PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125 ve 150 cc Scooter Krank Değişimi Full Resim Ve Ayrıntıları İle...



serkanADH13
11 Kasım 2011, 19:29
Arkadaşlar Kendi Yapmaya çalışıpta ayrıntılı arayıp bulamadığı incelıkler için Yardımcı Olabılşeceğine düşündüğüm Çalışmayı Paylaşmak İstedim...

Motor 150 cc Scooter.
Amaç Krank Değişimi...
Başlamadan Gerekli Malzemeler...
Yeni Krank,, Conta Takımı,, Hazır Açılmışken Yeni Segman Seti.
Yağ Ve Buji...

Gerekli Alet Edavat Bayağı Fazla Olduğundan Aklınıda Ne Gelırse :)

İşlemleri Sırası İle....
Önce Kaportayı Dağıtıyoruz...
Bagaj ve Kuyruk Grenajını Sökmek Yetiyor...
http://img72.imageshack.us/img72/7111/03112011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/72/03112011.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img683.imageshack.us/img683/3839/03112011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/683/03112011001.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img683.imageshack.us/img683/3839/03112011001.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/683/03112011001.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
bu işlemı yaparken yağı boşaltıyoruz ve tüm bağlantı kabloları şese kablosu ve alternatör (Sargı) soketlerını söküyoruz...
http://img52.imageshack.us/img52/5131/03112011002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/52/03112011002.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img412.imageshack.us/img412/5326/03112011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/412/03112011003.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

tüm bağlantılardan sonra bloğu şasiye bağlayan cıvatalarda sökülüyor ve arka tekerlek ıle motor bloğu önümüzde oluyor,
http://img593.imageshack.us/img593/9436/03112011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/03112011004.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

şimdide arka tekeri söküyoruz,
http://img339.imageshack.us/img339/2199/03112011005.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/03112011005.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

evet fazlalıklardan kurtulduğumuza göre,
kurbanımızı masaya yatırabılırız :)))))

http://img208.imageshack.us/img208/9875/03112011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/03112011006.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

şimdi sıra içini açmakta :)
önce kayışı ve ön,,arka varyatörleri söküyoruz...
http://img208.imageshack.us/img208/9875/03112011006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/208/03112011006.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img412.imageshack.us/img412/2822/03112011007.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/412/03112011007.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img687.imageshack.us/img687/9108/03112011008.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/03112011008.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Evet sırada alternatör kısmı var (Sargının olduğu kısım)

yuvarlak TAS gibi görünen parça VOLAN dediğimiz mıknatıslı manyetik parça,
onu sökebılmek için ÇEKTİRME diye tabir edilen parçamız olmak zorunda yoksa işimiz imkansız kadar zor olur...
http://img707.imageshack.us/img707/2706/03112011009.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/03112011009.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
işte çektirme ile parçamızı söktük.

http://img4.imageshack.us/img4/9636/03112011010o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/03112011010o.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sargımızın iç kısmında 8 ANAHTARIN AÇABILECEĞİ M6 cıvatalar bulunuyor onlarıda söküp sargıyıda ayırıyoruz,
ve blok boşalıyor.
http://img17.imageshack.us/img17/5047/03112011011.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/03112011011.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img207.imageshack.us/img207/4501/03112011012.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/207/03112011012.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
etrafı açtığımıza göre silindir kısmınıda açabılırız...

Arkadaşlar Şunu Unutmayın Her Ayrı Bölgeyi Açarken Her Kısım için Ayrı Cıvata Kutusu Koyun Kenara Ve çıkan cıvata pul somun parca'yı ayrı ayrı muhafaza edın,
bu şekilde parça artmaz ve tektat sökmek veya yanlış işlem yapmış olmaktan kurtulmuş olursunuz,
Ustanın İyisi Parça Arttıranıymış,
Varsın Parça Artmasın Ben Çırak Olarak Büyür Giderim :):):D

Nerde Kalmıştık...
Silindir vs sökülecekti :)
Üst Kapağı Açıyoruz,
her zaman hangi motor olursa olsun,
daima ilk yapılan işlemde çok dikkat edelım,
mesela sente olayına,
egzantrik dişlisi üzerindeki DELİK en üstte olsun,
bu durum motorun ÖLÜ NOKTA denilen yeridir,
piston en üst noktadayken bu delik üstte olur,
unutmayın krank bir tur atar delik üste çıkar krank bir tur daha atar ÇİZGİ üste çıkar,
yani önce delik üstteyken hava çeker sonra çizgi üstteyken egzostan atar...

http://img233.imageshack.us/img233/8749/03112011013.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/03112011013.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

bu modellerde tek sente EGZANTRİKTE olur...
onun dışında herşey pratiktir,
sökersın ve takarsın,,,
http://img843.imageshack.us/img843/7205/03112011014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/843/03112011014.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

alternatör kısmındaki blok kısmını söktükten sonra marş motorunun dişlisi önümüze çıkacak çıkartırken dikkat edelım aynı şekılde yerıne takılacaktır,
ve önumuze MARŞ RUBLESİ çıkıyor,
rubleyı sökerken dikkat edın saglam bı tornavıda ucu veya MURÇ ile vurarak açılabılıyor,
KESKI ıle denemeyın somunu keserseniz yenısını kolay kolay bulamassınız...
http://img803.imageshack.us/img803/817/03112011015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/803/03112011015.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sonrasında arkadakı bloğu sökünce krank elımızde oluyor :)
http://img440.imageshack.us/img440/4241/03112011016y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/440/03112011016y.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img193.imageshack.us/img193/1763/03112011017.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/193/03112011017.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Tüm Parçaları iyice benzin ile temizleyip mumkunse hava tabancası ile değilsede tum delik cukur vs yerlerı temızlenene kadar yıkıyoruz.
malum blok içerisinde belki görürsünüz belki göremezsiniz ama yağ devir daimi gerçekleşir...
http://img507.imageshack.us/img507/4606/03112011018.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/507/03112011018.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

aynı sırayla geri topluyoruz...
dikkatlıce ve acele etmeden,
varsın 2 saat geç olsun ama sağlıklı olsun bişiy unutmadan contalarını dikkatlıce oturtturuyoruz kapakları birleştirirken kesilme yırtılma deforme olmaması için...

http://img267.imageshack.us/img267/6742/03112011019.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/03112011019.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

pistonu takarkende,
unutmayın,,,
EMME SUBABI BÜYÜK BAŞLI OLANDIR...
ÜST KAPAĞA BAKARAK PİSTONU YERLEŞTİRİN,
yani pistonun üzerindeki BÜYÜK OYUK KISIM EMMEYE RAST GELECEK...

http://img819.imageshack.us/img819/7163/04112011002.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/04112011002.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Tüm Toparlama İşlemi Sona Erdiğinde egzantrik ayarına sıra geldiğinde,
ince bı tel veya tornavıda yardımı ile pistonun en üst ölü noktada olup olmadığını kontrol ediyoruz ve senteye alıyoruz,
baktık ki nokta üste gelmemiş,
öyle ise subap piyanolarını gevsetıp uygun yönde 2.3 diş zıncırı atlatık bakıyoruz,
volanın üzerindeki PERVAN'yi elimiz ile ileri geri yaparakta yardımcı olabılırız.
büyük delik en üstte olacak ıkı ufak delik iki yanda teğet olacak...
http://img46.imageshack.us/img46/5306/04112011003.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/46/04112011003.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img221.imageshack.us/img221/2820/04112011004.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/221/04112011004.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

ve egzantrik ayarımızda tamamlandığına göre işlemimiz sona ermiş demektir.....

Kolay Gelsin.
Arızasız Günler Dilerim...

fat280
11 Kasım 2011, 19:34
eline sağlık abi çok güzel bir bilgi vermiş oldun yapacak olanlara

İsmailFidan
11 Kasım 2011, 19:40
helal olsun diyorum..

metci
11 Kasım 2011, 20:08
Gerçekten güzel paylaşım... Teşekkürler...

serkanADH13
11 Kasım 2011, 20:28
Elimden Geldikçe Yardımcı Olmaya Çalışıyorum Arkadaşlar...

_w_
11 Kasım 2011, 20:40
güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık :)

serkanADH13
12 Kasım 2011, 01:40
eyw saolasın...
elımden geldikçe görsel yardım etmeye çalışıyorum :)

ozgurakman
12 Kasım 2011, 01:52
teşekkürler.. herkes uğraşmaz foto çekmeye ve yayınlamaya. bilgisini de kıskanır... tebrik ederim

F54
12 Kasım 2011, 01:58
toprağam eline sağlık :cat:aynı benim gibi yapmışsın:cherry:

STARTER
12 Kasım 2011, 02:30
işte böyle bilgileri, emeği sergileyenleri tebrik ediyorum emeğine sağlık :thumleft:

serkanADH13
12 Kasım 2011, 14:06
her fırsatta yapılabılecek motorlara resımleme ımkanıma göre yayınlıyorum :)

bounrock
12 Kasım 2011, 14:58
helal olsun :D gerçekten yararlı bilgiler.

ama deyinmeden geçemiceğim, eskiden bisikletim vardı, her yaz okullar kapandıktan sonra, bir güzel açıp kapardım üzerindeki vidaları vs,, kendimce servis ve bakım yapardım, ama her sene bir avuç somun ve vida fazla gelirdi :D bir kaç sene sonra artık bisikleti birilerine verdim :D
bu işe kalkışsam ne olur, allah muhafaza :queen:

serkanADH13
12 Kasım 2011, 15:09
sen bu işe kalkısırken bana bılgı ver ben sana bır kutu cıvata somun pul gönderırım :)
sende nasıl olsa bol bol var dıye her tarafa 2'şer somun vs takarsın :)
artanlarda zaten fazlalıktı dersın için ferah olur :)


hehehehe :):):):)

kaan898
12 Kasım 2011, 16:01
hem motora hem de motosiklet severlere yaptığınız katkı takdire değer .tebrikler:bestmt:

Ramazan Can
12 Kasım 2011, 16:07
güzel bir paylaşım....

serkanADH13
13 Kasım 2011, 14:12
Tesekkurler,
yardımcı olmaya calıştım sadece :)

karşıyaka
17 Kasım 2011, 15:30
Çok faydalı bir paylaşım. 9 ay kadar önce, krankım değişti, baya bi para vermiştim...Teşekkürler...

BestMachine
26 Kasım 2011, 20:56
Gerçekten faydalı bi paylaşım tebrikler ellerinize sağlık ...

serkanADH13
04 Nisan 2012, 02:16
Gerçekten faydalı bi paylaşım tebrikler ellerinize sağlık ...

Elimden Geldiğince Yardımcı Olmaya Çalışıyorum..

just4techno
04 Nisan 2012, 02:47
Valla yazdıklarından bir tek cümle anlamadım desem yeridir keşke benim motor bilgimde bu kadar olsa :mrgreen:

ghostcorc
04 Nisan 2012, 13:30
piston sökümü nazik bir iştir onuda resimleyebilseydin dadından yenmezdi güzel çalışma eline sağlık.

serkanADH13
05 Nisan 2012, 03:05
o kadarda nazık bır ışlem degıl aslında,
tek dıkkat edılmesı gereken İN yazılı olanveya ok yonu olan kısım hava fıltresı kısmına gelecek ve segmanlartına dıkkat edılecek o kadar...

bindiregandi
20 Kasım 2015, 22:53
resimler ölmüş

mterayes26
21 Kasım 2015, 02:05
bende göremiyorum

Mengu16
21 Kasım 2015, 02:13
Krank dişlisi çektirmesi kullanma zorunluluğu çok sinir bozucu ya :cherry: Daha ucuz bir yöntemi olmalı.

serkanADH13
21 Kasım 2015, 02:42
malesef ufak iğne ile BÜYÜK Balık tutulmaz :)

bu arada şu resimlerim pert olmayacağı bir iste daha yok,,,

Artık atarsam FACEBOOK a atarım,,,

buradan duyarsınız :)

https://www.facebook.com/serkan.gurcan.35

F54
21 Kasım 2015, 02:54
Toprağım eline sağlık :)
Yanlız şu motor yarma işlerine biraz ara ver şuraya bi tane sis farı Bağlama konusu yap :P
Yanlız motor NC 700 olsun :)

mterayes26
21 Kasım 2015, 23:03
Abi face ye foto atınca haber verde açıp bakayım .

sis farını bağlarsın google da kapsamlı bilgi var

serkanADH13
22 Kasım 2015, 00:45
Toprağım eline sağlık :)
Yanlız şu motor yarma işlerine biraz ara ver şuraya bi tane sis farı Bağlama konusu yap :P
Yanlız motor NC 700 olsun :)

dostum sıs farı baglamak cok basıt aslında :)

sen akuden veya ardan artı ve eksı olarak kabloları dırek cek,

sis lamban yanması gerek,

yandıgını gördukten sonrada,

artı kablosunu ortasından kes ve bır anahtar (AÇMA KAPAMA DÜĞMESİ) EKLE...

Basit işlem aslında...