PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung 90 derece V motor



bach
28 Şubat 2006, 20:39
Arkadaşlar son günlerde hemen hemen herkesin aklında hyosung motosikletler yer etmiş durumda..bu konuda yeterli teknik bilgiye sahip olmadığım için soruyu siz arkadaşlara yöneltmekte fayda olduğunu düşündüm..merakettiğim şey şu; ülkemizde tanınmış ve kabul gören bir çok motosiklet markasında yer alan V motorlar genelde 60 veya 65 derece açılı iken Hyosung'lar 90 derece V kullanıyorlar.. bilgilerine yeterince güvenmediğim bi arkadaş 90 derece V motorların pek performanslı ve uzun vadeli olmadığını söyledi..Bu konuda sizler neler söylemek istersiniz
NOT: arkadaşım mühendis değil..sadece 600rr kullanan bi motosiklet tutkunu:)

cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

Makine
01 Mart 2006, 09:48
Yanlış hatırlamıyorsam V motorun derecesi tork'a etki eden bir olay. Amerikan arabalarının çoğunda kullanılan V8'ler 90 derecedir. 60 ve 65 daha dar alanda çalışmak için kullanılıyorda olabilir. Bu firmanın ne amaçla o dereceyi kullandığına bağlı. Arkadaşınız yanlış düşünüyor.

macrol 500
01 Mart 2006, 14:26
efet kardes arkadasın yanlıs dusunuyor v motorun hıcbır seye etkısı yoktur uretıcı fırmanın farklılık gostermesı ıcın yapar ama etkı etsede pek guce etkı yapmadıgını dusunuyorum:)

Bilizbo
01 Mart 2006, 16:28
http://www.runawayriders.com/modules.php?name=News&file=article&sid=10

adresinden motorsiklet motorları hakkında bilgi edinebilirsin.

SİTEDEN ALINTI:
V2 (Twin) (45 dereceden az, 45 derece, ve 45 dereceden büyük) Silindir Motorsiklet Motorları:

Tanım: 1900’lerin başına ait, iyi geliştirilmiş, iki silindirin zamanın dar, bisiklet şekilli çatısına kolayca oturmasını ve genişliği kontrol etmeyi sağlayan bir motor tasarımıdır. Fikir iyiydi ve yıllar geçtikçe herkes tarafından kabul gördü. Günümüzde V-Twin motoru, çoğu cruiserlarda olmak üzere bir çok motorsiklette görebiliyoruz. V Twin motorlar çok farklı açılarda tasarlanmıştır (bir pistonun ortasından diğer pistonun ortasına ölçülür), açı çoğaldıkça motorun çalışması daha dar olanlara göre daha düzgün olur. Doğal olarak, açı arttıkça V twin motor hacim olarak (genişlik değil) daha uzun (ve daha büyük) olur.

V-Twin motorun şu gibi avantajları vardır: Düşük ağırlık, basitlik, yüksek tork, ve iyi bir RPM üretmek. V-Twinlerin aynı zamanda düşük beygir gücü ve hız ve açıya bağlı olarak yüksek vibrasyon gibi dezavantajları da vardır. 90 derecelik V motorlar daha iyi dengelendiklerinden diğer V motorlara ya da paralel twinlere göre daha az vibrasyon yaparlar.

Cruiser tipi motorsikletlerde V-Twin en popüler motordur.