PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Supermoto



Sayfa : [1] 2 3

kaanhol
30 Ekim 2011, 23:15
Herkeze merhaba arkadaşlar,
Ben son zamanlarda supermotolara inanılmaz ilgi duymaya başladım ama ne yazık ki çok bir bilgim yok supermotolarla ilgili ve hangi modeli seçmeliyim diye. Benim yaklaşık 13.000 TL lik bir limitim var bu fiyata hangi supermoto yu bana tavsiye edersiniz. Eger nedeniyşe açıklarsanız çok sevinirim. :)

berk_cglr
30 Ekim 2011, 23:29
elındekı parayla alıcagın motosıklet gercek bır supermoto olucaktık mesela ktm 450 exc alabılırsın yada husqvarna sm serısı olabılır yada suzukı drz 400 alabılırsın fakat ktm ve husqvarna bıraz daha torkludur ama drz de onlardan farksız sayılır vede bı kere kullan bırdaha supermotodan vazgecemezsın

Soykan67
30 Ekim 2011, 23:38
Suzuki DRZ400 almanı tavsiye ederim yada arkadaşın dediği gibi KTM alabilirsin.Kawasakinin xt 660r modeliydi galiba onuda alabilirsin.Yanlız dikkat et supermotolar son derece torklu makinalardır.

berk_cglr
30 Ekim 2011, 23:41
kawasakı degıl ama yamaha xt 660 :) fakat ben dıger motorlar varken onu tavsıye etmem 600 cc olmasına ragmen ktm ondan performans olarak daha ıyı hem agırlık kullanım hemde guc olarak

Soykan67
30 Ekim 2011, 23:45
kawasakı degıl ama yamaha xt 660 :) fakat ben dıger motorlar varken onu tavsıye etmem 600 cc olmasına ragmen ktm ondan performans olarak daha ıyı hem agırlık kullanım hemde guc olarak

KTM'nin yedek parçaları bayağı pahalı Yamaha ve Suzuki'ye göre.Ama KTM'nin kalitesi hiçbir yerde yok.
Bu arada düzeltme için teşekkürler :)

kanucan
30 Ekim 2011, 23:47
Çok cici bir motosklet.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-husqvarna-2009-model-enjeksiyonlu-5000-kmde-53756793/detay/

berk_cglr
30 Ekim 2011, 23:48
sorun degıl yanlıs anlasılma olmasında :) bır laf vardırya ne kadar ekmek o kadar kofte ktm de oyle ıste

Blackeagletr
31 Ekim 2011, 00:03
Supermoto denilince KTM derim bende :)

gti_king
31 Ekim 2011, 00:38
Şöyle bir şey var, bu supermoto işi biraz karmaşık, farklı.

Anladığım kadarıyla bu alana yeni başlayacaksınız, trafik tecrübenizin oturduğunu varsayarak yazacağım.

Supermotoların olayları yüksek torktan gelir. Tek silindirli, titreşimli, hafif ve çok atak motosikletlerdir. Genelde hepsi konforsuz olurlar. Oturup kilometrelerce yol katedemezsiniz, fakat şehir içinin en keyifli çözümüdür.

Madem ki yeni başlayacaksınız, bu işin en tabanındaki motosikletle başlamanız doğru olacaktır sanırım, eğer yeterli tecrübeniz varsa supermoto başlangıcı için en uygun motosiklet DRZ400'dür. Size bu iş için gerekli bütün önizlemeleri sağlayacaktır. Gayet konforsuz, gayet torklu, gayet hafif ve hareketli bir motosiklet bu. Zaten supermoto olayında ilerledikçe de şartlar bundan öteye gitmiyor. Sahip olduğunuz bütçeye en uygun motosiklet de DRZ'dir. Aldığınızda önünüzde çok seçenek olacaktır zira çok tutulan DRZ için çok fazla modifiye olayı var. Kendinize göre geliştirebilirsiniz motosikletinizi.

Bir süre sonra daha farklı şeyler ararsınız, Husqvarna'ya yönelirsiniz mesela, SM610 olur, sonra KTM 690SMC'ye yönelirsiniz daha ileride. Bunların hepsini tattıktan sonra daha sert, daha yarışvari bir şeyler istersiniz, işte o zaman yarış motosikletlerine yönelirsiniz. O zaman alırsınız bir 450EXC, CRF450 veya iki zamanlı bir şeyler belki, daha sert kros motorlarını supermotoya çevirmeye başlarsınız.

Daha uygun bir zamanda daha detaylı açıklayabilirim.
Eğer artçılı sürüş yapmayacaksanız gidin bir DRZ deneyin.
Umarım seversiniz.

Kolay gelsin.

Soykan67
31 Ekim 2011, 00:54
Çok cici bir motosklet.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-husqvarna-2009-model-enjeksiyonlu-5000-kmde-53756793/detay/

İnsan daha ne ister.

ferhatkars
31 Ekim 2011, 01:03
Çok cici bir motosklet.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-husqvarna-2009-model-enjeksiyonlu-5000-kmde-53756793/detay/
odunu da özel olarak yaptırmış sanırım....baksana cila neyimde çekmiş....:P

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------


supermoto başlangıcı için en uygun motosiklet DRZ400'dür. Size bu iş için gerekli bütün önizlemeleri sağlayacaktır. Gayet konforsuz, gayet torklu, gayet hafif ve hareketli bir motosiklet bu. :queen::queen:

F54
31 Ekim 2011, 02:45
plaka ruhsat olsun alacağın motorda kimisi kross tan çevirir plaka ruhsatı olmadan takılır... ama ilk başlayacaksan crf 450 iyi seçim olur veya drz 400

Syanur
31 Ekim 2011, 03:44
Arkadaşlara katılıyorum. Sadece Yamahanın bahsi geçen modeline yaklaşma diyorum. XT660 X modeli (660 R modeli endurodur) çakma bir SM dir. Motoru uygun gibi ama şasi ve yürüyen aksam buarda adı geçen ve geçmeyen tüm rakiplerine göre zayıf kalır. SM lerin asıl olayı sürüşteki dengeleridir. Bunu en çok hangisinde bulacağını bilemem ama en az XT660X te bulursun.

Keşke ülkemize Aprilia SXV550/450 gelse... Şöyle söyliyeyim, SXV sahipleri DRZ lere oyuncak gözü ile bakıyorlar :)


Buarada ülkemizdeki aşırı bilinçli motor tüketicileri SM lerin kıymetini bildikleri için sokaklarda fazla göremiyoruz. Halbuki OLDUKÇA RAHATSIZ olarak sıfatlandırılan bu SM ler SS motorlara göre çok daha rahattırlar aslında. Ama ne gariptir ki açılan her 2 topicten 1inde "hangi SS i önerirsiniz" yada "Bana bir 600 lük SS önerin" gibi sorular soruluyor. Tamam SS lerin yeri ayrı ancak kaç kişinin SM motorlardan haberi var merak ediyorum

berk_cglr
31 Ekim 2011, 08:55
gti_king ve syanur gayet ıyı acıklamıs aslında eger teknıgıyle kullanmayı bılırsen supermotodan baska bırseye bınmezsın ben srad 750 kullanırken supermotoya gectım olede kaldım suan gercı cın malı cross dan cevırme bır supermoto var ama olsun yınede surmesı cok guzel

Syanur
31 Ekim 2011, 11:08
...kullanmayı bılırsen supermotodan baska birseye binmezsin, ben srad 750 kullanırken supermotoya gectım olede kaldım...

Bak bak, okuyun bunları... Adında keramet zaten, boşuna SÜPER!Moto dememişler :P

Yeni bir akım başlatıcam SüperMotocular diye :)

Uğur Bilgili
31 Ekim 2011, 15:01
Bak bak, okuyun bunları... Adında keramet zaten, boşuna SÜPER!Moto dememişler :P

Yeni bir akım başlatıcam SüperMotocular diye :)

Hocam süpermoto güzel icatta srad 750'nin karizmasıda başkadır hele o mavi beyaz tasarımı :cherry:

Syanur
31 Ekim 2011, 15:52
Hocam süpermoto güzel icatta srad 750'nin karizmasıda başkadır hele o mavi beyaz tasarımı :cherry:

Ben bilmem, Srad kullanıcısının ağzından dökülen kelimeler bunlar...:) Ya benim amacım kıyaslama yapmak değil tabiki. Her türün kendine göre zevki var. Sadece SM konusunda biraz cahiliz demeye getirdim lafı. Ki bu da "farklı" hissetmek için güzel bir durum aslında :P

berk_cglr
31 Ekim 2011, 16:03
aslında bır baslık acsak supermotoyla ılgılı teknıkler bılgıler motosıkletler falan fena olmaz askerde olmasam yapıcamda burada telefonla gırdıgım ıcın o olmuyor ıste :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

srad guzel ama emın ol bı ktm ıle supermoto olan bır ktm ıle 450 exc ıdı benım kullandıgım akrepovıc egzost 160 70 17 lık arka teker vede ustundekı o dehsetul vahset turuncu sıyah rengın uyumuna kıyafetıde uydurdunmu offf sen o zaman gor emın ol srad dan daha cok soru soruyorlardı tamam belkı 300 yapamıyor 200 kusur yapıyor ama oda yetıp artıyor zaten

Syanur
31 Ekim 2011, 17:39
150 küsürden sonrası beni bozar zaten :P Yanlız 450 exc biraz fazla haşin kaçmış. Zaten SM değil tam olarak ama kabulümuzdur kendisi :)

Öyle bir konu için bende düşünüyorum ancak yeterince bilgim yok konu açmaya. Hani konuyu başlatayım ardından bilgili olanlar yazar felan diycem ama pek sanmıyorum. Belki SM kullanmaya başladıktan sonra...

Khutuck
31 Ekim 2011, 17:54
KTM EXC serisi caddede kullanılacak motorlar değildirler, yarış motorudurlar.


SS kullanmak SM kullanmaktan çok çok daha basit olduğu için piyasada bu kadar çok SS, bu kadar az SM var. 600'lük bir yarış motorunda düz yolda gaz açıp vites değiştirirsin, "abi 270 bastım" dersin. Süpermoto kullanmak ise gerçekten tecrübe ister.

berk_cglr
31 Ekim 2011, 18:01
zateb plakalı bır ktm degıldı crossdan cevırme supermotoydu exc far vs zaten yoktu sonradan ben acerbıs far led sınyal taktım zaten ama ss den cok daha zevklı bır arac

gti_king
31 Ekim 2011, 18:17
Şimdi, biraz daha karalayıp kaçayım zira yine vaktim dar.

DRZ dedik en son değil mi? Başlangıca uygun demiştik, tipik supermotoları karşılıyor demiştik.

Şu Yamaha'nın XT'leri. R modeli gayet kullanışlı, keyifli ve sevilen motosikletler fakat X modeli için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bir kere o bir supermoto değil. Supermoto dediğiniz hafif olur, XT gavur ölüsü gibi. Bu motosiklet daha büyük, daha geniş ve daha hantal. Kesinlikle 660'a kötü motosiklet demiyorum fakat o bir supermoto değil. Ne yeterli atiklik var, ne hafiflik var. Uygun değil, uzak durun derim ben zira ülke gençlerinin altında harcanmımş ikinci ellere denk gelme olasılığınız çok yüksek.

SXV serisi, apayrı bir dünya. Bu işte ilerledikçe gelişiyorsunuz zaten, sınıf yükseliyorsunuz. Aprilia SXV 450/550'ler ciddi anlamda supermotodur. Gerektiği kadar hafif, gerektiği kadar atik ve gerektiği kadar kaliteli. Tasarımı gayet güzel, yırtıcı. Çok sevilen bir motosiklet nihayetinde ama ülkemize pek gelmiyor, gelse de astronomik rakamlarda satılıyor, dolayısıyla pek göremiyoruz.

KTM'lere gelirsek, bence trafikte kullanılacak optimum ayarları sunan motosiklet 690SMC'dir. Hem daha konforlu hem atik hem hafif hem de kaliteli. Ayrıca bir çok upgrade'e açık. Tipi de çok güzel bence. Araştırırsanız zaten Avrupa'da çok tutulan bir motosiklet olduğunu görürsünüz.

Sonuç olarak, tekrar söylüyorum, supermoto başlangıcı için en uygun motosiklet DRZ400'dür. SXV kullananların veya KTM'cilerin oyuncak gözüyle bakması bir şey değiştirmez, bu motosiklet düşük cc'deki en uygun supermoto. Kalitesi bir KTM kadar değildir, bir Aprilia kadar değildir, belki onlar kadar hafif değildir veya onlar kadar güçlü değildir fakat bu en uygun motosiklet olduğunu değiştirmez.

Siz bu piyasada, bu kuvvette bu fiyatlarda başka bir supermoto bulamazsınız.
DRZ ile bu işe başladıktan sonra dediğim gibi devam edersiniz. Bütçe düzeldiğinde bir 690 alırsınız belki, ya da bir Husaberg alırsınız, belki bir Husqvarna. DRZ'den daha SM bir motosiklete yönelirsiniz. Eğer böyle bir karar varsa ortada yine yardımcı olmaya çalışırız. Sonra gelir bir KTM aldığınızı söylersiniz en plakasızından, sadece piste çıkmaya belki. Ya da gavurların dediği "street legal" modunda getirirsiniz, bizim de gözümüz gönlümüz açılır.

Biraz ilgilendiğim bir alan olduğundan supermotolar hakkında konuşabilirim.
Bana kalırsa da supermotolar çok daha fazla tecrübe isteyen motosikletler.
Yine bana göre SS'lerden çok daha keyifli. Keşke piyasadaki SS'ler yerine supermoto olsa.

Kararınızı bekliyorum.
Açılacak supermoto başlığına da katılmaya talibim.

Kolay gelsin.

BIYIKLI
31 Ekim 2011, 18:40
Elbette drz400 (http://www.google.com.tr/imgres?q=drz+400+sm&um=1&hl=tr&sa=N&biw=1140&bih=490&tbm=isch&tbnid=INE2TR7oN04-OM:&imgrefurl=http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/45811-suzuki-drz-400-sm-supermoto.html&docid=fHNzBQ-7Oss7BM&imgurl=http://www.mcnews.com.au/NewBikeCatalogue/2005/suzuki/dr-z400sm/intro/dr-z400sm_black_rhs_700p.jpg&w=700&h=525&ei=SLKuTuTzLo7LtAatrIWaBw&zoom=1&iact=rc&dur=187&sig=103372934966778927131&page=1&tbnh=139&tbnw=178&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=120&ty=55) derim başka da birşey demem! Hah ucuz olsun hacmi az olsa olur dersen drz benzeri eski motorumu (http://captsato.web.fc2.com/bike/rx125sm/image/rx125sm.jpg) da tavsiye ederim. :)

GaCCaLL
31 Ekim 2011, 19:05
Şimdi, biraz daha karalayıp kaçayım zira yine vaktim dar.

DRZ dedik en son değil mi? Başlangıca uygun demiştik, tipik supermotoları karşılıyor demiştik.

Şu Yamaha'nın XT'leri. R modeli gayet kullanışlı, keyifli ve sevilen motosikletler fakat X modeli için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bir kere o bir supermoto değil. Supermoto dediğiniz hafif olur, XT gavur ölüsü gibi. Bu motosiklet daha büyük, daha geniş ve daha hantal. Kesinlikle 660'a kötü motosiklet demiyorum fakat o bir supermoto değil. Ne yeterli atiklik var, ne hafiflik var. Uygun değil, uzak durun derim ben zira ülke gençlerinin altında harcanmımş ikinci ellere denk gelme olasılığınız çok yüksek.

SXV serisi, apayrı bir dünya. Bu işte ilerledikçe gelişiyorsunuz zaten, sınıf yükseliyorsunuz. Aprilia SXV 450/550'ler ciddi anlamda supermotodur. Gerektiği kadar hafif, gerektiği kadar atik ve gerektiği kadar kaliteli. Tasarımı gayet güzel, yırtıcı. Çok sevilen bir motosiklet nihayetinde ama ülkemize pek gelmiyor, gelse de astronomik rakamlarda satılıyor, dolayısıyla pek göremiyoruz.

KTM'lere gelirsek, bence trafikte kullanılacak optimum ayarları sunan motosiklet 690SMC'dir. Hem daha konforlu hem atik hem hafif hem de kaliteli. Ayrıca bir çok upgrade'e açık. Tipi de çok güzel bence. Araştırırsanız zaten Avrupa'da çok tutulan bir motosiklet olduğunu görürsünüz.

Sonuç olarak, tekrar söylüyorum, supermoto başlangıcı için en uygun motosiklet DRZ400'dür. SXV kullananların veya KTM'cilerin oyuncak gözüyle bakması bir şey değiştirmez, bu motosiklet düşük cc'deki en uygun supermoto. Kalitesi bir KTM kadar değildir, bir Aprilia kadar değildir, belki onlar kadar hafif değildir veya onlar kadar güçlü değildir fakat bu en uygun motosiklet olduğunu değiştirmez.

Siz bu piyasada, bu kuvvette bu fiyatlarda başka bir supermoto bulamazsınız.
DRZ ile bu işe başladıktan sonra dediğim gibi devam edersiniz. Bütçe düzeldiğinde bir 690 alırsınız belki, ya da bir Husaberg alırsınız, belki bir Husqvarna. DRZ'den daha SM bir motosiklete yönelirsiniz. Eğer böyle bir karar varsa ortada yine yardımcı olmaya çalışırız. Sonra gelir bir KTM aldığınızı söylersiniz en plakasızından, sadece piste çıkmaya belki. Ya da gavurların dediği "street legal" modunda getirirsiniz, bizim de gözümüz gönlümüz açılır.

Biraz ilgilendiğim bir alan olduğundan supermotolar hakkında konuşabilirim.
Bana kalırsa da supermotolar çok daha fazla tecrübe isteyen motosikletler.
Yine bana göre SS'lerden çok daha keyifli. Keşke piyasadaki SS'ler yerine supermoto olsa.

Kararınızı bekliyorum.
Açılacak supermoto başlığına da katılmaya talibim.

Kolay gelsin.

hocam bilginize istinaden KTM 640 Duke II hakkındaki görüşlerini alabilirmiyim acaba? konu benimde yüksek ilgimi çektiğinden hem bilgilenelim hemde mesajımız bulunsun.

Khutuck
31 Ekim 2011, 19:40
640/690 Duke, Yamaha MT03'ün olmak isteyip de olamadığı motordur. Süpermotodan esinlenmiş asfalt motorudur. Dehşet ötesi bir makinadır. Fazla düzlüğü olmayan pistlerde 600'lükleri geçebilen bir motordur. Yalnız son hızı düşüktür.

berk_cglr
31 Ekim 2011, 20:53
ah ah suan askerde olmak yerıne sıvılde vede 13000 tl olsa dırek ıcagım makıne ya bır husky (husqvarna ) yada ktm olurdu resmen eglence makınası vırajda ufak bır hareketle rahatlıkla turkce olarak konusursak kayarak donebılırsın motosıkletın arkasını kaldırabılırsın aynı sekılde onu (stoppıe ) bence supermoto kısaca sumo ss de fena degıl ama sumodakı zevk kı vermıyor daha hantal vede donme ozurlu bır makıne gıbı gelıyor asırı agır gelıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

mesela bende suan butce meselesınden dolayı hyosung rx 125 sm almayı dusunuyorum tabı alırsam cc yukseltme ısıne gırecegım belkı elımdekı daha onceden aldıgım 200 cc ye gore olan turbo kıtı de takabılırım sonucta motor kısmı saglam bır cıhaz rahatlıkla turbonun ustesınden gelır cunku en azından bana oyle gelıyor amac tork :) hemde olabılıcak en cok tork hahaha 150 yapsam kı dedıklerımı yapınca rahatlıkla yapar gerısıde tork gıtsın gucun tamamdır

GaCCaLL
31 Ekim 2011, 21:14
640/690 Duke, Yamaha MT03'ün olmak isteyip de olamadığı motordur. Süpermotodan esinlenmiş asfalt motorudur. Dehşet ötesi bir makinadır. Fazla düzlüğü olmayan pistlerde 600'lükleri geçebilen bir motordur. Yalnız son hızı düşüktür.
cevap için teşekkürler şuan fiyat skalası olarak alınabilitesi olupda gözüme ilişen aletlerden birisi kendisi yalnız hiç araştırma yapmadım hakkında detaylı bi araştırma yapmam gerekiyor sizin bilgileriniz varsa dinlemedeyim. birde şu var benim uzun yola çıkma fırsatım olduğunda sıkıntı olacak işte tamam herzaman uzun yola gitmiyoruz ama illaki arada olacak bakalım onada bi alternatif düşünmek lazım.

berk_cglr
31 Ekim 2011, 21:32
uzun yolda da alısıyor toto :P merak etme rahatsız denılıyor ama ben o ktm ıle special cross dan supermotoya cevırdıgımız ktm ıle 6 saat yol gıttım arada dınlenerek gıdersen sıkıntı olmuyor

Syanur
31 Ekim 2011, 22:37
SS kullanmak SM kullanmaktan çok çok daha basit olduğu için piyasada bu kadar çok SS, bu kadar az SM var. 600'lük bir yarış motorunda düz yolda gaz açıp vites değiştirirsin, "abi 270 bastım" dersin. Süpermoto kullanmak ise gerçekten tecrübe ister.

Haklısın ancak ben kolaylık-zorluk sebebi ile SS lerin tercih edildiğini düşünmüyorum. Yani henüz o raddeye gelemedik :) Dediğim gibi kaç kişinin SM hakkında bilgisi/ilgisi ve tecrübesi var?


hocam bilginize istinaden KTM 640 Duke II hakkındaki görüşlerini alabilirmiyim acaba? konu benimde yüksek ilgimi çektiğinden hem bilgilenelim hemde mesajımız bulunsun.

Ayrıca Duke bir SM değildir. Kendisi naked kategorisine girmekte. Motoru beğeniyorsanız sorun yok ama SM diye Duke almayın :) Bir de son sürati nekadar düşük bilmiyorum ama biraz araştırıp sizin için yeterli mi değil mi bir bakmanızı öneririm. Ayrıca Naked tarzı olduğu için az uz rüzgara maruz kalmayacaksınız. O yüzden motor 200(mesela) yapamıyor diye üzülmeyin çünkü 150 yi geçtikten sonra çok rahat bir sürüş olmaz zaten...


Şimdi, biraz daha karalayıp kaçayım zira yine vaktim dar.

Kolay gelsin.

660X modelini ben de belirttim, katılıyorum size. Kırma bir Süpermoto kendisi. Ki SüperMotonun kırması olmayacağı için ben şahsen kabul etmiyorum o motoru. Pegaso gibi F650 gibi bir motordan "hadi 2 lastik takıp piyasaya sürelim, asfaltta idare etsinler, yeni bir model üretmeye gerek yok" mantığında ortaya çıkmış bir araç. Gerçi ortaya çıkacak bir şey de yok, sadece tekerler değişik, belki 1-2 ufak değişiklik daha... En önemli dejavantajı ise cidden rakiplerine göre AĞIR! kalması.

Şimdi bu yamahanın yaptığını göz önüne alıyorum ve aprilia'nın sırf performans adına V motoru bir SM'ye oturtabilmesine resmen hasta oluyorum. Ha KTM yapamaz mıydı, yapabilir elbet ama avantajı var dejavantajı var... Diğer markalar SM lerde her türlü 2 silindirden(yada daha fazla) uzak duruyorlar. Mantıklı tabi ama aprilia'nın bu yolda tek olması ve ürettikleri motorda geri kalan özelliklerin de çok başarılı olması benim gözümde sınıfının açık ara lideri yapıyor. DRZ ile dalga geçiyor demem kötülemek için değil. Aradaki farkı belirtmek istedim. Zaten bence DRZ diğer modellerden (KTM, Husaberg, Huqavarna ve aprilia) bir gömlek geride gibi. Aynı kategoriymiş gibi kıyaslamak doğru olmaz. Dediğin gibi başlagıç için uygun bir motor. Temizini bulmak önemli olan.

Haa bir de artık MegaMoto olarak adlandırılan bir sınıf var. Tam bir SM olamıyorlar ama başka başka avantajları var kendilerinin. Birazcık büyük abilerimiz kendileri. O konuya sonra gireriz artık. :wiinkk:

Sanki şu SüperMoto konusunu açtık gibi gibi, ne dersiniz? :mrgreen:

berk_cglr
31 Ekim 2011, 22:54
hahaa bencede konu acıldı adıda ıyı sadece supermoto e daha ne olsun bılgıler de yagıyor hahah

GaCCaLL
31 Ekim 2011, 22:55
Ben Duke II yi supermoto olarak nitelendirmemiştim ama hoş 17" slick lastikli ve tek silindirli naked motorda görmedim şahsen :) gerçi sen neden olmadığını açıklarsan tam bir bilgiye kavuşmuş oluruz.
Şimdiden teşekürler.

berk_cglr
31 Ekim 2011, 23:20
ktm nın dıger kullanıcalar ulasmak ıcın urettıgı modellerden bırı ornek rc8 gıbı yarıs motosıkletı ama tek sılındır yada 2 olması lazım ama yınede bır ss ıste duke serısıde naket olarak gecıyor her ne kadar sahıplerı supermoto desede tam bır supermoto degıldır

GaCCaLL
31 Ekim 2011, 23:25
bikerz de 2001 ve 2005 modelleri supermoto 2007 modelleri ise naked bike olarak geçiyor enteresan biri çıksa da farklarını bi açıklasa giderse şu soru işaretini beynimizdeki :)

clemenze
01 Kasım 2011, 00:23
Arkadaşlar Husaberg'i atlamayalım. Umutmayalım; KTM'in modifiyesinin bittiği yede Husaberg standartları başlar:))

Unutmayın KTM Husaberg'i almış ve deli denemelerini bu motor üzerinde yapmaktadır. Özeldir, sanıldığı gibi sorunlu yada motoru kol kırar mantığı yanlıştır. Bu tip motorlar özel olduğundan sadece manueline uyulduğu takdirde(yani yağı, suyu, kılı yünü) hiçbir problem çıkarmaz. Zaten motoru indiren arkadaşlara bakın hemen hepsi ihmalkarlıklarından bloğu yarmış tiplerdir. Keza Yamaha YZ seriside ciğerlidir. Malesef distribütör'ü kimdi, parçası yoktu, rahatsızdı derken hemen her caaanım spesyal makinaları bir bir bitiriyoruz.

Bu motorları alıp uzun yola gidemezsin, aerodinamiği yüzünden imanını gevretecektir. Otobana gelmez, şehir içinde attır, sınır sadece kendindir.

DRZ ve Derbi sahibi olmuş biri olarak gönlümü yıllardır Husaberg 650'ye kaptırmış durumdayım. Her nekadar zorunlu Maxiscoo'ya binsekte inceden kovalamaktayım.

Hemen her supermoto konusu açıldıkça arkadan arkaya yazılanları okurum ve sonuç hep aynıdır. 4. sayfadan sonra herkes kafasının bir köşesindeki supermotoyu alır ve farklı konulara akar....

GaCCaLL
01 Kasım 2011, 01:06
clemenze sen uzun zamandır forumda görünmüyormuydun yoksa bana mı öyle geliyor bu arada :)

clemenze
01 Kasım 2011, 01:25
Ziyaretçi modunda hemen herügn buradayım. Öyle estide düştük yoksa bi poh bildiğimizden değil:)

takendy
01 Kasım 2011, 01:34
Ziyaretçi modunda hemen herügn buradayım. Öyle estide düştük yoksa bi poh bildiğimizden değil:)

ne işin var senin buralarda maksi sıkutırcı ...

clemenze
01 Kasım 2011, 01:54
ne işin var senin buralarda maksi sıkutırcı ...

Abi saygılar:cherry: ... bu kadar onlayn çok bile baba kaçar...

GaCCaLL
01 Kasım 2011, 02:00
adamı kaçırttık ha :queen:

onur35
01 Kasım 2011, 02:05
şahsen tam bir supermoto ya erişemediğim için KLR650 motorumu SM'ye doğru sürüklemekteyim,zaman geçtikçe birtarafları değişiyor fakat tam bir sm olamasada xt660x kadar oluru var gibi:sunny:

gs500inanc
01 Kasım 2011, 02:14
Olur gider ben de tt 600den sm yapmıştım zamanında , hafif de olmuştu kereta:)))

berk_cglr
01 Kasım 2011, 02:27
işte bu supermotocular tek tek inlerinden cıkıp ufaktan yazmaya basladılar haha guzel guzel aslında bu konuyla ılgılı bıldıgım cok guzel bır sıtede varr gercı supermotocu bırcok kısıde bılıyordur sanırım bu sıteyı

Syanur
01 Kasım 2011, 02:45
Ben Duke II yi supermoto olarak nitelendirmemiştim ama hoş 17" slick lastikli ve tek silindirli naked motorda görmedim şahsen :) gerçi sen neden olmadığını açıklarsan tam bir bilgiye kavuşmuş oluruz.
Şimdiden teşekürler.


bikerz de 2001 ve 2005 modelleri supermoto 2007 modelleri ise naked bike olarak geçiyor enteresan biri çıksa da farklarını bi açıklasa giderse şu soru işaretini beynimizdeki :)

Tabiki :)

Duke'ün neredeyse hiçbirşeyi SM'ye uymuyor. Sen sadece 17" slick lastiklerden bahsetmişsin. 17" lastikli motor çoook :) Slick de benden olsun hadi...

Sen hiç yere bukadar yakın bir SM gördün mü? Bak egzozunu nereye koymuşlar... SM lerin egzozu orada mı olur? Sonracığıma, oturuş pozisyonu tam olarak bir SM değil. SM lerde daha bir dirsekler kırık, motorun kafasına kafasın basıyormuşsun gibi bir duruş yakalanır ara sıra, Duke okadar değil. Ayak koyma yerleri de SM ler kadar yukarıda ve önde değil tahminimce. Oturuşu benziyor ama SM gibi değil kısacası. Benziyor çünkü Naked'lıktan gelen bir dik oturuş söz konusu sadece.

Lastikler slick demişsin ama orjinal resimlerinde tam! slick lastik göremedim ben, asfalt lastiği diyelim. Birçok motorda var bu lastikten. Olsa bile konu o değil, konu jantlar. Sen hiç dökme aliminyum(yada herneyse, 5-6 kollu...) SM jant gördün mü derler adama :P SM lerin jantları tel tel dir hani, Endurolar gibi. Evet ön tekerleri enduro gibi 21" değil de 17" tir ama yine de "tel tel" modeldir jantları :) Duke da ise SS ve Naked lardaki jantlardan var kısaca.

Daha da önemlisi Duke'ın süspansiyon deplasmanı mesafesi kaç? Ön ve arka...?? Daha doğrusu öyle bir bilgiyi bulabilir misin?(tabiki bulursun da...) SM lerin en önemli özelliklerinden birisi acayüp! süsp. deplas. miktarlarıdır. Ön ve arka amortisör çok fazla içe girip çıkarlar. Bunun yanında yukarıda bahsettiğim yerden yükseklik(sele değil, "ground clearance" olarak geçen motor alt kotu) blgileri de SM modellerinin özelliklerinde mutlaka ve mutlaka belirtilir. Belki sele yüksekliği bir çok motor da yazar ama bir naked özelliklerine süsp. deplas. mesafesini yazmasalar bişey olmaz. Yada yerden temiz yüksekliğini belirtmeseler sorun olmaz. Ama bunlar SM için neredeyse ilk bakılan şeylerdir.

Mesela Duke'a baktım da, selesi hafiften 2 parçalı gibi. Sportest! naked havası vermek için galiba belirgin yapmamışlar ama tam düz bir sele değil. Böyle bir SM selesi ne orjinal ne de modifiye olarak hiç görmedim.

Az daha unutuyordum. Ön çamurluk... SM lerin ön çamurluklarını bir incele istersen, bir de Duke'un kine bak. Resmen ben asfalt adamıyım ama hoplayıp zıplamaya gelemem diyor. Bir de burada bahsi geçen SM lerin ön çamurluklarına bakıver. Belirteyim ki BMW nin bazı hafif enduro tarzı motorlarında yüksek burun ve alçak çamurluk(duke gibi) olmak üzere sanki 2 adet çamurluk var gibidir. Yada ona benzer bir dizayn işte. Duke daki çamurluk öyle birşey de değil. Bildiğin Naked/SS çamurluğu.

Duke kaç kilo?? :thumleft: Şöyle bir tümsekten atlasan, arkasını sağ sol yapsan motoru nasıl zaptedersin?? Sence ağırlık merkezini SM ler gibi; kolay manevra kabiliyeti için yükseltmeye mi, yoksa asfaltta daha stabil gitsin, afedersin ama g.tü başı çok oynamasın diye alçaltmaya mı çalışmışlar??

Geç oldu aklıma pek bişey gelmiyor. Ama Duke'e bakınca da aklıma hiç SM gelmiyor :mrgreen:....:wiinkk:

Peki seni bu yanılgıya iten şey ne oldu biliyor musun? KTM'nin ta! kendisi... Adamlar hafiften kendi havalarında takılıyorlar. Çok fazla sınıflara uymaya, uydurmaya çalışmıyorlar...Mesela MegaMoto(abartı SM sınıfı) sınıfında yer alan bir modelleri var 990 SM gibi bir adı vardı. Adamlar bu motorun düz SM, hafif daha agresif ve sportif olan SM-R(SüperMoto yeterince agresif değilmiş gibi) ve Touring gibi olan SM-T versiyonunu çıkartmışlar. Hani arkadaş 990cc, yere bukadar yakın, eşek gibi ağır süpermoto mu olurmuş derkene bu "T" modeli neyki diyorsun bir yandan da. Hiç SüperMoto'nun Touring hali mi olurmuş! Ama adamlar yapmış işte. 990cc -198 kg!- Touring SuperMoto bir araçları var(kendilerince)...Adı da: THE LONG-DISTANCE SUPERMOTO :sunny:

Bukadar konuştum, susadım yav Az su içeyim de geleyim...

Sen şimdi onu bunu bırak da, Ankarada motor parçaları satan yerler nerede(sanayi taraflarında) onu anlat bana. Mağza motorcusu olduk çıktık. Yok mu şöyle ucuza motora parça bakabileceğim, nebileyim bir elcik koruma, bir amortisör koruma(görsel olarak) felan bulabileceğim biyer? Seleyi yaptırabileceğim(söktürüp daha yüksek ve yumuşak yaptırcam). Sonra far mar, lamba, ampul bulabileceğim yerler. Sen bana onları anlat azcık.(konuyu kirletmemek için pm den yazabilirsin)

---------- Post added at 02:45 ---------- Previous post was at 02:41 ----------


şahsen tam bir supermoto ya erişemediğim için KLR650 motorumu SM'ye doğru sürüklemekteyim,zaman geçtikçe birtarafları değişiyor fakat tam bir sm olamasada xt660x kadar oluru var gibi:sunny:

Bağrımıza basarız artık, yapacak bişey yok. Yokluk içinde, SM sevdasıyla yoğrularak oluşturulmuş bir motor sonuçta:salut:......:cherry:


işte bu supermotocular tek tek inlerinden cıkıp ufaktan yazmaya basladılar haha guzel guzel aslında bu konuyla ılgılı bıldıgım cok guzel bır sıtede varr gercı supermotocu bırcok kısıde bılıyordur sanırım bu sıteyı

Ben bilmiyorum...Bukadar kelime yazacağına Ctrl+C , Ctrl+V yapaydın, fena mı olurdu... :wiinkk:

berk_cglr
01 Kasım 2011, 02:57
vay vay hacı dokturmussun yıne hala bu soledıklerınden sonra duke supermotoysa bende arabım :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------

askerde telefondan o olmuyor ama google supermoto-junkies dıye yazarsan yurt dısındakı supermoto kullananların actıgı guzel vede foto bolumu adamın basından alıp goturen bır sıte oldugunu gorursun tabı para kendıne ait garaj parca ucuz motor vede ıstek olursa bende de oyle motor olurdu :)

StyLeOscaR
01 Kasım 2011, 02:57
o kadar derinden anlattınızki hiç oralı bile olmadığım SM ye merak sardırmaya başlattınız..elinize emeğinize sağlık.. takipteyim :cat:

GaCCaLL
01 Kasım 2011, 03:10
hah işte beklediğim cevap fazlasıyla buydu sadece detaylı bilgi almak için biraz gıdıklamak gerekiyordu onuda başarıyla yerine gerirmişim anlaşılan :) seninle reelde görüşelim pm ile teli falan yollayım sana yalnız dediğin yerler sanayi değilde yibada bulman lazım sanki koltuk kılıfı diken moruk var orda mesela 2 tanede öle saydığın parçaları satan dükkan :)

Khutuck
01 Kasım 2011, 21:22
690 Duke süpermotoya yakın bir naked makinedir. SM'ler atlar zıplar, Duke bunu yapamaz; ama sadece 148 kg olması ve 65 HP (R'lar 70HP) gücü sayesinde yanlaya yanlaya viraj dönmeyi becerir. 990 SM ise deli işi makine, 116 HP güçle o da süper yanlayarak gidiyor. KTM'de çalışırken 990'ı kullandım, ruh hastası bir motor. 990 SM kağıt üzerinde ağır, ama ağırlığına yakışmayacak kadar kıvrak bir makine. Benim Fazer'imle hemen hemen aynı ağırlıkta olmasına rağmen Fazer'in kamyon gibi hissettirmesine sebep olacak kadar çevik.

GaCCaLL
02 Kasım 2011, 18:52
Bi kaç foto ekleyimde şenlensin oralık biraz yorumları alalımmmm

http://img10.imageshack.us/img10/4760/xr650r022.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/4058/p7100042.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/5760/p1010207h.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/5526/p10100282.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/2692/p10100262.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/4111/p10100232.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/5598/ktmsidewayyzzzz.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/3568/ktm690smc1.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/9292/img7390n.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/6839/dscn2028z.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/3372/dscn2027tc.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/507/dscf1550z.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/3356/dsc00682v.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/9797/cimg7870s.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/3679/2010194a.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/3793/20090314bikepics1599747.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/924/20080824bikepics1395216.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/7908/20080107bikepics1139965.jpg
http://img444.imageshack.us/img444/551/2m49aj8.jpg

yorumlar yorumlarr yorummlarrrr topaç boş kalmasınn şu üzerinden qlink yazan motor nedir ne değildir bilen varmı acep??

Syanur
02 Kasım 2011, 19:09
Resimler çok iyiiii....

O motorun markası zaten qlink...miş! QLink XF200 (http://www.motorcycle.com/manufacturer/2009-qlink-xf200-review-88669.html)

GaCCaLL
02 Kasım 2011, 19:14
Resimler çok iyiiii....

O motorun markası zaten qlink...miş! QLink XF200 (http://www.motorcycle.com/manufacturer/2009-qlink-xf200-review-88669.html)

ewt öleymiş ama çin meşei galiba karburatörü falan mikuni diye geçiyor hoş benim asyanında mikuniyidi neticede çinliydi.

o değil soktun aklıma şu aprillayı geceleri uyuyamıyorum arkadaş! ne çılgın bi alet o öle :queen:

http://sandiego.craigslist.org/csd/mcy/2667574026.html

fiyata bak kafayı duvarlara vurmamak elde değil :pr: