PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlatma Rölesi Tırtlıyor :) CİDDİYİM



SipahiTurk
29 Ekim 2011, 17:26
Abilerim ablalarım değerli kardeşlerim. Geçenlerde motora kapsamlı bir temizlik yaptım ve bu esnada motoru baya bi söktüm. Şimdi topladım şöyle bir sorunum var; anahtarı çevirince farlar yanıyor, korna çalıyor, aküm dolu ama marşa bastığımda başlatma rölesinden ttııırrrrr diye bir ses geliyor motor çalışmıyor,bujilerde ateşlemiyor. Sizce rölemmi tırtladı :) yoksa başka bir sorunmu var ?

Jusched
29 Ekim 2011, 18:16
akün bitik . farlar ve korna marş motoru kadar amper cekmez o yüzden akünü doldurup tekrar denemeni tavsiye ederim.

sapo
29 Ekim 2011, 18:32
mars rolesi gebermis yenisi ile degistirmeni tavsiye ederim.problem akuden degil cunki akun zayif olsa mars rolesi tik yapar kalir ama tiirrrrt diye bir ses duyuyorsan mars rolesi bitiktir.kolay gelsin

SipahiTurk
29 Ekim 2011, 20:12
akün bitik . farlar ve korna marş motoru kadar amper cekmez o yüzden akünü doldurup tekrar denemeni tavsiye ederim.


mars rolesi gebermis yenisi ile degistirmeni tavsiye ederim.problem akuden degil cunki akun zayif olsa mars rolesi tik yapar kalir ama tiirrrrt diye bir ses duyuyorsan mars rolesi bitiktir.kolay gelsin

Jusched önerin için teşekkürler ama saponunda dediği gibi akü zayıf değil emin ol :wiinkk: sapo teşükkür ederim şiliye selamlar şarap getir bize :cat:

başka öneriler varmı arkadaşlar. biraz beyin fırtınası yapmış olalım

Samet Ağır
29 Ekim 2011, 20:47
akü zayıf değil diyorsun ama...
farlarını yakıpta marşa basmayı bir denemeni öneriyorum...
bastığın anda farların sönecek gibi zayıflıyorsa akün zayıftır...
ayrıca arabada da aynı şey olur..zayıf akü marş rölesini tırtırttıtlatır...:P

eğer imkanın varsa bir takviye kablosulya arabanın aküsünden + yı + ya..- yi de - ye bağlayarak bir takviye yap ve marşa bas..eğer aynı şey oluyorsa o zaman arızayı rölede ara..
bu arada takviyeden korkma..anlaşılması açısından söylüyorum.motorunun aküsü mesela 7 amper olsun..takviye yapacağın arabanın aküsü de 70 yada abartalım 700 amper olsun..korkma marş motorun ihtiyacı olan akımı çekecektir..çalıştığı anda kabloları birbirine değdirmeden ayırmayı unutma.....

SipahiTurk
29 Ekim 2011, 21:18
akü zayıf değil diyorsun ama...
farlarını yakıpta marşa basmayı bir denemeni öneriyorum...
bastığın anda farların sönecek gibi zayıflıyorsa akün zayıftır...
ayrıca arabada da aynı şey olur..zayıf akü marş rölesini tırtırttıtlatır...:P

eğer imkanın varsa bir takviye kablosulya arabanın aküsünden + yı + ya..- yi de - ye bağlayarak bir takviye yap ve marşa bas..eğer aynı şey oluyorsa o zaman arızayı rölede ara..
bu arada takviyeden korkma..anlaşılması açısından söylüyorum.motorunun aküsü mesela 7 amper olsun..takviye yapacağın arabanın aküsü de 70 yada abartalım 700 amper olsun..korkma marş motorun ihtiyacı olan akımı çekecektir..çalıştığı anda kabloları birbirine değdirmeden ayırmayı unutma.....

Teşekkürler Samet abi akünün seviyesi iyi farlarda azalma olmuyor. Birde benim motorda akü göstergesi var o da full gösteriyor. akünün dolu olması durumunda röleden gelen tırtlamayla ilgili bir önerin varmı? benim düldülde akü azaldığında benim röleden tek tırt geliyor bir kaç kere denedikten sonrada iyice kendini salıyor hiç bir hareket olmuyor. Ama şu anda örneğin 3 er saniye süre ile ardarda 10 kez basayım yine aynı şiddette tırtlatıyor :queen:
ne acayip bi muhabbet oldu yaa olaya bak ahaaha :cherry:

Samet Ağır
29 Ekim 2011, 21:29
röleyi sökebilirmisin???
eğer sökebilirsen kontak aralarını güzelce ince zımpara ile temizle ve montajda kablolarını çok iyi sıkarak topla..
olmadı bağlıyken marşa basma işini manuel yap...yani rölenin çekmesi gereken yeri kendi elinle bastır..bakalım marş basacakmı???
basarsa röleyi değiştirme yoluna gidebilirsin...
kabloların gevşekliği de sorun çıkarır.....

SipahiTurk
29 Ekim 2011, 21:37
röleyi sökebilirmisin???
eğer sökebilirsen kontak aralarını güzelce ince zımpara ile temizle ve montajda kablolarını çok iyi sıkarak topla..
olmadı bağlıyken marşa basma işini manuel yap...yani rölenin çekmesi gereken yeri kendi elinle bastır..bakalım marş basacakmı???
basarsa röleyi değiştirme yoluna gidebilirsin...
kabloların gevşekliği de sorun çıkarır.....

röleyi sökmekten kastın rölenin içini açmaksa sökebilirm sorun olmaz. ama tekrar kapatabilirmiyim onu bilmiyorum :D abi birde benim röle ve daha önce gördüğüm 4 5 röle ( bu kadar gördüm zaten ) bildiğin kapalı kutu bunların açılıp kapananımı var?

Samet Ağır
29 Ekim 2011, 21:42
ben açıyorum...sorun olmuyor...
yada içini açma da ....

marş motoruna giden ve röleye giriş çıkış yapan kalın kabloları (hata yapmadan) birbirine değdir...yani röleyi devre dışı bırakarak kısa süreli marşa bas...

maksat motorda sorun varmı onu anlamak...

SipahiTurk
29 Ekim 2011, 21:48
ben açıyorum...sorun olmuyor...
yada içini açma da ....

marş motoruna giden ve röleye giriş çıkış yapan kalın kabloları (hata yapmadan) birbirine değdir...yani röleyi devre dışı bırakarak kısa süreli marşa bas...

maksat motorda sorun varmı onu anlamak...

bak bu kafama yattı rölenin akım ayarlamak gibi bir görevi yok ama röleyi iptal edip marşa basınca cdi beyin ve yardımcı beyne bir zararı olmazsa yarın denerim. hadi bi abilik daha yap çıkmadan bunada bi cevap yaz. tekerin düz bassın sevgiler

Samet Ağır
29 Ekim 2011, 22:00
rölenin görevi nedir????
marş motoru yüksek akım çeker..eğer röle olmazsa marş motoruna giden elektrik hem marş düğmesinden hemde tesisattaki ince kablolardan geçmek zorunda...buda 2 marşta tüm kabloların yanması kavrulması demek...

oysa röleye gelen marş kablosu sadece küçük bir bobine elektrik verir..manyetiklenen bobin bir ucunda zaten + elektrik olan kablonun diğer ucunuda buraya kontaktörle bağlayarak yüksek akım çeken marş motoruna kalın kablolarla elektrik taşır...

marş düğmesi ve diğer tesisat kablolarının bundan haberi bile olmaz..çünkü aküden direk gelen kalın kablo rölenin kontaktörünün bir ucunda,marş motoruna giden diğer kalın kablonun ucuda diğer uçtadır...röle sadece bu iki kalın kabloyu birbirine bağlayarak marş motoruna kalın kabloyla yüksek amperi karşılayabilecek elektriği göderir...

sonuçta röleyi iptal edemezsin...sadece kontak açıkken,dediğim iki kalın kabloyu birbirine değdirerek marşa basarmış gibi (ama marş düğmesine basmaya gerek kalmaz) kontrol yapabilirsin...

rölenin içini açmaktan maksat ise röle kontaklarının elektriği güzel geçirip geçirmediğini anlamak içindir...eğer kontaklarda sorun varsa da elektrik tam geçmediği için tırttyırttıtlayabilir...:P marş esnasında bunu görebilirsin....

sonuçta röleyi iptal etme , edemezsin.....

SipahiTurk
29 Ekim 2011, 22:11
rölenin görevi nedir????
marş motoru yüksek akım çeker..eğer röle olmazsa marş motoruna giden elektrik hem marş düğmesinden hemde tesisattaki ince kablolardan geçmek zorunda...buda 2 marşta tüm kabloların yanması kavrulması demek...

oysa röleye gelen marş kablosu sadece küçük bir bobine elektrik verir..manyetiklenen bobin bir ucunda zaten + elektrik olan kablonun diğer ucunuda buraya kontaktörle bağlayarak yüksek akım çeken marş motoruna kalın kablolarla elektrik taşır...

marş düğmesi ve diğer tesisat kablolarının bundan haberi bile olmaz..çünkü aküden direk gelen kalın kablo rölenin kontaktörünün bir ucunda,marş motoruna giden diğer kalın kablonun ucuda diğer uçtadır...röle sadece bu iki kalın kabloyu birbirine bağlayarak marş motoruna kalın kabloyla yüksek amperi karşılayabilecek elektriği göderir...

sonuçta röleyi iptal edemezsin...sadece kontak açıkken,dediğim iki kalın kabloyu birbirine değdirerek marşa basarmış gibi (ama marş düğmesine basmaya gerek kalmaz) kontrol yapabilirsin...

rölenin içini açmaktan maksat ise röle kontaklarının elektriği güzel geçirip geçirmediğini anlamak içindir...eğer kontaklarda sorun varsa da elektrik tam geçmediği için tırttyırttıtlayabilir...:P marş esnasında bunu görebilirsin....

sonuçta röleyi iptal etme , edemezsin.....

tamam öyleyse yarın deniyorum şimdi misafiri bırakıp siz oturun ben motoru yapıcam dersem olmaz :cherry:
düz kontak yapıcam yani doğrumu anlamışım ?

SipahiTurk
31 Ekim 2011, 07:37
Röle değişti ama motorda değişen bir şey yok. yine aynısı yapıyor röleden marş motoruna güç gelmiyor. marş motorunu kontrol edeceğim.

4Le0nidas
16 Aralık 2011, 21:33
bide bana yardım etseniz arkadaşın dediği gibi kapsamlı bi temizliğe giriştim depo içi filan paslanmış söküp tamamen temizledim karburatorden jantına sonra herseyı taktım kontak basıyor basmasına ama arkadasın dedıgı gibi kontagı çevirince motor surekli otomatik korna basıyor bi çözüm bulun arkadaşlar kafayı yicem :pr:

alp_tunay
16 Aralık 2011, 22:29
Kutup başların ya gevşemiş ya da oksit yapmış... Rölen bozuk değil.... Akümde dolu dediğine gör tek ihtimal dediğim....

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------


bide bana yardım etseniz arkadaşın dediği gibi kapsamlı bi temizliğe giriştim depo içi filan paslanmış söküp tamamen temizledim karburatorden jantına sonra herseyı taktım kontak basıyor basmasına ama arkadasın dedıgı gibi kontagı çevirince motor surekli otomatik korna basıyor bi çözüm bulun arkadaşlar kafayı yicem :pr:

Kornanın düğmesini söküp temizlemeni öneririm.... İmkanın varsa tazyikli hava da tutturabilirsin... Islanmaktan mütevelit ya oksitlenme yaptı ya da direk kısa devre...

4Le0nidas
17 Aralık 2011, 00:12
Kutup başların ya gevşemiş ya da oksit yapmış... Rölen bozuk değil.... Akümde dolu dediğine gör tek ihtimal dediğim....

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------



Kornanın düğmesini söküp temizlemeni öneririm.... İmkanın varsa tazyikli hava da tutturabilirsin... Islanmaktan mütevelit ya oksitlenme yaptı ya da direk kısa devre...

anladım sizin dediklerini uygulucam sağolun

omromr
11 Şubat 2016, 15:07
Kardeşim aynı problem benım basıma geldi temizlik yaparken dediğin gibi herşey, ne yapabilirim sorunu nasıl çözdün?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------


Abilerim ablalarım değerli kardeşlerim. Geçenlerde motora kapsamlı bir temizlik yaptım ve bu esnada motoru baya bi söktüm. Şimdi topladım şöyle bir sorunum var; anahtarı çevirince farlar yanıyor, korna çalıyor, aküm dolu ama marşa bastığımda başlatma rölesinden ttııırrrrr diye bir ses geliyor motor çalışmıyor,bujilerde ateşlemiyor. Sizce rölemmi tırtladı :) yoksa başka bir sorunmu var ?
Kardeşim aynı problem benım basıma geldi temizlik yaparken dediğin gibi herşey aynı, ne yapabilirim sorunu nasıl çözdün?

seyhan125
18 Mart 2020, 17:30
rölenin görevi nedir????
marş motoru yüksek akım çeker..eğer röle olmazsa marş motoruna giden elektrik hem marş düğmesinden hemde tesisattaki ince kablolardan geçmek zorunda...buda 2 marşta tüm kabloların yanması kavrulması demek...

oysa röleye gelen marş kablosu sadece küçük bir bobine elektrik verir..manyetiklenen bobin bir ucunda zaten + elektrik olan kablonun diğer ucunuda buraya kontaktörle bağlayarak yüksek akım çeken marş motoruna kalın kablolarla elektrik taşır...

marş düğmesi ve diğer tesisat kablolarının bundan haberi bile olmaz..çünkü aküden direk gelen kalın kablo rölenin kontaktörünün bir ucunda,marş motoruna giden diğer kalın kablonun ucuda diğer uçtadır...röle sadece bu iki kalın kabloyu birbirine bağlayarak marş motoruna kalın kabloyla yüksek amperi karşılayabilecek elektriği göderir...

sonuçta röleyi iptal edemezsin...sadece kontak açıkken,dediğim iki kalın kabloyu birbirine değdirerek marşa basarmış gibi (ama marş düğmesine basmaya gerek kalmaz) kontrol yapabilirsin...

rölenin içini açmaktan maksat ise röle kontaklarının elektriği güzel geçirip geçirmediğini anlamak içindir...eğer kontaklarda sorun varsa da elektrik tam geçmediği için tırttyırttıtlayabilir...:P marş esnasında bunu görebilirsin....

sonuçta röleyi iptal etme , edemezsin.....

Epey araştırdım, bu bilgiyi sadece forumumuzda bulabildim.

Teşekkürler.

Samet Ağır
18 Mart 2020, 19:08
Epey araştırdım, bu bilgiyi sadece forumumuzda bulabildim.

Teşekkürler.

Rica ederim. Yıllar sonra da olsa işe yaraması güzel.

yürekçe
18 Mart 2020, 22:24
Rica ederim. Yıllar sonra da olsa işe yaraması güzel.

Eskimeyen şeylerden ikisi bir arada; dostluk ve bilgi..