PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki er6n ayarında daha az yakan bir motosiklet ?



kursatk
15 Eylül 2011, 00:10
Motorumu satmadan önce gsr600 kullanıcısıydım ve çok seviyordum, sadece çok yakıyordu. Şimdi tekrar motosiklet arama sürecine girdim 250 cc ye düşmek istemiyorum kawasaki er6n nin az yaktığı söyleniyor sizce doğrumu ve bu doğrultuda önerebileceğiniz farklı motorlar varmı ?

Çok gezdiğim için uçuk fiyatlar olmadıkça yakıt tüketimi motosiklet fiyatından önemli, bu sefer aldıktan sonra satmak istemiyorum. teşekkürler.

ferhatkars
15 Eylül 2011, 00:20
ben de er6n almayı düşünüyordum.... sebebi de çift silindirli oldugu ıcın 4 silindirlilere göre bıraz daha az yakması....
asıl onu almak istememdeki sebep ise yere yakın olması....
satmak istemeyeceğinize göre uzun kmler kullanacaksınız ama kawasakı parça konusunda sıkıntılıdır bunu da unutmayın...
madem gezmeyı sevıyorsunuz enduro tipi bir motor alın...

kursatk
15 Eylül 2011, 18:54
enduro tarz olarak çok ilgimi çekmiyo ama yakıt tüketimini araştırmaya başladım. Kullanıcıları genel bakışı japon motosikletlerin kolay kolay sorun çıkarmadığı yönünde, gerçi bende kawasakiyi hiç araştırmadım bu yönüyle. Motosiklet model öneriniz varmı?

SilentScream
15 Eylül 2011, 19:01
er6n en az yakan 600cc motosikletlerden biri, 10 bin km kullandım gerçekten çok memnundum motordan. Şehir içi 100 km de 5 lt, şehir dışında ise 4 lt lere kadar düşebilir...

sysroot
15 Eylül 2011, 19:08
Arkadaş Er6n daha ne kadar az yaksın ? Hem 600 cc performansı istiyorsun hemde çok az yaksın istiyorsun..Keşke benim zxde 250lik motor gibi yaksa tadından yenmez valla..

kursatk
15 Eylül 2011, 19:08
parça yada servis sıkıntınız sıkıntısı yaşadınız mı peki er6n kullanırken acaba ?

forewer
15 Eylül 2011, 19:09
Silentscream;
ER6N ile bahsettiğin tüketimi hangi devir aralıklarında kullandığında yapıyordun? 600cc 4 silindir bir motosikletle 4-4500 devri geçmeden kullndığımda bu tüketimi rahatlıkla tutturabiliyorum ondan sordum.

yürekçe
15 Eylül 2011, 19:12
BMW F800S

SEN BİLE İNANAMAZSIN...

Dogan88
15 Eylül 2011, 19:45
karburatorlu banditle 100 km de 4.65 lt ş.dışı değer elde ediyorum. kullanım 100-110 otoban.

regal
15 Eylül 2011, 20:14
nasıl şehir içindw 5 ltre yaktı iteleyerekmi yola gittin
ban bu kadar az yaktıramadım

fat280
15 Eylül 2011, 20:15
BMW F800S

SEN BİLE İNANAMAZSIN...

aynen bu kılasmanda az yakan motorlardan

regal
15 Eylül 2011, 20:17
100 ila 110 arrası hız yapacaksanız neden 650 cc motor derdine düşüyorsunuz vede 650 cc motor alıktan sonra neden yakıt derdine düşüyorsunuz alın bir cg binin 10 kuruş yakıyor dha ne 100 ila 110 km hızda yapıyor nasılsa

mLh
15 Eylül 2011, 20:22
Satmayacağını düşürsek "Suzuki SFV650a Gladius",, yine er6 ile eş değer özellikleri taşıyan fakat 2010 itibariyle Türkiyeye girmiş sanırım bir tek bu var kalite bakımından.

eroldayı
15 Eylül 2011, 21:06
geçen hafta bozcaada ya gidip geldik 828kmde 160tl yaktı gelibolu çıkışı 47tl benzin aldı ful depo ile istanbula geldim gazlarsan 20tl lik benzin le 70 km yapıyor gazlamazsan birde rampa aşşagı denk gelirse en fazla 125 km yaparsın 650lik çift silindirde en uygunu er6

sessizsakin
23 Ekim 2011, 15:06
ben de bu konuya bayaa takılmıştım yaz başında. motosiklet alıcam, sürekli kullanacağım,üstünden inmeyeceğim için yakıt konusu önemliydi. şehir dışına da bi çıktım mı rotam belli olmuyor. geçen izmire giderken kendimi denizlide buldum :)...

daha önceden hyosung gt250r kullandığım için listemde gt650 de vardı.

er6 ile gt650 arasında kaldım. sürüş zevki bakımından gt650 daha hoşuma gitti. temiz bi gt650 de bulunca kaçırmamayı tercih ettim. yoksa muhtemelen er6 alıcaktım bende.

bi arkadaşımla beraber yaptığımız yolda, ortalama 100 - 150 km süratler arasında giderekten 100 km de ikisi de yaklaşık 5 litre civarı tüketti.

zira gt650 günlük kullanımda da çok trafiğe maruz kalmadığın sürece 4 - 5 litre arası değişiyor 100 km de.

eğer 125'lik gibi kullanırsanız 4 litrenin altında yaktırmak ta mümkün.

6. viteste 3000 - 3500 devirde 70 - 80 km hızla gidebiliyorsunuz ve 4 litrenin altında yakıyor kesinlikle.

ama şimdi öyle bi motosiklete de eziyet :D...

az yaksın istersen er6 ya alternatif hyosung gt650, suzuki sv650, bmw f800 var. onun dışında ben 600 cc ve üstünde bu kadar ekonomik başka motor bilmiyorum.


daha önce 4 silindirli motosiklet kullandığınıza göre V motorların sesi, karakteristiği sizi sarmayabilir. düşük devirlerde daha agresif ve ses tınısı pek ters.

bu bakımdan gt650 yada sv650 gibi motorlar sizi sarmayabilir. bmw f800'ünde kendisi kaç paradır bilmem.

sizin için en uygunu er6 görünüyor. bence yakıt ekonomisinden bahsediyorsanız, o sınıfta kalite ve yakıt bakımından er6 en iyi seçim.

sv650 yi hiç yakından bile görmedim. gt650'nin motoru sv650 motorunun kopyası diyorlar ama, ben epey incelememe rağmen vidaları bile uymuyor nerdeyse :).

gt650 kalite bakımından süper bi motosiklet olmasa bile, özellikle 2008 ve üstü modeller kronik sorunu olmayan, son derece dayanıklı motorlar. zira yurt dışındaki ilanlarda 80.000 - 90.000 km de ikinci elleri satılmakta. yer yer gözüme görünüyo :)

en azından ben memnunum. asıl alma amacım MT kendin yap forumundaki sil baştan gt650 konumdaki olaydı ama, özellikle 540 km'lik ilk uzun yol seyahatimde aramdaki bütün buzlar eridi gt650 ile :) keyifli, güçlü ve ekonomik.

Eğer V motor da olur derseniz bence sv650 ve gt650 yi de karşılaştırma listenize alın derim.

Raphae1
23 Ekim 2011, 18:48
ben de er6n almayı düşünüyordum.... sebebi de çift silindirli oldugu ıcın 4 silindirlilere göre bıraz daha az yakması....
asıl onu almak istememdeki sebep ise yere yakın olması....
satmak istemeyeceğinize göre uzun kmler kullanacaksınız ama kawasakı parça konusunda sıkıntılıdır bunu da unutmayın...
madem gezmeyı sevıyorsunuz enduro tipi bir motor alın...Bir parçasını aradınızda bulamadınız mı ?

Er6 n dışında ve bu doğrultuda önerebileceğim diğer motor ise Er6-F dir :) :queen: böyle az yakan çok kaçan başka motor yok. :)

eren özer
23 Ekim 2011, 19:41
Arkadaşlar bende pek karışmayı istemem ama ewet doğrudur çift silindirler 4 silindire göre tabiki daha az yakar ama yinede yakıt kadar konfor da önemlidir yani tutupda az yakıyo diye rahat edemeyeceğin bi motor almanı tavsiye etmem ama Kawasaki er6n kullanan var bizim sınıfdan oldukca memnun

ferhatkars
23 Ekim 2011, 22:07
Bir parçasını aradınızda bulamadınız mı ?

Er6 n dışında ve bu doğrultuda önerebileceğim diğer motor ise Er6-F dir :) :queen: böyle az yakan çok kaçan başka motor yok. :)
bır arkadasımın en500 üne kayış 2 ayda gelmemişti... o sırada ben askere gittim sonra ne oldu bilmiyorum....
veee ankarada kawasaki bayi-servisi oldugu halde burdaki japon motosiklet kullanan kimse kawasakiyi yedek parça sıkıntısından dolayı önermiyorlar....

jack hammer
23 Ekim 2011, 22:48
bmw f650 gs al. tek silindir. yada yamaha mt03 al. silinidr sayısı arttıkça tüketimde artacaktır.

sessizsakin
23 Ekim 2011, 22:56
bmw f650 gs al. tek silindir. yada yamaha mt03 al. silinidr sayısı arttıkça tüketimde artacaktır.

tek silindir küçük cc de avantajlı yakıt ekonomisi bakımından. yüksek cc'lerde sadece daha fazla tork sağlıyor.. yakıt tasarrufu sağlamıyor.

eren özer
23 Ekim 2011, 23:30
Kardeş bu Konu daha uzarrr giderrr Sen En iYİSİ Kafana yatanı al bizim dememizle senin fikrin değişmez zaten... he sadece öneride bulunmuş oluruz ama daha önemlisi senin seçimin olur zevkler ve renkler tartışılmazzzz ama bi yandaN da diyomki kendi kendime Kawasaki er6n lan daha neyi tatışacan :)

Raphae1
24 Ekim 2011, 01:51
bmw f650 gs al. tek silindir. yada yamaha mt03 al. silinidr sayısı arttıkça tüketimde artacaktır. malesef hepsinde aynı değil. örnek verecek olursak. gilera 180 cc tek silindir bir motor ama benım makıneyle aynı yakıyor.


tek silindir küçük cc de avantajlı yakıt ekonomisi bakımından. yüksek cc'lerde sadece daha fazla tork sağlıyor.. yakıt tasarrufu sağlamıyor.aynen

_engiin
24 Haziran 2012, 01:43
Gt 650 traktör gibi motosiklet,ama bu traktör ortalama 110-160 km/s aralığında makul yakıt tüketimine sahip,ama yolda canını sıkan kişilerde haddini bildireceğin güce ve hizada sahip.:)

logaritma
31 Ağustos 2012, 15:29
yakma işi göreceli bir şey 600-650 klasmanında yakış değerleri üç aşağı beş yukarı aynı fazla yakanla az yakan arasında oynıycak değer farkı yıllık bir yemek parasına ancak denk gelir.. yakıttaki ekonomide pilotaj önemli bir unsurdur doğru devir aralıkları doğru vites ve şehiriçi trafiği sürme oranı bunları yanlış yapan bir insana en ekonomik motoru verin en çok yakan motor kadar yaktırır motorunu... küçük hacimli motorlarda yanlış kullanımda olsa motor bir şekilde tölere ve amorti edebiliyor yanlış kullanımı ama yüksek hacimlerde yanlış kullanım direk yakıt sarfiyatı yakıt israfı olarak biniciye geri yansıyor.

konuyuda arkadaş bence eksik açmış aradığı alıcağı motor sıfırmı olucak ikinci elmi bugün er6n lerin sıfırı 8500 euro civarı 20 bin tl civarında bir şey.. yoksa ikinci el 2006-2007 12-14 bin tl civarındamı er6n lere bakıyorsun.. bu önemli bir kriter.. bilgi eksik olunca tavsiyelerde yanlış olur..

ben ikinci el 10-14 aralığında bir şey bakdığını düşünerek yazıyorum bu klassmanda sana önerebiliceğim gerek modeli gerek enjeksiyonlu yeni nesil motoru gerekse parçada servisde sıkıntı çekmeme açısından hyo gt650 olucakdır.. ikinci adımda er6n üçüncü adımda sv650s..

hyo nun enjeksiyonlusunu kullanmak nasip olmadı karbiratörlüsünü kullanmışdım ben 100km de 5.5 gibi bir değer yakalamışdımki amacım ekonomi değildi gelişi güzel sürdüm sanırım ekonomi diye kassam 4.5 lere düşerdim yakın bir aile dostumda enjeksiyonlusu var gt650 nin 100km de 5 litre civarı yakıyorki oda ekonomi yapmaz açık gaz giden bir adam ekonomi yapılsa enjeksiyonlusu tahminim 100km de rahat 4.0-4.2 civarlarına düşer..

gt650 ye çok yakıyor diyenler vardır gt650 çok yakmaz aslında.. o motorda dohc v-twin çift silindir motor var.. vstorm ve sv650 ile aynı karakteristik yapıya sahip bir motordur yani tork motorudur sürat değil cruiser touring enduro kullanıma daha yatkındır uzun yol motorudur.. ama hyo gidipde bu motoru super sport kasaya koyunca milletde basdıkça basıyor üst devirlerde bu motorlar benzini içer 4 silindirli motor gibi yakar ama yakdığının hakkınıda verir ara hızlanmaları falan 4 silindirliye oranla çok iyidir..sesi yokdur tiger eksoz falan yapanlar oluyor ama o zamanda r modeli için konuşuyorum racing görünümlü makinadan cruiser sesi çıkıyor :) ..

er6n çok sürdüğüm bir motor fazla yorum yapmak istemiyorum çünkü arkadaşlar yazmış zaten gerekli şeyleri öyle uzun uzadıya yazılıcak bir şey yok.. her şeyiyle güzel bir motor.

2move
17 Ekim 2012, 16:32
ER6n 4.6 litre yakıyorum şehir içi. Daha ne olsun??
Basarsan max max max 5.5 litre ama hakkını verir.. 70 küsür beygir yavrucuk

ferdinandd
17 Ekim 2012, 16:35
HONDA NC 700 / BMW F 800 /