hasılı eğer genel çoğunluk bu radarlardan çekinerek Ankara otobanında 110'la gidip, durmadan makas atmayacaksa ben de razıyım motosikletimle 100 ü geçmeden TEM de gitmeye. Şu anda ben de hız limitlerine pek dikkat etmiyorum. Güvenli hissettiğim hızda sürüyorum. Fakat emin olun eğer birinin beni takip ettiğini ve kaydını tuttuğunu bilsem her seferinde 200 lira verip keriz gibi hissedeceğime yavaş gider hem daha güvenli hissederim :) Benim inancım şu sigara içmeme kuralında olduğu gibi koyulmuş kurallara büyük çoğunluğun uyacağı ve genel düzenin sağlanacağı yönünde. İnsanların geneli de bu sınırlara uyarsa kazaların azalacağı, hatta trafiğin de büyük ölçüde rahatlayacağı kesin. Ben takdirle karşılıyorum. TV lerde iyice duyurup toplu bir kapmanya ile bu sisteme geçselerdi İstoç - Habibler arasında olduğu gibi sürprizler ile öğrenmezdi insanlar o daha iyi olurdu. Benim de bir ustam 1 haftada 7 kez ceza yemiş yakın bir yerde. TEM den E-5 e giden bölünmüş yolda 70 miş hız sınırı bizim usta da bomboş yolda hiç dikkat etmeden bazen 80 le bazen 85 -90 la 7 kez yakalanmış deklanşörlere sonuç 900 liraya yakın bir cezaydı. Sürpriz oldu tabi bize. Cezalar hemen 2 günde eve gelmediği için 1 hafta boyunca cezayı yemiş. Ama bir daha o yolda 70 i geç desen adamı kessen geçmez :)

cbr1100 xx
21 Kasım 2011, 15:34
Bu sistem şimdilik önden çekim yapıyor ama otoyolda arkadan fotoğraf çeken radarlar mevcut.
Aynı fotoğraf karesinde 3 motoru yakaladığını gördüm :)

Neyse ben yasal limitlere uyuyorum malum f 16 gibi süzülüyoruz ya o bakımdan dermişimmmmmmmmmmmmmmmi...bu işin çözümü havada gazlamak artık...

BBelt
21 Kasım 2011, 15:37
İyide biz ne zaman ve nerde gazlayacağız....Tamam yahu artık pistlere pistleyeceğim...Artık sabiha gökşen mi olur ahl mi olur bakacağız....

Bütün pistler senin usta :) Gerisini ben bilmem...


Garip garip baktı, Devlet kapıya gelir hesap sorar dedi hemen. İnançları var çünkü, devlet kontrolü elinde tutuyor. Bu da insanın içinden kuralı çiğnemek de gelse "korku belasına" da olsa kurallara uymalarını sağlıyor.

Bence bunun iyi birşey olup olmadığını da tartışmalıyız. Bu tür uygulamalar bizi nereye götürüyor? Korku ile islah edilen bir toplum olmak ne kadar iyi, ne kadar kötü? George Orwell, 1984'ü hatırlatmak isterim... Kolluk kuvvetlerinin emrine amade olan bu imkanlar nasıl kullanılıyor acaba? İnternetten sevgiline attığın mesajı kimler inceliyor? Telefon görüşmelerini kimler dinliyor? Yaptığın alışverişleri kimler izliyor? Hangi gün, hangi saatte, hangi yolda, nerede bulunduğunu kimler biliyor? Ve daha önemlisi bu bilgileri kimler kayıt altına alıyor? Senin tüm hayatını inceleyerek günü geldiğinde sana karşı kullanma, seni böcek gibi ezme gücünü kimler elinde bulunduruyor? Ve hepsinden önemlisi, her kim olursa olsun, birilerinin bu gücü elinde bulundurması doğru mudur?

SuNGspaiOOM

zenon
21 Kasım 2011, 15:38
İstoç- Habibler yolu var orda yeni radarlar dan mevcut tadına da baktık 3 defa posta ile tövbe bi daha sınırı aşarsam :) ( Motorla değil arabamla gidiyordum ) verdiğim cezalarla ikinci el bi scoter alabilirdim :) affetmiyorlar resimli yolluyorlar kaçış yok :)

Bu yolda full dip gaz giderim her zaman daha bir ceza gelmedi sanirim sadece önden plaka okuma var....

Markopaşa
21 Kasım 2011, 15:59
Bu dijital izlemeler ve cezalar ne kadar artarsa o kadar adam oluruz. Otomobili ile EDS den ceza yiyen bazı arkadaşlarım artık hiç girmiyorlar oralara . EDS olmadığı zaman yine yardırıyorlar ama emniyet şeridinden. Eğer bir şekilde (cezaların fiziki olarak kesilip evlere gönderilmesi ile) İstanbu'un her yerinde polisin devamlı hatalarını takip ettiğine inansalar ve hata yaptığı zaman eve anında ceza geleceğini görseler inanın her zaman kurallara uyarlar. Hep anlatmazmıyız Almanya'da insanlar yere çöp bile atmazlar, bomboş yolda şerit ihlali bile yapmazlar diye. Bunun ana sebebi eğitim olsa da bu eğitimin bir aşaması da yaptıkları hataların polis tarafından cezalandırılacağını görmeleri ve deneyim ile öğrenmeleridir. İş gereği tanıştığım bir alman mühendis arkadaşım Türkiyeye geldiğinde indirdiği bir mp3 ü gösteriyordu heyecanla. Bende ne var ki niye büyüttün bu kadar Almanya'da indirmiyor musunuz? diye sormuş bulundum. Garip garip baktı, Devlet kapıya gelir hesap sorar dedi hemen. İnançları var çünkü, devlet kontrolü elinde tutuyor. Bu da insanın içinden kuralı çiğnemek de gelse "korku belasına" da olsa kurallara uymalarını sağlıyor.

Vel hasılı eğer genel çoğunluk bu radarlardan çekinerek Ankara otobanında 110'la gidip, durmadan makas atmayacaksa ben de razıyım motosikletimle 100 ü geçmeden TEM de gitmeye. Şu anda ben de hız limitlerine pek dikkat etmiyorum. Güvenli hissettiğim hızda sürüyorum. Fakat emin olun eğer birinin beni takip ettiğini ve kaydını tuttuğunu bilsem her seferinde 200 lira verip keriz gibi hissedeceğime yavaş gider hem daha güvenli hissederim :) Benim inancım şu sigara içmeme kuralında olduğu gibi koyulmuş kurallara büyük çoğunluğun uyacağı ve genel düzenin sağlanacağı yönünde. İnsanların geneli de bu sınırlara uyarsa kazaların azalacağı, hatta trafiğin de büyük ölçüde rahatlayacağı kesin. Ben takdirle karşılıyorum. TV lerde iyice duyurup toplu bir kapmanya ile bu sisteme geçselerdi İstoç - Habibler arasında olduğu gibi sürprizler ile öğrenmezdi insanlar o daha iyi olurdu. Benim de bir ustam 1 haftada 7 kez ceza yemiş yakın bir yerde. TEM den E-5 e giden bölünmüş yolda 70 miş hız sınırı bizim usta da bomboş yolda hiç dikkat etmeden bazen 80 le bazen 85 -90 la 7 kez yakalanmış deklanşörlere sonuç 900 liraya yakın bir cezaydı. Sürpriz oldu tabi bize. Cezalar hemen 2 günde eve gelmediği için 1 hafta boyunca cezayı yemiş. Ama bir daha o yolda 70 i geç desen adamı kessen geçmez :)

Sorma Gökhancım Bir daha 70 geçmem töbee daha gelecekmi ceza bilmiyorum :(



Bu yolda full dip gaz giderim her zaman daha bir ceza gelmedi sanirim sadece önden plaka okuma var....

Bende öyle sanıyordum :) ama değil sanırım A noktasından B noktasındaki radara gelene kadar aradaki mesafenin süresinden ortalama hızını hesaplıyor yanılmıyorsam.:) posta kutunu kontrol et derim.

cbr1100 xx
21 Kasım 2011, 16:06
Bütün pistler senin usta :) Gerisini ben bilmem...



Bence bunun iyi birşey olup olmadığını da tartışmalıyız. Bu tür uygulamalar bizi nereye götürüyor? Korku ile islah edilen bir toplum olmak ne kadar iyi, ne kadar kötü? George Orwell, 1984'ü hatırlatmak isterim... Kolluk kuvvetlerinin emrine amade olan bu imkanlar nasıl kullanılıyor acaba? İnternetten sevgiline attığın mesajı kimler inceliyor? Telefon görüşmelerini kimler dinliyor? Yaptığın alışverişleri kimler izliyor? Hangi gün, hangi saatte, hangi yolda, nerede bulunduğunu kimler biliyor? Ve daha önemlisi bu bilgileri kimler kayıt altına alıyor? Senin tüm hayatını inceleyerek günü geldiğinde sana karşı kullanma, seni böcek gibi ezme gücünü kimler elinde bulunduruyor? Ve hepsinden önemlisi, her kim olursa olsun, birilerinin bu gücü elinde bulundurması doğru mudur?

SuNGspaiOOM


Herhalde milletin uyanması lazım dı ama neyse......Yahu bu şekilde yönetimlerin neye kaydığı belli değilmi....

mezit
21 Kasım 2011, 16:30
kesin yalovadan başlarlar..pilot il bura önce bize giydirirler...

Raphae1
21 Kasım 2011, 16:35
EDS kameraları ile belli noktalarda hız kontrolü zaten yapılmaya başlanmıştı. 1 km'lik radar kontrol alanları oluşturulmuş yani bir kameradan ile kontrol yapılmıyor.

Yeni hız tespit sisteminde ise şehir içi hız limitleri, "A noktası" ile "B Noktası" na konumlandırılmış edsler tarafından, arada ki mesafeyi aracın geçiş süresi zaman olarak ölçülerek ortalama hızınız alınıyor ve eğer belirlenen limit üstünde ise ceza uygulaması yapılıyor. Yani 2 eds arasındaki ortalama hız limitiniz baz alınıyor ve eds noktalarında ki yavaşlamanız ve belirlenmiş hız limitine aracın hızınızı düşürmeniz hiç bir işe yaramıyor.


http://img510.imageshack.us/img510/1798/atakysahl1.jpg

Otoyollarda da gişelere giriş ve çıkış saatleri tutuluyor iki gişe arasındaki mesafede belli, otoyoldaki ortamala hız da hesaplanabilinir. Yakında bu yöntemle de hız cezası kesebilirler :)


http://video.beyazgazete.com/video/2011/01/08/2011010829957.f4vBir şöför arkadaşıma daha bir kaç saat önce ceza tebliğgatı geldi . tünelde fotolu ceza makbuzu. ve yukarıdakı gıbı a ve b noktaları var ve arkadaşım bana a noktasına sağ şeritten girip b noktasına sol şeritten girdiğim zaman ceza gelmıyor dedi. Tabi ben saçmalama öyle şeymi olur desemde o inadına devam etti. Ne kadar öyle saçma bir teorinin gercek olmayacagını soylesemde o bu şekilde yol almaya, alırkende cezalardan koleksıyon yapmaya devam edecektir.

serdar23_Bilgem
21 Kasım 2011, 16:36
Devlet, trafik cezalarını bütçede vergi kalemi gibi düşündüğü müddetçe, daha neler göreceğiz neler.

Verginin sağlıklı toplanamadığı az gelişmiş ülkelerde, buna benzer dolaylı vergilerin çeşit çeşit olması doğal.

Bu uygulamaya gireceklerine sabit klasik radarların sayısını artırsalar daha isabetli olurdu diye düşünüyorum.

.

htmetin
21 Kasım 2011, 17:46
rally rally malesef rally :thumleft:

safakk
21 Kasım 2011, 18:41
hayalet motosiklet yapacağım aynı hayalet uçak gibi radara yakalanmayacak :P

İyi hoş da bence bu durum biraz daha fazla tehlike yaratacak gibi düşünsenize yolun yarısını 200km ile gidip sonra bi benzinlikde 1,5 saat oyalanıp yola devam etmesi sonucu ortalama hızı düşürerek son radardan geçmesi sonucu ceza yemeden hız yapmaları mümkün olacak

tuense
21 Kasım 2011, 18:53
bencede bunlar halkta para koparmak ıcın yapılan calısmalar lastıgın beyaz cızgeye degdınde serıt ıhlalı olcakmıs bunun yerıne daha guvenlı barıyerler avrupadakıler gıbı daha guzel yollar vs yapılıcak bır suru seyden sonra bu uygulamalara gecılmelı

ferhatkars
21 Kasım 2011, 19:36
Otoyollarda da gişelere giriş ve çıkış saatleri tutuluyor iki gişe arasındaki mesafede belli, otoyoldaki ortamala hız da hesaplanabilinir. Yakında bu yöntemle de hız cezası kesebilirler :)[/flv]


paralı geçiş gişeleri varken otobana girerken aldıgımız makbuzda minimum değil de maksimum süre aşıldıgında cezai işlem uygulanacak yazıyrodu...
şimdi kgs de aynı şey var mı bilmiyorum....

dersansport
21 Kasım 2011, 19:55
Robocop uda getirseler Türk sürücüsü değişmez :)

Shrieker
21 Kasım 2011, 20:26
Resmen para toplamak için yapılmış bir uygulama, amaç milleti söğüşlemek.
Amaç kazaları engellemek olsa , bir sürü çözüm yolu var.
Araba kullanmayı bilmeyen adamların hepsine ehliyet veriliyor, sen ilk önce ehliyet sistemine bir el at :farao:

+1 daha iyi söylenemezdi, ilkokul mezunu adamlara ehliyet verilmesini geçtim milletvekili olabiliyor, ülkenin bu halde olduğuna inanamıyorum bazen.

kimi
21 Kasım 2011, 20:51
Çok güzel bir uygulama, hız apaçiliğe son. :)

zeda3000
21 Kasım 2011, 21:06
Yakinda bu sitede kimsenin yuzu gulmeyecek , heleki kurye olarak calisanlarin hic. Bu sistem zaten yurt disinda o kadar cok varki. Yedigi cezalardan dolayi arabasini satani dahi biliyorum. Ama yurt disinda iken ilginc bir haber gormustum. Surekli ayni kavsakta kameradan ceza yemekten bikan biri , Pick up araci ile gelip celik halat ile kamera diregini yerinden sokup goturmus. Badam bayagi bir bezmis anlasilan.

cbr1100 xx
21 Kasım 2011, 21:44
Yakinda bu sitede kimsenin yuzu gulmeyecek , heleki kurye olarak calisanlarin hic. Bu sistem zaten yurt disinda o kadar cok varki. Yedigi cezalardan dolayi arabasini satani dahi biliyorum. Ama yurt disinda iken ilginc bir haber gormustum. Surekli ayni kavsakta kameradan ceza yemekten bikan biri , Pick up araci ile gelip celik halat ile kamera diregini yerinden sokup goturmus. Badam bayagi bir bezmis anlasilan.

En doğru cevabı vermiş......

Şeyh Şamil
21 Kasım 2011, 21:48
Florya sahil yolunda, aracın ortalama hızı baz alınarak, benzer uygulama yapılmakta ve
limit aşımlarında; ceza makbuzu adrese gönderilmektedir..

motorcu48
22 Kasım 2011, 00:15
en güzeli küçük ss arkadaş benim scooter her yere yasal sınırlarda gidebilir ama adam cbf1000 alıp 100 le gidemicekse bi anlamı yok o motorlarında :S

en uygunu 250 cc bu gidişle

canekin
22 Kasım 2011, 00:36
Arkadaşlar her sene binlerce insan ölüyor bu ülkede trafik teröründen, hiç bir avrupa ülkesinde olmadığı kadar!

bazılarımız demişti : "bu sistemler para toplamak için" ...

siz şuna desenize işimize gelmiyor, her bulduğumuz yerde gazlamada edemiyoruz, hız sınırını aşmadan , kurallara uyarak yaşayamıyorum.

bu güne kadar ki bir çok uygulama için bunu diyebilirdiniz; trafik kontrol (çevirme), mobil radar(araç içi radar), trafik polisinin kestiği cezalar, bunların hepsinde insan faktörü vardı yada aynı anda 3 aracı birden ölçüp plakasını 500mt ileride çevirmeyi bekleten ekip söyleyebilecek bir sistem yoktu, 3 araç radar girse aynı anda 1 yada 2 sinin plakası bildiriliyordu.

ama şimdi tamamen bilgisayarlı, tamamen insan faktöründen arınmış durumda.
hız konusunda mızmızlananlar, avrupa nın yolları, güvenliği vb. şeylerini överken güzel oluyordu, orada bunlar misliyle var. af yok!


bence mızmızı bırakıp sırf bu sayede heba olmayacak canlar için sevinelim ve bizlerde daha dikkatli araç kullanalım.

bu kurallar hep vardı, bizler uygulamakta zorluk çekiyorduk, çünkü başımızda uygulatan yoktu, şimdiyse uygulatacak güç gelince rahatsız oluyoruz. oysa trafiğe çıkarken kanunlar belli. ehliyet alırken de vs.


herkes kendi kullanımına bakıp değerlendirsin, başkalarını eleştirmek yerine bu konuda.

Sepetçioğlu
22 Kasım 2011, 00:38
Millet yandı desinize ama buralarda bir sıkıntı yaratmaz sanırım, çünkü Sinop' ta trafik ışığı bile yok, böyle radar ne gezer, düble yollarda yapılıyor, demeyin keyife :cherry: