PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki er-5 marş sorunu -- Akü yeni



Sayfa : [1] 2

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 00:35
2005 model 27000 km de Kawasaki Er-5 im var.
Geçen ay zor marş zor basıyor diye aküyü yeniledim ama sorunum düzelmedi.
Ustaya götürdüm cikle teli arızalı diyerek değiştirdirdi, diğer tüm bakımlarıda yaptırdım(Yağ ve Hava Filtesi, yağı , teller ve balatalar) ancak hala ya çok zor çalışıyor, yada tekviye ederek çalışıyor.
Konjektörü ölçtüm 14 V. gönderiyor. Bazen marşa basarken de ufak bir kısadevri sesine benzer bir ses geliyor.
Motor sıcakken sorun yok, motor stop ettikten sonra 2-3 saat içinde sorun tekrarlanıyor. Forumdan harbiturk subap ayarından kaynaklanabileceiğini belirtti.

İkinci bir soruda motorun devir göstergesi çalışmıyordu araştırmalarım sonucunda yurt dışından şu gösterge panelinin tümünü sipariş geçtim teknik bilgisi olan arkadaşlar inceleyebilirler.
http://www.aliexpress.com/product-fm/451547153-High-Grade-Speedometer-Gauge-Clocks-for-Kawasaki-ZRX-400-1200-New-wholesalers.html

birde koso speedometer var tabiii

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370496266828&category=35594&_trksid=p5197.c0.m619 fiyatı biraz daha uygun olsa bunu alacaktım


Saygılar

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

Konu için yardımlarını aldığım harbiturk e özel teşekkür ederim.

Seger125
15 Kasım 2011, 00:39
marşa basınca tırt gıbı kalın bır ses cıkarıyorsa motorun marş taş*ğı tamircilerde böyle geçer o arızalanmıstır degısmesı gerek. * yerı ''a'' koyarsan dedıgımı anlarsın. :)

gs500inanc
15 Kasım 2011, 00:40
devir saatin elektronik tahminim kablosu çıkmıştır. benim gs de de aynısı olmuştu pek bozulan bişey değil yani...

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 00:47
devir saatin elektronik tahminim kablosu çıkmıştır. benim gs de de aynısı olmuştu pek bozulan bişey değil yani... Gösterge panelinin kutusu daha önceki sahibi zamanında kırılmış, için açıp baktım taşıma bölümü yapıştırılmış içime sinmiyordu zaten yenisini sipariş verdim tabii z-motodan değil (sadece gösterge kapak bölümüne 400 tl istediler ben göstergeler dahil tümüne 300tl verdim)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------


marşa basınca tırt gıbı kalın bır ses cıkarıyorsa motorun marş taş*ğı tamircilerde böyle geçer o arızalanmıstır degısmesı gerek. * yerı ''a'' koyarsan dedıgımı anlarsın. :)
Kalın ses geliyor ama tırt şeklinde değil (bazen çok tiz bir ses geliyor kısa devre sesine benzer). Tam marş basacak derken kesiyor, bazen marş alması bir kaç dkika sürüyor bazen akü zayıflıyor akü takviyesi istiyor.

Seger125
15 Kasım 2011, 00:49
Gösterge panelinin kutusu daha önceki sahibi zamanında kırılmış, için açıp baktım taşıma bölümü yapıştırılmış içime sinmiyordu zaten yenisini sipariş verdim tabii z-motodan değil (sadece gösterge kapak bölümüne 400 tl istediler ben göstergeler dahil tümüne 300tl verdim)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------


Kalın ses geliyor ama tırt şeklinde değil (bazen çok tiz bir ses geliyor kısa devre sesine benzer). Tam marş basacak derken kesiyor, bazen marş alması bir kaç dkika sürüyor bazen akü zayıflıyor akü takviyesi istiyor.
onu bılmıyorum ya.

Samet Ağır
15 Kasım 2011, 01:04
marş motorunun kömürlerine ve burçlarına bakmanı,gerekirse değiştirmeni,marş rölesinin kontaklarına bakmanı,temizlemeni,marş motorunun şase kablosunu sökerek iyice temizleyip güzelce sıkarak takmanı önemle tavsiye ediyorum.....:cat:

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 01:11
marş motorunun kömürlerine ve burçlarına bakmanı,gerekirse değiştirmeni,marş rölesinin kontaklarına bakmanı,temizlemeni,marş motorunun şase kablosunu sökerek iyice temizleyip güzelce sıkarak takmanı önemle tavsiye ediyorum.....:cat:
Cevap için teşekkürler, bu söylediklerini yapacak beceri ve bilgim yok. En kısa zamanda yazdıklarını motor ustama ileteceğim. Gerçi geçen bakımda iletmiştim bu sorunları ama maalesef çözülmemiş olarak aldım motoru

Samet Ağır
15 Kasım 2011, 01:12
Cevap için teşekkürler, bu söylediklerini yapacak beceri ve bilgim yok. En kısa zamanda yazdıklarını motor ustama ileteceğim. Gerçi geçen bakımda iletmiştim bu sorunları ama maalesef çözülmemiş olarak aldım motoru

bu durumda Allah kolaylık versin demekten başka yol bulamıyorum malesef...

çünkü usta eline düşen birçok kişinin yakındıkları şey belli....:pr:

ferhatkars
15 Kasım 2011, 01:13
marş motorunun kömürlerine ve burçlarına bakmanı,gerekirse değiştirmeni,marş rölesinin kontaklarına bakmanı,temizlemeni,marş motorunun şase kablosunu sökerek iyice temizleyip güzelce sıkarak takmanı önemle tavsiye ediyorum.....:cat:
+ kutup başlarını da kontrol edin....kömürlerinden olma ihtimali de yüksek...
gecen hafta işten ayrıldım ve gelecek haftada kktc ye gidiyorum....
bu hafta günlük ek işe gideceğim...belki gitmediğim günde olabilir...
isterseniz beraber bakabiliriz....

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 01:17
Belli bir yaştan sonra motor hevesini giderdim, bu tip sorunlar insanın hevesini kursağına diziyor.
Sorun maddi değil ustaya götürüyorum sorunu anlatıyorum, yapılması gereken tüm bakımların yapılması istiyorum tamam deniyor, ücret ödeniyor ama bir iki gün sonra sonra sorun tekrarlanıyor. Arabama bu kadar kıymet vermiyorum yaa....

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------


+ kutup başlarını da kontrol edin....kömürlerinden olma ihtimali de yüksek...
gecen hafta işten ayrıldım ve gelecek haftada kktc ye gidiyorum....
bu hafta günlük ek işe gideceğim...belki gitmediğim günde olabilir...
isterseniz beraber bakabiliriz....
Çok iyi olur aslında ama ben Sağlık Bakanlığında çalışıyorum ve Çubukta ikamet ediyorum. Havalar biraz iyi olsa tekrar ustama götüreceğim. Bu arada Ankara'da MotoCenter da bakım yaptırıyorum Mürsel ve Halislere

ferhatkars
15 Kasım 2011, 01:19
bakalım abicim motoruna....o marş sorununu başka bir motorda bende yaşamıştım....tofaşların kömürlerini alıp sagından solundan küçülterek taktım yerıne ve sorunu gidermiştim....
sizden kesinlikle ücret felanda talep etmiyorum....
boş zamana denk gelsin yeter....

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 01:19
Çin malı salcano bana bunları yaşatmadı, sadece indikten sonra biraz titretiyordu o kadar :)

Sinan Er
15 Kasım 2011, 01:19
:)) Çok usta yapmak istedi benim motoru ama daha önceki tecrubelerimden dolayı hiçbirine yaptırmadım. Taki tesadüfen bir usta ile tanışana kadar. Sordum bütün arızayı tek tek saydı başka bir şehirde olmasına rağmen güven verdi yaptırdım ona gonul rahatlığı ile bindim. İstanbulda tamirci yokmuş gibi gölcüğe götürdüm :))

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 01:25
bakalım abicim motoruna....o marş sorununu başka bir motorda bende yaşamıştım....tofaşların kömürlerini alıp sagından solundan küçülterek taktım yerıne ve sorunu gidermiştim....
sizden kesinlikle ücret felanda talep etmiyorum....
boş zamana denk gelsin yeter....
Ferhat kardeşim inan yapmış kadar oldun, musait bir zamanda yardımını isterim. Artık motor için takviye kablomda var nasıl olsa

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------


:)) Çok usta yapmak istedi benim motoru ama daha önceki tecrubelerimden dolayı hiçbirine yaptırmadım. Taki tesadüfen bir usta ile tanışana kadar. Sordum bütün arızayı tek tek saydı başka bir şehirde olmasına rağmen güven verdi yaptırdım ona gonul rahatlığı ile bindim. İstanbulda tamirci yokmuş gibi gölcüğe götürdüm :))
Harbiturk umarım bende bu sorunu çözecek gerçek ustalarla tanışırım. Gerçi Ankara'da Ostim bir usta önermişlerdi ama adını hatırlamıyorum. Elimde biraz para varken motorumu satayım ya sıfır yada sıfıra yakın 650 cc lik bir motor alayım diyorum.

Gerçi havalarda buz kesti ama...

ferhatkars
15 Kasım 2011, 01:25
Ferhat kardeşim inan yapmış kadar oldun, musait bir zamanda yardımını isterim. Artık motor için takviye kablomda var nasıl olsa

telefon alışverişi yapalım...boş kaldıgım gün sizi arayım...
ayrıca bende bayrama kadar 500 cc motor arıyordum...gs500 ve er5 konusunda kararsız kalmıstım....sizin motoru da yakından takip ediyordum.... siz de sanırım altındag da oturuyorsunuz.... er5 in ilanında altındağ yazıyordu...

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 01:28
telefon alışverişi yapalım...boş kaldıgım gün sizi arayım...
ayrıca bende bayrama kadar 500 cc motor arıyordum...gs500 ve er5 konusunda kararsız kalmıstım....sizin motoru da yakından takip ediyordum.... siz de sanırım altındag da oturuyorsunuz.... er5 in ilanında altındağ yazıyordu...
Çalıştığım yer Altındağ. Rüzgarlı Caddesi İbrahim Müteferrika sokakta. Ankara İl Sağlık Ek binasında Türkiye Sağlık Kurumu.

ev çubukta , motor evin önünde :))

ferhatkars
15 Kasım 2011, 01:33
Çalıştığım yer Altındağ. Rüzgarlı Caddesi İbrahim Müteferrika sokakta. Ankara İl Sağlık Ek binasında Türkiye Sağlık Kurumu.

ev çubukta , motor evin önünde :))
bayramın 3. günü karagöldeydim....
tamam abi ben boş kaldıgım gün sizi arayım...

alp_tunay
15 Kasım 2011, 02:06
Ferhat kardeşim inan yapmış kadar oldun, musait bir zamanda yardımını isterim. Artık motor için takviye kablomda var nasıl olsa

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------


Harbiturk umarım bende bu sorunu çözecek gerçek ustalarla tanışırım. Gerçi Ankara'da Ostim bir usta önermişlerdi ama adını hatırlamıyorum. Elimde biraz para varken motorumu satayım ya sıfır yada sıfıra yakın 650 cc lik bir motor alayım diyorum.

Gerçi havalarda buz kesti ama...

Bahse konusu olan arıza ER5 lerin kronik sayılabilecek bir arızasıdır.... Sorunun çözülmesi zor değil....
Ostimdeki ustanın adı METİN USTA... Gimatta Başkent motosiklet... İzmirden alper tavsiye etti dersen sorununa yardımcı olabilir...

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 11:47
Bahse konusu olan arıza ER5 lerin kronik sayılabilecek bir arızasıdır.... Sorunun çözülmesi zor değil....
Ostimdeki ustanın adı METİN USTA... Gimatta Başkent motosiklet... İzmirden alper tavsiye etti dersen sorununa yardımcı olabilir...
Teşekkürler alp_tunay eve adı Metin Usta idi. Birde Metin Usta ile görüşmek yararlı olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------

Bu arada Alp_Tunay adres ve telefon bilgileri varmı Metin Usta'nın

husenaga
15 Kasım 2011, 16:27
fatih bey bendede aynı sorun oldu hatta konu açmıştım.akü 0 ama zor çalışıyor hatta akü bitmiş gibi ses çıkarıyor.benim motorda kawasaki en500.demekki kronik bi problem 500 cclerde.sen konjektör ölçmüşsün 14 v geliyormuş o zaman şarj etmesi gerekir.bana söylenenelerde kömür,marş rublesi ve endüksiyon bobini.
sorununa çözüm bulursan burdan paylaş lütfen

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 18:10
fatih bey bendede aynı sorun oldu hatta konu açmıştım.akü 0 ama zor çalışıyor hatta akü bitmiş gibi ses çıkarıyor.benim motorda kawasaki en500.demekki kronik bi problem 500 cclerde.sen konjektör ölçmüşsün 14 v geliyormuş o zaman şarj etmesi gerekir.bana söylenenelerde kömür,marş rublesi ve endüksiyon bobini.
sorununa çözüm bulursan burdan paylaş lütfen
Evet konnjektörü ölçtüm 13,8-14,2 arasında, ayrıca aküde şarj oluyor. Bir saatlik motor kullanımından sonra motorun aküsünü ölçtüm 12,67 v.
Sorunu tespit için bu konuyu açtım, sorun çözülürse buradan yazacağım

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 21:43
Merhaba arkadaşlar motorun marş etme videosunu ekliyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=Y5gPVgFGyik

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------


http://www.youtube.com/watch?v=Y5gPVgFGyik

Samet Ağır
15 Kasım 2011, 23:13
basma o şekilde...behsettiğim kontrolleri derhal yaptırmalısın...

FatihKARAKAŞ
15 Kasım 2011, 23:42
marş motorunun kömürlerine ve burçlarına bakmanı,gerekirse değiştirmeni,marş rölesinin kontaklarına bakmanı,temizlemeni,marş motorunun şase kablosunu sökerek iyice temizleyip güzelce sıkarak takmanı önemle tavsiye ediyorum.....:cat:
Bu işlemleri nasıl yapabilirim? Görsel bir uygulamasını bulmak mümkün mü? (video veya foto destekli)

gv650i
15 Kasım 2011, 23:50
ferhat kardeşim videonu izledim marşa basarken lambalarında elektiriği giidiyor peki aküye takviye yaptığında daha rahat basıyormu marş ona göre arızayı tesbit edebilirim

şayet takviye ile marş iyi basıyorsa sıkıntı aküde

yok yine aynı ise marş motorunun içinde kömür ler degildir onlar olsa hiç dönmez ama kömürleri besleyen bakır kablolar yanık olabilir veya burçlar aşınmış olabilir fazla akım çekebiliyordur buna göre kontrolü yapın olmazsa marş ı sökün bir gözden geçirin

kolay gelsin

Sinan Er
16 Kasım 2011, 00:36
Kle 500 ün marş ve çalışma şekli şu şekilde idi.

Kontağı aç - vitesi boşa al - jikleyi çek - Debriyaşa bas - gazvermeden sadece marşa bas Çalışmaya başlasın.

Kışın 2 Ay yattıktan sonra bile tek marşla aldı sorun olmadı.


Marş arızasını bulmak için birçok elektrik yada mekanik kontrol yapmak gerekli. Bunu da en iyi Kawasaki ustası bilir.

05367147443 - 0262-4143329 Nihat usta ( KawaNihat Kocaeli gölcük )

Ara konuş derim En azından seni yakınlardaki bir tanıdığına yönlendirebilir.

Görüşmekle birşey kaybetmezsin.

Samet Ağır
16 Kasım 2011, 00:54
Bu işlemleri nasıl yapabilirim? Görsel bir uygulamasını bulmak mümkün mü? (video veya foto destekli)

ah dostum..keşke istanbulda olsaydın....anlatmak değilde göstererek beraber onarsaydık, seninde hafızanda kalır,sonrasında aklına gelir bazı şeylerini kendin yapardın....

FatihKARAKAŞ
16 Kasım 2011, 01:12
ferhat kardeşim videonu izledim marşa basarken lambalarında elektiriği giidiyor peki aküye takviye yaptığında daha rahat basıyormu marş ona göre arızayı tesbit edebilirim

şayet takviye ile marş iyi basıyorsa sıkıntı aküde

yok yine aynı ise marş motorunun içinde kömür ler degildir onlar olsa hiç dönmez ama kömürleri besleyen bakır kablolar yanık olabilir veya burçlar aşınmış olabilir fazla akım çekebiliyordur buna göre kontrolü yapın olmazsa marş ı sökün bir gözden geçirin

kolay gelsin
Takviye ile bir kaç kez basmayla alıyor, ama motor çalıştığında öksüren adam misali egzos dan yoğun bir duman atıyor(çok kısa 1-2 sn ye kadar). Motor çalıştıktan sonra kapatıp tekrar çalıştırmak istersen tek marşta alıyor.

Birde ben aküyü bir kere şarjlı tornavida şarj cihazı ile şarj ettim bu arada asidi az diyerek biraz saf su ilave ettim. Sabaha kadar durduğunda taştığını farketttim.

Akü video çekimden sonra ölçtüğümde 11,4 V. çıktı akü marşa basmakatn zayıfladı. Videonun 7-8. sn sinde ilk marj esnasındaki ses dikkatinizi çektimi kısa devre sesine benzer bir ses var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------


ah dostum..keşke istanbulda olsaydın....anlatmak değilde göstererek beraber onarsaydık, seninde hafızanda kalır,sonrasında aklına gelir bazı şeylerini kendin yapardın....
Sipariş verdiğim gösterge paneli kargoya verilmiş, paneli kendim takmayı planlıyorum (Genel olarak mekanikte çok başarılı olmasamda ilgiliyim, bilişim veya yazılım olsa canına okurum). Panel yerleşimi sırasında elektrik tesisatı ve marş kontrollerinide anlayabildiğim kadarıyla yapmaya çalışacağım, olmazsa ustaya gideceğim.
En çok canımı sıkan bu kadar değer verdiğim, ilgilendiğim motorun sıkıntı çıkarması. Bazen çok severek aldığım aracımın yüzüne bile bakmıyorum (Geçen hafta adamın biri park ederken aracımın bagaj kısmını zedelemiş olması bile bu kadar canımı sıkmadı)
Hayırlısı bakalım yardımllarınız ile bu işide hallederiz hepinize teşekkürler.

alp_tunay
16 Kasım 2011, 01:13
Teşekkürler alp_tunay eve adı Metin Usta idi. Birde Metin Usta ile görüşmek yararlı olacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------

Bu arada Alp_Tunay adres ve telefon bilgileri varmı Metin Usta'nın
Gimat sanayi sitesi No=18
397 01 93

regal
16 Kasım 2011, 01:18
arkadaşım karbüratörunde sorun olabilir karbüratorun içindeki küçük bir dengesizlik iğ
Download: eType1.com/f.php?F1ig28











nenın dikmesi ile sonuçlanıyor buda motorda çalışma sorunu yaratyor

ilkantek
16 Kasım 2011, 11:10
Benzin musluğunu PRI konumundan ON VEYA RES KONUMUNA AL.Bir defa çalıştır vurdur v.s. başka şekilde.Sonra ertesi gün aynı şekilde marşa basarak dene.

FatihKARAKAŞ
16 Kasım 2011, 12:48
Benzin musluğunu PRI konumundan ON VEYA RES KONUMUNA AL.Bir defa çalıştır vurdur v.s. başka şekilde.Sonra ertesi gün aynı şekilde marşa basarak dene. bunlarıda deneyeceğim, osrun benzin musluğundan kaynaklı olabilir mi? On,PRI ve RES benzin musluğunun durumları anlamları PRI : asıl depo Res: Yedek depo şeklinde mi?

ilkantek
16 Kasım 2011, 13:04
Değil.Musluk konumunuz PRI de duruyorsa bu problem kesin ve kesin budur.
Olmasa da ben yinede ER5 kullanan veya GS500 kullanan arkadaşlar için açıklıyim.

PRI konumu : BENZIN KARBÜRATÖRE DİREKT AKIŞ YAPAR.UZUN SÜRELİ ÇALIŞTIRMAMALARDA KARBÜRATÖR ŞAMANDIRALARINDA BULUNAN BENZİNİN UÇMASI NETİCESİNDE GEÇ ÇALIŞMANIN ÖNÜNE GEÇEREK AKÜNÜZÜ VE MARŞ MOTORUNUZU ZORLAMANIZI ENGELLER.

ON Konumu : BENZİN MOTOR ÇALIŞTIKTAN SONRA KARBÜRATÖRÜN YAPTIĞI EMİŞ KADAR GELİR.BÖYLECE MOTORUN İHTİYACI OLAN KADAR BENZİN ŞAMANDIRALARA DOLAR VE TAŞMA V.B. DURUM SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.

RES Konumu : RES İNGİLİZCE OLARAK RESERVE ANLAMINA GELİR.ANLAYACAĞINZ GİBİ DEPOMUZUN ALT SEVİYESİNDE BULUNAN YEDEK MUSLUĞUNDAN EMİŞ YAPMASINI SAĞLAR.BUDA AYNI ŞEKİLDE ON KONUMU GİBİ EMİŞ SİSTEMİNDE ÇALIŞIR.

Buradan anlayacağımız şu ki Motorlarımızı Devamlı benzin varken ON benzin bitince benzin alana kadar RES konumunda kullamalıyız.PRI konumu 1 Yılı aşkın kullanılmama ve çalıştırılmamalar için geçerlidir.Bundan sonra zaten depomuzda bulunan benzin dahi oktanını kaybeder.Benzini komple değiştirip PRI konumunda çalıştırmak bize kolaylık sağlayacak ve motora boşu boşuna marş basmamış olacağız.

Sizin temel sonunuza gelince;
Muhtemelen motorunuzun musluğu PRI konumunda.Yani benzin akışta.Benzin akar karbüratöre dolar,ardından karbüratörden taşıp motorun yanma odalarına dolar.Yani piston kafaları komple benzin ile dolar.ARdından hava filtre kutusu benzin ile dolar.Ve siz marşa bastığınızda ya güp yapar takılır kalır,bunn anlamı egzost sübabından benzini tam atamayıp aşırı bir basınç oluşmasıdır.Bu durumda motorun yağına da benzin karışır.Böyle bir durum var ise motor yağının mutlak surette değişmesi gerekir.Musluk konumunu ON veya RES e alıp motoru vurdurup benzinin atılmasını sağlayın ve motorun yağını değiştirin.Bir daha böyle bir sorun ile karşılaşmazsınız.

Diğer neden olabilecek olaylar;

Duyduğunuz cıııızzztt sesi yani kısa devre gibi olan ses halk arasında marş tşğı olarak geçen MARŞ OTOMATİĞİ nin sesidir.Marşın dönememesi neticesinde yanmaması için otomatiğin korumaya geçtiği sestir.Akü zayıfladığında veya marş dönemediğinde yani marş her durumda görevini yerine getiremediğinde otomatiği attırır.Burada bir problem yok.
Sizin probleminiz halk arasında marş kömürlerinin bitmesi olarak düşünülsede çalıştıktan sonra atılan kara duman ve bir süre düzgün gaz yememe sorunu bana benzin musluğunuzu işaret ediyor.Musluk konumunuzu yazarsanız var sayımlar üzerinden gitmemiş oluruz.
Saygılar

FatihKARAKAŞ
16 Kasım 2011, 13:47
Evet benim motor hep PRI pozisoysununda duruyor. İlk Çalışmada egzosdan yoğun miktarda gaz çıkışı oluyor, hatta gazı biraz verirseniz stop etme bile oluyor.
Bilgiler için gerçekten teşekkürler akşam hemen deneyeceğim. Yağ filtresi ve yağınıda değiştirmem gerekecek o zaman. Başka yaptırmam gereken pratik bakımlar nelerdir mekanik olarak.

Değil.Musluk konumunuz PRI de duruyorsa bu problem kesin ve kesin budur.
Olmasa da ben yinede ER5 kullanan veya GS500 kullanan arkadaşlar için açıklıyim.

PRI konumu : BENZIN KARBÜRATÖRE DİREKT AKIŞ YAPAR.UZUN SÜRELİ ÇALIŞTIRMAMALARDA KARBÜRATÖR ŞAMANDIRALARINDA BULUNAN BENZİNİN UÇMASI NETİCESİNDE GEÇ ÇALIŞMANIN ÖNÜNE GEÇEREK AKÜNÜZÜ VE MARŞ MOTORUNUZU ZORLAMANIZI ENGELLER.

ON Konumu : BENZİN MOTOR ÇALIŞTIKTAN SONRA KARBÜRATÖRÜN YAPTIĞI EMİŞ KADAR GELİR.BÖYLECE MOTORUN İHTİYACI OLAN KADAR BENZİN ŞAMANDIRALARA DOLAR VE TAŞMA V.B. DURUM SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.

RES Konumu : RES İNGİLİZCE OLARAK RESERVE ANLAMINA GELİR.ANLAYACAĞINZ GİBİ DEPOMUZUN ALT SEVİYESİNDE BULUNAN YEDEK MUSLUĞUNDAN EMİŞ YAPMASINI SAĞLAR.BUDA AYNI ŞEKİLDE ON KONUMU GİBİ EMİŞ SİSTEMİNDE ÇALIŞIR.

Buradan anlayacağımız şu ki Motorlarımızı Devamlı benzin varken ON benzin bitince benzin alana kadar RES konumunda kullamalıyız.PRI konumu 1 Yılı aşkın kullanılmama ve çalıştırılmamalar için geçerlidir.Bundan sonra zaten depomuzda bulunan benzin dahi oktanını kaybeder.Benzini komple değiştirip PRI konumunda çalıştırmak bize kolaylık sağlayacak ve motora boşu boşuna marş basmamış olacağız.

Sizin temel sonunuza gelince;
Muhtemelen motorunuzun musluğu PRI konumunda.Yani benzin akışta.Benzin akar karbüratöre dolar,ardından karbüratörden taşıp motorun yanma odalarına dolar.Yani piston kafaları komple benzin ile dolar.ARdından hava filtre kutusu benzin ile dolar.Ve siz marşa bastığınızda ya güp yapar takılır kalır,bunn anlamı egzost sübabından benzini tam atamayıp aşırı bir basınç oluşmasıdır.Bu durumda motorun yağına da benzin karışır.Böyle bir durum var ise motor yağının mutlak surette değişmesi gerekir.Musluk konumunu ON veya RES e alıp motoru vurdurup benzinin atılmasını sağlayın ve motorun yağını değiştirin.Bir daha böyle bir sorun ile karşılaşmazsınız.

Diğer neden olabilecek olaylar;

Duyduğunuz cıııızzztt sesi yani kısa devre gibi olan ses halk arasında marş tşğı olarak geçen MARŞ OTOMATİĞİ nin sesidir.Marşın dönememesi neticesinde yanmaması için otomatiğin korumaya geçtiği sestir.Akü zayıfladığında veya marş dönemediğinde yani marş her durumda görevini yerine getiremediğinde otomatiği attırır.Burada bir problem yok.
Sizin probleminiz halk arasında marş kömürlerinin bitmesi olarak düşünülsede çalıştıktan sonra atılan kara duman ve bir süre düzgün gaz yememe sorunu bana benzin musluğunuzu işaret ediyor.Musluk konumunuzu yazarsanız var sayımlar üzerinden gitmemiş oluruz.
Saygılar

ilkantek
16 Kasım 2011, 15:08
Evet benim motor hep PRI pozisoysununda duruyor. İlk Çalışmada egzosdan yoğun miktarda gaz çıkışı oluyor, hatta gazı biraz verirseniz stop etme bile oluyor.
Bilgiler için gerçekten teşekkürler akşam hemen deneyeceğim. Yağ filtresi ve yağınıda değiştirmem gerekecek o zaman. Başka yaptırmam gereken pratik bakımlar nelerdir mekanik olarak.

Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı'nı okursanız motorunuz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.Sonlara doğru başlarsanız güncel bilgilere erişebilirsiniz.Orada benim de yazılarım mevcut.Özellikle soracağınız birşey olursa memnuniyet ile cevaplarım.Sorununuzun temelinde PRI konumu var bunu unutmayın.Motoru çalıştırdıktan sonra gereken tüm bakımlarını yapın.Aküyü tekrar kontrol edin.Marş basarken sorun yaşamanızın önüne geçmiş olursunuz.
Saygılar

FatihKARAKAŞ
16 Kasım 2011, 16:12
İlkan bey Er-5 sayfasını takip ediyorum yorumları okudum, ilginiz için tekrar teşekkürler. Şu an işyerindeyim en kısa zaman da tavsiyelerinizi tamamlayacağım

Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı'nı okursanız motorunuz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.Sonlara doğru başlarsanız güncel bilgilere erişebilirsiniz.Orada benim de yazılarım mevcut.Özellikle soracağınız birşey olursa memnuniyet ile cevaplarım.Sorununuzun temelinde PRI konumu var bunu unutmayın.Motoru çalıştırdıktan sonra gereken tüm bakımlarını yapın.Aküyü tekrar kontrol edin.Marş basarken sorun yaşamanızın önüne geçmiş olursunuz.
Saygılar

ilkantek
16 Kasım 2011, 16:19
İlkan bey Er-5 sayfasını takip ediyorum yorumları okudum, ilginiz için tekrar teşekkürler. Şu an işyerindeyim en kısa zaman da tavsiyelerinizi tamamlayacağım

Tamamdır Fatih Bey.Olumlu haberlerinizi görmekten mutluluk duyacağım.Hayırlı işler.

mete_han
16 Kasım 2011, 17:23
Kle 500 ün marş ve çalışma şekli şu şekilde idi.

Kontağı aç - vitesi boşa al - jikleyi çek - Debriyaşa bas - gazvermeden sadece marşa bas Çalışmaya başlasın.
n.


bu hususta bir eğitim almak gerekiyor mu yahu...:P vitesli motör çalıştırması zor işmiş...:P

arkadaşa geçmiş olsun...akü görevini yapıyor gibi...dediği gibi marş motorunda bir sıkıntı olsa gerek...ben statör diyorum...içimden bir ses diyor bunu ...

ilkantek
16 Kasım 2011, 18:05
bu hususta bir eğitim almak gerekiyor mu yahu...:P vitesli motör çalıştırması zor işmiş...:P

arkadaşa geçmiş olsun...akü görevini yapıyor gibi...dediği gibi marş motorunda bir sıkıntı olsa gerek...ben statör diyorum...içimden bir ses diyor bunu ...

Lütfen vitesli motosikletler hakkında yorum yapmayınız sarı çizmeli beyfendi :=)

Sinan Er
16 Kasım 2011, 18:39
bu hususta bir eğitim almak gerekiyor mu yahu...:P vitesli motör çalıştırması zor işmiş...:P

arkadaşa geçmiş olsun...akü görevini yapıyor gibi...dediği gibi marş motorunda bir sıkıntı olsa gerek...ben statör diyorum...içimden bir ses diyor bunu ...


Artıkın sukıtıra bindiğim için hatıra olarak yazım. Herbişey otomatik olduğundan sadece frene ve marşa basıyorum....

ferhatkars
16 Kasım 2011, 21:07
ferhat kardeşim videonu izledim marşa basarken lambalarında elektiriği giidiyor peki aküye takviye yaptığında daha rahat basıyormu marş ona göre arızayı tesbit edebilirim

şayet takviye ile marş iyi basıyorsa sıkıntı aküde

yok yine aynı ise marş motorunun içinde kömür ler degildir onlar olsa hiç dönmez ama kömürleri besleyen bakır kablolar yanık olabilir veya burçlar aşınmış olabilir fazla akım çekebiliyordur buna göre kontrolü yapın olmazsa marş ı sökün bir gözden geçirin

kolay gelsin

ben değilim abi...ben de sizin gibi yardımcı olmaya çalışanlardanım....:)

regal
16 Kasım 2011, 21:19
Sizin temel sonunuza gelince;
Muhtemelen motorunuzun musluğu PRI konumunda.Yani benzin akışta.Benzin akar karbüratöre dolar,ardından karbüratörden taşıp motorun yanma odalarına dolar.Yani piston kafaları komple benzin ile dolar.ARdından hava filtre kutusu benzin ile dolar.Ve siz marşa bastığınızda ya güp yapar takılır kalır,bunn anlamı egzost sübabından benzini tam atamayıp aşırı bir basınç oluşmasıdır.Bu durumda motorun yağına da benzin karışır.Böyle bir durum var ise motor yağının mutlak surette değişmesi gerekir.Musluk konumunu ON veya RES e alıp motoru vurdurup benzinin atılmasını sağlayın ve motorun yağını değiştirin.Bir daha böyle bir sorun ile karşılaşmazsınız.
hari ka bir anlatım benim de yazarak anlatmaya çalıştığım aynen buydu çünki aynen anlatığın durumu arkadaşım yaşadı allahtan ustamız konuya hakim biride sıkıntı olmadan çabuk anladı ne olduğunu

FatihKARAKAŞ
16 Kasım 2011, 22:19
Değerli dostlar bu akşam takviye kablosu ile motoru çalıştırdım, İlkan beyin tavsiylerini yerine getirdim. Motor çalışırken takviye kablolarını çıkardım o sırada motor stop etti. Tekrar marşa bastğımda "tık tık" sesi aldım.

Videousu aşağıda

http://www.youtube.com/watch?v=-nHLG2HMtlk

sorun ne, sigortamı attı acaba?

zeda3000
16 Kasım 2011, 23:04
Değerli dostlar bu akşam takviye kablosu ile motoru çalıştırdım, İlkan beyin tavsiylerini yerine getirdim. Motor çalışırken takviye kablolarını çıkardım o sırada motor stop etti. Tekrar marşa bastğımda "tık tık" sesi aldım.

sorun ne, sigortamı attı acaba?

Dostum sende mars yok su anda. Akun cok bitik olmali , yada sigorta , yada kablon cikti. Uzaktan demek zor. Ama mars motorun calisabilecegi enerjiye sahip degil. Birde yagmur altinda kesinlike motorunu takviye ye boyle baglama. Once guvenlik

ilkantek
17 Kasım 2011, 00:17
Değerli dostlar bu akşam takviye kablosu ile motoru çalıştırdım, İlkan beyin tavsiylerini yerine getirdim. Motor çalışırken takviye kablolarını çıkardım o sırada motor stop etti. Tekrar marşa bastğımda "tık tık" sesi aldım.

sorun ne, sigortamı attı acaba?

Şimdi benim anlamadığım nokta şu ki takviye yaptınız motoru çalıştırdınız.Normal olarak ta çalışırken takviyeleri çıkardınız.Çıkardığını gibi motor stop mu etti ?
Çıt çıt sesini yapan otomatiğin kendisi.Takviye kabloları takılıyken mi alıyoruz bu çıtçıt sesini.Benim videoda gördüğüm kadarıyla bazı kablolar mevcut takviye bağlı mı motorunuza ?
Bağlı değil ise bağlayınca marşınız dönüyor mu ?

FatihKARAKAŞ
17 Kasım 2011, 00:53
Foruma yazarken bir hata yapmışım, motor takviye ile bile biraz nazlı çalıştı (3-5 dakika araklı marş bastım cilkleli ve ciklesiz)
videosu

http://www.youtube.com/watch?v=OTjhPx2xexA&feature=feedu
Motor çalıştı ben biraz gaz verdim motor kendine geldi, ben takviyeleri çıkarmak için gazı kestim tam takviyeleri çıkarmak için uzzanıyordum birden rölantide titremeler oldu ve stop etti, takviye kabloları takılı iken tekrar marşa bastığımda sadece tık sesi geldi.



Şimdi benim anlamadığım nokta şu ki takviye yaptınız motoru çalıştırdınız.Normal olarak ta çalışırken takviyeleri çıkardınız.Çıkardığını gibi motor stop mu etti ?
Çıt çıt sesini yapan otomatiğin kendisi.Takviye kabloları takılıyken mi alıyoruz bu çıtçıt sesini.Benim videoda gördüğüm kadarıyla bazı kablolar mevcut takviye bağlı mı motorunuza ?
Bağlı değil ise bağlayınca marşınız dönüyor mu ?

ilkantek
17 Kasım 2011, 01:16
Foruma yazarken bir hata yapmışım, motor takviye ile bile biraz nazlı çalıştı (3-5 dakika araklı marş bastım cilkleli ve ciklesiz)
videosu
http://www.youtube.com/watch?v=OTjhPx2xexA&feature=feedu
Motor çalıştı ben biraz gaz verdim motor kendine geldi, ben takviyeleri çıkarmak için gazı kestim tam takviyeleri çıkarmak için uzzanıyordum birden rölantide titremeler oldu ve stop etti, takviye kabloları takılı iken tekrar marşa bastığımda sadece tık sesi geldi.

Deponda olan benzin durumundan emin değilsen musluğu RES konumuna al.Benzin olmayıp boşuna tırmalamayalım.Ayrıca bujilerinde çıkarılıp en iyi ihtimalle temizlenip takılması lazım.Sol kapaktan hava filtresinide çıkart.Motor çalışınca rolantide bırakma yaklaşık 1 dakika 4-5 bin devir aralığında tut.Devir saatin çalışmıyor ama kulağınla hissedebilirsin.Motor içini bir temizlesin karbüratör v.s. komple benzinle dolduğu için normale dönmesi biraz zaman alır hemen düzenli çalışmayabilir.

gv650i
17 Kasım 2011, 03:10
[QUOTE=FatihKARAKAŞ;2494474]Takviye ile bir kaç kez basmayla alıyor, ama motor çalıştığında öksüren adam misali egzos dan yoğun bir duman atıyor(çok kısa 1-2 sn ye kadar). Motor çalıştıktan sonra kapatıp tekrar çalıştırmak istersen tek marşta alıyor.

Birde ben aküyü bir kere şarjlı tornavida şarj cihazı ile şarj ettim bu arada asidi az diyerek biraz saf su ilave ettim. Sabaha kadar durduğunda taştığını farketttim.

Akü video çekimden sonra ölçtüğümde 11,4 V. çıktı akü marşa basmakatn zayıfladı. Videonun 7-8. sn sinde ilk marj esnasındaki ses dikkatinizi çektimi kısa devre sesine benzer bir ses var.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

fatih çıkan dumanın rengi siyahsa karbüratörün ayarsız boguyor motoru duman beyazsa sende duman olmuşsun demek motorun yag yakıyor ve videolarında izlediğimce akün zayıf veya arızalı ancak fazla uzun marstan marş motorunda zarar görmüş gibi son videonda takviye kabloların zayıf veya akım tam geçmiyor motor sogukken zor çalışıyor ısınmadan stop ediyor kolay gelsin he ölçü aletin akımı da ölçüyorsa saglam bir mars motoru marşa bastıgında 15-20 amper akım çeker fazla çekiyorsa arızalııdır sargılarına bakmak gerkir tabi volt 10-12 volt arasında olacak akü bitikse zaten marşa basarken 6 v kadar düşer aşırı akım yükselir

he birde depo muslugunun durumu ile alakalı bir arıza değil kesinlikle

sana bir şey daha diyim sanslı adamsın bu motor seni usta yapar bir arkadaşımda yıllar önce almıştı bunun sayesinde usta oldu şimdi motor tamircisi bu mootorun sayesinde karnını doyuruyor:)
r

ilkantek
17 Kasım 2011, 10:11
[QUOTE=FatihKARAKAŞ;2494474]Takviye ile bir kaç kez basmayla alıyor, ama motor çalıştığında öksüren adam misali egzos dan yoğun bir duman atıyor(çok kısa 1-2 sn ye kadar). Motor çalıştıktan sonra kapatıp tekrar çalıştırmak istersen tek marşta alıyor.

Birde ben aküyü bir kere şarjlı tornavida şarj cihazı ile şarj ettim bu arada asidi az diyerek biraz saf su ilave ettim. Sabaha kadar durduğunda taştığını farketttim.

Akü video çekimden sonra ölçtüğümde 11,4 V. çıktı akü marşa basmakatn zayıfladı. Videonun 7-8. sn sinde ilk marj esnasındaki ses dikkatinizi çektimi kısa devre sesine benzer bir ses var.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

fatih çıkan dumanın rengi siyahsa karbüratörün ayarsız boguyor motoru duman beyazsa sende duman olmuşsun demek motorun yag yakıyor ve videolarında izlediğimce akün zayıf veya arızalı ancak fazla uzun marstan marş motorunda zarar görmüş gibi son videonda takviye kabloların zayıf veya akım tam geçmiyor motor sogukken zor çalışıyor ısınmadan stop ediyor kolay gelsin he ölçü aletin akımı da ölçüyorsa saglam bir mars motoru marşa bastıgında 15-20 amper akım çeker fazla çekiyorsa arızalııdır sargılarına bakmak gerkir tabi volt 10-12 volt arasında olacak akü bitikse zaten marşa basarken 6 v kadar düşer aşırı akım yükselir

he birde depo muslugunun durumu ile alakalı bir arıza değil kesinlikle

sana bir şey daha diyim sanslı adamsın bu motor seni usta yapar bir arkadaşımda yıllar önce almıştı bunun sayesinde usta oldu şimdi motor tamircisi bu mootorun sayesinde karnını doyuruyor:)
r

Motorun şu anki arızası marş ve elektrik sistemiyle ilgili.Ancak marşın ve akünün bu hale gelmesinin nedeni musluğun devamlı PRI konumunda kalıp piston kafalarına benzin dolması neticesinde çok geç çalışma,marş motorunun zor dönmesi ve karbüratörün benzin dolu olmasından kaynaklı olarak duman atmasıdır.Olayı başından takip ediniz lütfen.Marş motorunun basması veya akünün bitik olmasını musluğa bağlamadık zaten...

Seger125
17 Kasım 2011, 10:28
0 dolu aküyle dene, akün bitik.. Uzatmaya gerek yok olayi çogu zaman aynısı benımde basıma gelen bı olay bu.