PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bws 125 Mod - Başlıyoruz...



Sayfa : [1] 2

motoextreme
19 Kasım 2011, 19:51
Merhabalar,

Ben Hamit Çakmakçı, eski motorcu yeni üyeyim. Bir çok büyük küçük farklı farklı motorlar kullandım. Hepsini farklı farklı modifiyelerle güçlendirdim ancak en son projem bunlardan çok farklı.

Kısa bir araştırmadan sonra bir BWS 125 satın aldım. Güçlendirmeye karar verdim.

Bu işi adım adım yapmak gerekiyordu. internet üzerinden italyan ve tayvanlı üreticilerle bağlantıya geçtim. bir çok üreticiyi ikna ettim ve distribitor fiyatlarıyla parça almayı başardım.

Aşağıda ilk adım için uygun gördüğüm parçaların resimlerini ve listesini koyuyorum.

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00189-20111119-1032.jpg

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00191-20111119-1034.jpg

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00196-20111119-1109.jpg

Motorun ilk hali ve parçalar, şimdi parçaların listesi

- Yoshimura full carbon TRC Egsoz
- JuiceBox Pro
- Simota kutu hava filtresi
- Group Racing Arka Amortisor
- Ruima 156cc Seramic Blog
- Ruima güçlendirilmiş piton kit
- Frendo 4 piston kaliper (Ön Fren)
- Frendo Manet, bağlantı takozları, hidrolik (Ön Fren)
- NCY 260 mm fren diski (Ön Fren)
- RRGS çelik fren hortumu
- Malossi Varyant (Ön - Arka)
- Malossi Debriyaj balatası - kasnak
- Malossi Debriyaj tası
- Ruima 60mm güçlendirilmiş krank
- Ruima güçlendirilmiş eksantrik mili
- Ruima 13/39 - 3 oranlı son vites(sürat dişlisi)
- Polini kevlar kayış
- BWS - X Arka taşıyıcı raket

Bunlardan sonra ohaa napmış bu herif diyenler olabilir ama daha yeni başladım.

Sonraki adımda silindir head, cover valve ve enjektor sistemini update etmeyi düşünüyorum. Param kalırsa birde ön fork seti almak istiyorum

Sizinde önerilerinizi dinlemek isterim ?

Aynı zamanda bir çok italyan ve japon scooteri icinde extreme parçalar getirtebilecek bir yapı kurdum.
Bir çok motorcuya ulaşmanın en iyi yolu sizin siteniz şu anda. Biz bu tarz geliştirme işlerini zaten Motoextreme firmasında yapıyorduk. Supermoto, offroad ve pist şampiyonaları için geliştirdiğimiz motorlarımız var.

Biz bütün gün bunlarla uğraşıcaz, dyno ya çıkmadan önce motorun son resimlerini buraya girerim.

***

Ben motora geri dönüyorum : )) bu aksama kadar marsın yeniden basması lazım : )))


Hamit Çakmakçı

immortalboss
19 Kasım 2011, 19:58
Müthişsiniz Hamit bey.Bu bws 2011 model mi? Pek scooter ile aram yoktur.Motosiklet modifiyesi arabalar kadar gelişmemiş olduğu için sanırım parça bulmakta çok zorlanıyoruz.Sayfanızı sık kullanılanlara ekliyorum.Kolay gelsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------

Bu arada dışarıdan parça da getirtiyormusunuz istek üzerine?

askon
19 Kasım 2011, 20:20
valla ortaya nasıl bır sey cıkacak merak ettim doğrusu şimdiden kolay gelsın dıyorum ve sonucu merakla beklıyorum .

motoextreme
19 Kasım 2011, 20:22
immortalboss selamlar abi,

ewt bws 2011 model şu anda 1200 km de ama motor değişti, rodajı yeniden yapmak gerekecek.

Parça konusunda Türkiye parça yok : )) yurt dışında var fakat gümrük sorunlarımız vardı bir şekilde aştık hepsini.

niye bws diye sorarsanız, biraraştırma yaptım en çok modifiye edilen japon scooter honda ruckus(zoomer) ama Türkiye'de satılmıyor. ikinci sırada bws geliyor. Çok fazla ve çeşitli parça üreticisi var, hem uzakdoğuda hemde italyada. İlk aşamada çok yüklenmedim ama 2-3 ay kadar sürede motor gücünü ve yol tutuşunu 3 e katlamayı planlıyorum.

Yeni resimler ekliyorum;

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00198-20111119-1340.jpg

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00197-20111119-1340.jpg

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00200-20111119-1431.jpg
Harbi motordelisi Alkan Usta : ))

Çalışmaya devam : ))

acayüp
19 Kasım 2011, 20:26
Motorun gücünü arttırdığı nisbette yol tutuşu ve frenleme kabiliyetyinide arttırma çabasında ve bilincinde bir üye görmek ve çalışmasını takip etmek çok keyifli olucak.
Umarım beklediğinizden daha iyi sonuç alırsınız.

fat280
19 Kasım 2011, 20:33
elinize sağlık abi çalışmanın sonuçlarını merakla bekliyorum

K o r @ y
19 Kasım 2011, 20:40
en sevdiğim ve en değer verdiğim bir scooteri nasıl bi canavara dönüştüreceksiz çok merak ediyorum ve dört gözle bekliyorum

efe tolga
19 Kasım 2011, 20:53
güzelim bws bakalım ne hale gelecek hayin hayırlısı diyelim eski kasa bws neden düşünmediniz ?

motoextreme
19 Kasım 2011, 20:57
Çok teşekkürler,

Yeni fotoğrafları ekliyorum, dyno da zorlama işinden vazgeçtik. Juice Box üzerinden de bir ayar yapmıyoruz bir süre.

Titreşim korkum vardı ancak onuda yaşamadık şu ana kadar.

Motorun sesi helikopter gibi çıkıyor : )))

Plaka kısmında sorun yaşıyorum, plakalık almam lazım, şu anda o kısım çok emanet oldu

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00224-20111119-1754.jpg

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00226-20111119-1804.jpg

kalabalık bir kablo yığınım oldu ama bantlarla toplarlayabildik.

safakk
19 Kasım 2011, 21:40
hayırlısı olsun merakla sonucunu bekliyorum

djan
19 Kasım 2011, 22:20
ben sonucunu beklemiyorum sadece kullanmak istiyorum :flower:

Kolay gelsin takipteyim.

Uğur
19 Kasım 2011, 22:41
Özellikle performans konusunda ki gelişimini merakla takip edeceğim. Kolay gelsin...

Mengu16
19 Kasım 2011, 22:57
BWS'nin yurtdisindaki diger adi Zuma, Zuma'nin 272 cc'ye varan modifiyeli hallerin videolari youtube'da mevcut. BWS'nize modifiye yaparken bunlari da goz onunde bulundurmanizi tavsiye ederim.
http://www.youtube.com/watch?v=C3AlxKEJzUE
bir tanesinin linkini verdim.

gs500inanc
19 Kasım 2011, 23:24
Keşke 2 zamanlı kardeşlerinden modifiye etseydiniz.Çok pahalıya patlamış olmalı.Gümrük olayını nasıl çödüğünüzü merak ettim. ben gs 500 ün birkaç aksamını gümrükten çıkaramamıştım. ve geri gönderdiler.

immortalboss
19 Kasım 2011, 23:31
Sizi tebrik etmek istiyorum tekrar.Motosikleti 10 km hızlandırmak için uğraşmayıp gerçekten profesyonel anlamda bu işi yaptığınız için.Ayrıca scooter konusunda bilmediğim çok şey var.Bunları da yakından inceleyerek takip etmek istiyorum.Aldığınız egzoz o makinenin egzozu mu yoksa universal mı kullanacaksınız?

motoextreme
19 Kasım 2011, 23:51
BWS'nin yurtdisindaki diger adi Zuma, Zuma'nin 272 cc'ye varan modifiyeli hallerin videolari youtube'da mevcut. BWS'nize modifiye yaparken bunlari da goz onunde bulundurmanizi tavsiye ederim...

Abi tüm cc ler ile ilgili yazıları okudum. en çok tercih edilen silindir yükseltme 155-156cc. genelde metal blocklar kullanılıyor. seramik biraz daha pahalı ancak çok daha dayanıklı özelliklede ısının yükseldiği zamanlarda. aslında zumaforums.com sitesindeki bir yazıda dyno testlerinde en verimli silindir değeri 163cc olarak ölçülmüş. bu testlere yakıt deposunun kapasitesinide eklemişler. senin bahsettiğin yüksek cc leri ise bir tek samuraiscooters sitesinden temin edebiliyorsun ve bir çok parçayı daha update etmen gerekiyor. zaten 215 cc lerin infosunda da "uzun sürüşler kullanılması önerilmez" demişler.

İlk bu işe başladığımda bende direk onlardan almayı düşünmüştüm, 292 cc bile var ::)DSAD)SA) azxsazazasdadsa : )))

immortalboss abi o egsoz o motor icin yapılmış universal değildir.

motor aslında bitti ancak bugun yakıt hava karışımlarını ayarlamadık çünkü motor daha yepyeni bi 500 km yapmak lazım en azından. o yüzden gücünü tam olarak ölçemiyoruz şu anda.

fren diskinde sorun yaşadık kaliper fork arasındaki baglantı plaketi 260mm lik diske göre değilmiş. orjinal diski kullanmak zorunda kaldık.

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00228-20111119-1838.jpg

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/IMG00229-20111119-1916.jpg

berk_cglr
19 Kasım 2011, 23:56
ozel mesaj atmıstım sıze bır kac sorum vardı

motoextreme
20 Kasım 2011, 00:09
berk selam abi, şu anda servisteyim eve gitmeyi düşünüyorum ordan yazarım.

motor bitti videoları evden eklerim. son resimler ekiple ben : )

tel çekimi fotolar o yüzden çok iyi değil, yarın daha iyi versiyonlarını ekleyebilirim.

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/BWs-023.jpg

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/2011/11/BWs-039.jpg

immortalboss
20 Kasım 2011, 00:14
Harika ve çok seri yapılan bir çalışma.Uymayan fren diski için ne yapacaksınız? Tornada yeni delikler açılsa olacak gibi bir işlem mi?

berk_cglr
20 Kasım 2011, 00:27
oke sagolun bu arada kopekte supermıs :)

motorcu48
20 Kasım 2011, 00:38
son hızını merak ediyorum

gs500inanc
20 Kasım 2011, 00:45
Seni geçer :)))))

immortalboss
20 Kasım 2011, 00:53
Seni geçer :)))))
:D Bu da güzel bir yorum.Ben hızını değil torq ve görüntü olarak son halini merak ediyorum.

motorcu48
20 Kasım 2011, 00:54
hehe:) emeğe saygııı

overcloud
20 Kasım 2011, 00:58
video paylaşabilirseniz süper olur. egzost sesini merak ettim çok :)

immortalboss
20 Kasım 2011, 01:18
video paylaşabilirseniz süper olur. egzost sesini merak ettim çok :)
Bende üstad.Carbon exhaust sesini seviyorum.Birtane yzf 125 vardı bmc filtreli.Tam istediğim ses oydu.Ona benzerse çok güzel olur.

GorkeM
20 Kasım 2011, 02:04
Güzel konu. Takipteyim.

Fakat küçük bir hatırlatma:
1.2.10. MT bünyesi haricinde oluşturulan grup ya da kulüplerin, web sitelerinin, oluşumlarının tanıtım ve reklamlarının yönetimin bilgisi haricinde yapılması yasaktır. Başka sitelere üyeleri veya kullanıcıları yönlendirme amaçlı yazılan reklam mahiyetinde yazılar (Özel Mesaj Dahil) YASAKTIR.

askon
20 Kasım 2011, 02:13
paylaşım güzel ama reklam kokusu buralara kadar gelmişti yaniiii:cat:

motoextreme
20 Kasım 2011, 16:04
Tabikide reklam var biraz, o kadar uğraştım bunun için : )))

Neyse reklamdan öte ilk sorunumuzla karşılaştım dün gece yüksek devirlerde motor boğuldu. sorunu biliyorum juice box ayarlanmadığı için ateşlemede zamanlama hataları ve silindire giden fazla benzin buna neden oldu. Bugün laptopla ayarları değiştirebilirmiyim bir bakıcam, beceremezsem ptesi Alkan'a bırakıcam motoru.

Marmarisli bende marmarisde 6 yıl kadar kaldım, belki Cen-net diyince hatırlarsın o zamanlar fazer im vardı.

Çektiğimiz 2 kısa video var onları yayınlıyorum;

http://www.youtube.com/watch?v=TRC_6nJ4h3E

http://www.youtube.com/watch?v=gYzS1dyDIxI

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------

[/COLOR]immortalboss ewt abi, özelliklede japon scooterları için inanılmaz bir kataloğumuz var, görenler şu anda çıldırıyor : ))

tayvandaki üreticilerden birinin adresi jiangwayne.com burdan bakabilirsin. jiang aynı zamanda bize öneride yapıyor bunu alıyorsan bunuda almalısın gibi. Hemen hemen aynı paralara bizde alabiliyoruz bu parçaları (+kargo ücreti, en fazla 45 dolar verdim bu güne kadar)

Gümrük olayını çözdük, nasıl diye sormayın : ))

mete_han
20 Kasım 2011, 16:15
Harika bir iş çıkarmışsınız Hamitcim...bende dün gece nöbetteyken mobilden okuyordum konuyu reklam var diye ufku geniş olmayan bir mod tarafından düz mantıkla konunun kapanacağını düşündüm ve böyle muhteşem bir konu başlığın kapanacak diye emekler ziyan olacak diye üzülmüştüm...

ama sağolsun Görkem tüm zerafeti ve ezberbozan tavrıyla buna engel oldu...ama ilk mesajda motordelisi falan yazınca kesin gümler dedim sonucta aynı konuyu kopyala yapıştır yaptın...iyi ki burada da paylaştın...zira burada amacına daha çabuk ulaşırsın daha çok katılımcıya ulaşırsın emin ol...

çalışmalarını izleyip takdir etmek dışında ne yapabiliriz...yani bunlar birer modifiye çalışma paylaşımı mı...yoksa bizlerde senden beklentiler içine girebilirmiyiz...yani sorular sorarark başını da ağrıtabiliriz...ama bu işi ticarete döktün değil mi...yani buradan sana siparişler verilebilir mi...

bende pcx 125 sahabısı oldum...bu hususlarda bilgim yok ama düz bir kullanıcı olarak j.costa varyataörlerin namı fena yayılmış vaziyette...sen olaya gerçek anlamda farklı bir bakış açısı geirmişsin ama...senin yaptığın modifiyenin ağababası...işte budur denen olay...

birde bu kadar masrafı yapmak için muhtemelen bütçen müsait...yani böyle oyuncakları allamak pullamak büyük mesele...hani 2.elde değil sıfır alıp motorgücünü çarpı 2 yapmak hem cesaret hem para işi...tekrar tebrik ederim...


bir detay var...eğer olay ticari boyuta varır ise (ki yazdığına göre hobi dışında para kazanmak da istersin hakkındır) Motosiklet.net senden bir reklam banneri kiralamanı isteyebilir...yoksa bence buralarda kuş uçurtmazlar hacı...hani motordelisi gibi bir ambians yok buralarda...diri diri dömer bizi modlar...noluyo len diyenide düdüklerler buralarda Nazi kampından beterdir...

son dip not...pcx125 için ne yapılabilir acaba maliyeti ne olur...hani akıl verirsen merakından soruyorum alacak durumda değilimde şu aralar...sağol varol...:rendeer:

immortalboss
20 Kasım 2011, 17:06
Dediğiniz siteye baktım.Scooter için ne isteniyorsa bolca mevcut.Ama sanırım onlarda bir çeşit aracı gibi.Koso ürünlerinin fiyatları oldukça uygun geldi.Bu arada Metehan abi imzana da hasta oldum.:queen:

motoextreme
20 Kasım 2011, 21:01
Selam,

Mete_han çok teşekkürler : )

Abi pcx e baktım, bu motorun en büyük şanssızlığı tayvan satılmaması. Aynı zamanda Tayvan da üretiliyor : )) Bu motorun iki çok önemli artısı var birincisi büyük tekerlekler ikinciside su soğutma.
Tayvan üreticilerinde çok az parça var. fakat gy6 gibi firmaların universal parçalarını kullanabilirsin, pahalıya gelebilir. Bence bu motora 3-4 parça takarak performansında ciddi bir artış yaratabilirsin. Egsoz, hava filtresi ve varyant açılış için iyi olabilir, bir süre böyle kullan hoşuna giderse olayı geliştirirsin ancak fren ve amortisor de almak lazım bir süre sonra yoksa ne durur ne döner : ))

http://japan.webike.net/categories/100000_110000_112000_112083.html --> Burda bayaa bir parça var japonyadan da getirtebilirim, netde gördüğünüz herşeyi getirtebilirim artık : ))
http://www.mocyc.com/modifyzone/view.php?category=HONDA&idmodify=504 --> bu neyce yazılmış bilmiyorum da google translate ile çevirip anlamaya çalıştım, adamlar pcx i coşturmuş. en altta linkler var onlarada bakarsın az biraz parça var :)

Abi bunları yapabilmek için 2009 er 6n mi sattım ki üstünde acaip parçalarda vardı. üstüne kredi çektim ve başladım parçaları almaya ama çok okudum almadan önce çok soru sordum çekik gözlülere. Bu işin kralı ne italyanlar nede uzak amerika. Uzakdoğuda acaip bir scooter pazarı var. Zaten dünya da bir scooter olayı başlamış durumda. büyük ve kalabalık cc ler gerçekden enfes hazlar yaşatıyor ama herşeyi çok pahalı.

Reklam olayına gelince; bu kadar yapmışım birazda reklamını yapalım : )) hem bana sorunki bende anlatayım herkesin çılgın scooterları olsun :P

Dünden sonra kısa bir özet yapayım...

Juice box pro daki ayarsızlık sıkıntısının nedenini tam olarak çözemedim ancak cihaz icinde gelen mapleri kullanarak boğulma sorununu giderdim galiba.

Biz dün Juice box denilen yakıt hava karışımını ayarlayan cihazı sadece bağlamıştık. Bu cihaz 10 ayrı map i aklında tutabiliyor. Cihaz 5 numaralı mape ayarlıymış. 5 numarada bir map oldağı için motor yüksek devirlerde saçmalıyordu. netde biraz inceledikten sonra içinde 3 ayrı map olduğunu farkettim.

0 numaralı ilk mapde varsayılan değerler var, orjinal ecu nun değerleriyle mixliyor hava yakıt karışımını, bunda denediğimde, sanki yakıt motora yetmiyormuş gibi davrandı,

1 numaralı mapde orjinal egsoz ve orjinal hava filtresine göre biraz daha performanslı bir yapı var. bunuda denedim, kalkış inanılmaz oldu fakat 30 dan 40 a cıkarken bir sey sanki sizi yavaslatıyor. en fazla 50 yaptım bu arada yeni parçalarla.

2 numaralı map two bros un kendi egsoz seti ve acık hava fitresine göre ayarlanmış. ilk 1000km de bu mapi kullanmaya karar verdim. kalkışı iyi değil ancak 30 dan sonra motor çok rahatlıyor.

Aslında bu cihazın kablosunu maslak da dükkanda unutmuşum, suadiyeden maslaka kadar gitmek yemedi : )) bende evdeki 3 ayrı usb kablosuyla denedim hiç birisinde bilgisayar cihazı görmedi. sadece kendi kablosuyla görüyor galiba veya bu alet bozuk :P

orjinal bws 125 de ön ve arka fren aynı noktadan kontrol ediliyor. sol elciğin üstündeki hidrolik deposu iki fren icinde kullanılıyor. Bir tür abs olarak düşünebilirsiniz bunu. siz komple arka frenede bassanız, ön frende frenleme yapıyordu.

Ben ön freni frendo set ile değiştirince buda ayrılmış oldu. artık ön arka fren tamamen ayrı ve arka frene biraz sert basınca kayıyor arka taraf. Alkan hemen yarışa çıkıyomuşuz gibi sertleştirmiş frenleri : )) Ön fren ise 260mm lik diski takmamamıza rağmen inanılmaz bir şekilde durdurabiliyor motoru.

maşa ve gidonla ilgili bir güncelleme şart gibi duruyor şu anda. Ön taraf arkaya göre çok yumuşak, viraj çıkışlarından arka taraf yeri sonuna kadar kavrarken ön tarafın yumuşaklığı motoru gereksiz esnetiyor ve hızın düşmesine sebep oluyor.

Şimdilik bu kadar yarın dyno ya çıkacak motor ve yakıt karışımları yapılacak. Bu ayarlar ilk 1000km için yapılacak, performans beklemiyorum motoru yormayacak ayarlar yapılacak bol hava az yakıt : )

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------

immortalboss fren plaketiyle ilgili sorunu şimdi gördüm, aslında dediğin gibi birşey kesebilirdik oraya. kesmedik çünkü fork setini zaten değiştirmeyi düşünüyorum o zamana kadar böyle ufak diskle kullanıcam motoruç

sasuta
20 Kasım 2011, 22:07
Vallahi bravo bende modifiye işinde olduğum için verilen emeği ayakta alkışlıyorum. Tabi bizim modifiye alanı PC kasaları ve donanımları küçücük bir fark var arada :)))

mete_han
20 Kasım 2011, 22:33
Selam,

Mete_han çok teşekkürler : )

Abi pcx e baktım, bu motorun en büyük şanssızlığı tayvan satılmaması. Aynı zamanda Tayvan da üretiliyor : )) Bu motorun iki çok önemli artısı var birincisi büyük tekerlekler ikinciside su soğutma.
Tayvan üreticilerinde çok az parça var. fakat gy6 gibi firmaların universal parçalarını kullanabilirsin, pahalıya gelebilir. Bence bu motora 3-4 parça takarak performansında ciddi bir artış yaratabilirsin. Egsoz, hava filtresi ve varyant açılış için iyi olabilir, bir süre böyle kullan hoşuna giderse olayı geliştirirsin ancak fren ve amortisor de almak lazım bir süre sonra yoksa ne durur ne döner : ))

http://japan.webike.net/categories/100000_110000_112000_112083.html --> Burda bayaa bir parça var japonyadan da getirtebilirim, netde gördüğünüz herşeyi getirtebilirim artık : ))
http://www.mocyc.com/modifyzone/view.php?category=HONDA&idmodify=504 --> bu neyce yazılmış bilmiyorum da google translate ile çevirip anlamaya çalıştım, adamlar pcx i coşturmuş. en altta linkler var onlarada bakarsın az biraz parça var :)

Abi bunları yapabilmek için 2009 er 6n mi sattım ki üstünde acaip parçalarda vardı. üstüne kredi çektim ve başladım parçaları almaya ama çok okudum almadan önce çok soru sordum çekik gözlülere. Bu işin kralı ne italyanlar nede uzak amerika. Uzakdoğuda acaip bir scooter pazarı var. Zaten dünya da bir scooter olayı başlamış durumda. büyük ve kalabalık cc ler gerçekden enfes hazlar yaşatıyor ama herşeyi çok pahalı.

Reklam olayına gelince; bu kadar yapmışım birazda reklamını yapalım : )) hem bana sorunki bende anlatayım herkesin çılgın scooterları olsun :P



er n satıp üzerine kredi çekmek ve bu işlere girmek çok fantastik işler hacı senden az tırstım ben...:P


foto falan koymasan inanmayabilirdim de valla...vay be demek pcx üretildiği Tayvanda satılmıyor...bu bilgide enteresan oldu benim için...:P


aslında var ya hocam sen bu pratik zekanı turdışı alışverişlerde komisyon koyarak kazanmalısın...nası fikir ama...

bak bi arkadaşım Alibabadan nası alışveriş yapılır diye soruyodu geçen...başka bir arkadaşımda ebayla ilgili ...bizlere balık tutmayı öğretmek yerine komisyonla bizim adımıza mal alabilirsin...artık ne olursa...bir arkadaşım bizzat Çine gidip ithalata başladı...yani skutırcıların önemli bir kısmı dandik bidon çayna...altında uyduruk mondıal skutırı olan bi elemana nasıl bu modifiye parçalarını aldırabilirsin ki ..dimi...bence bu sitelerle bağlantın aşinalığın varsa bizleri alışveriş yapmaya teşvik edip birebir destek ver...ben sana şahsen güvenir para yollardım...çok afbuyur ırgız olsan kaç para çarpabilirsin ki bu ihtimal bile değil...sonucta gümrük mallarınd abir sınır var 150 euro galiba...adrese gelmesi teslimi zart zurt üzerine gift yazılması vs...ne dersin nasıl olur...yani dediğim gibi milletde para yok...ama motor modifikasyon harici çok şeye para bağlar bu millet...


bahsettiğin şeyleri kafama yazdım...benimde skutır oturuş pozisyonuyla alakalı sıkıntılarım var...selesinide buldum ama 119 dolar...plakayı zaten eş dost çıkardı şu aralar herşey lüks bana...


sağol alakan için...reklamın dibine kadar vur hacı...işi bilen adamın ayrıcalığı olmalı...bunu bilir bunu söylerim...

Tarkan1981
20 Kasım 2011, 22:44
Reklam meklam bilmem ben

Ortada çok emek, çaba, özveri, feragat, cesaret varsa şayet ben o adamı sırtımda gezdiririm kardeşim

Köstek değil, DESTEK OLMALI.

Saygılar :)

Er6-N de satılmazki be abi :)

motoextreme
21 Kasım 2011, 12:02
Selamlar yeniden,

Kısa bir özet geçeyim motorla ilgili..

Boğulma problemi uzun sürüşlerde arada kendini gösteriyor, öğlen bırakıcam sanayiye. Juice Box ın bozuk olduğundan süphelenmeye başladım. Sanki hiç bir işe yaramıyor gibi : (

Suadiye'den Levent'e kadar 40 km hızla gelmek zor oluyor. Bide o kadar ses ve gürültüye motorun gitmemesi komik oluyor.

Abi ER-6N i neden sattım kısaca açıklıyım, yıllardır büyük cc li motorlar kullanıyorum (rr,fazer,er). Bıktım bunlardan, yapabileceğim hızları yaptım zaten. Şimdi yapamayacak bir aracı o hale getirmek istedim. Derdim bu saçma sapan istanbul trafiğinde aralardan çok hızlı geçebilen 0-90 aralığını diğer bütün araçlardan hızlı giden bir motor yapmaktı. Başladık işallah güzel olucak.

Bu arada parça getirtebilirim evet ama gelin ilk önce bir motora bakalım, Bu parça şu kadar beygir katar mantığıyla kimse benden parça falan istemesin almam : )) Bence sizin istediğiniz değil motorun istediği çok daha önemli. Bir de uyum konusu var kimi parçalar diğer bazı geliştirmelere ihtiyaç duyarlar tek başlarına etkileri çok fazla değildir. Mesela sadece egsoz alanları ben hiç bir zaman anlamadım. Tek egsoz birşeyler katar belki ama bunu profesyonel olmadıkça pek de hissedemezsiniz. Tek tek parça alacaksanız yol tutuşu ile ilgili parçalar alın ilk önce bakalım 130-140'la viraj alabilecekmisiniz ?

sasuta abi bende bilgisayarcı sayılırım, aslında yazılım benim iş ama anlarım bilgisayardan bir dönem bende ekran kartını modifiyeye boğup en sonunda yakmıştım : )

motoextreme
21 Kasım 2011, 15:32
-----------------------------------------------

Canlı yayına devam : )

12 gibi motoru götürdüm servise,

Alkan Juice Box dan önce yeni parçaların durumunu kontrol etmek için söktü motoru herşeyi yağlayıp temizliyordu ben çıkarken, adam tutuk : ))

Juice box kablo yüzünden çalışmıyormuş anlamış olduk. Orjinal kablo ile sorunsuz çalıştı akşama kadar ayarlarının yapılacağını umuyorum.

yeni resim ekliyorum tabiki de Alkan Usta motoru dağıtırken, elleri yandı sökerken sıcak parçaları ama adam durmadı...

http://www.motoextremetr.com/wp-content/uploads/IMG00239-20111121-1230.jpg

Zippo's
21 Kasım 2011, 15:59
Dostum oncelikle projende basarilar dilerim.Umarim hersey yolunda gider.Ebayden egzost getirtmeyi dusunuyorum bende ama benim kredi kartim kapandi internetten alisverise :) Cûzi bi komisyonla parasini verip getirtebilir miyiz

immortalboss
21 Kasım 2011, 16:34
Dostum oncelikle projende basarilar dilerim.Umarim hersey yolunda gider.Ebayden egzost getirtmeyi dusunuyorum bende ama benim kredi kartim kapandi internetten alisverise :) Cûzi bi komisyonla parasini verip getirtebilir miyiz
Scooter aldıracaksınız bana!!! Today 50 bayıldığım aletlerden birisi.Ama artık 0'ı yok. :) Takipteyim konuyu.

Zippo's
21 Kasım 2011, 16:50
Scooter aldıracaksınız bana!!! Today 50 bayıldığım aletlerden birisi.Ama artık 0'ı yok. :) Takipteyim konuyu.

Benim today yatiyo kullanmiyorum hic :) sahibindende ilana verdigimde 1.200 e 170 tane mesaj gelmisti :) 2007 model 9 binde

immortalboss
21 Kasım 2011, 17:21
Benim today yatiyo kullanmiyorum hic :) sahibindende ilana verdigimde 1.200 e 170 tane mesaj gelmisti :) 2007 model 9 binde
Satmaman için bir neden işte. :) Modifiyeye başlarız hemen.Neden satıyordun.Fiyat uygun görünüyor sahibinden'e göre.

Zippo's
21 Kasım 2011, 17:24
Satmaman için bir neden işte. :) Modifiyeye başlarız hemen.Neden satıyordun.Fiyat uygun görünüyor sahibinden'e göre.

Kimseyi dolandirmaya gerek yok ben ilandada yazmistim.Motorun sag grenajinda cizikler,govdede ve camurlukta ufak kirik var.Lastikler kotu durumda.Ama sorunsuz bir motor.Sahibindeki 10.000 ustu 2005 2006 todaylere 1.500 istiyolar.Ben 2007 de 2. El aldim 2007 model zaten aldigimda 300 kmdeydi daha ve cam bile vardi ustunde :)Benim gozumde ederi o.Valla suan bende heveslendim modifiye isine :)

berk_cglr
21 Kasım 2011, 17:38
madem konu modfıye senın de baslıga parmak sokmus gıbı olucam ama kusura bakma bu konuda bılgın oldugu ıcın sana sormak ve bılgı almak ıstıyorum kafamda cın malı 250 cc v twin motorlu bu lınktekı bır motor alıp

stidge.com/image/e9ccf2c3


legal olması ıcın onun sasesı ustunde oynayarak v 2 motorlu bır supermoto yapmayı planlıyorum tasarım olarakda husqvarna nuda 900r yada aprila svx serilerinden esinlenıcegım kesın cok guzel tasarımları ama bende sana daha oncede mesajını attıgım turbo salyangoz var hem bunu o v2 motorda kullanmak ıstıyorum hemde daha neler yapabilirım eger bana bunla ılgılı bır sıte onerırısen yada tavsıyelerın olursa sevınırım :) sımdı bazısı dıyebılır cın malı motorla ugrasma dıye ama sonucta zevk meselesı vede zevkın bedelı olmaz :) bu arada motor orjinalinde 23-25 bg arası benım ıcın bg degılder delı bır tork uretse yeter zaten turbo vs makıne rahat 150-160 oda bana yeter artar bıle amac senle aynı anlıcagın 0 dan 100 arası en kısa surede cıkmak

kanucan
21 Kasım 2011, 18:08
İşte modifiye dediğin budur! Elinize sağlık. Şahane olmuş.:cat:

motoextreme
21 Kasım 2011, 18:15
Selam yeniden herkese,

abi o linkteki motor bir tür cruiser motor, o şasi ağır gelebilir. Biraz kaynak işiyle hafifletilir ve şeklide istediğimiz gibi yapılır. V2 makina sorun çıkartmaz sadece ağır kaçabilir(kilo olarak). Buna turboda bağlanır 2-1-1 veya 2-1-2 yapmak lazım turbo için. Böyle bir çılgınlık için kendine bir site açabilirsin ilk olursun hem : ))

Turbo ciddi güçlendirir böyle bir motoru, o dev gibi bloklar yüzünden çok ısınma sorunuda yaşamazsın. 0-100 konusunda çok emin değilim, başka parçalarlada oynamak gerekebilir.

berk_cglr
21 Kasım 2011, 18:46
hazıranda baslıyorum dedıgım olaya 250 cc v motorlu crulser dedıgın dogru ıste bana bu ısten anlayan bırı lazımkı kafamdakı olsun saseyı komple degıstırıcegım zaten sadece sase nonun yazdıgı kısmı kullanıcam vede motor baglantı noktalarının oldugu kısım aynı sekılde bırde 2-1-1 2-1-2 olayı ne bıraz daha acma sansınn varmı acaba bu arada suan askerdeyım mayısta gelıyorum gercı ama sanırım gelıncede alkan ustanın ve senın cok basını agrıtıcam gıbı gelıyor bende 4 leventteyim normalinde :)

motoextreme
21 Kasım 2011, 18:58
Sen gel bi ilk önce Alkan'nın başını ağrıtamazsın o sever ilginç şeyleri : )

2-1-2 olayı o motorda 2 manifolddan 2 ayrı egsoz cıkıyor onları birlestirmek lazım. mesela 4 silindirdi bir çok supersport 4-1-2 veya 4-1-1 dir. olay su manifold sayısı ilk sayı, ikinci sayı bunların ilk toplandığındaki header sayısı, 3. sayı egsoz sayısı. yani 4 silindirli motordan 4 cıkıs var, altta 2şer birleşiyor sonra 2 egsoz olarak dısarı atılıyor yanmış karışım 4-2-2 bu oluyor.

turbo icin o egsozları motora yakın bir noktada birlestirmek lazım. bence en uygun nokta silindirlerin ortasındaki alan olur. ortada turbo durur, sag veya solda da dışarıya dogru mantar hava filtresi olur : ))
getir ben yapıcam onu ama tutamayabilirsin yolda :P

berk_cglr
21 Kasım 2011, 19:06
işte bu en sonunda istediğim gibi işten anlayan bırını buldum bende tam ole yapmayı planlıyordum ok o zaman hazıranda makıneyı alıp gelıyorum oraya ahaha yolda durmasın zaten gaza dokunca got mu atar tekere mı kalkar o sorun degıl hahaha

immortalboss
21 Kasım 2011, 20:45
Kimseyi dolandirmaya gerek yok ben ilandada yazmistim.Motorun sag grenajinda cizikler,govdede ve camurlukta ufak kirik var.Lastikler kotu durumda.Ama sorunsuz bir motor.Sahibindeki 10.000 ustu 2005 2006 todaylere 1.500 istiyolar.Ben 2007 de 2. El aldim 2007 model zaten aldigimda 300 kmdeydi daha ve cam bile vardi ustunde :)Benim gozumde ederi o.Valla suan bende heveslendim modifiye isine :)
Üstünde cam bile vardı derken? Bu arada bws ne oldu motoextreme. :)

onur35
21 Kasım 2011, 21:31
iddaalı bir giriş yaparak bizi meraklandırdın biraz daha bilgi paylaşırsan seviniriz son durum nedir filan?