PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : marş basıyor ama motor çalışmıyor?!



retros
03 Eylül 2011, 19:28
Bi motorcunun başına gelebilecek en tuhaf şey geldi, 40 km lik yoldan döndüm evin önüne geldiğimde kontakta anahtar yoktu.stop ettim sonrada bir halt edip kontagı başka bi anahtar ucuyla dönermi derken park a aldım ve öle kaldı. neyse bugün motor servisi aldı, çilingir de yaparım dedi fakat akü bitti mi sonrasında çalışır mı endişesiyle motor tamircisinin bakması daha iyi olur diye düşündüm.
bugün başka bir kontak anahtarı taktılar , herşeyi çalıştırıyo far vs fakat motoru ateşlemiyor, buji yeni problem yokmuş,akü de dolu, bir de sizlerin deneyim ve fikirlerinizi almak istedim...
motor kawasaki eleminator 125 '98 model.

harleytamir
03 Eylül 2011, 21:00
buji kablolarına bak kırık varmı

retros
04 Eylül 2011, 14:43
tamirci herşeye baktı , honda servisinde motor , benim aklıma gelen herşeyi de söledim, kontak açık kalınca PLATİNLER de sorun oluyo muş, yada BOBİN de bunlar benim aklıma geliyosa motor tamircisi abinin de aklına gelir herhalde , yok ama dedi , bakalım ne olacak, bi kontak anatharı kayboldu altı üstü :(

ferhatkars
04 Eylül 2011, 14:47
buji de kıvılcım gördünüz mü...

yakamoz043
04 Eylül 2011, 15:17
motorunuzun uzerınde mars motoruna paralel baglı olan mars otomatıgı mevcuttur ve ufak bır parcadır.bunun ıcınde asagı yukarı yanı otomatık gorevını yapan sıstemın baglı oldugu 2 tane cok ınce tel vardır mars otomatıgının ıcınde.kontak uzun sure acık kalınca uzerındekı akım volt olayı bunların herhangı bırısının erımesıne yanmasına atmasına sebebıyet verır ,mars otomatıgını degıstırın cın malları var 5 lıra takın deneyın.

retros
05 Eylül 2011, 00:56
bu bilgi bayağı faydalı oldu ilk iş yarın buna bi baktırıyım. Paniğe kapıldım günlerdir içim içim yiyor altı üstü anahtar kayboldu ve başıma başka bi iş açmaz umarım, Kontak değişicek bu kadar zor mu ya?:(

yakamoz043
05 Eylül 2011, 01:23
kusura bakma kardes sorunu yanlıs anladım yanlıs cevap yazmısım bu yazdıgımı unut aklına takılmasın bunla alakalı bırsey degıl sorunun senın,park halınde ıken ve normal kontak baglantıları kontak ıcınden farklıdır fabrıkasyon olarak,motora gıden ana elektırıgı keser kontak parka gectımı onun ıcın sadece far stop mars yapar almaz sen hemen bır kontak taktır kurtul oldumu

retros
05 Eylül 2011, 04:07
işte sorun da bu kontak takıldı, motorcu abi diyorki herşey normal gözüküyor ama motoru çalıştırmıyor, bi kontak değişicek nası sorun çıkabilir?

bi de kontak bi gün açık kaldı,( akü bitik degil, buji yeni vs vs) kontak açık kaldığında beyini, bobini vs etkiler mi?

yakamoz043
05 Eylül 2011, 09:03
hehh şimdi daha netleşmeye başladı sorun,üzerindeki akü kac volt kac amper ?kontak uzun sure acık kalırsa beyını yakma ıhtımalı var tabıkı ,istersenız ozelden yardımcı olmaya calısırım sıze msn adresımı eklersenız saat 4 e kadar işe gıtmeden :D

harleytamir
05 Eylül 2011, 09:38
motor ignitionadamı kaldı yoksa acc demi kaldı ignitionda kaldıysa ateşleme bobini rölesi yanmış olabilir yani anlatıklarından çok şey anlamıyoruz bütün ayrıntıları öylemen gerekli üç kademe var biliyorsun anahtarda her kademe başka iş için.

retros
05 Eylül 2011, 12:44
Beyin yanmış diyolar şimdi öğrendim :(:(:( sorun şu ki orjinal parça zaten zor, ne uyucak bakıyolar, zor mu acaba? bi anahtar kayboldu olayla bak:(

beyin dedikleri nedir ya? ateşleme bobiniyle ilgisi var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

1998 modellerde kawasaki el 125 beyin mevcut mu? ben mi yanlış biliyorum?

harleytamir
05 Eylül 2011, 12:47
Sana kim beyin yanmış diyor beynin yandıgını nasıl anlıyor?Beyni test etmişmi yada başka bir motorun beynini takıp kontrol etmişmi?Türkiyede motosikletin lastiği patlasa ustaya götürseniz adam beyni patlamış der.Ne beyinmiş şu motorlardaki.....Retros nerde oturuyorsun ben caddebostandayım yakınsan gelip bakarım motoruna

retros
05 Eylül 2011, 19:42
koşa koşa gittim öğlen ne beyni abi diye, yok tabi herşey sağlam,işin başında durunca beyin yanığı falan yok, olay kontaktaymış başka kontak tamamlamıyor devreyi çalışmıyomuş, eski kontağı taktık, orjinal kontak getittiricem takıcam, benden tavsiye ya benim gibi biraz da olsa anlayın yada bi bilene danışın, fena kandırıyolar bazen.
bi de iyi bi usta bulup güvenmek lazım.

başka bi sıkıntım oldu :) sıfır motorumda oldu zamanında sıkıntı hiç bitmiyo vallaha:)

debriyaj ayarı yaptılar çok yumuşaktı benimki ,gaz teli bi de, motor avaz avaz bağrıyo, debriyaj çok yukarda kavrıyo , debriyajı sıktıgımda gürüldüyo,motor bana hakim artık ben motora değil!!

eve gelene kadar ki mesafede anladım bunları ve bi daha adamlara dert anlatmak istmiyorum. İyi bir usta tavsiyesi bekliyorum, hep aynı ustaya gidiyim, hem de güveniyim sözüne?

harleytamir
05 Eylül 2011, 20:00
güzel sevindim çözdüğüne debriyaj olayıda kolay ama usta tavsiye edemem ne yazıkki çünkü bende kendi işlerimi kendim görüyorum.Şansını dene bence illaki bir tane düzgün adam vardır.

sozyurt
05 Eylül 2011, 20:11
Göztepe ssk yan sokağında efenur motor arap ismail e gidebilirsen motorunla ilgili her sorunda yardımcı olur.

retros
06 Eylül 2011, 02:04
tavsiye için saolun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

ilgine saol harleytamir, cok faydası oldu. ustalar neden usta degil bunu hic anlıyamıycam... yarın bi tavsiye daha aldım baka baka ,deneye deneye bulucaz artık, eskiden MZ301 vardı , vallaha hiç sıkıntım olmamıştı, bi de JAWA ydı MZdi ustaları harbiden anlıyor, motorlar çoğaldıkça ustalar azaldı mı anlamadım...

sozyurt
06 Eylül 2011, 14:30
Eski teknoloji motorlar da teferruat az olduğundan hem problem çıkarma ihtimali azalıyordu hemde arıza tesbiti kolay oluyordu.Şimdiki yeni nesil motorlarda teferruat fazla arıza tesbiti zorlaştı problem ihtimali arttı.Hele bide enjeksiyonlu motorlara geçiyo devir.Artık buda servisten başkası hiçbişeyden anlayamaz demektir.Çoğu tamirci mekaniker olarak tamircidir.Elektriğinden anlayan sayılıdır.Daha gelişmiş beyin sistemlerine geçince karbüratörün yerini tamamen enjeksiyon sistemi alınca merak etmeyin bisikletten bozma tamirciler yok olacaktır.

retros
06 Eylül 2011, 18:57
çok doğru yazmışsınız bugün motor ustası itiraf etti bunu, eski motorlarda bişey yoktu ki dedi, şimdikiler çok karışıkmış:)

harleytamir
06 Eylül 2011, 19:33
aslında enjeksiyon sistemi göründüğü gibi zor bir sistem değil ve sorun çıkartma oranı karbüratörden daha az :) ama abs ve diğer entegre sistemlerin hepsini hakim olmak normal bir sürücü için çok zor.
Bu yü<den ben harley davidson kullanıyorum sanırım ölene kadarda harleyden başka motora binmem çünkü benim için önemli olan sistemin basitliği sonuçta evime bir dyno makinası alamam yada elektirik arızası beyin arazısı için bilgisayar sistemi kuramam :) motor fiyatındalar zaten ehhe.
Şu anda basit sistemi olan motoru olanlar bence motorlarını satmasınlar

sozyurt
06 Eylül 2011, 21:39
Aynen sizin gibi düşünüyorum.Benimde teferruatı az makineler ilgimi çeker sadece.Bunun için motorum falkon arabam unodur.Çokmu süratli araçlar hayır çokmu donanım var hayır ama en azından ikisininde problemlerini hep ben hallettim senelerdir.Gerçi motorumda konjektör ve disk dışında arıza oluşmadı debriyaj dahil orjinal gerisi bakım.Makinalar yeniyken tamam sorun fazla çıkarmaz ama seneler geçtikçe göreceğiz.Ne kadar çok elektronik o kadar çok içinden çıkılması güç problem.Çünkü elektronik devrelerin içindeki malzemelerin tolerans değerleri zamanla değiştikçe kıldan tüyden arızalar çıkarırlar.Ucuz olsada elde olsa denense arıza tesbiti yapılabilse ama olmuyor.Soruyosunuz servise bilmem kaç yüz lira oda yok bekle gelsin raftada yok.Onun için mekanik sistem daha iyidir.Sonra enjeksiyonlu araçların çok az yakıt kullandığı da yalan sadece kağıt üzerinde az.Unoyla aynı hacimdeki motora sahip son teknoloji araca bakıyorum benim araç 9 litre yakarken arada iki litre bile fark kalmıyo çarpıp bölünce.Ama benim arabam eski yeni olsa inanın oda o kadar yakar.Maksat verim artışı performans artışı değil arkadaşlar kullanıcıyı servise mahkum etmek paranın büyük ellerde dolaşmasını sağlamak.