PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şeytan Bunun Neresinde



icmil
01 Ekim 2011, 00:51
Selam arkadaşlar Bende 1972 İj (Rus) motor var. Motorum son zamanda bir müddet gittiktek sonra stop ediyor. Bu süre kısada olabiliyor uzunda. Motorumu tamirciye götürdüm biraz platinle uğraştı ve bujiyi değiştirdeikten sonra çalıştı fakat 7-8 gün sonra aynı problemi yine yaptı marşa basıyorum (ayak marşı) motor hiç çalışmıyor. Daha sonra yine tamirciye gösterdim ondada aynı platin ile biraz uğraştı ve çalıştırdı fakat netice aynı 7-8 gün. Ben motoru çalışmaz halde tamirciye götüremediğim için biraz uğraştım avans ayarıyla,hava ayarını kurcaladım kabrüratör pompasını pompalayarak benzin akıttım ve çalıştı.
Şu anda yine çalışmıyor. cikleyle fısfıslıyorum karbüratöre benzin pompalıyorum bir müddet çalışıyot (10-15 saniye yada 1-2 dakika) yine istop ediyor. Çalışırken karbüratörde patlama oluyor. biraz duman çıkıyor. patlama şiddetli de olabiliyor Bujiyi çıkartıp denediğim zaman ateşlemesi gayet güzel görünüyor. Ben gösterdiğim ustaların tersine karbüratörden yada yakıt sisteminden şüpheleniyorum fakat ustalar ateşlemesinde diyor ama her ne hikmetse 8 günden fazla çalıştıramadılar.
Bir de motor 4. viteste yarımgazdan sonra gaz yemiyor. Tam gaz verdiğimde horulduyor. Birde İlk ustaya götürüp çalıştıttırdığımda yokuş kuyarı ikinci vitesde zor çıktı normalde çok rahat çıkabileceği bir rampaydı. Aklıma gelen anlatacaklarım bunlar lütfen bana yardım edebilirmisiniz 4 gündür motorum yatıyor. Kendim karbüratörünü falan temizledim platin ayarını yaptım yeni buji taktım karbüratör contalarını yeniledim ama çalışmadı.

ÖNEMLİ NOT: Kendim Çankırılıyım Motoruma 5-6 yıldır çankırıda bindim büyük bir problem yaşamadım şimdi 1-1.5 yıldır aydında yaşıyorum motorum bu arzayı burada verdi rakım - sıcaklık çok farklı bunlardan kaynaklanabilir mi çözümü nasıl olur.

safakk
01 Ekim 2011, 01:48
çok bilgim yok bu konularda ancak tahmin yürütecek olursam karbrötörden kaynaklanması muhtemel

Ayrıca bujiyi dışarıda çalıştırdığında yeterli ateşleme yapıyor mu kontrol et

yamyamaha
01 Ekim 2011, 01:53
http://www.32byte.com/rus-motosikletleri-icin-dokumanlar/
dostum buradan dosyayı indir olması gereken ayarlar burada.
ve benzin tankın temizmi. benzin filtresi kullanıyormusun gerekirse değiştir.
rus motorları çok gattardır rakımdan havadan etkilenmez. ister kutuplarda ister çölde kullan.
motorun krankı yatak sarmış olma ihtimali de var. yatak saran motor ısınmadan dolayı dirence maruz kalır ve istop eder.
motorun stop anahtarı yada kaploları arızalı olup zaman zaman ateşlemeyi kapatıyor ola bilirmi.
benzine yağı çok kalın yada fazla katılmış olmasıda sana problen yaşatır. fazlalık yap krank ve kaltere yapışıp havanın ve yakıtın rahat geçmesini engelliye bilir.
hava filresine de bir el at.
silindirin iki yanında bulunan havayakıt yollarının kapagı hava alıyor olabilir.
şimdilik aklıma bunlar geliyor.

sozyurt
01 Ekim 2011, 09:47
Motor çalışmadığı anda ateşlemeyi kontrol et.Ayak marşındaki kompresyonu incele zayıflama varmı.Motordaki şarz sistemi sağlıklı çalışıyormu ölçüm yaptır.Ama fikrimi soracak olursan karbüratör gibi görünüyor.Geçmiş olsun.

tr100a
01 Ekim 2011, 10:02
anlatmana göre senin karbüratörde pislik var söküp selülozik tinerle temizle anlamıyorsan elleme oto karbüratörcüsüne rica et benzinle karbüratör temizlenmez ve depodan gelen benzin hortumunu şişeye akıt benzin geliyormu gelmiyorsa içerideki flitre tıkalı olabilir